TV

אף עין לא תשאר יבשה: צפו בפרסומת התאילנדית שגרמה לכל העולם לבכות

פרסומת למותג סלולרי שבמרכזו סיפור שובר לב על ילד שמחזיר טובה לאחר 30 שנה, עלתה לאוויר השבוע ומצליחה לפרוט על נימי הרגש בצורה מופתית
משה בנימין | (7)

למרות שראינו כבר אלפי פרסומות מרגשות, ואנחנו למודי ניסיון מלא מעט סצינות קורעות לב שראינו על המסך הקטן, הגדול או כאלו שקראנו בעיתון, מסתבר שהדרך לכיבוש ליבנו עוברת תמיד דרך אותן התחנות, ותמיד תמיד, הנוסחה עובדת ומצליחה לרגש.

בפרסומת התאילנדית שעלתה השבוע לאוויר עבור המותג הסלולרי True Move H (והשיגה תוך מספר ימים מיליוני צפיות בכל רחבי העולם) יש את כל מה שצריך כדי להרטיב את עיני הצופים: ילד קטן ומתוק שנתפס על גניבת תרופות לאימו החולה, בעל דוכן מזון מקומי שנחלץ לעזרתו ומגלה כלפיו רגש אבהי וסגירת המעגל לאחר 30 שנה בדרך של הכרת הטוב על ידי הילד כתגמול על החסד שנעשה עמו.

המשפט שמלווה את המותג הוא: Giving Is The Best Communication - "לתת, זו התקשורת הטובה ביותר". קיטשי ואולי אפילו בנאלי, אבל לפחות המסר עובר והחשיפה בהתאם. הפרסומת סוקרה על ידי גופי תקשורת בכל העולם, ביניהם: CBS, האפינגטון פוסט, סקיי ניוז אוסטרליה ועוד.

התאילנדים, כך מסתבר, מתמחים בפרסומות שיכולות להביא כל אדם לסף דמעות. לפני כשנתיים הייתה זו פרסומת לחברת ביטוח מקומית שבמרכזה סיפור חייה של נערה לאב אילם, המתנכרת אליו בשל ניכותו, למרות האהבה הגדולה שלו אליה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שימי 25/09/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    נראה לכם ???
  • 6.
    ג.עמיחי 19/09/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    בנאלי..אבל אחלה קראפט
  • 5.
    אסי 17/09/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    היה מקרה אמיתי בישראל לפני כ 30 שנה אינסטלטור ניגש לקריאה של פיצוף צינור בערב חג לבית של אם חד הורית עם שהיה לה ילד קטן בגיל 12, התיקון עלה דאז הרבה כסף ולאם לא היה איך לשלם והיא התביישה לומר זאת לאינסטלטור שהבין זאת ואמר לה שהתיקון ייעשה ללא תשלום והיא לא צריכה לדאוג. לאחר כ -30 שנה אותו אינסטלטור שהיה צעיר החל לבנות בית פרטי משלו ונכנס לחובות ומשלא יכול היה לשלם בעבור החומרים לא יכל לסיים את לבנות את ביתו, כמובן שזו השגחה פרטית ומדוקדקת של היושב במרומים שהחברה ממנה רכש אותו אינסטלטור את מוצרי הבנייה שייכת לאותו ילד קטן שראה איזה חסד האינסטלטור עשה בחג ההוא לאמו. חומרי הבנייה חיכו לאותו אינסטלטור עם חשבונית של 0 שח באתר הבנייה של ביתו. כשסיפרו לי את זה התרגשתי יותר מהסרטון אך גם הסרטון נחמד :)
  • 4.
    רוני 17/09/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    נקרע לי הלב
  • 3.
    ירון 17/09/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    נסחפתם תאכלס...
  • 2.
    17/09/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    המנכ"ל: שיט איך אנחנו לא חשבנו על זה, מוכר פלאפל תימני עוזר לילד רוסי במצוקה ומשלם במקומו על התרופות עבור הכבד של האבא האלכוהוליסט שלו. לימים הילד הרוסי יהפוך לרופא ויטפל חינם בתימני שקיבל התקף לב כתוצאה מחובות כבדים כי אף אשכנזי מנייאק לא קנה ממנו פלאפל (חוץ מהרוסי) - תקראו מיד למשרד הפרסום...
  • 1.
    בני 17/09/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    אבל חוץ מזה גונבות אתכם בחשבון בסוף החודש
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.