השביתה בכבאות הסתיימה: יקבלו 7 תקנים לדוברי מחוזות
בתום 5 חודשים, הסתיימה היום (יום ג') שביתת דוברי הכבאות לאחר הבנות בין דוברי המחוזות לבין נציג כבאות והצלחה ראשי. במסגרת ההבנות, נקבע כי דוברי המחוזות ישמשו כדוברים בתקן מלא, ולא ייאלצו לבצע את מטלות העבודה השוטפת של כיבוי והצלה, ובכל תחנת כיבוי ימונה דובר שיקבל תגמול כלשהו על הסיוע שיעניק לדוברי המחוזות.
בהודעה שהפיצו הדוברים, נכתב כי "אנו שמחים לבשר, על חזרה לשגרת עבודה מלאה, החל מהיום. אנו מודים לכולכם על הסבלנות והתמיכה הגדולה שקיבלנו מכם בזמן העיצומים. כבאות והצלה תמשיך לתת שירות דוברות מהיר, מקצועי, זמין ואיכותי סביב השעון. אנו מודים לנציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי ויו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי שבשיחה משותפת הגענו להבנות ועל האמון שנתנו בנו, להמשיך ולהוביל את מערך הדוברות במחוזות ובתחנות".
עד כה שירותי הכבאות העסיקו דובר ארצי בתקן מלא - יורם לוי, ותחתיו 7 דוברי מחוזות שמנהלים עוד עשרות דוברי מרחבים, כולם לוחמי אש במשרה מלאה שעוסקים בכיבוי ובמקביל מדבררים בהתנדבות את פעילות המחוז או המרחב עליו הם מופקדים. כפי שפורסם באייס, זו גם הסיבה לשביתה בה פתחו הדוברים כחלק משביתה גדולה יותר שכוללת כ-300 כבאים העוסקים בתפקידים נוספים בארגון: העובדים טוענים כי אינם מתוגמלים למרות כפל התפקידים בארגון ההצלה.
לוחמי האש טוענים למשל כי המשטרה מעסיקה למשל 92 דוברים בתקנים מלאים, עליהם יש להוסיף צלמים, אנשי ניו מדיה ועוד, שעוד שבכיבוי אש מועסק כאמור רק דובר אחד במשרה מלאה. לאורך השנים התקיימו מגעים בין דוברי הכבאות לבין הנציב, והצדדים הגיעו להבנה שלפחות למחוזות יהיו דוברים בתקן. גורמים בשירותי הכבאות טוענים כי נציבות שירות המדינה אף אישרה לפני יותר משנה את 7 התקנים אבל מאז לא נרשמה התקדמות.
מסוף חודש מארס חדלו עשרות הדוברים מעבודתם התקשורתית, ומתמקדים בעבודה המקצועית שלהם ככבאים. במידה ועיתונאי מתקשר אליהם, הם מפנים אותו לדובר הראשי של שירותי כיבוי אש. קבוצות הוואטסאפ האזוריות והמחוזיות שמפעילים הדוברים, שקטות בתקופה הזאת ואינן מתעדכנות. הדוברים זכו לתמיכה של תאי העיתונאים באזורים השונים, וארגון הכבאים המאוגד תחת כנפיה של ההסתדרות, אף שכר את שירותיהם של יועצי התקשורת רונן צור ועופר רוזנבאום כדי לנהל המאבק תקשורתי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
