הגדולים נופלים, ראובני לראשונה ב-TOP5, שמעוני בקאמבק מרשים וברוקנר דוהר
דירוג יפעת בקרת פרסום המסכם את שנת 2015 מציג שנה מעודדת עבור מרבית המשרדים שמרכיבים את 20 הגדולים. כמעט כל משרדי העשיריה השנייה של הענף רושמים גידול בהיקפי הפרסום. מנגד 3 המשרדים המובילים בישראל: מקאן תל אביב, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי מסכמים את השנה עם קיטון בזמן שהם שומרים על מקומם בדירוג. בשורה התחתונה 5 משרדים רשמו קיטון בהיקפים, 2 נותרו ללא שינוי ו-13 משרדים רשמו גידול בפעילות.
"חלוקת השלל" בין 20 הגדולים לא השתנתה. 10 הראשונים מרכזים בידיהם כ-75% מההוצאה לפרסום של 20 הגדולים, בעוד שהעשירייה השנייה מרכזת בידיה כ-25%. 2.2 מיליארד שקל רוכזו בידי ה-TOP10 בעוד שבעשירייה השנייה עמדה ההוצאה הכוללת לפרסום על כ-753 מיליון שקל.
על פי הדירוג, מקאן תל אביב שומר על מקומו בטבלה וממשיך להוביל את הענף בהיקפי ההוצאה לפרסום. המשרד, שהשנה בוצעו בו חילופים פרסונליים ברמת המנכ"ל כשעמית משיח החליף את ריצ'י הנטר, מסכם את השנה עם קיטון של 12% כשהוא יורד מ-403.7 מיליון שקלים בסיכום 2015 ל-356.3 מיליון שקלים בסיכום 2015.
לדירוג השנה שעברה - סיכום שנת 2014
אחריו בדירוג נמצאים יחד, במקום ה-2 באומן בר ריבנאי ואדלר חומסקי עם 324.8 מיליון שקלים וקיטון של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בסיכום שנת 2014. בין אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי לבין מקאן עומד פער של 31.5 מיליון שקלים, ירידה ניכרת לעומת פער של 47 מיליון שקלים בסיכום המקביל של שנה שעברה.
- איידיאו: מחזיקי האג"ח דחו את הצעת החברה ודורשים פירעונות מידיים
- בראק קפיטל: נציע לשותפים בנכסים לקנות את חלקם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום ה-4, העלייה הגדולה ביותר בתוך החבורה המצומצמת של הטופ 5 שמורה ליהושע TBWA. המשרד מתקן את הירידה של 7% בסיכום המקביל אשתקד ומסיים את שנת 2015 עם גידול נאה של 13% והיקף הוצאה של 257.1 מיליון שקלים. ביהושע נעשו מספר שינוים פרסונליים במהלך השנה החולפת ובמחצית השנייה של 2015 כבר ניתן לראות כיצד הם באים לידי ביטוי בפעילות המשרד.
בין לקוחותיו ב-2015 נמנים החברה המרכזית למשקאות עם עלייה של כ-17% בהשקעה לפרסום באמצעות המשרד, קבוצת בנק דיסקונט עם עלייה של 16% בהשקעה, קבוצת עופר עם עלייה של כ-71% בהשקעה ויוניון מוטורס עם עלייה של כ-33%. בנוסף, השנה נתווספו לתקציבי המשרד גם תקציב אייס ונרשמה עלייה משמעותית בתקציב יינות ביתן.
השינוי המשמעותי הבולט מגיע מכיוון ראובני פרידן IPG עם כניסה ראשונה לחמישייה הראשונה של הענף. ניב חורש וזיו קורן יכולים לפתוח את השמפניה כשהם מסכמים את קדנציית הניהול שלהם ב-3 השנים האחרונות בזינוק מהמקום ה-8 למקום ה-5 שאותו הם חולקים עם גיתם BBDO. המשרד מסכם את השנה החולפת עם היקף פעילות של 202.4 מיליון שקלים המייצג עלייה של 6%. מי זוכר שהמשרד היה במקום ה-10 בשנת 2011.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
חורש וקורן אמרו לאייס: "מבחינתנו זו הזדמנות להודות ללקוחות ולעובדים שלנו, שבזכותם אנחנו צומחים בעקביות כבר 5 שנים ברציפות. גאים במיוחד בצמיחה של 300% בהיקף הפעילות הדיגיטלית בשנים האחרונות".
