טור

רצים לנשיאות: אנחנו חייבים שהפרזנטור הבא של המדינה יהיה ברמה של פרס

מבט באלו שהציעו עצמם לתפקיד הכניס את גינגי פרידמן לדכאון, עד שהגיע פרופ' דן שכטמן. חכם, מקסים, עם מודעות חברתית, חוש הומור ואפילו חתיך
גינגי פרידמן | (4)
נושאים בכתבה גינגי פרידמן

כשחברה מסחרית בוחרת פרזנטור/ית שייצג את המותג שלה היא מקפידה לבחור דמות אטרקטיבית המייצגת נאמנה את ערכי המותג ומהווה מודל לחיקוי ומושא להערצה. הפרזנטור הוא חסר סמכויות ניהוליות וחסר השפעה מעשית על המותג וכל תפקידו הוא ייצוגי גרידא. בדיוק, כמו נשיא המדינה.

אז אחרי פרזנטור ברמה של שמעון פרס, ללא ספק הישראלי החי האהוד והנערץ ביותר בעולם איננו יכולים להרשות לעצמנו מישהו נחות ממנו. בדיוק כמו שחברה מסחרית שזוהתה במשך שנים עם פרזנטור/ית מסוים תשאף תמיד לשדרג את עצמה עם פרזנטור ברמה גבוהה יותר או לפחות ברמה זהה אבל בטוח שלא תבחר במישהו נחות מקודמו.

כשבוחנים את הגלריה של הפוליטיקאים המתמודדים על משרת נשיא המדינה אפשר רק לשקוע בדיכאון עמוק. אין שם אף אחד שהוא משכמו ומעלה, לא מצאתי שם אף שם של מישהו שיכול להביא לנו כבוד (ורק האל יודע כמה אנחנו זקוקים לזה) לא כלפי פנים ולא כלפי חוץ. כל מועמד דהוי יותר מקודמו. עד אשר עלתה לאחרונה מועמדותו המפתיעה של פרופסור דני שכטמן זוכה פרס נובל. ראיתי אותו בטלוויזיה והתמוגגתי. חכם, מקסים, בעל חוש הומור, חם, בעל מודעות חברתית עמוקה ושומו שמים אפילו חתיך. על שידוך כזה אומרים ביידיש "אלה מעלס" (כל המעלות) זה בדיוק האיש שאנחנו צריכים כדי להציג בפני העולם (ולנו) את פנינו היפות.

אחרי דמות בסדר הגודל של שמעון פרס, איננו יכולים להרשות לעצמנו פוליטיקאי אפור, עילג וחסר כריזמה. אנחנו זקוקים לענק. ענק רוח וענק אישיות. אין אף יחצ"ן, פרסומאי או גאון אסטרטגי שיכול היה להמציא מועמד טוב מהפרופסור שכטמן.

אז נכון, אני לא תמים ואני יודע שהנשיא נבחר ע"י חברי הכנסת, שלכל אחד מהם מערכת חישובים משלו והשיקול האחרון ברשימתם, אם בכלל, הוא טובת המדינה (ראה מקרה קצב. אף אחד לא באמת חשב שהוא מועמד ראוי) אבל זאת גם יכולה להיות שעתם היפה של חברי הכנסת החדשים של יש עתיד, הבית היהודי והעבודה, שעדיין לא הספיקו לצבור מחויבויות או התחייבויות למי מהפוליטיקאים וכמייצגי הפוליטיקה החדשה, אם יבחרו במועמד חדש מתאים, ראוי, משכמו ומעלה.

מי כמוהם יודע שהעם היהודי בארץ ובתפוצות כמה לנשיא כזה ויחסינו הבינלאומיים משוועים לו. אז נכון, יאיר לפיד כבר מיהר להודיע שמפלגתו לא תתמוך באף מועמד ואגב כך רשם לחובתו עוד אכזבה מרה אבל מצד שני אין לדעת אולי הוא עוד יתעשת וישנה את דעתו, הוא כבר הוכיח שהוא לומד מהר.

אז מה אתם חושבים, מה הסיכוי של פרופסור דן שכטמן, מדען, זוכה פרס נובל ומלמד כימיה לילדים יהודים וערבים בעיירות נידחות, להיבחר לתפקיד לצערי, שואף לאפס. למה? כי הוא צריך להיבחר ע"י חברי הכנסת והם יעדיפו לבחור מישהו מתוכם. מישהו בדמותם, ברמה שלהם ולא איזה ענק שבא מחוץ למועדון הסגור. ובכלל , הוא טוב מדי מכדי להיבחר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ועוד משהו. פואד בן אליעזר, צוטט כמתרעם על כך שלאחר 30 שנות שירות צבאי ושבע משרות שר הוא לא נמצא ראוי מספיק למשרה, בקרב רבים. ואני אומר, משרת נשיא המדינה איננה פרס ניחומים לפוליטיקאים מזדקנים, עתירי זכויות ככל שיהיו. נשיאות המדינה זאת משרה חשובה שרק מי שיש לו הכישורים הנדרשים ראוי למלא אותה.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תקציבאי 30/01/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
    סולד ממנו? תתעורר, אתה אמור להבין במאס מדיה. תתחבר קצת לציבור.
  • 3.
    לול 29/01/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    תנוחי
  • 2.
    כלומר הוא חייב להיות אשכנזי, שמאלני -ומטורלל (ל"ת)
    פרזנטור אלק 27/01/2014 20:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אף אחד לא יוכל להיכנס לנעליו הענקיות של פרס. (ל"ת)
    אף אחד לא יתאים 27/01/2014 17:46
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.