אחרי הריב עם אלי ישי: דרעי הפשיל שרוולים - והפיק את קמפיין "השקופים"
לאחר תקופה ארוכה בה תנועת ש"ס והיו"ר שלה היו עסוקים במריבות בחצר האחורית, אנחנו רואים מצד אריה דרעי שינוי מגמה. השינוי התרחש כאשר דרעי החליט להשאיר את דמותו של הרב עובדיה יוסף בתוך הזירה החרדית, ובזירה הכללית להתעקש ולמרכז את הסוגיה החברתית.
מדובר במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית. המפלגות הגדולות - הליכוד, העבודה עם התנועה, וגם הבית היהודי, עסוקות מבוקר עד ערב בנושאים המדיניים והביטחוניים, החל בפעולת החיסול המשויכת לישראל, דרך התחממות החזית הצפונית וכלה בנסיעת ראש הממשלה לנאום בקונגרס.
ההתעקשות הש"סניקית נעשתה בשלבים. ראשית בחר דרעי להחדיר מילה לתוככי השיח - "השקופים". החדרת המילה לוותה עם סרטון שהופץ ברשתות החברתיות. ההצלחה נמדדת בכך שאין צורך להסביר את כוונת המשורר דרעי. שקוף זה אחד שלא רואים אותו. ומי לא רואה אותו? ברור - השלטון, ראש הממשלה ושר האוצר.
לאחר יצירת הסרט והלווי היחצני שלו, קיבלנו בגל נוסף קמפיין מחזק: אם אתה גר ברמת אביב, אל תצביע ש"ס. אם אתה עובד בשביל מי שגר ברמת אביב, אז רק ש"ס. הזיהוי הנכון בקמפיין המתמשך הוא זיהוי השסע. בנקודה אחת - לצורך העניין רמת אביב - נמצא המפגש בין מי שרואים אותו לבין מי שלא רואים אותו. החזק והחלש נמצאים ברמת אביב, קיסריה, שוהם, רעננה, אבל לא יהיו במגדל העמק, אופקים או שדרות.
- ניתוח משפטי: "פעילי מפלגת יחד יראו כסף רק אם יתאגדו ויפעלו לפירוק המפלגה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקמפיין מוצלח גם בגלל שהכיל - בצד שלט החוצות - אלמנטים נוספים מעולם תקשורת השיווקית, כגון פעולות גרילה של שלטים קטנים יותר, וגם אירוע - הפגנה מול ביתו של שר האוצר שהולידה שיח ציוצים בין לפיד לדרעי ששרת את 2 הצדדים. נכון היה לעבות את קמפיין בפעולות יחסי ציבור שמטרתן הייתה להעצים את השיח החברתי ושיח השקופים.
במבחן התוצאה, למרות סקרים שהראו כי הסוגיה החברתית והסוגיה המדינית מטרידים את הציבור במידה שווה, כלל הציבור לא נמצא בשיח החברתי. כדי שקמפיין מוצלח - וקמפיין השקופים הוא אכן מוצלח - יהפוך להיות סדר יום, הוא צריך להיות מקיף. הוא צריך לפגוש את קהל המטרה שהוא קם בבוקר, יוצא להפסקת צהרים ולפני שהוא הולך לישון. צריכה להיות "מחסנית מלאה" של רעיונות ואירועי יחסי ציבור שאמורים לקבע את השיח ולהופכו לסדר יום.
במערכת בחירות שבה כולם עסוקים בפרויקט ח"כ נולד או בשיבוש המונח בחירות מקדימות, אני - בעיקר כאזרח, מברך על כל ניסיון לקיים מערכת בחירות בעלת תוכן המדברת על מה ולא רק על מי. כוכבית לדרעי.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
רועי לחמנוביץ הוא יועץ תקשורת, ולשעבר דובר ש"ס
- 1.גיל 29/01/2015 09:56הגב לתגובה זואחרי שהפסיד לאלי ישי והובך ע"י הקלטת של הרב עובדיה, דרעי מחפש מישהו לריב איתו ובחר בקמפיין אווילי לעשות זאת.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.