פרסום ראשון

שינוים במערך הפרסום של 'כלמוביל': תקציב הטרייד-אין עובר לפובליסיס

מערך הפרסום של כלמוביל כולל את גליקמן נטלר סמסונוב ופובליסיס ישראל. בשנים האחרונות טופל חלק הטרייד-אין בגליקמן ובטוויסטד בדיגיטל
משה בנימין | (2)

תקציב הפרסום של שירותי הטרייד-אין בקבוצת כלמוביל מחליף ידיים. לאחר שטופל בשנים האחרונות על ידי גליקמן נטלר סמסונוב שמחזיק גם בתקציב יונדאי ומרצדס, עובר התקציב לידיו של פובליסיס ישראל , המטפל במקביל גם בתקציב הפרסום של מותג הרכב מיצובישי - כך נודע לאייס.

ההחלטה נידונה מזה תקופה ארוכה התקבלה לאחרונה על ידי צביקה פולק , מנכ"ל כלמוביל ו דוידי פיאמנטה , שמונה במרץ 2014 לעמוד בראש חטיבת הרכבים הפרטיים של כלמוביל הכוללת את יונדאי, מרצדס ומיצובישי.

כזכור, בתחילת 2012 ביצעה כלמוביל רה-ארגון במערך הפרסום שלה, עת החליטה להיפרד מ שלמור אבנון עמיחי ולהציב את תקציביה ב-2 משרדי פרסום: גליקמן נטלר סמסונוב וגלר נסיס דאז, ולימים פובליסיס ישראל. גליקמן קיבל לידיו את תקציבי הפרסום של יונדאי , מרצדס ושירותי ה טרייד-אין . גלר נסיס/פובליסיס החלו לטפל במותג מיצובישי .

נכון לעכשיו, השאלה שעוד נותרה פתוחה היא לגבי חלק הדיגיטל בתקציב הפרסום של הטרייד-אין בו מטפל כיום טוויסטד . לאייס נודע כי טרם התקבלה ההכרעה בנושא. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום של הטרייד-אין עמד ב-2014 על כ-5.6 מיליון דולר במחירי מחירון המהויים בפועל כ-4 מיליון שקלים. ב-2013 עמד התקציב על כ-4.9 מיליון דולר במחירי מחירון.

עבור פובליסיס ישראל והעומד בראשה, ארי מלמוד , מדובר בצעד נוסף בכיוון הנכון, הפיננסי והמורלי. המשרד שלפני כשנתיים רשם שיאים שליליים של קיטון בגודלו ופרידה מתקציבים ביצע בשנה האחרונה פניית פרסה דרמטית עם צמיחה מרשימה וגיוס תקציבים סדרתי שכולל ברשימה חלקית את 'קופ"ח כללית', מכללת 'אפקה', 'הראל ביטוח', 'קנינוני עזריאלי', 'פיצה האט' ומותג החיתולים הפרטי של 'שופרסל' ועוד.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גם הדיגיטל יבוא (ל"ת)
    תותחים 28/12/2014 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ענת פעם לקוח 28/12/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    יותר טובים מהרבה הרבה אחרים ובלי פוזה
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.