עכשיו ביד2 - חדר זבל נטוש להשכרה: הסיפור העצוב של הנוער הבודד הפך למהלך פרסום יצירתי
מי שגלש באתר יד2 בימים האחרונים בחיפוש אחר דירה להשכרה, רכב או כל מוצר מיד שנייה נתקל במודעות הזויות למדי שבהן מוצע למכירה ספסל נטוש בגן ציבורי באשקלון, מבנה נטוש בכפר סבא או חדר מדרגות באילת.
לצד המודעות שנראות במבט ראשון כמו כל מודעת מכירה ביד2 צורף טקסט כגון: "להשכרה. חדר זבל בלב נתניה. מתאים במיוחד לצעירים מידי. יש להצטייד בעיתונים לישון עליהם, הרצפה עלולה להיות קרה במיוחד בשעות הלילה. החדר במרחק הליכה מהים והטיילת, שם תוכלו לקבץ נדבות יפות כדי לקנות מעט אוכל ובגדים".
מי שלא נטש את העמוד מהר מדי קיבל גם מענה לתעלומה המוזרה שהיתה למעשה חלק ממהלך פרסום מפתיע ויצירתי של משרד הפרסום אדלר חומסקי עבור בית השנטי המשמש כבית זמני (ולעיתים לטוחח ארוך) עבור בני נוער מאז שנת 1984. בהמשך המודעה צורפו גם ההסברים ששופכים אור על מצבם של הילדים שנאלצו להתארח בבית השנטי - כשבכל המקרים מדובר בסיפורים אמיתיים: "בחדר זבל כזה ממש, גרה רוני. רוני עברה במשך שנים מספר משפחות אומנה ולא נמצאה מתאימה לאף אחת. בסוף הגיעה לרחובות נתניה. שם קיבצה נדבות כדי לשרוד את הימים. ביום הילד הבינלאומי הזה, רוני נמצאת אתנו בבית השנטי, מסגרת שמעניקה לה חינוך, הגנה ובית חם".
מהלך הפרסום של אדלר חומסקי שנעשה בשיתוף פעולה עם אתר יד2 הופק לרגל יום הילד הבינלאומי שייערך מחר בתאריך 20.11.2015. ב-20 בנובמבר, 1989 אישרה עצרת האו"ם את אמנת זכויות הילד, מאז בכל שנה בתאריך ה-20 בנובמבר, מציינים בכל העולם את יום הילד הבינלאומי, מדינת ישראל הצטרפה וחתמה על האמנה בשנת 1991. אמנה זו כוללת את הזכויות הבסיסיות של כל ילד בעולם, ללא הבדל דת, גזע, מין, צבע, לאום וכו', זכויות בסיסיות המגיעות לו ולכל ילד אחר, בזכות זה שהוא נולד כאדם בעולם. בישראל קיימים כיום כ-14,000 ילדי רחוב.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף ובמקביל למודעות המופיעות ביד2, מהלך הפרסום יחוזק ברחבי הרשת הדיגיטלית, בשלטים במקומות אסטרטגיים כמו פחי זבל וספסלים, ברשתות החברתיות ברדיו, ובעיתונות.
עמותת בית השנטי מפעילה 2 בתים - האחד בת"א והשני בדרום הארץ - באמצעותם היא הצליחה לסייע לעשרות אלפי בני נוער אשר רבים מהם הצליחו להשתלב במסלול חיים נורמטיבי ולחזור לספסל הלימודים, לתעסוקה ולגיוס לצבא. מעל 83% מצליחים להגיע לחיים נורמטיביים.
מריומה, מייסדת בית השנטי: "האומץ לבחור הוא האומץ לחיות את האמת שלך. כולנו נולדים שווים, והבחירות שלנו בחיים הן אלו אשר יקבעו את עתידנו. במשך 32 שנות פעילות בית השנטי טיפלנו בעשרות אלפי בני נוער בסיכון שרובם ננטשו והיו ללא בית חם והועברו התעללות פיזית/מינית/נפשית. זכינו בכך שילדים בחרו בחיים ובכך שבחרו בבית השנטי".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אמיר גיא, מנכ"ל אדלר חומסקי ויו"ר איגוד הפרסום: ״העובדה שהלילה, כמו בכל לילה במשך השנה, יהיו ילדים שישנו בחדרי מדרגות, בתים נטושים, גינות ועל גבי ספסלים ציבוריים היא בלתי נתפשת. עד כדי כך הדבר מזעזע שהמח שלנו חוסם את הידיעה הזו מהתודעה. לכן חיפשנו ומצאנו דרך לפרוץ את המחסום באמצעות מודעות ״להשכרה״ מוכרות באתר יד2. אני מקווה שנצליח לגרום לאנשים להישאר מודעים לבעיה הקשה הזו ולא להדחיקה לפינה חשוכה בתודעה״.
- 1.סטירין 19/11/2015 16:51הגב לתגובה זובחייאת תתקדמו אדלר ותובילו את הענף הזה קדימה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
