ההצעה של גינגי נגד האנטישמים באירופה: קמפיין שקורא להחרמת ישראל
בדרך כלל אני דווקא בעד חרמות, כידוע לששת קוראיי הנאמנים. אבל המדינה שלי מתנגדת. בעיקר כשהחרמות מופנות נגדה. היא נגד החרמות שגופים שונים בעולם מטילים עליה ועל מוצריה בעוד מנהיגינו אובדי עצות באשר לדרכי המאבק בהם.
יש המבקשים לגמד את ממדי החרם ואת מידת נזקיו כמו בוגי יעלון, יש הבוחרים לבטל אותו כ"קשקוש" כמו האח בנט וראש הממשלה שלי בכלל חושב שהתשובה היא בלהאשים את העולם באנטישמיות. כאילו שזה מרתיע מישהו. כאילו שהאנטישמים ייבהלו מההאשמה הקשה ויזדרזו לחזור בם מדרכם הרעה.
נכון, רוב תושבי אירופה הם אנטישמים. נכון, שנאת ישראל היא האנטישמיות הישנה בלבוש חדש אבל קריאה לילד בשמו איננה עושה דבר למניעתו.
אז מה צריך לעשות?
אם ראש הממשלה שלי היה שואל אותי (והוא לא) הייתי מציע לו לקרוע את מסכת הצביעות מעל פני המחרימים. הייתי מציע לו להפיק קמפיין כל אירופאי המעודד את כל האנטי ישראלים להחרים את ישראל. אבל עד הסוף. חרם מוחלט ובלתי סלקטיבי. כן, כן. אתם לא טועים. הייתי מציע סדרת פרסומות המורכבת ממודעות שכותרתן: החרם את ישראל.
במודעה הראשונה הייתי מזמין את המחרימים הנלהבים להפסיק להשתמש בסמארטפונים שלהם, במשיבונים שלהם ובמסרונים שלהם שהם כולם פירות פיתוחים ישראליים. במודעה השנייה הייתי ממליץ להם להחרים את רוב המכוניות החדשות המשתמשות בפיתוחים ישראליים, במודעה השלישית הייתי דוחק בהם להפסיק להשתמש בתרופות הרבות שפותחו ו/או יוצרו בישראל.
- יותר ויותר ישראלים מצטרפים להשקעה בתחום הלוגיסטיקה,
- מעשייה דמיונית לכבוד ראש השנה - על חברה ותיקה בשם ישראלוביץ' ובניו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במודעה הרביעית הייתי מציע להם להפסיק לצרוך ירקות ופירות, מכל העולם, שגודלו, דושנו והושקו באמצעות ידע וטכנולוגיה ישראליים. במודעה החמישית הייתי מאתגר אותם וממליץ להם להפסיק להשתמש במחשבים שלהם המבוססים על שבבים שפותחו בישראל. במודעה השישית הייתי מציע להם לחדול מלהשתמש בדיסק און קי, ובמודעה השביעית הייתי מזהיר אותם מלהשתמש בציוד רפואי מתוחכם כשהם נזקקים לו בבתי החולים. וכן הלאה. הרשימה ארוכה ומרשימה. אה, וגם אל להם להשתמש בפייסבוק, גוגל ומייקרוסופט שכולן מקיימות מרכזי פיתוח בארץ.
ואולי, לקינוח הייתי מוסיף גם את המודעה הבאה: "החרם את ישראל כי 6מיליון יהודים ישראלים מסרבים להתאבד מרצונם החופשי. כל מודעה בסדרה הייתי סוגר בשאלה...ומה תרם לך העולם הערבי, מאז האיסלם?"
קמפיין מסוג זה מובטח לו שישיג 2 מטרות. הוא יעמיד את המחרימים בפני הדילמה הקשה: האם להתפשר על עקרונותיהם ולהחרים מוצרים לפי נוחותם או לדבוק באידיאולוגיה שלהם ולהחרים כל דבר שמוצאו מישראל. כמו כן, הקמפיין יפגין בעליל שישראל זאת לא רק מדינת אפרטהייד, כובשת, סרבנית שלום ומחרחרת מלחמה אלא גם ובעיקר מדינה מובילה בעולם התורמת למדע ולקדמה הטכנולוגית ולרווחה הפרטית של כל אחת ואחד על פני הגלובוס, בכל תחום מתחומי החיים. מלבד כדורגל.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
קמפיין כזה יציג את המחרימים באור מגוחך, בפני עצמם ובפני אחרים. ואת ישראל כמדינה שבלעדיה העולם שלהם היה נראה אחרת לגמרי. ולאו דווקא לטובה.
