קריאה אחרונה לילד האבוד: אדלר חומסקי במהלך מצמרר עבור בית השנטי
הקמפיין להגברת נושא ילדי הרחוב בישראל הזקוקים לבית חם, שאותו לקח על עצמו משרד הפרסום אדלר חומסקי יחד עם בית השנטי כבר סיפק לפני כשבוע מהלך מעניין ראשון. כעת מצטרף אליו מהלך נוסף ומרגש, שמטרתו להפתיע את הקהל שהנושא לא בראש מעייניו וכך אולי לחקוק את העניין בראשו.
על רקע ציון יום הילד הבינלאומי ב-20 בנובמבר מדי שנה, יצאו משרד הפרסום ובית השנטי במהלך הנקרא "קריאה אחרונה". מטרתו, כאמור, להעלות את המודעות בציבור לכך שבישראל חיים כ-14 אלף בני הנוער הנמצאים בסכנת חיים.
במסגרת המהלך, המשרד בחר מקומות ציבוריים בהם נהוג לשמוע כריזות על ילדים שהלכו לאיבוד כמו "ההורים של אלון, ההורים של אלון, אלון מחכה לכם...". רק שהפעם, ההודעה לא נשמעה בתבנית הקבועה אלא נוסחה אחרת עם סוף מצמרר כגון: "ההורים של אלון, אלון מחכה לכם כבר חצי שנה רעב ועייף ברחובות ירושלים. הבדידות הורגת אותו", "אימא של עדי, אימא של עדי...עדי מחכה כבר שלוש שנים לחזור הביתה. היא לא מסוגלת להעביר עוד לילה אחד ברחוב".
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל הכריזות מבוססות על מקרים אמתיים של ילדי בית השנטי. לאחר התגובות המופתעות של הקהל, נשמע המסר: "גם ביום הילד הבינלאומי הזה, עדיין מסתובבים בארץ אלפי בני נוער אבודים. אנחנו נותנים להם הגנה, כבוד, חינוך ואהבה. אנחנו נותנים להם בית. בית השנטי".
מריומה, מייסדת בית השנטי: "האומץ לבחור הוא האומץ לחיות את האמת שלך. כולנו נולדים שווים, והבחירות שלנו בחיים הן אלו אשר יקבעו את עתידנו. במשך 32 שנות פעילות בית השנטי טיפלנו בעשרות אלפי בני נוער בסיכון שרובם ננטשו והיו ללא בית חם והועברו התעללות פיזית/מינית/נפשית. זכינו בכך שילדים בחרו בחיים ובכך שבחרו בבית השנטי".
אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר חומסקי ויו"ר איגוד הפרסום: ״העובדה שהלילה, כמו בכל לילה במשך השנה, יהיו ילדים שישנו בחדרי מדרגות, בתים נטושים, גינות וע״ג ספסלים ציבוריים היא בלתי נתפשת. עד כדי כך הדבר מזעזע שהמח שלנו חוסם את הידיעה הזו מהתודעה. לכן חיפשנו ומצאנו דרך לפרוץ את המחסום באמצעות סיטואציה מוכרת (מערכות הכריזה במקומות ציבוריים). אני מקווה שנצליח לגרום לאנשים להישאר מודעים לבעיה הקשה הזו ולא להדחיקה לפינה חשוכה בתודעה״.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב - טל ריבן, מנהל קריאייטב - זיו מאירי, קופירייטר - אסא קרן, יונתן טייטל, מנהלת לקוחות: מור פסו, סופרווייזרית: קרן שלוש, תקציבאית – מרגו רוזנברג, מפיקה בפועל – נעמה בלז, מנהלת ההפקה – גל יעקב, פלנינג – דניאל אביטל, צלמים – אלון גרגו וסער מזרחי, עורך – תומר לוי, מוזיקה מקורית – תומר בירן, בית פוסט – פוסט אופיס, סאונדהאוס - בית סאונד
- 5.2תווים 27/11/2015 21:28הגב לתגובה זולשנת 1997
- 4.תמיר פרבר 26/11/2015 12:11הגב לתגובה זוקמפיין מצויין, מרגש ועושה את העבודה. לפחות על אנשים עם קצת רגש וחמלה
- סטפן 26/11/2015 16:07הגב לתגובה זואיך זה קמפיין? בוואקום של 585 צפיות ? ו 100 אנשים בקניון? זה קמפיין לאדלר לקקטוס.
- עומר ש. 26/11/2015 20:04כל כך סתמי. כל כך לא עושה כבוד למשרד. בבאומן לא היו מעזים לשחרר עבודה.
- 3.יוזמה ברוכה. כל הכבוד (ל"ת)עירית 26/11/2015 11:58הגב לתגובה זו
- 2.שבירו 26/11/2015 11:14הגב לתגובה זודחיפה של עאלק פרסום שלא רלוונטי לשנת 2015, פרסום ישן אופרטוניסטי, לטובת תחרויות, אגו, שופוני...וגם מילא היה מדהים חדשני ופורץ דרך...אבל בחייאת. זה כל כך לא מכבד משרד פרסום מוביל בישראל. חאלס.
- 1.אוויר חם 25/11/2015 18:39הגב לתגובה זועוד יזומת גוסט שבמקרה הופקה רגע לפני סוף השנה, כדי לקצור עוד כמה פרסים. קורע הלב, בית השאנטי. באמת. פשוט המצב בקקטוס קורע לב קצת יותר.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
