כמה השקיעו ניסנקורן ויחימוביץ' בקמפיין ליו"ר ההסתדרות?
עפ"י יפעת בקרת פרסום, רוב ההשקעה לקראת הבחירות מחרתיים, הופנתה לדיגיטל. רק בהמשך אפשר יהיה לדעת כמה מיליונים הושקעו בשלטי חוצות. יחימוביץ' משקיעה כ-2 מיליון ש', הרוב בדיגיטל
הבחירות הסוערות להסתדרות שיתקיימו מחרתיים (יום ג') עולות הרבה כסף לציבור החברים בגוף העובדים הגדול בישראל. את מירב ההשקעה רואים בקמפיין של יו"ר ההסתדרות הנוכחי אבי ניסנקורן, שמתמודד לכהונה נוספת, ועל פי הערכות, גם יזכה בה בהתמודדות מול ח"כ שלי יחימוביץ'.
על פי נתונים של יפעת בקרת פרסום, השקיע ניסנקורן באמצעות סיעת עוגנים בראשה הוא עומד (ונתמכת בין היתר על ידי כולנו, הליכוד ועוד), כ-3.5-4 מיליון שקלים במחירים ריאליים, בפרסום קמפיין הבחירות. במחירי מחירון, עומד תקציב הפרסום של קמפיין הבחירות על כ-11 מיליון שקלים. גורמים המכירים את הנושא אומרים כי תקציב הפרסום עומד על כ-3.5 מיליון שקלים.
את קמפיין הבחירות של ניסנקורן מנהל משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ', שאחראי גם על הפרסום והדיגיטל. הזרוע החזקה ביותר בקמפיין היא הדיגיטל, אליה הופנו כ-9.5 מיליון שקלים במחירי מחירון, כמעט 2.5-3 מיליון שקלים במחירים ריאליים.
זרוע משמעותית אחרת היא שילוט החוצות בו הושקעו כ-1.7 מיליון שקלים, אולם נתוני יפעת בקרת פרסום עדיין אינם כוללים את נתוני הפרסום בשילוט החוצות לחודש מאי. על פי הערכות, בשילוט החוצות הושקע כסף רב - כאשר רק השבוע למשל הוצבו 2 שלטי ענק על בית קלקא סמוך לצומת עזריאלי, בהשקעה מוערכת של כמה עשרות אלפי שקלים, לימים בודדים. רק בתחילת יוני ניתן יהיה לדעת את הסכום שהושקע בפרסום החוצות – ואפשר יהיה לראות בכמה יזנק תקציב הפרסום של ניסנקורן.
- אושר בממשלה: הגדלת מכסת העובדים הזרים העובדים בענף המלונאות
- מי המועמדים להיות שר האוצר הבא ומהם הבעיות הדחופות שצריך לטפל בהן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניתן למנות עוד 2 אפיקי פרסום משניים אצל יו"ר ההסתדרות. בעיתונות הושקעו כ-10 אלף שקלים בלבד במחיר ריאלי, ואילו דף הפייסבוק העובדים והגימלאים עם אבי ניסנקורן, שעל פניו אינו חלק מהקמפיין הישיר של יו"ר ההסתדרות (למתמודדים להסתדרות אסור לגייס תרומות אישיות, אלא מתוקצבים לפי מספר הנציגים שלהם בבית נבחרי ההסתדרות, א"כ), תומחר ב-50 אלף שקלים במחירי מחירון. את תקציב הסמסים - זרוע משמעותית בפעילות של ניסנקורן בבחירון, לא ניתן היה לתמחר. גם התמיכה לה זכה ניסנקורן מאתר ההסתדרות דבר ראשון, אתר שהוא פעל להקמתו, קשה לכמת מספרית, אבל היא עשתה את שלה.
יפעת בקרת פרסום מתקשה לתמחר את תקציב הפרסום של ח"כ יחימוביץ' (שמתמודדת בראש סיעת 'הבית החברתי' הנתמכת בין היתר על ידי ש"ס, א"כ), שעל פי נתוניו עומד על כמה מאות אלפי שקלים. גורמים המקורבים ליחימוביץ' אומרים לאייס כי לטובת הקמפיין הוקצו כ-2 מיליון שקלים במחירים ריאליים, רובם מופנים לדיגיטל, כאשר כמיליון שקלים מתקציב זה הם בעצם הלוואה אישית שלקחה יחימוביץ' לטובת הקמפיין.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
שלט של שלי יחימוביץ' (מתוך דף הפייסבוק של ח"כ יחימוביץ')
רק בחודש אפריל הופנו כ-400 אלף שקלים לסעיף זה. יחימוביץ' גם בחרה כחלק מהאסטרטגיה, לפרסם על שלט חוצות אחד – וגם דאגה ליחצן זאת, והשקיע סכום נמוך בשלטי בד (פלריג) שמיועדים לתליה בבתי תומכים. על הקמפיין הדיגיטלי אחראי משרד הפרסום אלנבי, וקשה לא לראות את פעילות הווידאו של יחימוביץ' ברשתות החברתיות.
גורם בסביבת הקמפיין הצביע על נקודה מעניינת בקמפיין של המתחרה ניסנקורן: "תראה שאין תאריך על כל שלטי החוצות של יו"ר ההסתדרות. זה לא קמפיין בחירות, זה קמפיין להאדרה עצמית של שמו, עם תמונה גדולה שלו".
חשוב לציין כי הנתונים המפורסמים כאן, מציינים מגמה מסוימת, אבל ייתכן שאינם מדויקים לחלוטין. רק לאחר הבחירות יתקבלו הנתונים המלאים של הצדדים על השקעה בקמפיינים השונים, כאשר הנתונים המפורסמים כעת הם הערכות וניתוחים מקצועיים, עם מחסור בנתונים רבים כגון סמסים, נתון שלטי חוצות אקטואלי ועוד.
- 1.אבי 21/05/2017 22:31הגב לתגובה זושלי יחימוביץ תקבל את ההנהגה לגזור ולשמור.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
