בזק מפרסם תוצאות לרבעון השני: yes רושמת שיא מנויים, וגידול בהפסד הנקי
613 אלף מנויים - זה הנתון בו מתהדרת היום (יום ה') חברת הלוויין yes במסגרת פרסום הדוחות הכספיים שלה (באמצעות חברת האם בזק) לרבעון השני של 2014. מהנתונים עולה עוד כי הכנסות החברה גדולה, ההפסד הנקי גם כן, ותזרים המזומנים קטן.
החברה הגדילה את בסיס המנויים שלה ב-6,000 לקוחות חדשים, והגיע למספר שיא של 613 אלף לקוחות, נכון ל-30 ביוני. גם ברבעון הקודם מספר המנויים גדל ב-6,000 איש.
הכנסות yes צמחו ברבעון הזה כ-5.9% והסתכמו ב-428 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה ל-404 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, עליה של 5.9%. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול במצבת הלקוחות וכן מעלייה בהכנסה ממוצעת למנוי שנבעה בעיקר מגידול בחדירת שירותים ומוצרים מתקדמים.
ה-EBITDA צמח ב-6.8% והסתכם בכ-141 מיליון שקל בהשוואה ל-132 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-67 מיליון שקלים מול 68 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח לפני הוצאות מימון לבעלי מניות ומיסים ברבעון השני של שנת 2014 הסתכם ב-22 מיליון שקל בהשוואה ל-25 מיליון ברבעון השני אשתקד, ירידה של 12.3% הנובעת בעיקר מירידה ברווח התפעולי ועליה בהוצאות מימון בגין חוב פיננסי.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההפסד הנקי ברבעון השני של 2014 הסתכם ב-115 מיליון שקלים בהשוואה ל-101 מיליון ברבעון השני אשתקד, גידול של 14.3%, הנובע בעיקר מגידול בהוצאות מימון לבעלי מניות. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת קטן ב-4.3% והסתכם ב-106 מיליון שקלים בהשוואה ל-110 מיליון ברבעון השני אשתקד.
רון אילון, מנכ"ל yes, מסר כי "זהו הרבעון החמישי ברציפות שהחברה ממשיכה להציג עלייה חדה בגיוס מנויים חדשים ושוברת שיאים בבסיס המינויים שלה. ההקפדה על רמת שירות לקוחות מצטיינת ואיכותית, לצד הבאת התכנים הטלוויזיוניים המובילים בעולם, וטכנולוגיות חדשניות, באים לידי ביטוי בכל המדדים הפיננסיים שמציגה החברה".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