מה דעתכם, יש סיכוי שמישהו ירים קמפיין כזה? מסופקני.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
- 10.שלומי 23/03/2014 10:38הגב לתגובה זוהעיקרון נכון אבל השטן בפרטים. האם שאלת את אינטל או טבע או צק פוינט או כיל או צים או אודיוקודס או מכתשים או... האם מוכנים לקחת את הסיכון במיקוד כזה ובהשפעה האפשרית על ערך המותגים שלהם? או שזה פשוט נשמע חכם עבור המדינה..
- 9.ג׳ינג׳י אתה ממשיך לעשות מעצמך צחוק. די כבר (ל"ת)עמי התקציבאי 11/03/2014 20:19הגב לתגובה זו
- 8.חקלאי 09/03/2014 12:13הגב לתגובה זומכובדי, האם הינך חושב ש"המוח היהודי", וההכרה ביכולותיו ותרומתו של העולם היהודי לאנושות, האם אלו הובילו את עמנו ומדינתו למקום חיובי יותר או לכזה שסובל מקנאה ושטנה? אם התדמית של יהודים כ"שתלטנים" ושל ישראל כ"כובשת" תזכה לשינוי לאחר שנספר לעולם שאנחנו נמצאים בכל מחשב, בכל מכשיר סלולארי ולפעמים גפ בסלט שלו? מה דעתך?
- גינגי פרידמן 09/03/2014 14:48הגב לתגובה זוחקלאי מכובדי, שנאת היהודים היא עתיקת יומין ומושרשת עמוק בתודעת העמים ויש לה סיבות רבות ומגוונות. לכן, אינני משלה את עצמי שהיא ניתנת לשינוי וזאת גם לא מטרת הקמפיין שאני מציע. מטרותיו הבלעדיות הן: להציג את המחרימים באור מגוחך ולהאיר את עיניהם של "האדישים" אלה שטרם גיבשו דעה סופית על ישראל והמלחמה על תודעתם ניטשת עתה בין השונאים לבין התומכים. אני מודה לך על התייחסותך
- 7.דני צימט 07/03/2014 12:29הגב לתגובה זואכן גיגי חשיבה יצירתית לעילא ועילא אך אליה וקוץ בה : למחרימי ישראל אין ולא היתה מעולם יכולת חשיבה אניליטית מהסוג של קמפיין "הפוך על הפוך".. יחד-עם-זאת קמפיין כזה בהחלט עשוי לשרת נאמנה את סיסמת המיתוג הישראלית "ישראל. אנרגיה יצירתית" במאמץ לשנות את הפרדיגמה של זיהוי ישראל אך ורק עם הסכסוך המדיני באזורנו. נחמה פורתא.
- 6.יוני 04/03/2014 19:38הגב לתגובה זוכל הכבוד על הרעיון המבריק! חבל שאני כל כך קטן ודל אמצעים, אם הייתי משפיע (אני עדיין ילד בן 23) אני הייתי נותן יד לרעיון הזה
- 5.ערן 02/03/2014 15:45הגב לתגובה זובקנדה מערך קמפיין שמציג את כל ההמצאות הישראליות ומזמין את האנשים לשקול האם ניתן להחרים כמעט כל מוצר שקיים אצלם בבית.
- 4.בן גוריון 02/03/2014 13:51הגב לתגובה זוהטענה הזו מבוססת על מחקר כמותני קביל ומעודכן?
- 3.אלי 02/03/2014 13:46הגב לתגובה זוהעם איתך גינגי, ושיתקעו בפקקים בלי וויז...
- 2.ערן 02/03/2014 12:54הגב לתגובה זוהמאמר הזה מוכיח שאולי כדאי שתכתוב פחות מאמרי ביקורת מיושנים וחסרי תועלת ותתרכז במה שאתה כנראה יודע לעשות טוב - פרסום... הכיוון שציינת מעניין מאוד. הייתי משמיט את הסיום - "ומה תרם לך העולם הערבי מאז האיסלאם..." (אנחנו לא נגד אף אחד אחר אנחנו בעד עצמנו. מה עוד שאנטישמיות לא קשורה לאיסלאם. היא היתה לפניו וכנראה תהיה אחריו). אבל חוץ מזה זה יכול להיות קמפיין מצויין. בעצם למה שמישהו לא ירים את זה?
- 1.דביר 02/03/2014 12:25הגב לתגובה זואם זו היתה עצומת תמיכה במהלך - זכית בחתימה.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.