אחרי הריב עם אלי ישי: דרעי הפשיל שרוולים - והפיק את קמפיין "השקופים"
לאחר תקופה ארוכה בה תנועת ש"ס והיו"ר שלה היו עסוקים במריבות בחצר האחורית, אנחנו רואים מצד אריה דרעי שינוי מגמה. השינוי התרחש כאשר דרעי החליט להשאיר את דמותו של הרב עובדיה יוסף בתוך הזירה החרדית, ובזירה הכללית להתעקש ולמרכז את הסוגיה החברתית.
מדובר במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית. המפלגות הגדולות - הליכוד, העבודה עם התנועה, וגם הבית היהודי, עסוקות מבוקר עד ערב בנושאים המדיניים והביטחוניים, החל בפעולת החיסול המשויכת לישראל, דרך התחממות החזית הצפונית וכלה בנסיעת ראש הממשלה לנאום בקונגרס.
ההתעקשות הש"סניקית נעשתה בשלבים. ראשית בחר דרעי להחדיר מילה לתוככי השיח - "השקופים". החדרת המילה לוותה עם סרטון שהופץ ברשתות החברתיות. ההצלחה נמדדת בכך שאין צורך להסביר את כוונת המשורר דרעי. שקוף זה אחד שלא רואים אותו. ומי לא רואה אותו? ברור - השלטון, ראש הממשלה ושר האוצר.
לאחר יצירת הסרט והלווי היחצני שלו, קיבלנו בגל נוסף קמפיין מחזק: אם אתה גר ברמת אביב, אל תצביע ש"ס. אם אתה עובד בשביל מי שגר ברמת אביב, אז רק ש"ס. הזיהוי הנכון בקמפיין המתמשך הוא זיהוי השסע. בנקודה אחת - לצורך העניין רמת אביב - נמצא המפגש בין מי שרואים אותו לבין מי שלא רואים אותו. החזק והחלש נמצאים ברמת אביב, קיסריה, שוהם, רעננה, אבל לא יהיו במגדל העמק, אופקים או שדרות.
- ניתוח משפטי: "פעילי מפלגת יחד יראו כסף רק אם יתאגדו ויפעלו לפירוק המפלגה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקמפיין מוצלח גם בגלל שהכיל - בצד שלט החוצות - אלמנטים נוספים מעולם תקשורת השיווקית, כגון פעולות גרילה של שלטים קטנים יותר, וגם אירוע - הפגנה מול ביתו של שר האוצר שהולידה שיח ציוצים בין לפיד לדרעי ששרת את 2 הצדדים. נכון היה לעבות את קמפיין בפעולות יחסי ציבור שמטרתן הייתה להעצים את השיח החברתי ושיח השקופים.
במבחן התוצאה, למרות סקרים שהראו כי הסוגיה החברתית והסוגיה המדינית מטרידים את הציבור במידה שווה, כלל הציבור לא נמצא בשיח החברתי. כדי שקמפיין מוצלח - וקמפיין השקופים הוא אכן מוצלח - יהפוך להיות סדר יום, הוא צריך להיות מקיף. הוא צריך לפגוש את קהל המטרה שהוא קם בבוקר, יוצא להפסקת צהרים ולפני שהוא הולך לישון. צריכה להיות "מחסנית מלאה" של רעיונות ואירועי יחסי ציבור שאמורים לקבע את השיח ולהופכו לסדר יום.
במערכת בחירות שבה כולם עסוקים בפרויקט ח"כ נולד או בשיבוש המונח בחירות מקדימות, אני - בעיקר כאזרח, מברך על כל ניסיון לקיים מערכת בחירות בעלת תוכן המדברת על מה ולא רק על מי. כוכבית לדרעי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
רועי לחמנוביץ הוא יועץ תקשורת, ולשעבר דובר ש"ס
- 1.גיל 29/01/2015 09:56הגב לתגובה זואחרי שהפסיד לאלי ישי והובך ע"י הקלטת של הרב עובדיה, דרעי מחפש מישהו לריב איתו ובחר בקמפיין אווילי לעשות זאת.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
