משילוח לצוקרברג: מנהל הקריאייטיב אודי אביטל עוזב את מקאן תל אביב ועובר לפייסבוק
IKEA: Good Solutions For Bad Habits campaign from Udi Avital on Vimeo.
סדרת הסרטים החדשה של איקאה. מעבודותיו האחרונות של אביטל במקאן בפייסבוק הצליחו לפתות את אביטל לעבור אליהם - עם הצעה שכמעט אף איש קריאייטיב לא היה עומד בפניה. הגדרת התפקיד של אביטל מאתגרת למדי ומסופחת למחלקת השיווק של פייסבוק תחת הטייטל: קריאייטיב אסטרטגיה לפייסבוק ואינסטגרם. פייסבוק העולמית מחזיקה תקן שכזה בשווקים הגדולים בהם היא פועלת ואביטל יהיה זה שיאייש את התפקיד בישראל. למעשה, האינטראקציה היומיומית של אביטל תהיה מול לקוחות פייסבוק - בעיקר מול מפרסמים גדולים ואסטרטגיים עבור השוק המקומי של פייסבוק. במידה מסוימת הוא ימשיך מאותה הנקודה בה סיים במקאן ובמסגרת תפקידו יעבוד מול משרדי הפרסום, מפרסמים וגופים טכנולוגיים שונים המשיקים לעולמות הפרסום של פייסבוק - זאת כדי לייצר עבור פייסבוק-אינסטגרם ולקוחותיה דרכים יצירתיות למהלכים חדשניים ומעודכנים. המעבר של אביטל לפייסבוק מזכיר את המעבר של אמיר אריאלי ליוטיוב (לתפקיד כמעט זהה) וממחיש שוב עד כמה קשה התחרות של משרדי פרסום כיום מול תאגידי ענק בינלאומיים כמו גוגל ופייסבוק וחברות סטארט-אפ כדוגמת Wix. השחיקה הטבעית של ענף הפרסום לצד הדימוי הסקסי של גוגל, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות וצומחות לצד חברות סטארט-אפ דוחק את אנשי הקריאייטיב החוצה. העובדה שגופים אלו אינם מתקשים להציע משכורות גבוהות למי שהם חפצים ביקרם הופכת את משימת השארת המוחות בענף הפרסום לקשה מאי פעם.- 18.פלנר 04/03/2016 14:22הגב לתגובה זואז לבחור הזה
- 17.אייל 03/03/2016 15:11הגב לתגובה זואודי אביטל זה אח שלי ובתור אח שלו אני יכול להעיד שהוא חכם אמין שאפתן מדבר לעניין ואמיתי והוא שווה כל שקל שפייסבוק הוציאו עליו כולל זה שלקחו אותו לעבוד אצלם. טפו טפו טפו בלי עין הרע הוא יצליח ויעלה לפסגה . עוד תשמעו עליו בעתיד.
- 16.ס קלאוס 01/03/2016 21:35הגב לתגובה זובהצלחהההה חתיך
- 15.מכיר אותו באמת 01/03/2016 12:31הגב לתגובה זוגבבבבברררררר בהצלחה. ולמי שלא מכיר אותו הוא אחחחחחחד המדהימים, אחד הגדולים, אחד המעולים שיש. עבדתי איתו עוד בשנות השישים כשהדיגיטל רק התחיל בטל ארויו, היה נדייייייייייר. כבר אז ידעתי שהוא נועד לעשות את מה שהוא עושה אבל הכיייייי טוב הכייייי גדול והכייייייי איכותי שיש בענף הזה. ועכשיו זיהו שהוא תותח על חלל וקטפו אותו לפייסבוק. גזמו אותו לסושיאל. חטפו אותו לממלכת הצוקרברג. כיש שם הוא יהיה מלךךךךך העולם. בהצלחההה גבר נדיר שכמוך, אושיית רשת מתוקשרת שאתה, פרח יחד בביצה הזאת, עוף נדיר בין כל הקשקשנים, כוכב זוהר מעל כל הטאלנטים פח. אין עליך בעולם. כל מה שלמדתי ממך מנחה אותי עד היום. טוס גבוה סופר גבר איכותי ומיוחד שכמוך. בפייסבוק רק המסך הוא הגבול. אבל הוא אינסופי ככה שאל תדאג. מת עליך אח נדיר. בהצלחה תותח.
