הראשונים לזהות את ההזדמנות: 'יהושע' במודעות שקוראות לשרה לרהט בביתילי
מבול המודעות, הסרטונים הויראליים, שלטי החוצות ומה לא שסובבים את קמפיין בחירות 2015 של המפלגות הוא הזדמנות מצוינת למהלכים מהירים ב"גניבה" של חברות מסחריות שיכולות, מנסות ולעיתים מצליחות לתפוס טרמפ עם קריצה משעשעת - בדיוק כפי שמשרד הפרסום יהושע TBWA עשה עבור מותג הריהוט ביתילי.
יממה לאחר סרטו של מושיק גלאמין, בו הוא מבקר במעונו של ראש הממשלה וזוכה לאירוח וסיור מלכותי על ידי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו - מותג הריהוט ביתילי העלה 3 מודעות שלוקחות את הסיור (שבעצמו נראה פארודי) למקום המצחיק והמאוד מתבקש, כשהם מציעים לשרה לרהט מחדש את ביתה המתפורר באמצעות ביתילי.
בשעות אלו ביתילי "חוגגת" על חשבון ראש הממשלה ורעייתו בעמוד הפייסבוק של החברה כשהן נענים לדרישות הקהל ומעלים את הסרטון המדובר של גלאמין ושרה. המודעות זכו לכ-100 שיתופים וכ-800 לייקים והתגובות מעורבות. חלק מהגולשים קוראים לביתילי "להתבייש מכיוון שזו לא בדיחה" ואילו גולשים אחרים עונים ש"זו אכן הבדיחה, עלינו". גולשים נוספים משבחים את הרעיון וקוראים לו גאוני בעוד שאחרים מאחלים לביתילי תביעה מצד נצניהו על גניבת זכויות יוצרים ושימוש בתמונה.
- 6.יוספ רבי 20/02/2015 15:13הגב לתגובה זוחברים יקרים. לפי הבנתי ועניות דעתי ברגע שהאיש נכנס לצלם ברשות בבית הזה הרי בנבות הללו מותר לכול מאן דהולעשות שמוש בצלום הזה ובוארינטים שלו .האיומים של תביעות לא במקומם . כי לא נראית לי עילה לתביעה. אבל תתכן תביעה של שטיחי הבית שביזו אותם והראו אותם בקלונם בשובכן פרקדן חשופות למצלמה על האריחים של הבית ללא בקשת רשותם כאשר הם לא מכוסים כראוי לשם הסתרת החרפה בהיותם בלויים. שבת שלום
- 5.הפרסומאי 20/02/2015 04:51הגב לתגובה זוכבוד רב לפרסום יהושוע מהלך שיווקי מבריק אם כי לשייך בימים אלו את ביתילי מותג מצליח למותג כושל כמו ביבי ושרה זה בעייתי ולא נכון,אבל מה לא עושים על מנת שידברו על המוצר שלך וזה קורה עובדה שאני מגיב.
- 4.ברכץ יא תותח! הפגזת! (ל"ת)לא מכיר אותו אישית 18/02/2015 14:31הגב לתגובה זו
- 3.חנה 18/02/2015 10:30הגב לתגובה זוהקופי הקלוקל מקלקל את הרעיון כולו. ניסוחים לא אחידים, המון מלים מיותרות שהיה עדיף לוותר עליהן ובעיקר הזנחה של הטקסט לטובת הרעיון. הענף של היום: קופירייטרים שלא מבינים מה תפקיד הטקסט במודעה. עצוב.
- 2.ג.עמיחי 18/02/2015 01:21הגב לתגובה זולפטר את הארט
- 1.המודעות האלו עשות ממש רע לביתילי (ל"ת)מושיק גאלמי 17/02/2015 22:24הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
