אודי אביטל
צילום: אודי אביטל
פרסום ראשון

משילוח לצוקרברג: מנהל הקריאייטיב אודי אביטל עוזב את מקאן תל אביב ועובר לפייסבוק

אביטל שטיפל בלאומי קארד, איקאה, וולוו ועוד יעזבו לטובת תפקיד בכיר של קריאייטיב אסטרטגיה בפייסבוק, שבמסגרתו יעבוד מול מפרסמים ומשרדי פרסום תחת מחלקת השיווק
משה בנימין | (18)
מאילן שילוח למארק צוקרברג. לאחר 5 שנים במשרד הפרסום מקאן תל אביב, מנהל הקריאייטיב אודי אביטל מסיים את דרכו ועובר לענקית הסושיאל פייסבוק - כך נודע לאייס. יממה לאחר הדיווח על פרישתו של סמנכ"ל הקריאייטיב טל רביב, מחלקת הקריאייטיב של מקאן תל אביב נפרדת מעוד טאלנט. אביטל טיפל בשנים האחרונות בתקציבי לאומי קארד, איקאה, וולוו, הונדה ועוד. הוא החל את דרכו במקאן בשנת 2011 אליו הגיע מפוגל אוגילבי שבו שימש כקופי דיגיטל בין 2010 ל-2011.  את תחילת דרכו בענף הפרסום עשה ב-2010 בגריי אינטראקטיב, אז מקבוצת אדלר חומסקי.   

IKEA: Good Solutions For Bad Habits campaign from Udi Avital on Vimeo.

סדרת הסרטים החדשה של איקאה. מעבודותיו האחרונות של אביטל במקאן בפייסבוק הצליחו לפתות את אביטל לעבור אליהם - עם הצעה שכמעט אף איש קריאייטיב לא היה עומד בפניה. הגדרת התפקיד של אביטל מאתגרת למדי ומסופחת למחלקת השיווק של פייסבוק תחת הטייטל: קריאייטיב אסטרטגיה לפייסבוק ואינסטגרם. פייסבוק העולמית מחזיקה תקן שכזה בשווקים הגדולים בהם היא פועלת ואביטל יהיה זה שיאייש את התפקיד בישראל.  למעשה, האינטראקציה היומיומית של אביטל תהיה מול לקוחות פייסבוק - בעיקר מול מפרסמים גדולים ואסטרטגיים עבור השוק המקומי של פייסבוק. במידה מסוימת הוא ימשיך מאותה הנקודה בה סיים במקאן ובמסגרת תפקידו יעבוד מול משרדי הפרסום, מפרסמים וגופים טכנולוגיים שונים המשיקים לעולמות הפרסום של פייסבוק - זאת כדי לייצר עבור פייסבוק-אינסטגרם ולקוחותיה דרכים יצירתיות למהלכים חדשניים ומעודכנים.   המעבר של אביטל לפייסבוק מזכיר את המעבר של אמיר אריאלי ליוטיוב (לתפקיד כמעט זהה) וממחיש שוב עד כמה קשה התחרות של משרדי פרסום כיום מול תאגידי ענק בינלאומיים כמו גוגל ופייסבוק וחברות סטארט-אפ כדוגמת Wix. השחיקה הטבעית של ענף הפרסום לצד הדימוי הסקסי של גוגל, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות וצומחות לצד חברות סטארט-אפ דוחק את אנשי הקריאייטיב החוצה. העובדה שגופים אלו אינם מתקשים להציע משכורות גבוהות למי שהם חפצים ביקרם הופכת את משימת השארת המוחות בענף הפרסום לקשה מאי פעם.   

