בחירת חברה לפרויקט בניית פלטפורמה מקוונת

רבים מהפרויקטים והמיזמים שאנחנו שואפים לקדם כיום, בין אם מדובר במיזם של חברה/ארגון קיימים ובין אם בפרויקט חדש לחלוטין אשר רק עתה רוקם עור וגידים, בניית אתר אינטרנט או פלטפורמה מקוונת מהווה לרוב שלב ראשוני והכרחי בתהליך. בחירה נכונה של חברת בניית אתרים עשויה להיות אחד הצעדים החשובים ביותר שתעשו להבטחת הצלחתו העתידית של הפרויקט.
נושאים בכתבה בניית אתרים

כיצד מומלץ לבחור חברת בניית אתרים כך שנוכל להיות בטוחים כי הפרויקט שלנו זוכה לתנאי ההתחלה (וההמשך) הטובים ביותר? עד כמה חשובה בחירה מדויקת ומיודעת של חברה שכזו ומדוע?

קרדיט: freepik

בניית אתר מכירות או תדמית? חברה עם ניסיון רלבנטי בתחום

אחד הקריטריונים העיקריים שצריכים לעמוד לנגד עינינו בבואנו לבחור חברת בניית אתרים הוא ההתמחות של חברה זו, בהתאם לסוג האתר בו אנו מעוניינים. אתרי אינטרנט מסוגים שונים צריכים לרוב להיות בנויים ומתוחזקים בצורה שונה, כאשר שתיים מהאפשרויות העיקריות בהקשר זה הן בניית אתרי תדמית (של חברות, ארגונים, עמותות וכיוצ"ב) ואתרי מכירות (חנויות מקוונות מסוגים שונים). כמובן שגם כל קטגוריה כזו מהווה תחום שלם בפני עצמו עם אפשרויות שונות, ומומלץ למצוא חברה אשר כבר עשתה כמה וכמה פרויקטים מסוג זה בדיוק.

למשל, במקרה של בניית אתר מכירות, האופן בו האתר ייבנה, השרת על גביו הוא יאוחסן, הצורה בה נוכל לנהל אותו באופן יומיומי שוטף ועוד – כל אלו הן נקודות שחשוב להחליט וליישם כבר בשלבי הבנייה, ולרוב תצטרכו שאנשי המקצוע מטעם החברה הבונה עבורכם את האתר יאירו את עיניכם בנוגע לפרטים הטכניים השונים, לאפשרויות הרלבנטיות השונות ולחשיבות שלהם. לצורך כך, עליהם להיות מנוסים בבניית אתרים מסוג ספציפי זה.

לכן, הדבר הטוב ביותר לעשות כאשר מחפשים אחר חברת בניית אתרים הוא להקדיש זמן ולגלוש באתרים רבים ושונים שהיא כבר בנתה - לנסות ולחוש את חוויית המשתמש, להיכנס לכמה שיותר עמודים ופונקציות שונות באתר, לנסות כל כפתור שאתם רואים וכו'. נצלו את העובדה כי יש לכם גישה לאתרים אלו בתור משתמשים/צרכנים/גולשים על מנת להבין את הרמה הטכנית של האתר, וכך לקבל מושג בדבר הרמה המקצועית של החברה שבנתה אותו...

בחירת הפלטפורמה או מערכת הקוד של האתר

נקודה חשובה נוספת ורלבנטית במיוחד עבור בנייה של אתר/פלטפורמה אינטרנטית חדשים, אשר תשפיע גם על בחירת החברה שתבנה עבורכם את האתר, היא מערכת הקוד על גביה ייבנה האתר. הכוונה היא לשפת הקוד ו/או לפלטפורמה על גביהם הוא יישב. דוגמאות נפוצות לכך הם בניית אתרים בוורדפרס, בניית אתר וויקס (Wix), בניית אתר בקוד סגור או פתוח וכיוצ"ב. גם כאן, חלק מתפקידה של חברת בניית אתרים מקצועית ומנוסה הוא ליידע אתכם בנוגע לאפשרויות העומדות בפניכם והמאפיינים, חסרונות ויתרונות של כל אפשרות. למשל, בדרך כלל כדאי שהאתר ייבנה על גבי פלטפורמה שתאפשר לכם לנהל אותו באופן שוטף בעצמכם, במקום שתצטרכו תמיכה שוטפת של מתכנתים או אנשי בניית אתרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.