דוחות yes לרבעון הראשון: גידול של 6,000 מינויים - לשיא של 607 אלף
חברת בזק פרסמה הבוקר (יום ה') את דוחותיה לרבעון הראשון של 2014, ובהן דוח חברת הלוויין yes. על פי דוח זה, ההכנסות החברה הסתכמו ב-3 החודשים הראשונים של השנה ב-424 מיליון שקל, לעומת 404 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, עליה של כ-5%.
בחברה מסבירים את העלייה בהכנסות בגידול במצבת המנויים. על פי הדוח, מספר המינויים עלה ב-3 החודשים הראשונים של השנה ב-6,000 בתי אב, לשיא של 607 אלף מינויים. בתום הרבעון הראשון של 2013, מספר המנויים עמד על 578 אלף, כלומר בשנה חל גידול של 5% במצבת המנויים של החברה.
ברבעון זה השיקה yes את השירות yesGO שמאפשר לצפות בעשרות ערוצים - בהם ערוצי הסרטים, הסדרות, הילדים, הספורט, ובאלפי תכני VOD - בכל עת ובכל מקום באמצעות טאבלט, נייד או בכל מכשיר התומך בשירות.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2014 הסתכם בכ-73 מיליון שקל לעומת כ-67 מיליון ברבעון הראשון אשתקד, עליה של 8.1%. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר בשל הגידול בהכנסות בקיזוז גידול בהוצאות פחת, שכר וזכויות שידור שנוצלו.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-143 מיליון שקל (שיעור EBITDA - 33.7%) לעומת כ-130 מיליון שקל (שיעור EBITDA - 32.3%) ברבעון הראשון אשתקד, עליה של כ-9.5%. העלייה ב-EBITDA נובעת בעיקר בשל הגידול בהכנסות.
הרווח לפני הוצאות מימון לבעלי מניות ומיסים ברבעון הראשון של שנת 2014 הסתכם בכ-55 מיליון שקל לעומת רווח של כ-38 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, עליה של 44.3%. העלייה ברווח נובעת מקיטון בהוצאות מימון ושיפור ברווח התפעולי.
ההפסד הנקי ברבעון הראשון של 2014 הסתכם בכ-34 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-61 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, קיטון של 44.4%. הקיטון בהפסד הנקי נובע מקיטון בהוצאות מימון בשל מדד שלילי ברבעון ראשון של שנת 2014 ושיפור ברווח התפעולי.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מנכ"ל yes רון אילון, מסר: "גם ברבעון זה נמשכת מגמת העלייה במספר בתי האב המנויים והחברה מציגה גיוס מרשים של כ-6,000 מנויים חדשים וצמיחה בכל המדדים הפיננסיים המרכזיים. אנו שמחים כי ההקפדה על מתן שירות איכותי ותוכן מן השורה הראשונה בעולם, לצד היתרון הטכנולוגי של השקת שירות מתקדם כ-yesGO באים לידי ביטוי בתוצאות העסקיות שלנו".
- 1.תוהה 29/05/2014 16:35הגב לתגובה זוב 153% פעם ראשונה הרוויחו מעל 54 מילון שקל . הם לא עונים כי אין להם כח אדם ,חוסכים המון כסף מרווחים יותר ,כמה זמן זה יחזיק מעמד ?.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
