"עמוד פייסבוק לא יכול להחליף אתר כמו שדוכן בכלבו לא מחליף את חנות הדגל"
איתמר בר נזכר בימים שהיה חלק מצוות הדיגיטל של קוקה קולה באירופה, מבקש ממפרסמים לא להפריז בכוחו של פייסבוק ומשתדל לשכוח את הפרנזטציה ההיא שבה הוא נשאר ללא מלים.
בר (38), נשוי ואב לשניים, סמנכ"ל אסטרטגיה ושותף במשרד Great Interactive, הוא האורח האחרון של מדור UNDER 40 לשנת תשס"ג.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
נושא תכנון האסטרטגיה הדיגיטלית. למרות שהעבודה בערוצים הדיגיטליים הופכת להיות יותר ויותר מורכבת, עדיין לרוב החברות הגדולות אין כזו. מוציאים הרבה מאד כסף אבל ללא תכנון מספיק. עושים גוגל, פייסבוק, מובייל, פותחים ערוץ באינסטגרם, קונים וידאו וכו', אבל לא משקיעים מספיק בתכנון הוליסטי וארוך טווח. אחת הסיבות היא שחסרים כלי תכנון. זה אחד הפוקוסים של החברה שלנו ובמיוחד של המחלקה שלי בשנים האחרונות - לצייד מפרסמים בכלים שיאפשרו ניהול מותג אפקטיבי בדיגיטל שמייצר מכירות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
פייסבוק. עם כל היתרונות שהערוץ הזה מביא איתו, חלקם בגדר חלום שמתגשם למפרסמים, בעוד שרוב המפרסמים משקיעים בערוץ הזה ולא מעט, רק חלקם הקטן מצליח לעשות שם עבודה משמעותית. בינתיים נזנחו ערוצים אחרים שפתאום נתפשים פחות טרנדיים אך נותרו בעלי חשיבות מרכזית, כמו למשל אתר עדכני ומתקדם. עמוד בפייסבוק לא יכול להחליף אתר כפי שדוכן בכלבו לא יכול להחליף את חנות הדגל. ההסתכלות על הזירות הדיגיטליות צריכה להיות כוללת ולא לפי טרנדים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
במסגרת תקופה שעשיתי בחברת מדיה-קום באירופה הייתי חלק מצוות הדיגיטל של חברת קוקה קולה. עבדתי על פרויקטים כמו היורו, הכנות לאולימפיאדה ועוד, עם אנשי הדיגיטל הבכירים בעולם. טריפ מדהים.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
באחת מהופעות הסולו הראשונות שלי במצגת מול לקוח ענק, בשקף הראשון מתוך 120 שקפים עליהם עבדנו כחודש, שאל אותי הבעלים על עניין כלשהו שלא הייתי מוכן אליו. לא הצלחתי לשקם את הביטחון, צלעתי וגמגמתי כל המצגת. זה היה אירוע מכונן בשבילי שאני עדיין נזכר בו לפני כל פגישה. מאז אני תמיד מגיע עם מעט מאד שקפים וסופר מוכן על כל פרט.
5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר?
אין סוף נקודות מגע בהן ניתן לייצור קשר עם אנשים בכל רגע ובכל מקום.
6. מה הדבר שעשית שהביא הכי הרבה תגובות?
