"עמוד פייסבוק לא יכול להחליף אתר כמו שדוכן בכלבו לא מחליף את חנות הדגל"
איתמר בר נזכר בימים שהיה חלק מצוות הדיגיטל של קוקה קולה באירופה, מבקש ממפרסמים לא להפריז בכוחו של פייסבוק ומשתדל לשכוח את הפרנזטציה ההיא שבה הוא נשאר ללא מלים.
בר (38), נשוי ואב לשניים, סמנכ"ל אסטרטגיה ושותף במשרד Great Interactive, הוא האורח האחרון של מדור UNDER 40 לשנת תשס"ג.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
נושא תכנון האסטרטגיה הדיגיטלית. למרות שהעבודה בערוצים הדיגיטליים הופכת להיות יותר ויותר מורכבת, עדיין לרוב החברות הגדולות אין כזו. מוציאים הרבה מאד כסף אבל ללא תכנון מספיק. עושים גוגל, פייסבוק, מובייל, פותחים ערוץ באינסטגרם, קונים וידאו וכו', אבל לא משקיעים מספיק בתכנון הוליסטי וארוך טווח. אחת הסיבות היא שחסרים כלי תכנון. זה אחד הפוקוסים של החברה שלנו ובמיוחד של המחלקה שלי בשנים האחרונות - לצייד מפרסמים בכלים שיאפשרו ניהול מותג אפקטיבי בדיגיטל שמייצר מכירות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
פייסבוק. עם כל היתרונות שהערוץ הזה מביא איתו, חלקם בגדר חלום שמתגשם למפרסמים, בעוד שרוב המפרסמים משקיעים בערוץ הזה ולא מעט, רק חלקם הקטן מצליח לעשות שם עבודה משמעותית. בינתיים נזנחו ערוצים אחרים שפתאום נתפשים פחות טרנדיים אך נותרו בעלי חשיבות מרכזית, כמו למשל אתר עדכני ומתקדם. עמוד בפייסבוק לא יכול להחליף אתר כפי שדוכן בכלבו לא יכול להחליף את חנות הדגל. ההסתכלות על הזירות הדיגיטליות צריכה להיות כוללת ולא לפי טרנדים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
במסגרת תקופה שעשיתי בחברת מדיה-קום באירופה הייתי חלק מצוות הדיגיטל של חברת קוקה קולה. עבדתי על פרויקטים כמו היורו, הכנות לאולימפיאדה ועוד, עם אנשי הדיגיטל הבכירים בעולם. טריפ מדהים.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
באחת מהופעות הסולו הראשונות שלי במצגת מול לקוח ענק, בשקף הראשון מתוך 120 שקפים עליהם עבדנו כחודש, שאל אותי הבעלים על עניין כלשהו שלא הייתי מוכן אליו. לא הצלחתי לשקם את הביטחון, צלעתי וגמגמתי כל המצגת. זה היה אירוע מכונן בשבילי שאני עדיין נזכר בו לפני כל פגישה. מאז אני תמיד מגיע עם מעט מאד שקפים וסופר מוכן על כל פרט.
5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר?
אין סוף נקודות מגע בהן ניתן לייצור קשר עם אנשים בכל רגע ובכל מקום.
6. מה הדבר שעשית שהביא הכי הרבה תגובות?
מהלך השקת מקס - דמות הילדים של גלידת שטראוס של יוניליוור. צוות השיווק של גלידת שטראוס נתן לנו את ההובלה לבניית מותג ילדים בקטגורית צריכה ותוכן עמוסה ותחרותית. מדובר בעבודת דיגיטל אינטנסיבית וארוכת טווח הכוללת את כל הפלטפורמות הדיגיטליות - אתר,
- 18.ארז 02/09/2013 14:56הגב לתגובה זוהכי יפה לראות איך הגיע בגיל צעיר כל כך רחוק כל כך. להוריד את הכובע וללמוד ממנו.
- 17.שרון ל 02/09/2013 08:37הגב לתגובה זואחד האנשים המקצועיים והמקסימים שגדלו לנו פה. אחלה כתבה, מאד מעניין !
- 16.יגאל 01/09/2013 22:38הגב לתגובה זויישר כח
- 15.איתמר כמה אתה יכול להגיב לעצמך? (ל"ת)לא איתמר 01/09/2013 20:15הגב לתגובה זו
- 14.עמרי 01/09/2013 18:25הגב לתגובה זומרתק, מעניין, מקצועי... כל הכבוד!!!
- 13.פז״מניק 01/09/2013 17:53הגב לתגובה זואחלה ראיון :)
- 12.LIKE! (ל"ת)אנה 01/09/2013 17:48הגב לתגובה זו
- 11.דור 01/09/2013 17:29הגב לתגובה זוסחתיין עלייך בוס
- 10.איל עמית 01/09/2013 17:11הגב לתגובה זומעודכן בהכל, מקצוען אמיתי ומביא נשמה ואנושיות !
- 9.איתמר הוא אחד ממוחות הדיגיטל הטובים שצמחו פה (ל"ת)אחד שיודע 01/09/2013 17:04הגב לתגובה זו
- 8.grey לא great אינטרקטיב (ל"ת)יוני 01/09/2013 16:22הגב לתגובה זו
- סחתיין על איתמר וזה (ל"ת)וואטספיסטית 01/09/2013 18:22הגב לתגובה זו
- 7.לקוחה 01/09/2013 16:18הגב לתגובה זואיש יקר מאוד. מאוד מרוצה מגרייט
- 6.תותח! (ל"ת)רז 01/09/2013 16:01הגב לתגובה זו
- 5.בחור זהב . כל הכבוד (ל"ת)גדי 01/09/2013 15:31הגב לתגובה זו
- 4.רואי 01/09/2013 14:49הגב לתגובה זוהיה לי העונג לעבוד עם הבן אדם המבריק הזה שיכול לזהות ולהכניס הגיון בדברים בדקות ספורות, הגיון שאף אחד לא מסוגל לראות בד"כ אלא אחרי ימים רבים. מעריץ
- 3.השכן 01/09/2013 14:47הגב לתגובה זומכיר אותו, ישבתי איתו בפרזנטציות: תותח על!! יגיע רחוקקקקק
- 2.אהבתי! (ל"ת)ארליך 01/09/2013 14:36הגב לתגובה זו
- 1.יודע גם יודע 01/09/2013 14:28הגב לתגובה זושעובד בחברה בינונית והגיגיו בחדר מעלים פיהוקקקקקקק. באלוהים שאין למדור הזה רמה.