TV

הפרסומת שכולם מדברים עליה: איך נראית שיחה אחרונה לפני ההתנגשות?

מסעיר, לא קל, אך מחייב צפייה. משרד הפרסום Clemenger BBDO מניו זילנד רשם שיא של מופת בפרסום עם נקודת מבט מפתיעה על תאונות הדרכים
משה בנימין | (9)

אם יש לכם כובע, הגיע הזמן להסיר אותו כדי לחלוק כבוד רב לאחד משיאי הפרסום, ממש כך ולא פחות מזה. אם אי פעם תהיתם על עניין הפרסום ותרומתו לחברה, אז הגיע הרגע שבו אתם יכולים לשבת, להתרווח בכסא ולצפות בתשובה הטובה ביותר שמשרד פרסום יכול לתת לכם. עם זאת, מחובתנו להכין אתכם לעובדה שזה לא הולך להיות כל כך נעים. זה מסעיר, לא קל, אבל מחייב צפייה.

משרד הפרסום Clemenger BBDO מוולינגטון ניו זילנד, הוא זה שעומד מאחורי הפרסומת שמצליחה להציג נקודת מבט חדשה ומרתקת על אחד מהנושאים הרגישים שזכו לאלפי פרסומות בעת המודרנית - נהיגה בטוחה/זהירות בדרכים.

החידוש שהציג משרד הפרסום נוגע לאותו רגע גורלי, לפני תאונת הדרכים, באותה אלפית השנייה ש-2 רכבים מתנגשים האחד בשני. במקום להציג את ההתנגשות מהלך האירועים נעצר, קופא, ובמקום מתחיל דיאלוג בין 2 הנהגים שיוצאים מכלי הרכב שלהם. אותן המחשבות שמנקרות בראשם של הנהגים רגע לפני ההתנגשות הופכים לדיאלוג כואב שמראה מדוע סוף מעשה הוא במחשבה תחילה. למרות הדיאלוג שמפתיע, הסוף הוא אותו סוף כואב ומדכא, כזה שהורס חיים של רבים.

משרד הפרסום לא מרחם על הצופים ולא מסדר להם הפי-אנד. הסרטון מציג רכב שמתחיל לנוע קדימה לכיוון צומת למרות שרכב אחר מגיע מימינו. אותו נהג מסיע ברכבו את בנו ובמהלך אותו הדיאלוג אף מציין זאת בפני הנהג השני, שעם כל הצער, פשוט מודה שהוא נוסע מהר מדי והוא אינו יכול להתחרט על כך. באופן שכזה, הסרטון מצליח להמחיש בצורה יוצאת דופן, כיצד גם כשאחד מהנהגים חוטא בשיקול דעת מוטעה, הנהג האחר אינו חף מאשמה.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    גיליס דויד 11/01/2014 13:16
    הגב לתגובה זו
    הייתי שמח לו יכולתי לשתף סרטונים אלו בקורסי נהיגה מונעת אותם אני מעביר
  • איפה פה הבעיה? (ל"ת)
    03/02/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ליאור 10/01/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    וקצת בהומור: אם השיחה היתה מתקיימת בארץ היא היתה נשמעת כך: מי נתן לך רשיון מי????
  • 6.
    שטויות ! (ל"ת)
    אלוקשים 10/01/2014 07:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אין מילים! שאלוהים ישמור! (ל"ת)
    רונית יער 09/01/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ובצדק! 09/01/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    עדיף לזעזע את הצופים בתמונות זוועה, מאשר שיחוו על בשרם את הזוועה שבתוצאות של תאונות קטלניות. גרתי בניו - זילנד 3 שנים.
  • 3.
    מאיה 08/01/2014 08:26
    הגב לתגובה זו
    אנחנו ברכב שלנו התקנו מערכת התרעה כדי שתתריע לנו מפני סכנות ואם למשל אני סוטה מהנתיב...זה נותן יותר תחושת ביטחון.
  • 2.
    בן קויתי 07/01/2014 22:20
    הגב לתגובה זו
    אין מה להגיד פשוט מעולה, משאיר אפקט גם אחרי הצפייה
  • 1.
    גיתםBBDO מפציצים השנה (ל"ת)
    ברנבך 07/01/2014 19:11
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.