ארי מלמוד
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

שינוים במערך הפרסום של 'כלמוביל': תקציב הטרייד-אין עובר לפובליסיס

מערך הפרסום של כלמוביל כולל את גליקמן נטלר סמסונוב ופובליסיס ישראל. בשנים האחרונות טופל חלק הטרייד-אין בגליקמן ובטוויסטד בדיגיטל
משה בנימין | (2)

תקציב הפרסום של שירותי הטרייד-אין בקבוצת כלמוביל מחליף ידיים. לאחר שטופל בשנים האחרונות על ידי גליקמן נטלר סמסונוב שמחזיק גם בתקציב יונדאי ומרצדס, עובר התקציב לידיו של פובליסיס ישראל , המטפל במקביל גם בתקציב הפרסום של מותג הרכב מיצובישי - כך נודע לאייס.

ההחלטה נידונה מזה תקופה ארוכה התקבלה לאחרונה על ידי צביקה פולק , מנכ"ל כלמוביל ו דוידי פיאמנטה , שמונה במרץ 2014 לעמוד בראש חטיבת הרכבים הפרטיים של כלמוביל הכוללת את יונדאי, מרצדס ומיצובישי.

כזכור, בתחילת 2012 ביצעה כלמוביל רה-ארגון במערך הפרסום שלה, עת החליטה להיפרד מ שלמור אבנון עמיחי ולהציב את תקציביה ב-2 משרדי פרסום: גליקמן נטלר סמסונוב וגלר נסיס דאז, ולימים פובליסיס ישראל. גליקמן קיבל לידיו את תקציבי הפרסום של יונדאי , מרצדס ושירותי ה טרייד-אין . גלר נסיס/פובליסיס החלו לטפל במותג מיצובישי .

נכון לעכשיו, השאלה שעוד נותרה פתוחה היא לגבי חלק הדיגיטל בתקציב הפרסום של הטרייד-אין בו מטפל כיום טוויסטד . לאייס נודע כי טרם התקבלה ההכרעה בנושא. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום של הטרייד-אין עמד ב-2014 על כ-5.6 מיליון דולר במחירי מחירון המהויים בפועל כ-4 מיליון שקלים. ב-2013 עמד התקציב על כ-4.9 מיליון דולר במחירי מחירון.

עבור פובליסיס ישראל והעומד בראשה, ארי מלמוד , מדובר בצעד נוסף בכיוון הנכון, הפיננסי והמורלי. המשרד שלפני כשנתיים רשם שיאים שליליים של קיטון בגודלו ופרידה מתקציבים ביצע בשנה האחרונה פניית פרסה דרמטית עם צמיחה מרשימה וגיוס תקציבים סדרתי שכולל ברשימה חלקית את 'קופ"ח כללית', מכללת 'אפקה', 'הראל ביטוח', 'קנינוני עזריאלי', 'פיצה האט' ומותג החיתולים הפרטי של 'שופרסל' ועוד.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גם הדיגיטל יבוא (ל"ת)
    תותחים 28/12/2014 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ענת פעם לקוח 28/12/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    יותר טובים מהרבה הרבה אחרים ובלי פוזה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.