יחד עם ראובני פרידן במקום ה-5 ניתן לציין לחיוב את גיתם BBDO שהצליח להשיל מעליו סופית את הדיבור על נסיגה ומומנטום שלילי. עידו הרטוב ועמית לבני הבטיחו וקיימו. המשרד קופץ מקום אחד בדירוג מעלה וחוזר למה שהיה מקומו הטבעי מזה שנים - ה-TOP5 של ענף הפרסום הישראלי. כמו ראובני גם גיתם עם 202.4% ועלייה של 6% בהיקף הפעילות.
דירוג העשירייה הראשונה
במקום ה-7 כשהוא מאבד 2 מקומות בדירוג ונפלט מרשימת ה-TOP5 נמצא גליקמן שמיר סמסונוב שרושם שנה שנייה ברציפות של קיטון בהיקפי הפעילות. לאחר ירידה של 9% בסיכום השנה שעברה, גליקמן מסכם את שנת 2015 עם קיטון של 12% והיקף פעילות של 180.5 מיליון שקל דווקא בשנה שבה עשה את העסקה המשמעותיות מיום היווסדו עם מכירת 51% ממניות המשרד לקבוצת פובליסיס. יחד עם מקאן, 2 המשרדים חולקים את התואר הלא מחמיא של הירידה הגדולה בשנה החולפת.
היורדים הגדולים: מקאן תל אביב וגליקמן שמיר סמסונוב
ברוקנר יער לוי ממשיך את הזינוק לצמרת כשהוא רושם את העלייה הגדולה ביותר בעשירייה הראשונה עם גידול של 33% ל-123.8 מיליון שקלים. המשרד שסיכם את החציון ה-1 של 2015 בזינוק מדהים של 61% סוגר שנה חלומית מבחינתו. הלקוחות הגדולים של המשרד בשנת 2015 היו דוד לובינסקי עם עלייה של כ-3%, קבוצת מגדל שהעלתה משמעותית את ההשקעה לפרסום בכ-88%, קבוצת סנו עם עלייה של כ-104%, ודן דיזיין סנטר עם ירידה של כ-6%. בנוסף, יש לציין את קמפיין המחנה הציוני בבחירות שנערכו במרץ שנוהל על ידי המשרד.
את רשימת העשירייה הראשונה של הענף סוגר משרד הפרסום ליאו ברנט בניהולו של גיא קלנר שמצליח לעצור את הירידה של 8% שרשם בסיכום השנה החולפת. במקרה של ליאו ברנט בולט שינוי המגמה החיובי לעומת החציון הראשון של 2015 אז רשם המשרד ירידה של 17%.
לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הפרסום ב-2015 משקף את השינויים העוברים על קטגוריית רשתות השיווק בצל קריסת מגה, את ההכנות של חברות כרטיסי האשראי לרגולציה העתידית, ואופטימיות זהירה לתנופה פרסומית בקטגוריית הסלולר ב-2016. הפרסום המאסיבי לפרוייקטי נדל"ן ולרכבי פנאי ושטח, בשילוב ריבית נמוכה, מעידים על כך שישראל 2015 ממונפת יותר, והדיגיטציה המואצת של חיינו, הופכת את הרגלי הקניות גם לאינטרנטיים יותר.
