אחרי הריב עם אלי ישי: דרעי הפשיל שרוולים - והפיק את קמפיין "השקופים"
לאחר תקופה ארוכה בה תנועת ש"ס והיו"ר שלה היו עסוקים במריבות בחצר האחורית, אנחנו רואים מצד אריה דרעי שינוי מגמה. השינוי התרחש כאשר דרעי החליט להשאיר את דמותו של הרב עובדיה יוסף בתוך הזירה החרדית, ובזירה הכללית להתעקש ולמרכז את הסוגיה החברתית.
מדובר במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית. המפלגות הגדולות - הליכוד, העבודה עם התנועה, וגם הבית היהודי, עסוקות מבוקר עד ערב בנושאים המדיניים והביטחוניים, החל בפעולת החיסול המשויכת לישראל, דרך התחממות החזית הצפונית וכלה בנסיעת ראש הממשלה לנאום בקונגרס.
ההתעקשות הש"סניקית נעשתה בשלבים. ראשית בחר דרעי להחדיר מילה לתוככי השיח - "השקופים". החדרת המילה לוותה עם סרטון שהופץ ברשתות החברתיות. ההצלחה נמדדת בכך שאין צורך להסביר את כוונת המשורר דרעי. שקוף זה אחד שלא רואים אותו. ומי לא רואה אותו? ברור - השלטון, ראש הממשלה ושר האוצר.
לאחר יצירת הסרט והלווי היחצני שלו, קיבלנו בגל נוסף קמפיין מחזק: אם אתה גר ברמת אביב, אל תצביע ש"ס. אם אתה עובד בשביל מי שגר ברמת אביב, אז רק ש"ס. הזיהוי הנכון בקמפיין המתמשך הוא זיהוי השסע. בנקודה אחת - לצורך העניין רמת אביב - נמצא המפגש בין מי שרואים אותו לבין מי שלא רואים אותו. החזק והחלש נמצאים ברמת אביב, קיסריה, שוהם, רעננה, אבל לא יהיו במגדל העמק, אופקים או שדרות.
- ניתוח משפטי: "פעילי מפלגת יחד יראו כסף רק אם יתאגדו ויפעלו לפירוק המפלגה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקמפיין מוצלח גם בגלל שהכיל - בצד שלט החוצות - אלמנטים נוספים מעולם תקשורת השיווקית, כגון פעולות גרילה של שלטים קטנים יותר, וגם אירוע - הפגנה מול ביתו של שר האוצר שהולידה שיח ציוצים בין לפיד לדרעי ששרת את 2 הצדדים. נכון היה לעבות את קמפיין בפעולות יחסי ציבור שמטרתן הייתה להעצים את השיח החברתי ושיח השקופים.
במבחן התוצאה, למרות סקרים שהראו כי הסוגיה החברתית והסוגיה המדינית מטרידים את הציבור במידה שווה, כלל הציבור לא נמצא בשיח החברתי. כדי שקמפיין מוצלח - וקמפיין השקופים הוא אכן מוצלח - יהפוך להיות סדר יום, הוא צריך להיות מקיף. הוא צריך לפגוש את קהל המטרה שהוא קם בבוקר, יוצא להפסקת צהרים ולפני שהוא הולך לישון. צריכה להיות "מחסנית מלאה" של רעיונות ואירועי יחסי ציבור שאמורים לקבע את השיח ולהופכו לסדר יום.
במערכת בחירות שבה כולם עסוקים בפרויקט ח"כ נולד או בשיבוש המונח בחירות מקדימות, אני - בעיקר כאזרח, מברך על כל ניסיון לקיים מערכת בחירות בעלת תוכן המדברת על מה ולא רק על מי. כוכבית לדרעי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
רועי לחמנוביץ הוא יועץ תקשורת, ולשעבר דובר ש"ס
- 1.גיל 29/01/2015 09:56הגב לתגובה זואחרי שהפסיד לאלי ישי והובך ע"י הקלטת של הרב עובדיה, דרעי מחפש מישהו לריב איתו ובחר בקמפיין אווילי לעשות זאת.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
