רייטינג

טוב, אבל לא מצוין: 'מאסטר-שף' עלתה - אבל עדיין רחוקה מנתוני השנה שעברה

חצי הגמר בו הודחה בטי רוקאווי, הניב 27.4%, 3 נק' יותר מהפרק ביום א', אבל 10.5 נק' פחות מחצי גמר העונה שעברה. 'גב האומה' התחזקה ב-2.5 נק'
אלכסנדר כץ |

בזכיינית קשת יכולים לחוש הבוקר (יום ד') ברגשות מעורבים. מצד אחד, מאסטר-שף VIP התחזקה ביחס לתחילת השבוע. מאידך, עדיין מדובר על נתונים שונים לחלוטין מאלו שהיא רשמה בעונה שעברה.

על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה חצי הגמר בו הודחה בטי רוקאווי, ונותרו פנינה טורנה, שי אביבי ואיה קרמרמן, הניב 27.4%, 3 נקודות יותר מהפרק בתחילת השבוע עם 24.2%, אבל 10.5 נקודות פחות מפרק חצי גמר העונה שעברה, שרשמה 37.8%.   ויש גם סייגים: הראשון, הפעם מדובר בפרק VIP, ואז זו הייתה עונה רגילה. וגם - הפעם ערוץ 10 העמיד תחרות, בדמותה של גב האומה, שהניבה 16.8%, מול 14.4% ביום ראשון. הסרט התיעודי 'הכי הרבה אני אוהב אותי' במסגרת הסיפור האמיתי (ערוץ 1), הניב 3.6%. התכנית 'פוליטיקה' (ערוץ 1) קיבלה 2.6%. 'נשואים פלוס' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 14.2%, 'אנשים בלילה' (קשת, ערוץ 2) רשמה 9.8%, 'פינס בלילה' (ערוץ 10) זכתה ב-7.6%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) הניבה 9.5%, בדיוק כמו 'לילה כלכלי' (ערוץ 10), 'החדשות הלילה' (חדשות 2) רשמה 7.5%, מול 6.6% ל'צינור לילה' (ערוץ 10).   ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים - בחירות אישיות' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 11.3%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 16.7%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) הסתפקה ב-6.9%, ו'המוסף' (ערוץ 1) זכתה ב-3.2%.   בגזרת החדשות: המהדורה של 'חדשות 2' רשמה נתון גבוה של 27.1%, מול 11.5% ל'חדשות 10'. 'מבט' (ערוץ 1) נחלשה ל-4.9%.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.