איך לבחור חברת בניית אתרים

כתיבת המומחים |

אחרי דילמות ארוכות הגעתם להחלטה על הקמת אתר אינטרנט עבור העסק שלכם? אם כך, כדאי שתחשבו איך לעשות זאת נכון. הדבר החשוב  שיש להבין לגבי בניית אתרים, זה שיש לא מעט דרכים לבנות אתר חדש וכך גם מגוון העיצובים הנלויים לבניית אתר חדש. מצד אחד יש לא מעט פלטפורמות חינמיות שתוכלו להשתמש בהן אונליין לצורך יצירת האתר שלכם, מתאים למי שיש הרבה זמן פנוי, ידע ורצון להתעסק עם זה, אך מצד שני תוכלו גם לפנות לחברת בניית אתרים. ברוב המקרים האפשרות של חברת בניית אתרים מקצועית היא הבחירה הנכונה. ראשית, חברות רציניות בתחום הזה מכירות את התחום ואנשי המקצוע שלהן למדו אותו לעומק. שנית, חשוב להבין שבניית אתרי אינטרנט הינו ענף מאוד דינאמי ולכן חשוב לעבוד חברה וותיקה עם הרבה ניסיון על מנת להבטיח פרויקט בניית אתר מוצלח לחברה שלכם. לכן, אפילו אם הייתה לכם דילמה לגבי השאלה האם לבנות אתר לבד או לפנות אל המומחים בתחום, כדאי שתפנו אל חברת בניית אתרים מקצועית, ומומלץ שתעשו זאת בהקדם.

השלב הראשון: בודקים המלצות

כמו שקורה בתחומים אחרים, גם כאשר מדברים על בחירת חברה לבניית אתרים מדברים על חברה שחייבת להיות מבוקשת ומנוסה עם תיק עבודות עשיר בפרויקטים בסגנון של האתר שאתם מחפשים לפרויקט שלכם. לכן, אם יש לכם דילמה בין מספר חברות שונות, כדאי שתבדקו על איזו חברה יותר מומלצת בקרב מכרים ואנשים שדעתם חשובה לכם. בנוסף לכך, אם אתם יכולים לבדוק מי הלקוחות של אותה חברה והאם ביניהם יש גם גופים מוכרים, הרי שזה עדיף.

השלב השני: היכולת לבנות בדיוק את האתר שאתם צריכים

כשמדברים על תחום כמו בניית אתרים מדברים על מגוון רחב של סוגי אתרים. יש לקוחות שרוצים שיבנו להם אתרי פורטל, אתרי בלוגים או אתרים שלמעשה מהווים חנויות מקוונות. ואתם? מה באמת דרוש לכם? חשוב לפנות רק אל חברת בניית אתרים שאנשי המקצוע שלה מומחים בסוג האתר הדרוש לכם. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי לצאת מרוצים לא רק מהשירות אלא גם מהתוצאה הסופית.

השלב השלישי: מה כולל המחיר?

עוד נתון שכמובן שאתם חייבים להתייחס אליו בבואכם לבחור חברה של בניית אתרים, זו השאלה על מה בדיוק אתם משלמים ולא רק כמה. כלומר, אומנם הסכום הסופי שידרשו מכם חשוב וכדאי לדעת אותו מראש, אך מצד שני, חשוב גם להבין על מה אתם משלמים. האם המחיר כולל רק את הבניה עצמה? או גם את העלאת התוכן? האם במסגרת המחיר אתם יכולים לראות מספר סקיצות ולבקש שיתקנו אותם בהתאם לדרישות שלכם? כמה תיקונים מותר לכם לבקש תמורת אותו סכום?

 

השלב הרביעי: דינאמיות, נגישות ועיצוב האתר

חשוב להבין שאומנם המטרה שלכם היא לבנות אתר, אך בסופו של דבר האתר הזה חייב להיות מקודם במנועי החיפוש השונים כי אחרת הוא לא ימלא את הייעוד שלו. משמעות הדברים היא שמישהו מקצועי יצטרך גם לדאוג לתוכן שמופיע באתר, לעיצוב שלו, לבנייה הנכונה שלו ודינאמיות שהוא מציג. בעידן המודרני שבו אנחנו חיים בניית אתרים כוללת גם את ההנגשה שלהם וגם את התמונות שמשלבים בהם. לכן, אם אתם יכולים לבחור לכם חברת בניית אתרים שתהיה אמונה על כל הפרטים האלה, אז למה לא? אין שום טעם בימינו להזמין את שירותי עיצוב האתר מחברה מסוימת, את שירותי כתיבת התוכן מחברה שנייה ואת בניית האתר מחברה שלישית. עדיף שכל השירותים האלה יינתנו לכם תחת קורת גג אחת כי זה ייצא הרבה יותר נוח והרבה יותר משתלם כלכלית.

 

השלב החמישי: התקשורת עם עובדי החברה

בניית אתרים זה גם תחום שנכנסים אליו שינויים ויכול להיות שהאתר ייראה לכם יפה מחר אך בחודש הבא תרצו שהוא ייראה אחרת. לכן, כאשר אתם מחפשים לכם חברת בניית אתרים, כדאי יהיה לפנות רק אל חברה שזמינה עבורכם בטלפון ובמייל, ושתיהיה לכם כימיה עם עובדי השירות ושהתקשרות שלכם איתם טובה. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי לצאת מרוצים לכל אורך הדרך וכך גם תוכלו להפיק את המקסימום מאתר האינטרנט החדש שלכם.

 

המאמר נכתב בחסות פולפאוור,  חברת בניית אתרים מבין המובילות בישראל משנת 2005

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.