האיש על הירח: פרסומת כריסמס המסורתית של רשת ג'ון לואיס שוב מרגשת על סף דמעות
רשת בתי הכלבו הבריטית John Lewis (שפועלת במודל ייחודי ומופלא - ומוחזקת על ידי עובדיה) מצליחה מזה שנים לייצר בקרב הקהל ציפייה אדירה לפרסומת חג המולד המסורתית שלה. עם שימוש נפלא בפסקול מרגש ותסריט נוגע ללב - מאז 2011 כל פרסומת של הרשת היא מתכון בטוח לדמעה בזווית העין וגם השנה לא נרשמה אכזבה במדד הדמעות.
השנה הגדילה הרשת לעשות ופתחה את חגיגות פרסומת הכריסמס בטיזר שיצא לדרכו בטוויטר תחת ההאשטג #OnTheMoon. החברה אמנם הכחישה שמדובר בהכנה לקראת חשיפת הפרסומת, אך אתרים בבריטניה לא התקשו לפענח את העניין. הסנונית הראשונה הייתה קליפ קצר בן 10 שניות של צילום הירח במהלך תכנית X פקטור הבריטית ומיד לאחר מכן ניתן האות לדיונים סוערים על כך בטוויטר. לבסוף נחשפה הפרסומת לפני 3 ימים, ב-6 בנובמבר, ובהתאם להערכות, הירח אכן היה שבריר מתוך העלילה שהעיד על הבאות.
בפרסומת מוצגת ילדה שצופה מתוך חלון ביתה אל עבר הירח באמצעות טלסקופ ביתי, שם היא מזהה בית בודד ובו אדם זקן עצוב וגלמוד שמטייל בסביבה. לבה של הילדה הקטנה יוצא אל הזקן, והיא מנסה לשלוח אליו מתנת חג מולד בכל מיני דרכים תמימות, ללא הצלחה. לבסוף, על רקע חגיגות השמחה בביתה של הילדה על כדור הארץ, נוחתת על הירח מתנה עטופה שקשורה לצרור בלונים היישר מול פניו המומות של "האיש על הירח". בתוך האריזה מצפה לזקן הפתעה בדמות טלסקופ אישי שדרכו הוא מביט חזרה לילדה המתוקה כשדמעה זולגת מעינו.
גם הפרסומת הזו, כמו קודמותיה משנים עברו מלווה בקאבר מרגש לשיר מוכר - הפעם מדובר בשיר Half the World Away של Oasis בביצועה של הזמרת הנורווגית הצעירה Aurora.
הפרסומות של השנים האחרונות: John Lewis
2011
2012
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
2013
2014
- 1.עטרה בילר 10/11/2015 12:18הגב לתגובה זומשה תודה על הכיסוי של המהלך האלמותי הזה של ג'ון לואיס - אחד הטובים אי פעם אם לא ה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
