איתם לחובר
צילום: הערוץ הראשון

איתם לחובר עוזב את ערוץ 1 - ומוותר על חוזה בתאגיד

למרות שהיה לו חוזה בתאגיד השידור הציבורי, מוותר עליו לחובר ובשלב זה הוא מתכוון לעזור בהתנדבות לגילה קליין בבחירות למזכ"לות הסתדרות המורים, תחום אותו הוא סיקר
אלכסנדר כץ |

כתב החינוך של ערוץ 1 וקול ישראל, איתם לחובר, עוזב את רשות השידור, ומוותר על החוזה שיש לו עם תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן. לפני כשבועיים קיבלו עובדי חטיבת החדשות בטלוויזיה הודעה כי לחובר עוזב את הרדיו לטובת "אתגרים חדשים". בשיחה בזמנו שקיים אייס עמו, אמר לחובר כי הוא מתכוון לקחת חופשה עד לתחילת העבודה בתאגיד השידור הציבורי, בסוף אפריל. 

ואולם לפני דקות אחדות פרסם כי "הודעתי לתאגיד השידור הציבורי 'כאן' שאני מוותר על החוזה שעליו חתמתי. מאחל להם הרבה הצלחה והצלחתו חשובה". בהודעה בפייסבוק כתב כי בשלב זה הוא מתכוון לעזור בהתנדבות לגילה קליין בבחירות למזכ"לות הסתדרות המורים, תחום אותו הוא סיקר ככתב חינוך. 

ללחובר (35) הייתה זו קדנציה שנייה ברשות השידור. הוא הצטרף לרשות ב-2005, וכעבור שנתיים הפך לכתב החינוך של רשת ב' למשך 6 שנים. ב-2013 עזב לטובת 'תכנית חיסכון' בחדשות 2, אבל כעבור כשנתיים חזר לרשות השידור, למשרת כתב החינוך בערוץ 1. ב-2009 זכה בפרס מנכ"ל רשות השידור על הצטיינות בעבודה. לפני כשנה נפצע קלות בעת הדגמה של אפוד מגן, אותו לבש לטובת אייטם שהכין ל'מבט'.

גורמים סיפרו לאחרונה לאייס כי לחובר חש מיצוי מהתפקיד, ולדברי אותם גורמים - "נמאס לו עם המצב בו מעט עובדים צריכים לעשות יותר ויותר עבודה", וזאת בשל עזיבת עובדים, על רקע סגירתה הקרובה של הרשות. לאייס מכחיש לחובר כי אמר שנמאס לו מהמצב ברשות השידור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.