פרופיל אישי

"עמוד פייסבוק לא יכול להחליף אתר כמו שדוכן בכלבו לא מחליף את חנות הדגל"

ה-UNDER 40 האחרון לתשע"ג הוא עם איתמר בר מ-Great Interactive. על אסטרטגיה דיגיטלית, הפדיחה, העבודה בקוקה קולה והטריפ הכי מדהים
נעמה תורן | (19)

איתמר בר נזכר בימים שהיה חלק מצוות הדיגיטל של קוקה קולה באירופה, מבקש ממפרסמים לא להפריז בכוחו של פייסבוק ומשתדל לשכוח את הפרנזטציה ההיא שבה הוא נשאר ללא מלים.

בר (38), נשוי ואב לשניים, סמנכ"ל אסטרטגיה ושותף במשרד Great Interactive, הוא האורח האחרון של מדור UNDER 40 לשנת תשס"ג.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

נושא תכנון האסטרטגיה הדיגיטלית. למרות שהעבודה בערוצים הדיגיטליים הופכת להיות יותר ויותר מורכבת, עדיין לרוב החברות הגדולות אין כזו. מוציאים הרבה מאד כסף אבל ללא תכנון מספיק. עושים גוגל, פייסבוק, מובייל, פותחים ערוץ באינסטגרם, קונים וידאו וכו', אבל לא משקיעים מספיק בתכנון הוליסטי וארוך טווח. אחת הסיבות היא שחסרים כלי תכנון. זה אחד הפוקוסים של החברה שלנו ובמיוחד של המחלקה שלי בשנים האחרונות - לצייד מפרסמים בכלים שיאפשרו ניהול מותג אפקטיבי בדיגיטל שמייצר מכירות.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

פייסבוק. עם כל היתרונות שהערוץ הזה מביא איתו, חלקם בגדר חלום שמתגשם למפרסמים, בעוד שרוב המפרסמים משקיעים בערוץ הזה ולא מעט, רק חלקם הקטן מצליח לעשות שם עבודה משמעותית. בינתיים נזנחו ערוצים אחרים שפתאום נתפשים פחות טרנדיים אך נותרו בעלי חשיבות מרכזית, כמו למשל אתר עדכני ומתקדם. עמוד בפייסבוק לא יכול להחליף אתר כפי שדוכן בכלבו לא יכול להחליף את חנות הדגל. ההסתכלות על הזירות הדיגיטליות צריכה להיות כוללת ולא לפי טרנדים.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

במסגרת תקופה שעשיתי בחברת מדיה-קום באירופה הייתי חלק מצוות הדיגיטל של חברת קוקה קולה. עבדתי על פרויקטים כמו היורו, הכנות לאולימפיאדה ועוד, עם אנשי הדיגיטל הבכירים בעולם. טריפ מדהים.

4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

באחת מהופעות הסולו הראשונות שלי במצגת מול לקוח ענק, בשקף הראשון מתוך 120 שקפים עליהם עבדנו כחודש, שאל אותי הבעלים על עניין כלשהו שלא הייתי מוכן אליו. לא הצלחתי לשקם את הביטחון, צלעתי וגמגמתי כל המצגת. זה היה אירוע מכונן בשבילי שאני עדיין נזכר בו לפני כל פגישה. מאז אני תמיד מגיע עם מעט מאד שקפים וסופר מוכן על כל פרט.

5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר?

אין סוף נקודות מגע בהן ניתן לייצור קשר עם אנשים בכל רגע ובכל מקום.

6. מה הדבר שעשית שהביא הכי הרבה תגובות?

מהלך השקת מקס - דמות הילדים של גלידת שטראוס של יוניליוור. צוות השיווק של גלידת שטראוס נתן לנו את ההובלה לבניית מותג ילדים בקטגורית צריכה ותוכן עמוסה ותחרותית. מדובר בעבודת דיגיטל אינטנסיבית וארוכת טווח הכוללת את כל הפלטפורמות הדיגיטליות - אתר, שת"פ עם וואלה ילדים וערוץ הילדים, מובייל, יוטיוב, ועוד. יחד עם הלקוח והשותפים הנוספים, הצלחנו ואנו ממשיכים לבנות מותג תוכן שכל ילד בישראל מכיר.

7. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

במסגרת לימודי פסיכולוגיה, הייתי במשך תקופה לא קצרה עוזר מחקר במעבדה לחקר המוח באוניברסיטה. הייתי שותף לניסויים התנהגותיים עם חולדות בסמים כמו קוקאין, ל.ס.ד ואקסטזי. הרגשתי כמו טימותי לירי וריצ'רד אלפרט בתקופת ניסויי ה-LSD בהארווארד בשנות ה-60 - רק עם חולדות במקום בני אדם. היה מעניין.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

8. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:

קלישאתי ככול שזה ישמע, סימנתי את התפקיד הזה בדיוק ועבדתי קשה מאוד להגיע ממש למקום שאני נמצא בו היום. כרגע לא הייתי רוצה לזוז מילימטר. גם ככה התחום שאני פועל בו מגוון מאד, זז ומשתנה כל הזמן ככה שלא משעמם לרגע. זו אחת הסיבות לבחירה שלי אגב.

9. מי פתח לך דלת?

את הדלת המשמעותית ביותר בקריירה - המעבר מהפרסום הקלאסי לדיגיטל, פתח לי ערן ארדן. ערן נתן לי לא רק את ההזדמנות לעבור לעולם הפרסום החדש והמרתק, אלא גם את ההזדמנות להפוך לשותף שלו ושל גיא סעד בגרייט אינטראקטיב ולצאת איתם למסע יחד. בהקשר הזה אני חייב לציין גם את לקוחותינו, אלו שאתנו שנים ואלו שמצטרפים כל הזמן, כמי שנותנים לנו את הקרדיט והזדמנויות לפרוץ יחד ולעשות דברים מדהימים. זה לא מובן מאיליו.

10. כשהיית קטן מה רצית להיות?

הרבה שנים רציתי להיות פסיכולוג וגם למדתי ועבדתי בתחום. רק אחרי הלימודים המפרכים, ההתנסות במחקר ובטיפול הבנתי שההקשר החברתי-תרבותי מעניין אותי יותר מהטיפול האישי והקבוצתי. מה שהוביל אותי בהמשך לקריירה בתחום הפלנינג.

11. מה האתגר הכי גדול של מפרסמים בעידן הדיגיטלי?

לדעת איפה להיות ומה למדוד ואיך להמיר את זה לתוצאות עסקיות. המפרסמים שבויים בסט של מדדים השייכים לעולם הישן ומתקשים בשל כך לקחת את הנוכחות שלהם בערוצים הדיגיטליים לשלב הבא. בנוסף, צצים כל הזמן ערוצים חדשים שמייצרים המון באזז ונעלמים אחר כך. כדי להוציא את המקסימום מהדיגיטל, היום נדרש מומחי דיגיטל בתוך הארגון ושותף מקצועי ואמיתי בחוץ. זה הולך ונהיה רק יותר נכון למרות שמשרדי הפרסום לכאורה נותנים גם פתרונות בתחום. משרד הפרסום הרגיל, רחוק מאד עסקית ומקצועית מלתת לכך את הפתרון.

12. מה הקושי להתבלט דווקא באינטרנט ואיך מתגברים עליו?

אני לא חושב שלהתבלט זה העניין העיקרי בדיגיטל. כל אחד יכול לבלוט לרגע ולהיות השיחה של היום. לצערי רוב החברות מכוונות למקום הזה שהוא לא שונה מהותית מעולם הפרסום הישן, מלבד העובדה שאם קמפיין מצליח אפשר להגיע לבולטות וויראליות ששווה הרבה במושגים של מדיה. אני חושב שהאתגר האמתי הוא ליצור נוכחות מותגית קונסיסטנטית, ארוכת טווח ובעלת ערך בערוצים שחשובים לצרכן כרגע. זו מטרה פחות זוהרת מהקמפיין המדובר שמנהל השיווק רגיל לחפש, אבל היא מביאה הרבה יותר ערך. נקודה.

