קריאה אחרונה לילד האבוד: אדלר חומסקי במהלך מצמרר עבור בית השנטי
הקמפיין להגברת נושא ילדי הרחוב בישראל הזקוקים לבית חם, שאותו לקח על עצמו משרד הפרסום אדלר חומסקי יחד עם בית השנטי כבר סיפק לפני כשבוע מהלך מעניין ראשון. כעת מצטרף אליו מהלך נוסף ומרגש, שמטרתו להפתיע את הקהל שהנושא לא בראש מעייניו וכך אולי לחקוק את העניין בראשו.
על רקע ציון יום הילד הבינלאומי ב-20 בנובמבר מדי שנה, יצאו משרד הפרסום ובית השנטי במהלך הנקרא "קריאה אחרונה". מטרתו, כאמור, להעלות את המודעות בציבור לכך שבישראל חיים כ-14 אלף בני הנוער הנמצאים בסכנת חיים.
במסגרת המהלך, המשרד בחר מקומות ציבוריים בהם נהוג לשמוע כריזות על ילדים שהלכו לאיבוד כמו "ההורים של אלון, ההורים של אלון, אלון מחכה לכם...". רק שהפעם, ההודעה לא נשמעה בתבנית הקבועה אלא נוסחה אחרת עם סוף מצמרר כגון: "ההורים של אלון, אלון מחכה לכם כבר חצי שנה רעב ועייף ברחובות ירושלים. הבדידות הורגת אותו", "אימא של עדי, אימא של עדי...עדי מחכה כבר שלוש שנים לחזור הביתה. היא לא מסוגלת להעביר עוד לילה אחד ברחוב".
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל הכריזות מבוססות על מקרים אמתיים של ילדי בית השנטי. לאחר התגובות המופתעות של הקהל, נשמע המסר: "גם ביום הילד הבינלאומי הזה, עדיין מסתובבים בארץ אלפי בני נוער אבודים. אנחנו נותנים להם הגנה, כבוד, חינוך ואהבה. אנחנו נותנים להם בית. בית השנטי".
מריומה, מייסדת בית השנטי: "האומץ לבחור הוא האומץ לחיות את האמת שלך. כולנו נולדים שווים, והבחירות שלנו בחיים הן אלו אשר יקבעו את עתידנו. במשך 32 שנות פעילות בית השנטי טיפלנו בעשרות אלפי בני נוער בסיכון שרובם ננטשו והיו ללא בית חם והועברו התעללות פיזית/מינית/נפשית. זכינו בכך שילדים בחרו בחיים ובכך שבחרו בבית השנטי".
אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר חומסקי ויו"ר איגוד הפרסום: ״העובדה שהלילה, כמו בכל לילה במשך השנה, יהיו ילדים שישנו בחדרי מדרגות, בתים נטושים, גינות וע״ג ספסלים ציבוריים היא בלתי נתפשת. עד כדי כך הדבר מזעזע שהמח שלנו חוסם את הידיעה הזו מהתודעה. לכן חיפשנו ומצאנו דרך לפרוץ את המחסום באמצעות סיטואציה מוכרת (מערכות הכריזה במקומות ציבוריים). אני מקווה שנצליח לגרום לאנשים להישאר מודעים לבעיה הקשה הזו ולא להדחיקה לפינה חשוכה בתודעה״.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב - טל ריבן, מנהל קריאייטב - זיו מאירי, קופירייטר - אסא קרן, יונתן טייטל, מנהלת לקוחות: מור פסו, סופרווייזרית: קרן שלוש, תקציבאית – מרגו רוזנברג, מפיקה בפועל – נעמה בלז, מנהלת ההפקה – גל יעקב, פלנינג – דניאל אביטל, צלמים – אלון גרגו וסער מזרחי, עורך – תומר לוי, מוזיקה מקורית – תומר בירן, בית פוסט – פוסט אופיס, סאונדהאוס - בית סאונד
- 5.2תווים 27/11/2015 21:28הגב לתגובה זולשנת 1997
- 4.תמיר פרבר 26/11/2015 12:11הגב לתגובה זוקמפיין מצויין, מרגש ועושה את העבודה. לפחות על אנשים עם קצת רגש וחמלה
- סטפן 26/11/2015 16:07הגב לתגובה זואיך זה קמפיין? בוואקום של 585 צפיות ? ו 100 אנשים בקניון? זה קמפיין לאדלר לקקטוס.
- עומר ש. 26/11/2015 20:04כל כך סתמי. כל כך לא עושה כבוד למשרד. בבאומן לא היו מעזים לשחרר עבודה.
- 3.יוזמה ברוכה. כל הכבוד (ל"ת)עירית 26/11/2015 11:58הגב לתגובה זו
- 2.שבירו 26/11/2015 11:14הגב לתגובה זודחיפה של עאלק פרסום שלא רלוונטי לשנת 2015, פרסום ישן אופרטוניסטי, לטובת תחרויות, אגו, שופוני...וגם מילא היה מדהים חדשני ופורץ דרך...אבל בחייאת. זה כל כך לא מכבד משרד פרסום מוביל בישראל. חאלס.
- 1.אוויר חם 25/11/2015 18:39הגב לתגובה זועוד יזומת גוסט שבמקרה הופקה רגע לפני סוף השנה, כדי לקצור עוד כמה פרסים. קורע הלב, בית השאנטי. באמת. פשוט המצב בקקטוס קורע לב קצת יותר.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
