טל גרנות גולדשטיין HOT
צילום: אלכסנדר כץ

התחרות הקשה בשוק ה-TV: הוט מאבדת עוד 6,000 מנויים

HOT ו-yes מתקשות להיאבק באובדן הלקוחות לטובת החברות החדשות והזולות יותר ונטפליקס, אבל כבר מציעות אלטרנטיבות. עפ"י הדוחות, הרווח הנקי של HOT זינק פי 3
אלכסנדר כץ | (10)

HOT ממשיכה לאבד לקוחות בשירות הטלוויזיה, עם כי בקצב מתון יותר מאשר לפני שנתיים. על פי דוחות חברת אלטיס שפורסמו הלילה במקביל ברחבי העולם, עולה כי מספר לקוחות HOT עומד על 799 אלף, ירידה של 6,000 ברבעון האחרון, בדומה לנתון הירידה ברבעון הראשון של השנה - ובסך הכל מתחיל 2017 ירדו מספר המנויים על 12 אלף. 

החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות בהיקף כ-1.05 מיליארד שקל, עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומבחינת רווח נקי מדובר על רווח של 59 מיליון, זינוק של יותר מ-200% מאשר הרווח בתקופה המקבילה אשתקד - אז מדובר היה על 18 מיליון שקלים. 

מנכ"לית HOT טל גרנות-גולדשטיין מסרה כי "אנו מברכים על התחרות בשוק הטלוויזיה ואנו נמשיך להוביל את השוק ולהציע פתרונות מתקדמים המותאמים לצרכן הישראלי. יחד עם זאת , על מנת לקיים תחנות אמיתית, יש מקום לקיים רגולציה שיוויונית ולהוריד את החסמים הרגולטוריים בזכותם נוכל להציע סל מוצרים אטרקטיבי עוד יותר לצרכנים. 

דוחות בזק לרבעון השני, ובתוכם yes טרם פורסמו, וכך גם לא דוחות סלקום TV, אבל על פי דוחות הרבעון הראשון של השנה, עולה כי ל-yes יש 608 אלף מנויים ולסלקום TV כ-124 אלף. לאחרונה דיווחו בטריפל סי כי למותג smart יש כבר 4,000 בתי אב מחוברים, ואילו בפרטנר TV סיפרו כי מאז ההשקה הרשמית היו אלפי פניות ביום למוקד החברה, כאשר חיבור הלקוחות יתחיל בסוף יולי.

התוצאה מהתגברות התחרות הובילה לאיבוד משמעותי של מנויים ל-2 חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הוותיקות HOT ו-yes לטובת האלטרנטיבות החדשות: בתחילה היה זה שירות עידן פלוס, בהמשך חברת סלקום TV, ובחצי השנה האחרונה טריפל סי (smart) וכעת פרטנר TV. במקביל לאלו, יותר ויותר ישראלים מתנקים מהחברות הישראליות, ומתחרים לשירות טלוויזיה באינטרנט כגון נטפליקס, שרק השבוע הודיעה על התבססותה בשוק המקומי עם תרגום ממשק המשתמש שלה לעברית, ותרגום או דיבוב של תכנים רבים שלה לטובת הקהל הישראלי, שישלם לחברה בשקלים ולא במטבע זר. 

ב-HOT השיקו לפני כ-4 חודשים את  המותג NEXT TV שאמור להיאבק במחיר שמציאות המתחרות החדשות, באמצעות אפליקציית טלוויזיה הפונה לאלה שאינם לקוחותיה ויוכלו לצפות בתכני מקור ורכש תמורת 50-70 שקלים. במקביל היא גם השיקה את אפליקציית HOT PLAY שתאפשר ללקוחותיה לצפות בתכניה במכשירים חכמים, בדומה לאפליקצייה של סלקום TV. במקביל השיקה yes אתר לפלטפורמת השידורים החדשה שלה – STINGTV כדי להעניק שירות זול יותר ללקוחות פוטנציאליים בזכות חבילת תוכן צרה יותר. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    א, צפון 31/07/2017 10:51
    הגב לתגובה זו
    אחרי שהעלו לי את מחיר הסלולר ב-40 ש"ח בלי להודיע (בפעם שנייה!) החלטתי להחליף את ספק הסלולר. אז נזכרתי שספק האינטרנט הוא חלק מחיבלת הסלולר (הוטנט) וגם התשתית היא של הוט. כך התגלגלתי להחליף גם את הטלוויזיה, גם את האינטרנט וגם את הסלולר. הוט היקרים (תרתי משמע) - בגלל העלאה ב-40 ש"ח לחודש הפסדתם לקוח ותיק ששילם לכם כ-400 ש"ח לחודש. נמאס להיות הפרייר שלכם. אגב, הסלולר היה בסדר, הטלוויזיה - על הפנים.
  • 8.
    מתי מעט רואים סדרות 29/07/2017 08:59
    הגב לתגובה זו
    תתאחדו תגייסו כסף אפילו מהיבואנים ששהשקעה לכל אחש תהיה קטנה תרכשו את צ'רלטוןותפתחו את שידורי הספורט בסכום סמלי.
  • 7.
    בני 29/07/2017 07:53
    הגב לתגובה זו
    בשיקלול של מחיר לעומת תמורה סלקום tv מנצחים. הממיר והממשק שלהם חדשניים והם מוסיפים תכנים וערוצים בלי להעלות את המחיר
  • 6.
    המקליט 28/07/2017 16:40
    הגב לתגובה זו
    ימשיכו לאבד לקוחות ככה זה עם חברות שמתעמרות ועושקות את לקוחותיהן לא למדו דבר ממהפכת הסלולרי שיפשטו רגל והבעלים ירדפו על ידי הוצאה לפועל
  • 5.
    השירות חזר להיות גרוע. (ל"ת)
    עמוס 28/07/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    צביקה 28/07/2017 11:24
    הגב לתגובה זו
    סרטים חוזרים על עצמם יותר מדיי צריך לחדש
  • dd 28/07/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    יש להם את כל החדשים.
  • 3.
    צביקה 28/07/2017 11:24
    הגב לתגובה זו
    סרטים חוזרים על עצמם יותר מדיי צריך לחדש
  • 2.
    HOT חברה עושקת ושירות גרוע. (ל"ת)
    מאוכזב.מנותק שנתיים 28/07/2017 10:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורי 28/07/2017 09:23
    הגב לתגובה זו
    לא להשאר עם הגדולים
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים