אודי אביטל
צילום: אודי אביטל
פרסום ראשון

משילוח לצוקרברג: מנהל הקריאייטיב אודי אביטל עוזב את מקאן תל אביב ועובר לפייסבוק

אביטל שטיפל בלאומי קארד, איקאה, וולוו ועוד יעזבו לטובת תפקיד בכיר של קריאייטיב אסטרטגיה בפייסבוק, שבמסגרתו יעבוד מול מפרסמים ומשרדי פרסום תחת מחלקת השיווק
משה בנימין | (18)
מאילן שילוח למארק צוקרברג. לאחר 5 שנים במשרד הפרסום מקאן תל אביב, מנהל הקריאייטיב אודי אביטל מסיים את דרכו ועובר לענקית הסושיאל פייסבוק - כך נודע לאייס. יממה לאחר הדיווח על פרישתו של סמנכ"ל הקריאייטיב טל רביב, מחלקת הקריאייטיב של מקאן תל אביב נפרדת מעוד טאלנט. אביטל טיפל בשנים האחרונות בתקציבי לאומי קארד, איקאה, וולוו, הונדה ועוד. הוא החל את דרכו במקאן בשנת 2011 אליו הגיע מפוגל אוגילבי שבו שימש כקופי דיגיטל בין 2010 ל-2011.  את תחילת דרכו בענף הפרסום עשה ב-2010 בגריי אינטראקטיב, אז מקבוצת אדלר חומסקי.   

IKEA: Good Solutions For Bad Habits campaign from Udi Avital on Vimeo.

סדרת הסרטים החדשה של איקאה. מעבודותיו האחרונות של אביטל במקאן בפייסבוק הצליחו לפתות את אביטל לעבור אליהם - עם הצעה שכמעט אף איש קריאייטיב לא היה עומד בפניה. הגדרת התפקיד של אביטל מאתגרת למדי ומסופחת למחלקת השיווק של פייסבוק תחת הטייטל: קריאייטיב אסטרטגיה לפייסבוק ואינסטגרם. פייסבוק העולמית מחזיקה תקן שכזה בשווקים הגדולים בהם היא פועלת ואביטל יהיה זה שיאייש את התפקיד בישראל.  למעשה, האינטראקציה היומיומית של אביטל תהיה מול לקוחות פייסבוק - בעיקר מול מפרסמים גדולים ואסטרטגיים עבור השוק המקומי של פייסבוק. במידה מסוימת הוא ימשיך מאותה הנקודה בה סיים במקאן ובמסגרת תפקידו יעבוד מול משרדי הפרסום, מפרסמים וגופים טכנולוגיים שונים המשיקים לעולמות הפרסום של פייסבוק - זאת כדי לייצר עבור פייסבוק-אינסטגרם ולקוחותיה דרכים יצירתיות למהלכים חדשניים ומעודכנים.   המעבר של אביטל לפייסבוק מזכיר את המעבר של אמיר אריאלי ליוטיוב (לתפקיד כמעט זהה) וממחיש שוב עד כמה קשה התחרות של משרדי פרסום כיום מול תאגידי ענק בינלאומיים כמו גוגל ופייסבוק וחברות סטארט-אפ כדוגמת Wix. השחיקה הטבעית של ענף הפרסום לצד הדימוי הסקסי של גוגל, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות וצומחות לצד חברות סטארט-אפ דוחק את אנשי הקריאייטיב החוצה. העובדה שגופים אלו אינם מתקשים להציע משכורות גבוהות למי שהם חפצים ביקרם הופכת את משימת השארת המוחות בענף הפרסום לקשה מאי פעם.   

