אחרי הריב עם אלי ישי: דרעי הפשיל שרוולים - והפיק את קמפיין "השקופים"
לאחר תקופה ארוכה בה תנועת ש"ס והיו"ר שלה היו עסוקים במריבות בחצר האחורית, אנחנו רואים מצד אריה דרעי שינוי מגמה. השינוי התרחש כאשר דרעי החליט להשאיר את דמותו של הרב עובדיה יוסף בתוך הזירה החרדית, ובזירה הכללית להתעקש ולמרכז את הסוגיה החברתית.
מדובר במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית. המפלגות הגדולות - הליכוד, העבודה עם התנועה, וגם הבית היהודי, עסוקות מבוקר עד ערב בנושאים המדיניים והביטחוניים, החל בפעולת החיסול המשויכת לישראל, דרך התחממות החזית הצפונית וכלה בנסיעת ראש הממשלה לנאום בקונגרס.
ההתעקשות הש"סניקית נעשתה בשלבים. ראשית בחר דרעי להחדיר מילה לתוככי השיח - "השקופים". החדרת המילה לוותה עם סרטון שהופץ ברשתות החברתיות. ההצלחה נמדדת בכך שאין צורך להסביר את כוונת המשורר דרעי. שקוף זה אחד שלא רואים אותו. ומי לא רואה אותו? ברור - השלטון, ראש הממשלה ושר האוצר.
לאחר יצירת הסרט והלווי היחצני שלו, קיבלנו בגל נוסף קמפיין מחזק: אם אתה גר ברמת אביב, אל תצביע ש"ס. אם אתה עובד בשביל מי שגר ברמת אביב, אז רק ש"ס. הזיהוי הנכון בקמפיין המתמשך הוא זיהוי השסע. בנקודה אחת - לצורך העניין רמת אביב - נמצא המפגש בין מי שרואים אותו לבין מי שלא רואים אותו. החזק והחלש נמצאים ברמת אביב, קיסריה, שוהם, רעננה, אבל לא יהיו במגדל העמק, אופקים או שדרות.
- ניתוח משפטי: "פעילי מפלגת יחד יראו כסף רק אם יתאגדו ויפעלו לפירוק המפלגה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקמפיין מוצלח גם בגלל שהכיל - בצד שלט החוצות - אלמנטים נוספים מעולם תקשורת השיווקית, כגון פעולות גרילה של שלטים קטנים יותר, וגם אירוע - הפגנה מול ביתו של שר האוצר שהולידה שיח ציוצים בין לפיד לדרעי ששרת את 2 הצדדים. נכון היה לעבות את קמפיין בפעולות יחסי ציבור שמטרתן הייתה להעצים את השיח החברתי ושיח השקופים.
במבחן התוצאה, למרות סקרים שהראו כי הסוגיה החברתית והסוגיה המדינית מטרידים את הציבור במידה שווה, כלל הציבור לא נמצא בשיח החברתי. כדי שקמפיין מוצלח - וקמפיין השקופים הוא אכן מוצלח - יהפוך להיות סדר יום, הוא צריך להיות מקיף. הוא צריך לפגוש את קהל המטרה שהוא קם בבוקר, יוצא להפסקת צהרים ולפני שהוא הולך לישון. צריכה להיות "מחסנית מלאה" של רעיונות ואירועי יחסי ציבור שאמורים לקבע את השיח ולהופכו לסדר יום.
במערכת בחירות שבה כולם עסוקים בפרויקט ח"כ נולד או בשיבוש המונח בחירות מקדימות, אני - בעיקר כאזרח, מברך על כל ניסיון לקיים מערכת בחירות בעלת תוכן המדברת על מה ולא רק על מי. כוכבית לדרעי.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
רועי לחמנוביץ הוא יועץ תקשורת, ולשעבר דובר ש"ס
- 1.גיל 29/01/2015 09:56הגב לתגובה זואחרי שהפסיד לאלי ישי והובך ע"י הקלטת של הרב עובדיה, דרעי מחפש מישהו לריב איתו ובחר בקמפיין אווילי לעשות זאת.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.