מהלך השקת מקס - דמות הילדים של גלידת שטראוס של יוניליוור. צוות השיווק של גלידת שטראוס נתן לנו את ההובלה לבניית מותג ילדים בקטגורית צריכה ותוכן עמוסה ותחרותית. מדובר בעבודת דיגיטל אינטנסיבית וארוכת טווח הכוללת את כל הפלטפורמות הדיגיטליות - אתר,
7. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
במסגרת לימודי פסיכולוגיה, הייתי במשך תקופה לא קצרה עוזר מחקר במעבדה לחקר המוח באוניברסיטה. הייתי שותף לניסויים התנהגותיים עם חולדות בסמים כמו קוקאין, ל.ס.ד ואקסטזי. הרגשתי כמו טימותי לירי וריצ'רד אלפרט בתקופת ניסויי ה-LSD בהארווארד בשנות ה-60 - רק עם חולדות במקום בני אדם. היה מעניין.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
8. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:
קלישאתי ככול שזה ישמע, סימנתי את התפקיד הזה בדיוק ועבדתי קשה מאוד להגיע ממש למקום שאני נמצא בו היום. כרגע לא הייתי רוצה לזוז מילימטר. גם ככה התחום שאני פועל בו מגוון מאד, זז ומשתנה כל הזמן ככה שלא משעמם לרגע. זו אחת הסיבות לבחירה שלי אגב.
9. מי פתח לך דלת?
את הדלת המשמעותית ביותר בקריירה - המעבר מהפרסום הקלאסי לדיגיטל, פתח לי ערן ארדן. ערן נתן לי לא רק את ההזדמנות לעבור לעולם הפרסום החדש והמרתק, אלא גם את ההזדמנות להפוך לשותף שלו ושל גיא סעד בגרייט אינטראקטיב ולצאת איתם למסע יחד. בהקשר הזה אני חייב לציין גם את לקוחותינו, אלו שאתנו שנים ואלו שמצטרפים כל הזמן, כמי שנותנים לנו את הקרדיט והזדמנויות לפרוץ יחד ולעשות דברים מדהימים. זה לא מובן מאיליו.
10. כשהיית קטן מה רצית להיות?
הרבה שנים רציתי להיות פסיכולוג וגם למדתי ועבדתי בתחום. רק אחרי הלימודים המפרכים, ההתנסות במחקר ובטיפול הבנתי שההקשר החברתי-תרבותי מעניין אותי יותר מהטיפול האישי והקבוצתי. מה שהוביל אותי בהמשך לקריירה בתחום הפלנינג.
11. מה האתגר הכי גדול של מפרסמים בעידן הדיגיטלי?
לדעת איפה להיות ומה למדוד ואיך להמיר את זה לתוצאות עסקיות. המפרסמים שבויים בסט של מדדים השייכים לעולם הישן ומתקשים בשל כך לקחת את הנוכחות שלהם בערוצים הדיגיטליים לשלב הבא. בנוסף, צצים כל הזמן ערוצים חדשים שמייצרים המון באזז ונעלמים אחר כך. כדי להוציא את המקסימום מהדיגיטל, היום נדרש מומחי דיגיטל בתוך הארגון ושותף מקצועי ואמיתי בחוץ. זה הולך ונהיה רק יותר נכון למרות שמשרדי הפרסום לכאורה נותנים גם פתרונות בתחום. משרד הפרסום הרגיל, רחוק מאד עסקית ומקצועית מלתת לכך את הפתרון.
12. מה הקושי להתבלט דווקא באינטרנט ואיך מתגברים עליו?
אני לא חושב שלהתבלט זה העניין העיקרי בדיגיטל. כל אחד יכול לבלוט לרגע ולהיות השיחה של היום. לצערי רוב החברות מכוונות למקום הזה שהוא לא שונה מהותית מעולם הפרסום הישן, מלבד העובדה שאם קמפיין מצליח אפשר להגיע לבולטות וויראליות ששווה הרבה במושגים של מדיה. אני חושב שהאתגר האמתי הוא ליצור נוכחות מותגית קונסיסטנטית, ארוכת טווח ובעלת ערך בערוצים שחשובים לצרכן כרגע. זו מטרה פחות זוהרת מהקמפיין המדובר שמנהל השיווק רגיל לחפש, אבל היא מביאה הרבה יותר ערך. נקודה.
13. פרגן למתחרים
אני מאד אוהב את האסטרטגיה של אלדר חומסקי למספרים שמצילים אותך של הלוטו. עולם הלוטוגוצים שהושק בדיגיטל במסגרתו והופק על ידי החוליגאנס, הוא אחד המושקעים והיפים.
14. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
"איך אנחנו עושים את זה יותר טוב?". הדיגיטל הוא טריטוריה לא ממופה, כל דקה של מחשבה נוספת בתכנון יכולה לשפר את הביצועים. מניסיון.
15. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך?
ברמה המקצועית אין לי קונפליקטים. אני מאוד שלם עם מה שבחרתי לעשות ובמיוחד עם גיא וערן- השותפים המדהימים שלי שיחד אנחנו מובילים את החברה. הקושי לאזן בין הבית לעסק קיים כמובן, בייחוד בתעשייה תובענית שכזו וכשאתה אוהב מאד את מה שאתה עושה. למזלי יש לי אישה מדהימה שנותנת לי את כל הגיבוי כשצריך. גם הטכנולוגיה שאנו עוסקים בה כל היום עוזרת לפעמים להיות נוכח בכמה מקומות בו זמנית ולייעל את העבודה.
- 18.ארז 02/09/2013 14:56הגב לתגובה זוהכי יפה לראות איך הגיע בגיל צעיר כל כך רחוק כל כך. להוריד את הכובע וללמוד ממנו.
- 17.שרון ל 02/09/2013 08:37הגב לתגובה זואחד האנשים המקצועיים והמקסימים שגדלו לנו פה. אחלה כתבה, מאד מעניין !
- 16.יגאל 01/09/2013 22:38הגב לתגובה זויישר כח
- 15.איתמר כמה אתה יכול להגיב לעצמך? (ל"ת)לא איתמר 01/09/2013 20:15הגב לתגובה זו
- 14.עמרי 01/09/2013 18:25הגב לתגובה זומרתק, מעניין, מקצועי... כל הכבוד!!!
- 13.פז״מניק 01/09/2013 17:53הגב לתגובה זואחלה ראיון :)
- 12.LIKE! (ל"ת)אנה 01/09/2013 17:48הגב לתגובה זו
- 11.דור 01/09/2013 17:29הגב לתגובה זוסחתיין עלייך בוס
- 10.איל עמית 01/09/2013 17:11הגב לתגובה זומעודכן בהכל, מקצוען אמיתי ומביא נשמה ואנושיות !
- 9.איתמר הוא אחד ממוחות הדיגיטל הטובים שצמחו פה (ל"ת)אחד שיודע 01/09/2013 17:04הגב לתגובה זו
- 8.grey לא great אינטרקטיב (ל"ת)יוני 01/09/2013 16:22הגב לתגובה זו
- סחתיין על איתמר וזה (ל"ת)וואטספיסטית 01/09/2013 18:22הגב לתגובה זו
- 7.לקוחה 01/09/2013 16:18הגב לתגובה זואיש יקר מאוד. מאוד מרוצה מגרייט
- 6.תותח! (ל"ת)רז 01/09/2013 16:01הגב לתגובה זו
- 5.בחור זהב . כל הכבוד (ל"ת)גדי 01/09/2013 15:31הגב לתגובה זו
- 4.רואי 01/09/2013 14:49הגב לתגובה זוהיה לי העונג לעבוד עם הבן אדם המבריק הזה שיכול לזהות ולהכניס הגיון בדברים בדקות ספורות, הגיון שאף אחד לא מסוגל לראות בד"כ אלא אחרי ימים רבים. מעריץ
- 3.השכן 01/09/2013 14:47הגב לתגובה זומכיר אותו, ישבתי איתו בפרזנטציות: תותח על!! יגיע רחוקקקקק
- 2.אהבתי! (ל"ת)ארליך 01/09/2013 14:36הגב לתגובה זו
- 1.יודע גם יודע 01/09/2013 14:28הגב לתגובה זושעובד בחברה בינונית והגיגיו בחדר מעלים פיהוקקקקקקק. באלוהים שאין למדור הזה רמה.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