- 14.בן 29/02/2016 18:16הגב לתגובה זוזה הולך לקרוס תוך חצי שנה לכל היותר
- 13.אחד שהיה בסביבה 29/02/2016 16:18הגב לתגובה זואודי הוא אחד הנדירים בענף הפרסום, הוא יכול לשבת במקום כל סמנכ״ל מנכ״ל משנה למנכ״ל קראיטיב ולעשות את העבודה יותר טוב ממנו פעם יצא לי לעבוד איתו ומאז ידעתי שיגיע רחוק ויש לו עוד דרך לעשות אבל הוא אחד אנשי הקראיטיב הטובים שיש לנו בארץ ובלי להגזים גם בעולם מקאן לא יודעת לשמור וטפח את האנשים שלהם עכשיו הם הפסידו בענק...בהצלחה גבר
- 12.הכי תותח במקאן. בהצלחה. (ל"ת)זה אני 29/02/2016 16:07הגב לתגובה זו
- 11.תומר 29/02/2016 15:14הגב לתגובה זויצא לי לעבוד איתך גם בפוגל וגם במקאן. אין עליך. מהרגע שהכרנו אתה בשבילי מס' 1. יצירתי, חכם, מעמיק, חד, ידען והכי חשוב - בעל ביקורת עצמית מדהימה, מה שלא רואים היום אצל אנשי קריאייטיב. לא אמרתי לך את זה אף פעם, אבל למדתי ממך המון. אני בטוח שתצליח בכל מקום שאליו תלך, לא משנה אם זה פייסבוק, אינסטגרם, גוגל או אתר חבר'ה. בהצלחה חבר!
- 10.דייב 29/02/2016 14:53הגב לתגובה זומברוק. בחור מוכשר. קודם כל בנאדם. מאחל לך המון בהצלחה! ביג לייק אח שלי
- 9.מלך העולם !! (ל"ת)אני 29/02/2016 14:17הגב לתגובה זו
- 8.אל אל קול גיי 29/02/2016 13:25הגב לתגובה זומקאן הפסידו בענק. פייסבוק הרוויחו. תמשיכו לעשות רשימות בהן מנכלים מהללים את הדינוזאורים שלהם... ופייסבוק, גוגל ודומיהן ימשיכו לזהות את הטאלנטים האמיתיים ולצעוד איתם לשלב הבא. בהצלחה מלך.
- 7.אודי 1 29/02/2016 12:34הגב לתגובה זוכל הכבוד איייהוד! גאה בך מאוד
- 6.כל הכבוד, סופרסטאר! (ל"ת)נועה 29/02/2016 12:34הגב לתגובה זו
- 5.נומי 29/02/2016 12:20הגב לתגובה זוטוב לדעת
- 4.רוזי 29/02/2016 12:15הגב לתגובה זומה שהם לא מספרים, זה שאודי הוא אחד האנשים המוכשרים שיצא לי לעבוד איתם. בהצלחה.
- 3.קרביץ 29/02/2016 12:09הגב לתגובה זוהוא כלום בלעדיי ואני אפילו לא הארט שלו. בקיצור, בהצלחה מלך!
- 2.תותח על! בהצלחה (ל"ת)ליאור 29/02/2016 12:09הגב לתגובה זו
- 1.מקאן אומרים שפייסבוק גנבו את אודי, מה שהם לא אומרים... (ל"ת)יותר טוב בהקפצות 29/02/2016 11:51הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