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    פלנר 04/03/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    אז לבחור הזה
  • 17.
    אייל 03/03/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    אודי אביטל זה אח שלי ובתור אח שלו אני יכול להעיד שהוא חכם אמין שאפתן מדבר לעניין ואמיתי והוא שווה כל שקל שפייסבוק הוציאו עליו כולל זה שלקחו אותו לעבוד אצלם. טפו טפו טפו בלי עין הרע הוא יצליח ויעלה לפסגה . עוד תשמעו עליו בעתיד.
  • 16.
    ס קלאוס 01/03/2016 21:35
    הגב לתגובה זו
    בהצלחהההה חתיך
  • 15.
    מכיר אותו באמת 01/03/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    גבבבבברררררר בהצלחה. ולמי שלא מכיר אותו הוא אחחחחחחד המדהימים, אחד הגדולים, אחד המעולים שיש. עבדתי איתו עוד בשנות השישים כשהדיגיטל רק התחיל בטל ארויו, היה נדייייייייייר. כבר אז ידעתי שהוא נועד לעשות את מה שהוא עושה אבל הכיייייי טוב הכייייי גדול והכייייייי איכותי שיש בענף הזה. ועכשיו זיהו שהוא תותח על חלל וקטפו אותו לפייסבוק. גזמו אותו לסושיאל. חטפו אותו לממלכת הצוקרברג. כיש שם הוא יהיה מלךךךךך העולם. בהצלחההה גבר נדיר שכמוך, אושיית רשת מתוקשרת שאתה, פרח יחד בביצה הזאת, עוף נדיר בין כל הקשקשנים, כוכב זוהר מעל כל הטאלנטים פח. אין עליך בעולם. כל מה שלמדתי ממך מנחה אותי עד היום. טוס גבוה סופר גבר איכותי ומיוחד שכמוך. בפייסבוק רק המסך הוא הגבול. אבל הוא אינסופי ככה שאל תדאג. מת עליך אח נדיר. בהצלחה תותח.
  • 14.
    בן 29/02/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    זה הולך לקרוס תוך חצי שנה לכל היותר
  • 13.
    אחד שהיה בסביבה 29/02/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    אודי הוא אחד הנדירים בענף הפרסום, הוא יכול לשבת במקום כל סמנכ״ל מנכ״ל משנה למנכ״ל קראיטיב ולעשות את העבודה יותר טוב ממנו פעם יצא לי לעבוד איתו ומאז ידעתי שיגיע רחוק ויש לו עוד דרך לעשות אבל הוא אחד אנשי הקראיטיב הטובים שיש לנו בארץ ובלי להגזים גם בעולם מקאן לא יודעת לשמור וטפח את האנשים שלהם עכשיו הם הפסידו בענק...בהצלחה גבר
  • 12.
    הכי תותח במקאן. בהצלחה. (ל"ת)
    זה אני 29/02/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    תומר 29/02/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד איתך גם בפוגל וגם במקאן. אין עליך. מהרגע שהכרנו אתה בשבילי מס' 1. יצירתי, חכם, מעמיק, חד, ידען והכי חשוב - בעל ביקורת עצמית מדהימה, מה שלא רואים היום אצל אנשי קריאייטיב. לא אמרתי לך את זה אף פעם, אבל למדתי ממך המון. אני בטוח שתצליח בכל מקום שאליו תלך, לא משנה אם זה פייסבוק, אינסטגרם, גוגל או אתר חבר'ה. בהצלחה חבר!
  • 10.
    דייב 29/02/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    מברוק. בחור מוכשר. קודם כל בנאדם. מאחל לך המון בהצלחה! ביג לייק אח שלי
  • 9.
    מלך העולם !! (ל"ת)
    אני 29/02/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אל אל קול גיי 29/02/2016 13:25
    הגב לתגובה זו
    מקאן הפסידו בענק. פייסבוק הרוויחו. תמשיכו לעשות רשימות בהן מנכלים מהללים את הדינוזאורים שלהם... ופייסבוק, גוגל ודומיהן ימשיכו לזהות את הטאלנטים האמיתיים ולצעוד איתם לשלב הבא. בהצלחה מלך.
  • 7.
    אודי 1 29/02/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד איייהוד! גאה בך מאוד
  • 6.
    כל הכבוד, סופרסטאר! (ל"ת)
    נועה 29/02/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נומי 29/02/2016 12:20
    הגב לתגובה זו
    טוב לדעת
  • 4.
    רוזי 29/02/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    מה שהם לא מספרים, זה שאודי הוא אחד האנשים המוכשרים שיצא לי לעבוד איתם. בהצלחה.
  • 3.
    קרביץ 29/02/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    הוא כלום בלעדיי ואני אפילו לא הארט שלו. בקיצור, בהצלחה מלך!
  • 2.
    תותח על! בהצלחה (ל"ת)
    ליאור 29/02/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מקאן אומרים שפייסבוק גנבו את אודי, מה שהם לא אומרים... (ל"ת)
    יותר טוב בהקפצות 29/02/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.