שירותי כבאות שריפה כבאי
צילום: מסך
TV

"הקמפיין ההפוך" של שירותי הכבאות שאמור לטלטל אתכם

באמצעות לפמ, ישקיעו הרשות הארצית לכבאות והצלה והמשרד לביטחון פנים 3.2 מיליון ש' בקמפיין שייקרא לציבור לפעול למניעת שירות הנגרמות מטעויות. צפו
אלכסנדר כץ |
הרשות הארצית לכבאות והצלה והמשרד לביטחון פנים יעלו הערב (יום א') בקמפיין שקורא לציבור לפעול למניעת שריפות הנגרמות מטעויות. מדובר על קמפיין שמפיקה לפמ בהשקעה של 3.2 מיליון שקלים, שמיועד לשידור בערוצים המסחריים, כמו גם בדיגיטל, ברשתות החברתיות ובעיתונות המסורתית. מדובר על קמפיין טלוויזיוני ראשון ב-5 שנים.   מטרת הקמפיין החדש שכותרתו "שריפות פורצות מטעויות" היא להעלות את המודעות להתנהגות  זהירה באש. הקמפיין ממחיש את הסכנות שבהתנהגות לא בטוחה ולא אחראית סביב שימוש באש, וכלל 4 סרטונים שישודרו ב-3 השבועות הקרובים, במתכונת של "סרטונים הפוכים" – שמתחילים מסוף אירוע כיבוי האש, וממשיך עד לגורם שהוביל לדליקה.   בין היתר מציגים את הסכנה בהשארת מחשב נייד שנטען על סדינים, תנור חימום דולק בקרבת חומרים דליקים והשארת גחלים בוערות. הקמפיין ישלב טיפים להתנהגות בטוחה כגון: התקנת גלאי עשן, התקנת "מנעול פרפר" בדלת הכניסה לבית, ועוד.    מנתונים של מחלקת חקירות בכבאות וההצלה עולה כי במהלך 8 שבועות בלבד, בין 16 בדצמבר 2016 ל-12 בפברואר 2017, בעיצומו של החורף, נספו בישראל 14 איש בדליקות. כל ההרוגים סיימו את חייהם בבתי מגורים, ו-9 הרוגים מתוך ה-11 ניספו בדליקות שהתפתחו בשעות הלילה.   השר לביטחון פנים גלעד ארדן מסר כי "מניעת שריפות היא האמצעי היעיל ביותר להציל נפשות ולמנוע נפגעים. לאחר שבנינו רשות כבאות לאומית חזקה ומקצועית, המדיניות שלי היא להתמקד בבטיחות אש ובהסברה לציבור על הסכנות השונות".   נציב הכבאות וההצלה רב-טפסר דדי שמחי הוסיף: "מטרת מסע ההסברה להגביר את המודעות לבטיחות באש ולתת לציבור כלים והנחיות כיצד למנוע שריפות בבית ובטבע. אני בטוח כי יחדיו נוכל לצמצם את מספר הנפגעים והנזק משריפות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.