כנס הפורמטים הבינ"ל ה-2: בכירי נטפליקס ו-FOX יגיעו
כנס הפורמטים הבינ"ל השני יפתח ב-12 בספטמבר בתל אביב, בהשתתפותם של עשרות אנשי מפתח בתעשיית הפורמטים בארץ ובעולם, וזאת על רקע שנת השיא בייצוא פורמטים עם הכנסות של כ-268 מיליון דולר בשנה. כנס זה מתקיים כ-3 שבועות לפני יריד מיפ בקאן צרפת.
המטרה של הכנס היא לחשוף את גופי השידור וההפצה הישראלים בפני התעשייה הבינ"ל ולסייע ביצירת קשרים עם גופי מדיה, שידור והפצה ברחבי העולם.
לכנס בהובלת מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ, צפויים להגיע בכירים בתעשיית הפורמטים והתוכן הטלוויזיוני העולמית, שיקיימו פגישות עסקיות מתואמות מראש עם גופי השידור והיוצרים הישראלים וישתתפו בפאנלים מקצועיים. בין גופי השידור וההפצה הישראלים המשתתפים באירוע: קשת, רשת, HOT, yes, ארמוזה פורמטס, דורי מדיה, ענני תקשורת, גיל פורמטס, האולפנים המאוחדים ועוד.
בין אורחי הכנס השנה: ג'ון לנדגרף, נשיא רשת הכבלים האמריקאית FX מקבוצת Fox; לארי טאנז, סגן נשיא ומנהל התוכן של נטפליקס; אדם ברקוביץ, ראש מחלקת הטלוויזיה של ה-CAA והאיש שסייע למכירת סדרת הנוער הישראלית החממה; בן סילברמן - לשעבר ראש חטיבת הבידור של NBC וכיום בעלים ויו"ר של חברת ההפקות Propagate; דאג הרצוג - הנשיא לשעבר של קבוצת ויאקום שבבעלותה ערוץ MTV; ומייקל לומברדו - הנשיא לשעבר של HBO.
בנוסף, יגיעו קנייני גופי שידור גדולים ונציגי ערוצי הטלוויזיה כמו Paprika Ltino מהונגריה, Entertainment Squareone מגרמניה, Media Ranch מהולנד, LionsgateTV מלונדון, Telemundo Studios ממיאמי, Red Arrow Entertainment Group מלוס אנג'לס, HBO, RTL גרמניה, Strawave Media מאירלנד ועוד.
- הפורמט הישראלי שישודר בערוץ הטלוויזיה של אופרה וינפרי
- אקזיט מקומי: תאגיד ITV הבריטי רוכש את 'ארמוזה פורמטס'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך הכנס יתקיים אירוע Upfront בו ייחשפו הפורמטים הישראליים החדשים של גופי המדיה לעונת 2017-2018. בין היתר תציג לראשונה yes קטעים בלעדיים מהעונה החדשה של פאודה. במסגרת הכנס תתקיים תחרות פורמטים בשיתוף ארמוזה פורמטס בה יציגו יוצרים צעירים רעיונות חדשניים לפורמטים וסדרות טלוויזיה. הזוכה בתחרות יזכה ב-25 אלף אלף דולר השקעה בפיילוט מתנת 'ארמוזה'. היוצרים יציגו את רעיונותיהם ל-4 שופטים: מירה גשל, מנהלת ענף תוכן וטלוויזיה במכון היצוא; אבי ארמוזה, מנכ"ל ובעלים 'ארמוזה פורמטס'; בנצ'ה טרנקו, מנהל קריאייטיב בחברת הפקה מהגדולות במזרח אירופה; ומנהלת הטלוויזיה בתאגיד השידור כאן - ליסה שילוח-אוזרד.
יו"ר מכון היצוא רמזי גבאי מסר כי "ישראל נמצאת כבר זמן רב על המפה בכל הנוגע לכתיבת ומכירת פורמטים, והתעשייה הישראלית בתחום מעוררת עניין רב בקרב גופי שידור והפצה ברחבי העולם. הכנס הראשון שהתקיים בשנה שעברה היה מוצלח מאד וגם השנה צפויים להגיע לישראל בכירים בינ"ל במטרה להכיר את היוצרים הישראלים ולבחון שיתופי פעולה אפשריים".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
