שולחן
צילום: PIXABAY

מה צריך לשאול חברה שמבצעת עבורנו פינוי דירה?

תוכן בחסות |

כל מי שיחפש בגוגל חברה לפינוי דירות, יוכל למצוא לא מעט שמות של חברות אשר פעילות בכל רחבי הארץ. שמות של חברות בתחום זה אפשר למצוא גם בלא מעט מקומות אחרים, אפילו על בלוחות מודעות ברחבי היישוב בו הם מתגוררים וכן במקומות פחות מתאימים, כמו למשל על גבי רמזורים או תמרורים בכבישים כאלה ואחרים.

העניין הוא, אם אנחנו זקוקים לשירותיה של חברת פינוי דירות, אזי שעלינו לדעת כיצד לבחור את החברה הנכונה, על פי אילו פרמטרים לעשות את זה בשביל שנוכל לעבוד עם החברה הטובה ביותר שאנחנו יכולים למצוא, לקבל שירות שמותאם בדיוק לצרכים שלנו.

לפני שאנחנו נסביר כיצד בוחרים את החברה הנכונה לפינוי דירות, צריך להדגיש שתי נקודות בהקשר זה:

  • הנקודה הראשונה היא: על מנת לבחור את החברה הנכונה עלינו לאפיין בצורה טובה את הצרכים שלנו, את סוג השירות שאנחנו מחפשים.

    בין אם זה פינוי דירת ירושה או פינוי של כל דירה אחרת. ברגע שנדע לאפיין בצורה נכונה את הצרכים שלנו, יהיה לנו הרבה יותר קל לדעת מה אנחנו מחפשים, מה אנחנו מצפים שהחברה תספק לנו.

  • הנקודה השנייה היא, אנחנו צריכים לדעת איפה וכיצד לחפש. הרי אין טעם לחפש חברה לפינוי דירות במקום שאנחנו לא נוכל לקבל מידע אמין ומקצועי על החברה.

    לכן, חברות שמפרסמות את עצמן בצורה לא רצינית, כמו למשל על תמרורים או רמזורים, מוטב לנו להתרחק מהן. מנגד, אם אנחנו מחפשים חברה באינטרנט, חברת פינויים שיש לה אתר, עמוד פייסבוק או כל דבר אחר, סביר להניח שיהיה לנו הרבה יותר קל גם למצוא מידע, וגם סביר להניח, שתהיה זו חברה מקצועית ואמינה, כזו שנוכל לסמוך עליה.

מה צריך לשאול את חברת פינוי הדירות?

נתחיל מהבסיס, עלינו לדעת מה קיים בשוק, כלומר, אילו חברות קיימות, אילו חברות פעילות ומה הן מציעות לנו.

למעשה, אנחנו יכולים למצוא שני סוגים עיקריים של חברות פינוי דירות. ישנן חברות שמציעות לנו פינוי תמורת חפצים ורכוש. כלומר, הן יפנו עבורנו את הדירה ובתמורה יקבלו את החפצים שלנו, במקום כסף. לעומת זאת, ישנן חברות שישלמו לנו עבור החפצים והריהוט שהן מפנות, בלי קשר לעובדה שהן מבצעות את עבודת הפינוי.

מוטב לנו לבחור באופציה השנייה, ולו בגלל שכך אנחנו נרוויח יותר, מה עוד שזה הרבה יותר הוגן. שכן החברה יכולה לקחת את החפצים והרכוש שהיא מפנה ולמכור אותו.

מכאן נובע הרווח שלה. לכן אין סיבה שהיא תקבל אותו בחינם או שנשלם לה על תהליך הפינוי.

אחרי שהחלטנו לבחור חברה שתפנה עבורנו את החפצים תמורת רכישתם, עלינו לבחון פרמטרים ופונקציות אחרות שיכולות להשפיע על הבחירה שלנו, מבין החברות השונות שעוסקות בתחום:

ניסיון ומקצועיות – פינוי דירה הוא תהליך לא פשוט, הוא דורש הרבה מאוד זמן, אנחנו לא יכולים להשאיר את זה בידיי חברה שאיננה מנוסה בכך.

זה נכון לגבי תהליך המיון, הסידור, וכמובן לגבי תהליך הפינוי עצמו. אנחנו צריכים לבחור חברה שיש לה ניסיון בתחום, בפרט כשמדובר על מבנים ורכוש מהסוג שאנחנו מבקשים לפנות.

