לא לשימוש
צילום: יח"צ

דורי בן ישראל פרסם אתר עם פרטים של בכירי פייסבוק ונחסם

תנועה חדשה שסימנה את פייסבוק וגוגל כמטרה, השיקה אתר ובו מספרי טלפון ומיילים של בכירי פייסבוק ישראל. בעלי בלוג המזבלה שנמנה על חברי התנועה, נחסם ל-30 יום לאחר שהעלה פוסט בנושא

משה בנימין | (8)

תנועת מחאה חברתית חדשה בשם Bridges Will Burn שסימנה לה למטרה את ענקיות האינטרנט פייסבוק וגוגל השיקה היום (יום ב') אתר במסגרת פעילותה, שבו מפורסמים דרכי הגישה ויצירת הקשר עם בכירי פייסבוק ישראל. בפייסבוק פחות אהבו את המהלך, ואחד מאנשי התנועה נחסם משימוש בעמוד הפרטי שלו ברשת החברתית.

התנועה מצהירה כי מאחוריה עומדים "אנשי קריאייטיב ואסטרטגיה מבריטניה, ישראל, פלסטין וארה"ב שהכירו אונליין ומצאו מכנה משותף ברצון העז לתרום מזמנם וכישרונם למען הציבור באשר יהיה". 

המהלך הראשון הוא בהקמת אתר בשם "קונטקט פייסבוק - מרכז יצירת הקשר עם פייסבוק ישראל" שבו מוצגים עובדיה הבכירים של פייסבוק ישראל מדרג המנכ"לית עדי סופר תאני, עבור בג'ורדנה קטלר, ענת אלחנני, אלעד ברינדט שביט, עידו דותן, מרקו מיקיאלי ועוד. מטרת האתר להציג מענה לאחת הטענות הידועות כנגד פייסבוק - הקושי ביצירת קשר ישיר עם נציגיה. באתר מופיעים מספרי הטלפון, כתובות המייל ופרופילים ברשתות חברתיות של אנשי פייסבוק לשימוש הציבור. חברי התנועה אומרים: "לא נאפשר עוד למונופולי הענק לפעול ללא שמץ של אחריות והגינות כלפי הציבור".

Bridges Will Burn (פרפרזה למשפט "לעולם אל תשרוף גשרים") מוגדרת על ידי חברי הקבוצה האנטי תאגידית כ"זרוע ביצועית מבוססת קריאייטיב ואסטרטגיה שהוקמה על ידי קבוצת מומחי פרסום ותקשורת, במטרה לגשר על הפערים בין הציבור לתאגידי הענק באינטרנט כדוגמת פייסבוק וגוגל". חזון הפעילות כפי שהם מסבירים אותו הוא: "קונספט אקטיביסטי בינלאומי שדוגל בכך שקריאייטיביות היא אחד הכלים העוצמתיים בעולם להשגת מטרות...בצורה שתוליד את התוצאות הרצויות ובאמת תשנה מדיניות וחקיקה...כלי שאמור לשמש בראש ובראשונה את הציבור בהפיכת העולם למקום טוב יותר".

עוד הם מצהירים כי "התנועה תתרכז בתאגידי הענק האינטרנטיים, בראשם גוגל ופייסבוק. אותן חברות, שמגלגלות מיליארדי שקלים מדי שנה בישראל ובמרבית המדינות בהן הן פועלות ללא תשלום מס, נהנו מספיק זמן מפעילות ללא רגולציה או פיקוח, תוך ניצול אגרסיבי וציני של המונופול שלהן, שאף מצליח לכופף גופי תקשורת גדולים, פוליטיקאים ומחוקקים....בחודשים האחרונים היו פרסומים רבים אודות גולשים שנתקלו במקרים שלעיתים בגדר חיים ומוות ופייסבוק לא התייחסה לפניותיהם. במקרים אחרים, פייסבוק מנצלת באופן ציני את הכוח שהופקד בידיה בפגיעה בפרטיות קטינים, היא מעצבת את הרגשות והתחושות שלנו מתי ואיך שנוח לה בניסויים שונים והיא חוסמת באופן שרירותי חשבונות ועמודים, ללא הצורך לתת דין וחשבון בפני אף אחד. במקרים רבים סגירת עמוד יכולה להיות גזר דין מוות עבור עסק, שברגע אחד יכול לאבד הכול, אולם פייסבוק בוחרת להמשיך ולהתנהל בצורה חד צדדית ללא שום אכפתיות כלפי קהל גולשיה".

הראשון לשלם את המחיר - דורי בן ישראל

ימים יגידו מה יעלה בגורלה של תנועת המחאה הזו ומה תהיה מידת ההשפעה שלה, אך תגובה ראשונה מצד פייסבוק ישראל כבר ניתן לזהות בהסרת פוסט שהעלה דורי בן ישראל, איש הקראייטיב, בעלי אתר המזבלה וחבר דומיננטי בקבוצה המשמש כמנהל ההסברה שלה. בן ישראל פרסם את הלינק לאתר בעמוד הפייסבוק האישי שלו ופעולת התגמול לא אחרה להגיע - הפוסט הורד וחשבונו של בן ישראל נחסם לשימוש למשך 30 ימים. 

