כמה השקיעו ניסנקורן ויחימוביץ' בקמפיין ליו"ר ההסתדרות?

עפ"י יפעת בקרת פרסום, רוב ההשקעה לקראת הבחירות מחרתיים, הופנתה לדיגיטל. רק בהמשך אפשר יהיה לדעת כמה מיליונים הושקעו בשלטי חוצות. יחימוביץ' משקיעה כ-2 מיליון ש', הרוב בדיגיטל

אלכסנדר כץ | (1)

הבחירות הסוערות להסתדרות שיתקיימו מחרתיים (יום ג') עולות הרבה כסף לציבור החברים בגוף העובדים הגדול בישראל. את מירב ההשקעה רואים בקמפיין של יו"ר ההסתדרות הנוכחי אבי ניסנקורן, שמתמודד לכהונה נוספת, ועל פי הערכות, גם יזכה בה בהתמודדות מול ח"כ שלי יחימוביץ'.

 

על פי נתונים של יפעת בקרת פרסום, השקיע ניסנקורן באמצעות סיעת עוגנים בראשה הוא עומד (ונתמכת בין היתר על ידי כולנו, הליכוד ועוד), כ-3.5-4 מיליון שקלים במחירים ריאליים, בפרסום קמפיין הבחירות. במחירי מחירון, עומד תקציב הפרסום של קמפיין הבחירות על כ-11 מיליון שקלים. גורמים המכירים את הנושא אומרים כי תקציב הפרסום עומד על כ-3.5 מיליון שקלים.

 

את קמפיין הבחירות של ניסנקורן מנהל משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ', שאחראי גם על הפרסום והדיגיטל. הזרוע החזקה ביותר בקמפיין היא הדיגיטל, אליה הופנו כ-9.5 מיליון שקלים במחירי מחירון, כמעט 2.5-3 מיליון שקלים במחירים ריאליים.

 

זרוע משמעותית אחרת היא שילוט החוצות בו הושקעו כ-1.7 מיליון שקלים, אולם נתוני יפעת בקרת פרסום עדיין אינם כוללים את נתוני הפרסום בשילוט החוצות לחודש מאי. על פי הערכות, בשילוט החוצות הושקע כסף רב - כאשר רק השבוע למשל הוצבו 2 שלטי ענק על בית קלקא סמוך לצומת עזריאלי, בהשקעה מוערכת של כמה עשרות אלפי שקלים, לימים בודדים. רק בתחילת יוני ניתן יהיה לדעת את הסכום שהושקע בפרסום החוצות – ואפשר יהיה לראות בכמה יזנק תקציב הפרסום של ניסנקורן.

 

ניתן למנות עוד 2 אפיקי פרסום משניים אצל יו"ר ההסתדרות. בעיתונות הושקעו כ-10 אלף שקלים בלבד במחיר ריאלי, ואילו דף הפייסבוק העובדים והגימלאים עם אבי ניסנקורן, שעל פניו אינו חלק מהקמפיין הישיר של יו"ר ההסתדרות (למתמודדים להסתדרות אסור לגייס תרומות אישיות, אלא מתוקצבים לפי מספר הנציגים שלהם בבית נבחרי ההסתדרות, א"כ), תומחר ב-50 אלף שקלים במחירי מחירון. את תקציב הסמסים - זרוע משמעותית בפעילות של ניסנקורן בבחירון, לא ניתן היה לתמחר. גם התמיכה לה זכה ניסנקורן מאתר ההסתדרות דבר ראשון, אתר שהוא פעל להקמתו, קשה לכמת מספרית, אבל היא עשתה את שלה.

 

יפעת בקרת פרסום מתקשה לתמחר את תקציב הפרסום של ח"כ יחימוביץ' (שמתמודדת בראש סיעת 'הבית החברתי' הנתמכת בין היתר על ידי ש"ס, א"כ), שעל פי נתוניו עומד על כמה מאות אלפי שקלים. גורמים המקורבים ליחימוביץ' אומרים לאייס כי לטובת הקמפיין הוקצו כ-2 מיליון שקלים במחירים ריאליים, רובם מופנים לדיגיטל, כאשר כמיליון שקלים מתקציב זה הם בעצם הלוואה אישית שלקחה יחימוביץ' לטובת הקמפיין.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שלט של שלי יחימוביץ' (מתוך דף הפייסבוק של ח"כ יחימוביץ')

רק בחודש אפריל הופנו כ-400 אלף שקלים לסעיף זה. יחימוביץ' גם בחרה כחלק מהאסטרטגיה, לפרסם על שלט חוצות אחד – וגם דאגה ליחצן זאת, והשקיע סכום נמוך בשלטי בד (פלריג) שמיועדים לתליה בבתי תומכים. על הקמפיין הדיגיטלי אחראי משרד הפרסום אלנבי, וקשה לא לראות את פעילות הווידאו של יחימוביץ' ברשתות החברתיות. 

 

גורם בסביבת הקמפיין הצביע על נקודה מעניינת בקמפיין של המתחרה ניסנקורן: "תראה שאין תאריך על כל שלטי החוצות של יו"ר ההסתדרות. זה לא קמפיין בחירות, זה קמפיין להאדרה עצמית של שמו, עם תמונה גדולה שלו". 

חשוב לציין כי הנתונים המפורסמים כאן, מציינים מגמה מסוימת, אבל ייתכן שאינם מדויקים לחלוטין. רק לאחר הבחירות יתקבלו הנתונים המלאים של הצדדים על השקעה בקמפיינים השונים, כאשר הנתונים המפורסמים כעת הם הערכות וניתוחים מקצועיים, עם מחסור בנתונים רבים כגון סמסים, נתון שלטי חוצות אקטואלי ועוד. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי 21/05/2017 22:31
    הגב לתגובה זו
    שלי יחימוביץ תקבל את ההנהגה לגזור ולשמור.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.