TV

האיש על הירח: פרסומת כריסמס המסורתית של רשת ג'ון לואיס שוב מרגשת על סף דמעות

עם שימוש נפלא בפסקול מרגש ותסריט נוגע ללב - מאז 2011 כל פרסומת של הרשת היא מתכון בטוח לדמעה בזווית העין וגם השנה לא נרשמה אכזבה במדד הדמעות
משה בנימין | (1)

רשת בתי הכלבו הבריטית John Lewis (שפועלת במודל ייחודי ומופלא - ומוחזקת על ידי עובדיה) מצליחה מזה שנים לייצר בקרב הקהל ציפייה אדירה לפרסומת חג המולד המסורתית שלה. עם שימוש נפלא בפסקול מרגש ותסריט נוגע ללב - מאז 2011 כל פרסומת של הרשת היא מתכון בטוח לדמעה בזווית העין וגם השנה לא נרשמה אכזבה במדד הדמעות.

השנה הגדילה הרשת לעשות ופתחה את חגיגות פרסומת הכריסמס בטיזר שיצא לדרכו בטוויטר תחת ההאשטג #OnTheMoon. החברה אמנם הכחישה שמדובר בהכנה לקראת חשיפת הפרסומת, אך אתרים בבריטניה לא התקשו לפענח את העניין. הסנונית הראשונה הייתה קליפ קצר בן 10 שניות של צילום הירח במהלך תכנית X פקטור הבריטית ומיד לאחר מכן ניתן האות לדיונים סוערים על כך בטוויטר. לבסוף נחשפה הפרסומת לפני 3 ימים, ב-6 בנובמבר, ובהתאם להערכות, הירח אכן היה שבריר מתוך העלילה שהעיד על הבאות.

בפרסומת מוצגת ילדה שצופה מתוך חלון ביתה אל עבר הירח באמצעות טלסקופ ביתי, שם היא מזהה בית בודד ובו אדם זקן עצוב וגלמוד שמטייל בסביבה. לבה של הילדה הקטנה יוצא אל הזקן, והיא מנסה לשלוח אליו מתנת חג מולד בכל מיני דרכים תמימות, ללא הצלחה. לבסוף, על רקע חגיגות השמחה בביתה של הילדה על כדור הארץ, נוחתת על הירח מתנה עטופה שקשורה לצרור בלונים היישר מול פניו המומות של "האיש על הירח". בתוך האריזה מצפה לזקן הפתעה בדמות טלסקופ אישי שדרכו הוא מביט חזרה לילדה המתוקה כשדמעה זולגת מעינו.

 

גם הפרסומת הזו, כמו קודמותיה משנים עברו מלווה בקאבר מרגש לשיר מוכר - הפעם מדובר בשיר Half the World Away של Oasis בביצועה של הזמרת הנורווגית הצעירה Aurora

הפרסומות של השנים האחרונות: John Lewis

2011

2012

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

2013

2014

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עטרה בילר 10/11/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    משה תודה על הכיסוי של המהלך האלמותי הזה של ג'ון לואיס - אחד הטובים אי פעם אם לא ה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.