הקאמבק הגדול מגיע מרחוב רוטשילד
הקאמבק הגדול של שנת 2015 שמור לשמעוני פינקלשטיין ברקי שגם רושם את העלייה הגדולה ביותר ב-20 הראשונים עם 54% שמחזירים אותו למקום ה-18 של הענף לאחר שנפלט החוצה בדירוג הקודם. המשרד סיכם את שנת 2015 בהיקף פעילות של 54.8 מיליון שקלים לעומת 35.6 מיליון אשתקד. בין תקציביו של המשרד ניתן למצוא את ליימן שליסל, וקבוצת מכשירי תנועה. בנוסף, המשרד הוסיף השנה את תקציבי אוטו סנטר, ראלקו, והגדיל את תקציבי סאני אלקטרוניקה ו-Austrian Airlines.
בעלי המשרד דודי שמעוני אמר לאייס: "איננו מכוונים למיקום כמטרה. השינויים שביצענו בחברה במכוונות ליצירת פתרונות שיקדמו גם עיסקית את הלקוחות, מבלי לוותר על קריאייטיב מנצח - הוכחו השנה בצורה אבסולוטית. כמובן שהמטרה כעת להמשיך את המומנטום החיובי".
העלייה הגדולה: שמעוני פינקלשטיין ברקי
בעשירייה השנייה יש לא מעט פנים שמחות. מהמקום ה-20 ומעלה, 9 משרדים רושמים גידול בהיקפי הפעילות. מי שייאלץ לחכות לשנה הבאה כדי לתקן את שיעורי הצמיחה הוא דרורי ארועטי ברמן - המיזוג של השנה האחרונה בין דרורי שלומי לארועטי ברמן. המשרד מדורג במקום ה-11 עם קיטון של 5% בהיקף פעילות של 94.2 מיליון שקל.
במקום ה-12, אפשר למצוא את LEAD, הקטר הדוהר של השנים האחרונות שסיכם את שנת 2015 ללא שינוי, בהיקף פעילות של 85.9 מיליון שקל. יחד איתו חולק את המקום ה-12 משרד הפרסום ענבר מרחב G שרושם גידול של 7% לאחר שבשנה שעברה רשם זינוק של 23% ובסך הכל סוגר 3 שנים ברציפות של עלייה - לא דבר של מה בכך.
עוד קטר דוהר הוא משרד הפרסום AVRAHAM והוא לעומת LEAD ממשיך בשעטה קדימה עם גידול של 23% המייצג היקף פעילות של 81.7 מיליון שקל. פובליסיס בניהולו של ארי מלמוד חולק את המקום ה-14 יחד עם AVRAHAM בהיקף פעילות זהה. המשרד רושם שנייה ברציפות עם גידול דו ספרתי. בסיכום 2014 הוא רשם גידול של 14% ובסיכום 2015 צמיחה של 10%.
דירוג העשירייה השנייה
כמו פובליסיס, גם y&r ממשיך במומנטום החיובי ורושם שנה שנייה ברציפות עם גידול בפעילות. המשרד צומח ב-10% להיקף של 66 מיליון שקלים. בשלהי העשירייה השנייה משרד הפרסום JWT ישראל מצליח להפוך את המגמה השלילית ושולח אות חיים לכל מי שהזדרז להספיד. המשרד מסכם את 2015 עם עלייה של 5% ל-63.1 מיליון שקל כשהוא מדורג במקום ה-17. את רשימת 20 הגדולים סוגרים וחולקים יחד לעומק התודעה וזרמון DDB עם 46 מיליון שקלים וגידול של 11%.
- 12.מעריצה של... 25/01/2016 11:38הגב לתגובה זוכל הכבוד ! חלק נכבד בהצלחה, בזכות הקריאטיב.