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    פלנר 04/03/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    אז לבחור הזה
  • 17.
    אייל 03/03/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    אודי אביטל זה אח שלי ובתור אח שלו אני יכול להעיד שהוא חכם אמין שאפתן מדבר לעניין ואמיתי והוא שווה כל שקל שפייסבוק הוציאו עליו כולל זה שלקחו אותו לעבוד אצלם. טפו טפו טפו בלי עין הרע הוא יצליח ויעלה לפסגה . עוד תשמעו עליו בעתיד.
  • 16.
    ס קלאוס 01/03/2016 21:35
    הגב לתגובה זו
    בהצלחהההה חתיך
  • 15.
    מכיר אותו באמת 01/03/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    גבבבבברררררר בהצלחה. ולמי שלא מכיר אותו הוא אחחחחחחד המדהימים, אחד הגדולים, אחד המעולים שיש. עבדתי איתו עוד בשנות השישים כשהדיגיטל רק התחיל בטל ארויו, היה נדייייייייייר. כבר אז ידעתי שהוא נועד לעשות את מה שהוא עושה אבל הכיייייי טוב הכייייי גדול והכייייייי איכותי שיש בענף הזה. ועכשיו זיהו שהוא תותח על חלל וקטפו אותו לפייסבוק. גזמו אותו לסושיאל. חטפו אותו לממלכת הצוקרברג. כיש שם הוא יהיה מלךךךךך העולם. בהצלחההה גבר נדיר שכמוך, אושיית רשת מתוקשרת שאתה, פרח יחד בביצה הזאת, עוף נדיר בין כל הקשקשנים, כוכב זוהר מעל כל הטאלנטים פח. אין עליך בעולם. כל מה שלמדתי ממך מנחה אותי עד היום. טוס גבוה סופר גבר איכותי ומיוחד שכמוך. בפייסבוק רק המסך הוא הגבול. אבל הוא אינסופי ככה שאל תדאג. מת עליך אח נדיר. בהצלחה תותח.
  • 14.
    בן 29/02/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    זה הולך לקרוס תוך חצי שנה לכל היותר
  • 13.
    אחד שהיה בסביבה 29/02/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    אודי הוא אחד הנדירים בענף הפרסום, הוא יכול לשבת במקום כל סמנכ״ל מנכ״ל משנה למנכ״ל קראיטיב ולעשות את העבודה יותר טוב ממנו פעם יצא לי לעבוד איתו ומאז ידעתי שיגיע רחוק ויש לו עוד דרך לעשות אבל הוא אחד אנשי הקראיטיב הטובים שיש לנו בארץ ובלי להגזים גם בעולם מקאן לא יודעת לשמור וטפח את האנשים שלהם עכשיו הם הפסידו בענק...בהצלחה גבר
  • 12.
    הכי תותח במקאן. בהצלחה. (ל"ת)
    זה אני 29/02/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    תומר 29/02/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד איתך גם בפוגל וגם במקאן. אין עליך. מהרגע שהכרנו אתה בשבילי מס' 1. יצירתי, חכם, מעמיק, חד, ידען והכי חשוב - בעל ביקורת עצמית מדהימה, מה שלא רואים היום אצל אנשי קריאייטיב. לא אמרתי לך את זה אף פעם, אבל למדתי ממך המון. אני בטוח שתצליח בכל מקום שאליו תלך, לא משנה אם זה פייסבוק, אינסטגרם, גוגל או אתר חבר'ה. בהצלחה חבר!
  • 10.
    דייב 29/02/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    מברוק. בחור מוכשר. קודם כל בנאדם. מאחל לך המון בהצלחה! ביג לייק אח שלי
  • 9.
    מלך העולם !! (ל"ת)
    אני 29/02/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אל אל קול גיי 29/02/2016 13:25
    הגב לתגובה זו
    מקאן הפסידו בענק. פייסבוק הרוויחו. תמשיכו לעשות רשימות בהן מנכלים מהללים את הדינוזאורים שלהם... ופייסבוק, גוגל ודומיהן ימשיכו לזהות את הטאלנטים האמיתיים ולצעוד איתם לשלב הבא. בהצלחה מלך.
  • 7.
    אודי 1 29/02/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד איייהוד! גאה בך מאוד
  • 6.
    כל הכבוד, סופרסטאר! (ל"ת)
    נועה 29/02/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נומי 29/02/2016 12:20
    הגב לתגובה זו
    טוב לדעת
  • 4.
    רוזי 29/02/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    מה שהם לא מספרים, זה שאודי הוא אחד האנשים המוכשרים שיצא לי לעבוד איתם. בהצלחה.
  • 3.
    קרביץ 29/02/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    הוא כלום בלעדיי ואני אפילו לא הארט שלו. בקיצור, בהצלחה מלך!
  • 2.
    תותח על! בהצלחה (ל"ת)
    ליאור 29/02/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מקאן אומרים שפייסבוק גנבו את אודי, מה שהם לא אומרים... (ל"ת)
    יותר טוב בהקפצות 29/02/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.