 

אמינות – אחד הפרמטרים החשובים ביותר לבחירת חברת פינוי דירות, הוא ללא ספק אמינות. אנחנו לא יכולים לבחור חברה שאיננה עומדת בפרמטר זה.

זה נכון לגבי הערכת השווי שהיא תספק לנו עבור החפצים והריהוט שלנו, זה נכון לגבי היבטים שקשורים להסכם בינינו וכן לכל מה שקשור לעבודה עצמה. אם החברה לא תעמוד בכל מה שהיא התחייבה, אזי שאנחנו עלולים להינזק כלכלית וכן בהיבטים אחרים.

כלים ואמצעים לפינוי – חלק מהותי בתהליך הפינוי יתבצע באמצעות כלים ואמצעים שונים. הכוונה לא רק למשאית שעומדת לרשות החברה אלא גם בכל מה שקשור לאמצעים שיכולים לעזור לחברה לבצע את הפינוי ועוד. חשוב לבחון מה החברה יכולה לספק ועד כמה זה יכול לשרת אותנו.

לוח זמנים – החל מהשאלה מתי החברה תוכל להגיע אלינו לבצע את תהליך הפינוי, תוך כמה זמן משוער היא תוכל לסיים אותו, ותוך כמה זמן אנחנו נוכל לחזור ולהשתמש במבנה כפי שאנחנו רוצים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

יעל חיו. צילום: מיכה בריקמןיעל חיו. צילום: מיכה בריקמן

איך לנהל משא ומתן בין שתי חברות גלובליות? הטקטיקה הנכונה לגישור עסקי אמיתי

משא ומתן בינלאומי הוא אחד האתגרים המורכבים בעולם העסקי, שדורש מודעות תרבותית, אינטליגנציה רגשית ועומק אסטרטגי. כך תעשו זאת נכון

נושאים בכתבה משא ומתן

בעידן שבו עסקים חוצים גבולות ותרבויות, ניהול משא ומתן בין שתי חברות גלובליות הוא אחת המשימות המורכבות והרגישות ביותר בעולם העסקי. מדובר בתהליך שבו כל מילה, הבעה או החלטה עשויים לשנות את מהלך העסקה - ולעיתים אף את עתיד החברות המעורבות.
 כדי להבין איך לנהל תהליך כזה בצורה נכונה, ראוי להקשיב לגישה של יעל חיו (Yael Chayu) - מומחית בינלאומית לניהול משא ומתן עסקי מורכב, שמלווה מזה עשור חברות ענק כמו Intel, SAP, Dell, Pfizer ו־AWS.

להבין את שפת הצד השני - לא רק מילולית

אחת הטעויות הנפוצות במשא ומתן גלובלי היא ההתמקדות בשפה עצמה, במקום בתרבות שמאחוריה.
יעל חיו מדגישה כי ההבדלים התרבותיים משפיעים על האופן שבו כל צד תופס לחץ, זמן, סמכות והתחייבות. למשל, חברה אמריקאית עשויה להעדיף סגירה מהירה ומדויקת עם לוחות זמנים ברורים, בעוד ששותפה מאסיה עשויה להעדיף תהליך ארוך יותר המבוסס על אמון והיכרות אישית.

לכן, לפני שמתחילים לדבר על מספרים, חשוב לחקור את התרבות הארגונית והלאומית של הצד השני: איך מקבלים החלטות? האם נהוג לדבר ישירות או בעקיפין? מי נחשב ל"אדם החזק" בחדר? הבנת הדקויות הללו תאפשר לגשר על פערים עוד לפני שהן מתרגמות למתיחות עסקית.

טקטיקת "שני השולחנות" - בין הגלובלי לאישי

כשמדובר במשא ומתן בין שתי חברות בינלאומיות, יש שני שולחנות שעליהם יושבים הצדדים:
האחד גלוי - הפגישות, המסמכים והמצגות.
השני סמוי - האינטרסים הפנימיים של כל צד, הצרכים האישיים של המנהלים, והלחצים שמגיעים מהדרגים הגבוהים.

יעל חיו מתארת את טקטיקת "שני השולחנות" כגישה שמאפשרת לנהל משא ומתן כפול - גם ברמה העסקית וגם ברמה האנושית. היא ממליצה למנהלים ללמוד לזהות את המניעים שמאחורי העמדות, ולהשתמש בהם לבניית אמון אמיתי.
משא ומתן יעיל, לדבריה, אינו עוסק ב"ניצחון" אלא ביצירת מצב של Win-Win, שבו שני הצדדים חשים שהרוויחו, גם אם לא השיגו הכל.