- 11.משה ארבל 22/01/2016 16:49הגב לתגובה זורמי יהושע הרבה שנים אתה הכי טוב ועוד הרבה שנים תהיה הטוב ביותר
- 10.איתי גרונר - התותח האמיתי בראובני (ל"ת)לירון 21/01/2016 13:27הגב לתגובה זו
- 9.פרסומאי 21/01/2016 09:00הגב לתגובה זומכיוון שהדו"ח הזה הוא לא בדיוק מדע, אפשר לנתח אותו רק ביחס לעצמו ומכאן להגיע למסקנות. מסקנה מהעשירייה הראשונה היא ששלושת הגדולים ירדו וכנראה שיש לזה קשר למפרסמים הגדולים ולהיקפים שלהם רק מקאן אולי קיבל סטירה קטנה נוספת. גליקמן ירד בתוך ים של עליות בחלק השני של העשירייה (וזה מדאיג). בעשירייה השנייה שכולה עליות ניתן ללמוד שדרורי לא נהנה מהמיזוג (עוד הוכחה שמיזוגים יכולים גם לפרק משרד), וJWT הינו המשרד עם הביצועים הכי גרועים בעשירייה (למרות העלייה המזערית, כשמשווים אתו למשרדים שלידו הוא עשה תוצאות נוראיות)
- 8.דניס 20/01/2016 23:34הגב לתגובה זוהלכו הרבה תקציבים - תתכוננו למהפך
- 7.יאבי 20/01/2016 20:18הגב לתגובה זולהיקף התקציבים אין שום משמעות. במצב היום משרדים לוקחים לקוחות שמקדמים אותם משמעותית בדירוג בלי להרוויח עליהם שקל. לקוחות אחרים, ממשלתיים ופראיירים מסוגים שונים משלמים למעשה כפול כי צריך להרוויח וכשהם מגלים את זה הם פשוט נוטשים למשרד זול יותר. באיזה שהוא שלב מפסיקים להיות עבדים לדירוג, חוזרים להעדיף רווחיות ואז מגלים שהשוק השתנה וכולם רוצים שתעבוד בחינם.
- 6.יאבי 20/01/2016 20:09הגב לתגובה זולהיקף התקציבים אין שום משמעות. במצב היום משרדים לוקחים לקוחות שמקדמים אותם משמעותית בדירוג בלי להרוויח עליהם שקל. לקוחות אחרים, ממשלתיים ופראיירים מסוגים שונים משלמים למעשה כפול כי צריך להרוויח וכשהם מגלים את זה הם פשוט נוטשים למשרד זול יותר. באיזה שהוא שלב מפסיקים להיות עבדים לדירוג, חוזרים להעדיף רווחיות ואז מגלים שהשוק השתנה וכולם רוצים שתעבוד בחינם.
- 5.הרצל 20/01/2016 18:18הגב לתגובה זואם לא היית פוזל לפרטנר יכול להיות שהיית היום מקום ראשון
- 4.שד דיגיטלי 20/01/2016 17:40הגב לתגובה זומעניין מתי המפרסמים יתעוררו ויבינו שרוב המשרדים שברשימה עושקים אותם, שותים להם את תקציב השיווק ומשאירים אותם בעולמות המסורתיים, המשעממים והסחים. עייף פה, עייף פה מאד
- נו באמת 20/01/2016 18:05הגב לתגובה זוואיזה משרד אחר היה מתנהג אחרת למפרסמים מעניין לשמוע ? כולם מגיעים בסוף לאותה הנקודה . גם הקטנים כשהם גדלים שכחו מאיפה התחילו
- 3.איל (ל"ת)כל הכבוד לשמעוני ! 20/01/2016 17:13הגב לתגובה זו
- אזרח 25/01/2016 11:24הגב לתגובה זומה הפלא? השקעה של המנהלים. כל הכבוד !
- 2.ראובני ,ההוכחה שאין קשר בין קריאטיב והצלחה... (ל"ת)dude 20/01/2016 16:50הגב לתגובה זו
- הקנאה שורפת.. (ל"ת)לא מראובני 20/01/2016 18:33הגב לתגובה זו
- אני עוכר שמחות פשווט .... (ל"ת)dude 21/01/2016 10:07
- 1.הכל אותו דבר 20/01/2016 16:02הגב לתגובה זובסופו של דבר כל הדיבורים על הליכה לכיוון משרדים קטנים היא חארטה. ה-20 הראשונים נשארים תמיד אותם המשרדים, גם אם מישהו מהקטנים קיבל איזה תקציב בסוף, זה לא משנה את תמונת הפרסום. לקוחות קחו בחשבון .
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
