ההצעה של גינגי נגד האנטישמים באירופה: קמפיין שקורא להחרמת ישראל
בדרך כלל אני דווקא בעד חרמות, כידוע לששת קוראיי הנאמנים. אבל המדינה שלי מתנגדת. בעיקר כשהחרמות מופנות נגדה. היא נגד החרמות שגופים שונים בעולם מטילים עליה ועל מוצריה בעוד מנהיגינו אובדי עצות באשר לדרכי המאבק בהם.
יש המבקשים לגמד את ממדי החרם ואת מידת נזקיו כמו בוגי יעלון, יש הבוחרים לבטל אותו כ"קשקוש" כמו האח בנט וראש הממשלה שלי בכלל חושב שהתשובה היא בלהאשים את העולם באנטישמיות. כאילו שזה מרתיע מישהו. כאילו שהאנטישמים ייבהלו מההאשמה הקשה ויזדרזו לחזור בם מדרכם הרעה.
נכון, רוב תושבי אירופה הם אנטישמים. נכון, שנאת ישראל היא האנטישמיות הישנה בלבוש חדש אבל קריאה לילד בשמו איננה עושה דבר למניעתו.
אז מה צריך לעשות?
אם ראש הממשלה שלי היה שואל אותי (והוא לא) הייתי מציע לו לקרוע את מסכת הצביעות מעל פני המחרימים. הייתי מציע לו להפיק קמפיין כל אירופאי המעודד את כל האנטי ישראלים להחרים את ישראל. אבל עד הסוף. חרם מוחלט ובלתי סלקטיבי. כן, כן. אתם לא טועים. הייתי מציע סדרת פרסומות המורכבת ממודעות שכותרתן: החרם את ישראל.
במודעה הראשונה הייתי מזמין את המחרימים הנלהבים להפסיק להשתמש בסמארטפונים שלהם, במשיבונים שלהם ובמסרונים שלהם שהם כולם פירות פיתוחים ישראליים. במודעה השנייה הייתי ממליץ להם להחרים את רוב המכוניות החדשות המשתמשות בפיתוחים ישראליים, במודעה השלישית הייתי דוחק בהם להפסיק להשתמש בתרופות הרבות שפותחו ו/או יוצרו בישראל.
- יותר ויותר ישראלים מצטרפים להשקעה בתחום הלוגיסטיקה,
- מעשייה דמיונית לכבוד ראש השנה - על חברה ותיקה בשם ישראלוביץ' ובניו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במודעה הרביעית הייתי מציע להם להפסיק לצרוך ירקות ופירות, מכל העולם, שגודלו, דושנו והושקו באמצעות ידע וטכנולוגיה ישראליים. במודעה החמישית הייתי מאתגר אותם וממליץ להם להפסיק להשתמש במחשבים שלהם המבוססים על שבבים שפותחו בישראל. במודעה השישית הייתי מציע להם לחדול מלהשתמש בדיסק און קי, ובמודעה השביעית הייתי מזהיר אותם מלהשתמש בציוד רפואי מתוחכם כשהם נזקקים לו בבתי החולים. וכן הלאה. הרשימה ארוכה ומרשימה. אה, וגם אל להם להשתמש בפייסבוק, גוגל ומייקרוסופט שכולן מקיימות מרכזי פיתוח בארץ.
ואולי, לקינוח הייתי מוסיף גם את המודעה הבאה: "החרם את ישראל כי 6מיליון יהודים ישראלים מסרבים להתאבד מרצונם החופשי. כל מודעה בסדרה הייתי סוגר בשאלה...ומה תרם לך העולם הערבי, מאז האיסלם?"
קמפיין מסוג זה מובטח לו שישיג 2 מטרות. הוא יעמיד את המחרימים בפני הדילמה הקשה: האם להתפשר על עקרונותיהם ולהחרים מוצרים לפי נוחותם או לדבוק באידיאולוגיה שלהם ולהחרים כל דבר שמוצאו מישראל. כמו כן, הקמפיין יפגין בעליל שישראל זאת לא רק מדינת אפרטהייד, כובשת, סרבנית שלום ומחרחרת מלחמה אלא גם ובעיקר מדינה מובילה בעולם התורמת למדע ולקדמה הטכנולוגית ולרווחה הפרטית של כל אחת ואחד על פני הגלובוס, בכל תחום מתחומי החיים. מלבד כדורגל.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
קמפיין כזה יציג את המחרימים באור מגוחך, בפני עצמם ובפני אחרים. ואת ישראל כמדינה שבלעדיה העולם שלהם היה נראה אחרת לגמרי. ולאו דווקא לטובה.
