ישראל היום
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

ממשיכים להילחם בנוני: 'ישראל היום' נכנס לתחום המקומונים

אחרי שכבש מזמן את הגזרה הארצית עם חלוקה של מאות אלפי גיליונות, בישראל היום נכנסים לתחום המקומונים - מהלך שעשוי לפגוע קשות ברשת המובילה כיום ידיעות תקשורת
אלכסנדר כץ | (7)

האם נתניהו עומד לקבל תמיכה גם ברמה המקומית? לאייס נודע כי ישראל היום צפוי להשיק רשת מקומונים כבר בחודשים הקרובים, כאשר לדברי גורמים, הראשון ברשת יהיה בירושלים.

השמועות על הקמת רשת מקומונים של ישראל היום כבר קיימות מזה תקופה. לצד זאת לפני כ-4 שנים הקימה קבוצת ישראל היום את רק היום, אתר קופונים מקומיים שאמור היה להתחרות בתחום המסחרי של המקומונים השונים ברחבי המדינה, אולם מבחינת תוכן ירושלים אמורה להיות הסנונית הראשונה.

 

ישראל היום נכנס לשוק מקומונים מעניין בבירה, שרובו ככולו מורכב מחינמונים. העיתון הגדול בעיר הוא ידיעות ירושלים של רשת ידיעות תקשורת. המקומון מחולק למנויי ידיעות אחרונות ונמכר בדוכנים ובחנויות. המקומון השני הוא כל העיר של רשת שוקן, שמחולק ברובו בחינם בצמתים. השלישי הוא מעריב ירושלים (בעבר נקרא זמן ירושלים), שמחלוק חינם למנויי מעריב ועל ידי דיילים בצמתים.

 

גם המקומון של ישראל היום - שיופץ ככל הנראה כבר מינואר הקרוב - יהיה חינמון, ולדברי גורמים בתקשורת המקומית, לצד זאת שאין למהלך כזה ייתכנות כלכלית, הרי שישנה מטרת-על: לפגוע במקומוני ידיעות אחרונות. 9 שנים לאחר השקתו של ישראל היום, ידיעות אחרונות מלקק את הפצעים עם הירידה החדה בחשיפה ובמכירת מודעות פרסום ומנויים. בישראל היום רואים גם בתחום המקומונים גזרה שאפשר להילחם עליה, ובאמצעות הכיסים הבלתי נגמרים של הבעלים שלדון אדלסון, גם לנצח בה.

 

על פי הערכות את העיתון ינהל נתן נוי, שהיה בעברו מנהל כל העיר. בשיחה עם אייס הוא לא אישר או הכחיש את הדברים.

 

בישראל היום סירבו להגיב לדברים. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    נושמת ובועטת. (ל"ת)
    העיתונות פורחת 20/11/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רותי 18/11/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    טוב שיש עיתון שאפשר לקרוא בו ולהנות מעצם הכתיבה היפה.
  • 5.
    tbh 17/11/2016 20:55
    הגב לתגובה זו
    שלדון אדלסון דואג שביבי ישאר על הכיסא
  • 4.
    אני בעד (ל"ת)
    mor 17/11/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כל הכבוד לישראל היום (ל"ת)
    שוש 16/11/2016 20:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כל הכבוד ישר כח (ל"ת)
    טלי 16/11/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הכל צהוב 16/11/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    סקטוריאלים, מפלגתיים, אישיים, אנטי אישיים, שמאל ימין ............
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.