שירותי כבאות שריפה כבאי
צילום: מסך
TV

"הקמפיין ההפוך" של שירותי הכבאות שאמור לטלטל אתכם

באמצעות לפמ, ישקיעו הרשות הארצית לכבאות והצלה והמשרד לביטחון פנים 3.2 מיליון ש' בקמפיין שייקרא לציבור לפעול למניעת שירות הנגרמות מטעויות. צפו
אלכסנדר כץ |
הרשות הארצית לכבאות והצלה והמשרד לביטחון פנים יעלו הערב (יום א') בקמפיין שקורא לציבור לפעול למניעת שריפות הנגרמות מטעויות. מדובר על קמפיין שמפיקה לפמ בהשקעה של 3.2 מיליון שקלים, שמיועד לשידור בערוצים המסחריים, כמו גם בדיגיטל, ברשתות החברתיות ובעיתונות המסורתית. מדובר על קמפיין טלוויזיוני ראשון ב-5 שנים.   מטרת הקמפיין החדש שכותרתו "שריפות פורצות מטעויות" היא להעלות את המודעות להתנהגות  זהירה באש. הקמפיין ממחיש את הסכנות שבהתנהגות לא בטוחה ולא אחראית סביב שימוש באש, וכלל 4 סרטונים שישודרו ב-3 השבועות הקרובים, במתכונת של "סרטונים הפוכים" – שמתחילים מסוף אירוע כיבוי האש, וממשיך עד לגורם שהוביל לדליקה.   בין היתר מציגים את הסכנה בהשארת מחשב נייד שנטען על סדינים, תנור חימום דולק בקרבת חומרים דליקים והשארת גחלים בוערות. הקמפיין ישלב טיפים להתנהגות בטוחה כגון: התקנת גלאי עשן, התקנת "מנעול פרפר" בדלת הכניסה לבית, ועוד.    מנתונים של מחלקת חקירות בכבאות וההצלה עולה כי במהלך 8 שבועות בלבד, בין 16 בדצמבר 2016 ל-12 בפברואר 2017, בעיצומו של החורף, נספו בישראל 14 איש בדליקות. כל ההרוגים סיימו את חייהם בבתי מגורים, ו-9 הרוגים מתוך ה-11 ניספו בדליקות שהתפתחו בשעות הלילה.   השר לביטחון פנים גלעד ארדן מסר כי "מניעת שריפות היא האמצעי היעיל ביותר להציל נפשות ולמנוע נפגעים. לאחר שבנינו רשות כבאות לאומית חזקה ומקצועית, המדיניות שלי היא להתמקד בבטיחות אש ובהסברה לציבור על הסכנות השונות".   נציב הכבאות וההצלה רב-טפסר דדי שמחי הוסיף: "מטרת מסע ההסברה להגביר את המודעות לבטיחות באש ולתת לציבור כלים והנחיות כיצד למנוע שריפות בבית ובטבע. אני בטוח כי יחדיו נוכל לצמצם את מספר הנפגעים והנזק משריפות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.