לדברי בן ישראל, "במהלך מבצע צוק איתן הגיעה לשיאה ההסתה והאלימות כנגד ישראלים ויהודים ברשתות החברתיות. ישבתי מול הפייסבוק וראיתי כיצד שופכים את דמם בשנית ופוגעים בצורה בלתי אנושית בזכר חיילנו שנהרגו במבצע ובמשפחותיהם. ישבתי ובכיתי לנוכח אזלת היד של כולנו כשראיתי תמונות מחרידות של הגופות של החיילים שהופצו על ידי גופי הטרור תחת כיתובים כמו 'בשם אללה נהרוג את גם המשפחה שלו', 'מגיע לחזיר היהודי הזה' ועוד, בזמן שפייסבוק פשוט לא עושה דבר ונהנית מהסכסוך שרק גורם לכולנו לשהות יותר בפייסבוק ולהעשיר את קופתה. פניתי לפייסבוק ישראל מספר פעמים בתחנונים שיפעלו בכדי להגן עלינו, על חיילנו ועל כבודם, אולם לעיני פייסבוק עומדים שיקולים מסחריים בלבד, גם במחיר של חיים ומוות והיא סירבה לפעול".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

חפשו אותנו בצפון קוריאה

אחת ההפתעות ה"קריאייטיביות" שאנשי הקבוצה הכינו לפייסבוק טמונה במיקומו של "מטה התנועה". "בדומה לטיב הפעילות של גוגל ופייסבוק", הם מסבירים, "גם מטה התנועה הוקם מחוץ לישראל והוא ממוקם במחוז צפון האמגיונג שבצפון קוריאה, וכל פנייה משפטית או אחרת יש להפנות לשם". כך נמסר.

כדי להדגיש את ניקיון ידיהם והשקיפות אל מול תאגידי הענק, חברי התנועה מסבירים כי במסגרת מודל הפעילות של התנועה, טרם נקיטה בפעולה כלשהי, זו תפנה לתאגיד ותציב בפניו פירוט מלא של הבעיה שהועלתה על ידי הציבור עם בקשה לגיטימית למציאת פתרון מצדו, כאשר בהתבסס על המורכבות של הבעיה, יעמדו לרשותו בין 30-180 יום בכדי לספק פתרון הולם וראוי.

לצד השקיפות, הקבוצה שומרת לעצמה את הזכות לפזר איומים מרומזים כשהיא מציינת כי "במידה וזה יבחר להתעלם מהבקשה, התנועה תוציא לפועל מהלך מקומי ו/או בינלאומי נוסף להעלאת המודעות וההסברה בנושא. לאור הטקטיקות האלימות והסנקציות השונות שנוקטים תאגידי הענק במטרה לרמוס ולהשתיק קולות מחאה, התנועה מדגישה כי כל ניסיון לפגום בפעילות החברתית שלה, לרבות הליכים משפטיים, צנזורה וסנקציות שונות כמו העלמת אתרים מחיפוש, חסימתם משיתוף או השבתת פעילות ברשתות החברתיות (כפי שעשו ל'באים לבנקאים'), יובילו לעליית שלב בפעילותה".

בתגובה לחסימה אמר דורי בן ישראל לאייס: "פייסבוק הוכיחו בדיוק את מה שטענתי בסטטוס, הם הפכו לגוף חסר תקנה, חסר מעצורים, אלים ואגרסיבי שירמוס כל אחד שעומד מולו. פייסבוק יגלו במהרה שנדרשת יותר מחסימה וצנזורה בכדי לעצור אותי".

מפייסבוק ישראל לא התקבלה תגובה. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בגוגל מקבלים אחלה שירות בתחום הפרסום בפייסבוק הלקוח אוויר (ל"ת)
    אחד 19/12/2016 23:58
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תגובנית 19/12/2016 20:23
    הגב לתגובה זו
    אבל לא יעזור לכם... מי שמושחת מושחת
  • 6.
    ניר 19/12/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    הרי למזבלה כאתר אין שום זכות קיום כבר יותר משנתיים, עם טראפיק ששואף לאפס. המקום היחידי בו דורי נשאר בחיים - הולך להיעלם, בגלל מלחמה מטופשת שלא תזיז לפייסבוק את קצה הציפורן. מהלך לא חכם בעליל.
  • 5.
    מה עם גוגל דורי? ולמה אי אפשר באתר שלך ליצור קשר? (ל"ת)
    פייסוק 19/12/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    פופטיץ 19/12/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    לך תשקיע את היכולות הבאמת מרשימות שלך במשהו אחר. חוץ משלושה אנשים בברנז׳ה זה לא באמת מעניין מישהו.
  • 3.
    לללחך 19/12/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    באייס מותר להגיד "קוקסינל"?
  • 2.
    רותם 19/12/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    שזה מגעיל...
  • 1.
    ** (ל"ת)
    ** 19/12/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.