13. פרגן למתחרים

אני מאד אוהב את האסטרטגיה של אלדר חומסקי למספרים שמצילים אותך של הלוטו. עולם הלוטוגוצים שהושק בדיגיטל במסגרתו והופק על ידי החוליגאנס, הוא אחד המושקעים והיפים.

14. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?

"איך אנחנו עושים את זה יותר טוב?". הדיגיטל הוא טריטוריה לא ממופה, כל דקה של מחשבה נוספת בתכנון יכולה לשפר את הביצועים. מניסיון.

15. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך?

ברמה המקצועית אין לי קונפליקטים. אני מאוד שלם עם מה שבחרתי לעשות ובמיוחד עם גיא וערן- השותפים המדהימים שלי שיחד אנחנו מובילים את החברה. הקושי לאזן בין הבית לעסק קיים כמובן, בייחוד בתעשייה תובענית שכזו וכשאתה אוהב מאד את מה שאתה עושה. למזלי יש לי אישה מדהימה שנותנת לי את כל הגיבוי כשצריך. גם הטכנולוגיה שאנו עוסקים בה כל היום עוזרת לפעמים להיות נוכח בכמה מקומות בו זמנית ולייעל את העבודה.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    ארז 02/09/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    הכי יפה לראות איך הגיע בגיל צעיר כל כך רחוק כל כך. להוריד את הכובע וללמוד ממנו.
  • 17.
    שרון ל 02/09/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים המקצועיים והמקסימים שגדלו לנו פה. אחלה כתבה, מאד מעניין !
  • 16.
    יגאל 01/09/2013 22:38
    הגב לתגובה זו
    יישר כח
  • 15.
    איתמר כמה אתה יכול להגיב לעצמך? (ל"ת)
    לא איתמר 01/09/2013 20:15
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    עמרי 01/09/2013 18:25
    הגב לתגובה זו
    מרתק, מעניין, מקצועי... כל הכבוד!!!
  • 13.
    פז״מניק 01/09/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    אחלה ראיון :)
  • 12.
    LIKE! (ל"ת)
    אנה 01/09/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    דור 01/09/2013 17:29
    הגב לתגובה זו
    סחתיין עלייך בוס
  • 10.
    איל עמית 01/09/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    מעודכן בהכל, מקצוען אמיתי ומביא נשמה ואנושיות !
  • 9.
    איתמר הוא אחד ממוחות הדיגיטל הטובים שצמחו פה (ל"ת)
    אחד שיודע 01/09/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    grey לא great אינטרקטיב (ל"ת)
    יוני 01/09/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • סחתיין על איתמר וזה (ל"ת)
    וואטספיסטית 01/09/2013 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לקוחה 01/09/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    איש יקר מאוד. מאוד מרוצה מגרייט
  • 6.
    תותח! (ל"ת)
    רז 01/09/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בחור זהב . כל הכבוד (ל"ת)
    גדי 01/09/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רואי 01/09/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    היה לי העונג לעבוד עם הבן אדם המבריק הזה שיכול לזהות ולהכניס הגיון בדברים בדקות ספורות, הגיון שאף אחד לא מסוגל לראות בד"כ אלא אחרי ימים רבים. מעריץ
  • 3.
    השכן 01/09/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    מכיר אותו, ישבתי איתו בפרזנטציות: תותח על!! יגיע רחוקקקקק
  • 2.
    אהבתי! (ל"ת)
    ארליך 01/09/2013 14:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יודע גם יודע 01/09/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    שעובד בחברה בינונית והגיגיו בחדר מעלים פיהוקקקקקקק. באלוהים שאין למדור הזה רמה.
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.