LAWER
צילום: pexels

התרחישים הפיננסיים המסוכנים בהם עורך דין לענייני מיסים יוכל לנסות ולסייע לך על פי חוק

עבירות מס מוגדרות בחוקי המס כגון פקודת מס הכנסה, חוק מע"מ, חוק מיסוי המקרקעין ועוד - יש לציין כי השמטת הכנסות או העלמות מס מהוות עבירות פליליות חמורות מאוד. גם אנשים נורמטיביים אשר מנהלים עסקים גדולים או קטנים, יכולים להיחקר בגין עבירות מס.

תוכן בחסות |

בעבר, עבירות מס, לא היו נתפסות כעבירות חמורות, אך בתי המשפט לאחרונה מחמירים מאוד בעבירות אלה והם רואים את עברייני המס, כעבריינים לכל דבר ועניין. במידה והוזמנתם לחקירה במשרדי מס הכנסה, עליכם לפנות מיד עם קבלת ההודעה אל עורך דין מיסים אשר יוכל לחלץ אתכם ולסייע לכם להתמודד מול רשויות המס.

עבירת מס טכנית או עבירת מס מהותית?

ישנן שני סוגים של עבירות מס, הראשונה היא עבירת מס טכנית והשנייה היא עבירת מס מהותית. עבירת מס טכנית, היא עבירה היא עבירה שלא בוצעה במודע וללא כל כוונה פלילית כגון טעות אנוש. עבירת מס מהותית, היא עבירה  היא עבירה שהייתה בה כוונה מהתחמקות מתשלום מס, לדוגמא ניהול של פנקסי חשבונות תוך השמטת סכומים במכוון, סיוע לאדם אחר בעבירות מס, חשבוניות פיקטיביות שדרך אגב, הפכו למכת מדינה בשנים האחרונות ועוד.

העונש על ביצוע עבירות מס מהותיות הוא חמור, אך מצד שני ביהמ"ש, עשוי אף לגזור שנת מאסר בפועל על מי שביצע עבירת מס טכנית. לרוב, ענישה זו יכולה להיות מומרת ע"י קנס מנהלי או מאסר על תנאי בתוספת תשלום קנס.בעלי עסקים אשר נתפסו על עבירות מס מהותיות, נעצרו למספר שנים וקיבלו קנסות של מאות אלפי שקלים.

 

חשוב לדעת כי בשלב החקירה על עבירות חמורות כגון עבירת הלבנת הון, על הנישום שחשוד בעבירה יהיה עליו למסור פרטים הקשורים לעבירת המס שביצע. חקירה זו היא קשה ומתבצעת תחת תנאי לחץ כבדים, מה שיוביל את החשוד בעבירת המס, להודאה באשמה מבלי לבחון לעומק את הנסיבות האישיות, או אם המידע שנתן החשוד בעבירות המס הוא אכן נכון. עבירה של הלבנת הון, היא תוצר של פשיעה בעיני ביהמ"ש ורשויות המס. מדובר למעשה על סדרת פעולות שמהוות את התהליך אשר בו רכוש אסור שבוא כתוצאה ממעשי פשיעה שמקורן בעבירות חמורות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.