מה דעתכם, יש סיכוי שמישהו ירים קמפיין כזה? מסופקני.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
- 10.שלומי 23/03/2014 10:38הגב לתגובה זוהעיקרון נכון אבל השטן בפרטים. האם שאלת את אינטל או טבע או צק פוינט או כיל או צים או אודיוקודס או מכתשים או... האם מוכנים לקחת את הסיכון במיקוד כזה ובהשפעה האפשרית על ערך המותגים שלהם? או שזה פשוט נשמע חכם עבור המדינה..
- 9.ג׳ינג׳י אתה ממשיך לעשות מעצמך צחוק. די כבר (ל"ת)עמי התקציבאי 11/03/2014 20:19הגב לתגובה זו
- 8.חקלאי 09/03/2014 12:13הגב לתגובה זומכובדי, האם הינך חושב ש"המוח היהודי", וההכרה ביכולותיו ותרומתו של העולם היהודי לאנושות, האם אלו הובילו את עמנו ומדינתו למקום חיובי יותר או לכזה שסובל מקנאה ושטנה? אם התדמית של יהודים כ"שתלטנים" ושל ישראל כ"כובשת" תזכה לשינוי לאחר שנספר לעולם שאנחנו נמצאים בכל מחשב, בכל מכשיר סלולארי ולפעמים גפ בסלט שלו? מה דעתך?
- גינגי פרידמן 09/03/2014 14:48הגב לתגובה זוחקלאי מכובדי, שנאת היהודים היא עתיקת יומין ומושרשת עמוק בתודעת העמים ויש לה סיבות רבות ומגוונות. לכן, אינני משלה את עצמי שהיא ניתנת לשינוי וזאת גם לא מטרת הקמפיין שאני מציע. מטרותיו הבלעדיות הן: להציג את המחרימים באור מגוחך ולהאיר את עיניהם של "האדישים" אלה שטרם גיבשו דעה סופית על ישראל והמלחמה על תודעתם ניטשת עתה בין השונאים לבין התומכים. אני מודה לך על התייחסותך
- 7.דני צימט 07/03/2014 12:29הגב לתגובה זואכן גיגי חשיבה יצירתית לעילא ועילא אך אליה וקוץ בה : למחרימי ישראל אין ולא היתה מעולם יכולת חשיבה אניליטית מהסוג של קמפיין "הפוך על הפוך".. יחד-עם-זאת קמפיין כזה בהחלט עשוי לשרת נאמנה את סיסמת המיתוג הישראלית "ישראל. אנרגיה יצירתית" במאמץ לשנות את הפרדיגמה של זיהוי ישראל אך ורק עם הסכסוך המדיני באזורנו. נחמה פורתא.
- 6.יוני 04/03/2014 19:38הגב לתגובה זוכל הכבוד על הרעיון המבריק! חבל שאני כל כך קטן ודל אמצעים, אם הייתי משפיע (אני עדיין ילד בן 23) אני הייתי נותן יד לרעיון הזה
- 5.ערן 02/03/2014 15:45הגב לתגובה זובקנדה מערך קמפיין שמציג את כל ההמצאות הישראליות ומזמין את האנשים לשקול האם ניתן להחרים כמעט כל מוצר שקיים אצלם בבית.
- 4.בן גוריון 02/03/2014 13:51הגב לתגובה זוהטענה הזו מבוססת על מחקר כמותני קביל ומעודכן?
- 3.אלי 02/03/2014 13:46הגב לתגובה זוהעם איתך גינגי, ושיתקעו בפקקים בלי וויז...
- 2.ערן 02/03/2014 12:54הגב לתגובה זוהמאמר הזה מוכיח שאולי כדאי שתכתוב פחות מאמרי ביקורת מיושנים וחסרי תועלת ותתרכז במה שאתה כנראה יודע לעשות טוב - פרסום... הכיוון שציינת מעניין מאוד. הייתי משמיט את הסיום - "ומה תרם לך העולם הערבי מאז האיסלאם..." (אנחנו לא נגד אף אחד אחר אנחנו בעד עצמנו. מה עוד שאנטישמיות לא קשורה לאיסלאם. היא היתה לפניו וכנראה תהיה אחריו). אבל חוץ מזה זה יכול להיות קמפיין מצויין. בעצם למה שמישהו לא ירים את זה?
- 1.דביר 02/03/2014 12:25הגב לתגובה זואם זו היתה עצומת תמיכה במהלך - זכית בחתימה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
