עבר קריאה ראשונה: i24news ישודר בכבלים ובלוויין
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעתו של ח"כ נחמן שי לתקן את חוק התקשורת ולאפשר להעביר בכבלים ובלוויין גם שידורי חדשות בינלאומיים המופקים בישראל. זאת בניגוד למצב כיום, המאפשר לכבלים וללוויין לשדר אך ורק ערוצי חדשות בינלאומיים המופקים בחו"ל. אישור ההצעה של ח"כ שי, עליה חתומים חברי כנסת רבים נוספים, מאפשר לכבלים וללוויין להעביר למנויים בישראל גם את ערוץ i24news, שמשדר חדשות לעולם בערבית, אנגלית וצרפתית מישראל.
לדברי כבל, יו"ר ועדת הכלכלה: "המועצה תקבע כללים שיוודאו שהבעלות הצולבת לא תפגע בעצמאות המערכת ובגופים אחרים". כבל הזכיר כי בישיבה קודמת עסקה הוועדה בשאלת הבעלויות הצולבות, על רקע העובדה כי בעלי הערוץ פטריק דרהי הוא גם בעלי אחת הפלטפורמות (HOT). כבל הבהיר כי המועצה תצטרך לוודא שהשידורים אינם בעברית.
בהתאם לכך אושר כי, המועצה לשידורי כבלים ולוויין תוכל לאשר לכבלים וללוויין לשדר ערוץ חדשות בינלאומי בהתאם לכללים שתקבע, שיוודאו שעיקר שידורי הערוץ מיועדים לציבור שמחוץ לישראל וכן תוודא את עצמאותה של מערכת החדשות. בדיון נקבע כי המועצה תצטרך לקבוע את הכללים תוך 90 יום מיום פרסום החוק ברשומות.
היועץ המשפטי של הערוץ, עו"ד אוריאל בובלי, אמר כי "הערוץ משדר פרסומות המיועדות לקהל בחו"ל וזה לא יוכל להשתנות". מנהל הפרויקטים במועצה, יונתן בייסקי, אמר כי "גם ערוצי חדשות בינלאומיים המופקים בחו"ל ומשודרים בישראל משדרים פרסומות, וכל עוד הן לא מיועדות לקהל הישראלי ניתן לעשות זאת".
לדברי יוזם החוק ח"כ שי: "בישראל יש אוכלוסייה רחבה שמשוועת לשידורים באנגלית, ערבית וצרפתית. כבר שנים אחדות אני מנסה להביא לכך שלתוך מדינת ישראל ישודרו שידורים בשפות זרות, אנגלית, ערבית וצרפתית. נוצר כשל שוק, רשות השידור זנחה את התפקידים שלה לשדר בערבית, ברדיו ובטלוויזיה, והערוצים המסחריים גם הם נמנעים מכך כי אין רייטינג וכסף. מצד שני יש אוכלוסייה רחבה שנזקקת לשידורים הללו ודוברת את השפות הללו. ניסיתי לכפות על רשות השידור לעשות את זה לא הצלחתי, גם על התאגיד ולא הצלחתי ואז פניתי לאופציה של ערוץ i24news שמשדר מיפו בשלוש השפות הללו, ללא מימון ממשלתי או ממלכתי. חשבתי שהדרך הכי קצרה לחבר בין שתי הנקודות, ללא עלות ממשלתית, היא לאפשר ל i24news לשדר לתוך מדינת ישראל".
נשיא ומייסד i24news, פרנק מלול, התייחס גם הוא להצעה בישיבה הקודמת ואמר: "הערוץ הוא בינלאומי, ייסדנו אותו לפני 3 שנים כערוץ סטארט אפ ואנחנו משדרים למיליארד בתי אב בעולם ומעסיקים 300 עובדים. אני לא פה כדי להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, אלא על העולם באשר למציאות במזרח התיכון והגיוון בישראל. בעולם חושבים על ישראל באופן חד ממדי ואנחנו רוצים להביא את הגיוון ולהראות לעולם שאנחנו דמוקרטיה - וכן אני רוצה להשפיע על אנשים בתוך ישראל אבל לא על אזרחי ישראל - אני רוצה להשפיע על התיירים שמגיעים לישראל, שיראו לעולם את המציאות האמתית כאן".

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
