המחאה החברתית: המדיה הדיגיטלית רלוונטית יותר מתמיד
זה היה עניין של זמן, כיכר תחריר והציבור המצרי שעבר טלטלה בשנתיים האחרונות הוביל את גופי המחאה של קיץ 2011 לידי עשייה.
לפני שעה קלה (יום א') דפני ליף פרסמה
כשאסיים לכתוב את הפוסט הזה, אני מאמין שהמספר הזה כבר יוכפל. המחאה החברתית של 2011 שונה ברובה מהמחאה החברתית של קיץ 2013 - אם תהיה כזו. הציבור בשל יותר, החברות והעסקים חוששות יותר, ונראה שהזמן הבשיל לידי התעוררות שהמדיה הדיגיטלית רלוונטית יותר מתמיד בשביל לגרום לזה לקרות.
200 לייקים, 30 שיתופים. הפוסט של דפני ליף
אני מעריך כי המחאה החברתית - וגם האנשים שעומדים מאחוריה - עברו תהליך של שינוי והתבגרות, וכך גם התבגרה המדיה החברתית דיגיטלית, והקיץ הזה נראה הולך להיות "השנה" של הדיגיטל, כאשר המחאה תקבל מינוף אגרסיבי בעזרתה של המחאה החברתית בעולם הדיגיטלי.
חשיבות האנשים, הצוות וגם העולם שבחוץ - תתפלאו, אבל יש חשיבות אדירה לאנשים סביב המחאה הזאת. לשתף, להפיץ, לפרסם ולעלות תוכן סביב המחאה, אבל שהכל יתנקז וירוכז ממקום אחד. יש לעבור מתהליך של פיזור מסרים, ולביזור המסרים והאחדתם.
מגוון קהילות ליבה ממוקדות גיאוגרפית - תקימו קבוצות סגורות שפועלות דרך ערוץ אחד ודף מסרים אחד ברור, על מנת שיאפשר כלי להעברת מסרים דרך פעילים דיגיטלים בערוצים השונים. הדרך הטובה ביותר היא הקמת קבוצות סגורות בפייסבוק ובאווטסאפ כדי שתוכלו לראות מי נחשף להודעה, מי מגיב ומי פעיל. דבר זה יאפשר להפיץ ולמנף מסרים בצורה ממוקדת ומחולקת גיאוגרפית.
דף מסרים עם מטרה אחת ברורה - תגדירו דף מסרים ברור - לשם מה המחאה נועדה, איזה תוכן יתמוך במטרות של המחאה, ולמה אנחנו מבקשים מאנשים לצאת מהבית לרחובות? תוכלו לקחת מסמך בגוגל DOCS ולאפשר לפעילי המחאה להרחיב את המטרות ולהשתמש בחוכמת החברים לייצר משהו ממוקד וברור שאיתו תעבדו ואנשים יתחברו אליו. מעל הכל, חשוב שתהיה מטרה ברורה שתנחה את כל הפעילות בשבוע הקרוב - לצאת לרחובות.
מובייל - 60% מהאנשים ייצרכו את המידע והתוכן דרך הטלפונים הסלולריים. חשוב שהמסרים וההנעה לפעולה יהיו קצרים, ענייניים ובעלי אופי שיתופי, על מנת לצרף אנשים רבים לתוך ההמון. תייצרו תוכן ויזואלי ברור ותחשבו איך בתמונה אחת אנשים יסתכלו ויגידו לעצמם - "אני הולך לעשות את זה גם".
קבוצות בוואטס אפ, פעילות פוליטית דיגיטלית של פוליטיקאים ומקבלי ההחלטות, וזמן שהיה ארוך בפייסבוק, הובילו לבגרותה של המדיה החברתית ככלי להנעה חברתית, כעת אם המחאה החברתית תשכיל להשתמש בכלים אלו אין לי ספק שהקיץ הזה יהיה מחאתי כמו שלא היה כמותו, ולא רק במרחב הדיגיטלי.
צאו בחוץ.
קובי גמליאל הוא מנכ"ל ומייסד
- 6.מישהו 19/07/2013 01:07הגב לתגובה זוהכל כדי להגיע לפוליטיקה
- 5.אנשים תתבגרו 08/07/2013 17:35הגב לתגובה זותעבדו מסודר, תגידו איפה ובאיזה שעה, תעזרו למדיה לעזור לכם. תעשו פוסטים מושקעים ותיעזרו באנשי מדיה חברתית לקידום שלהם... חלטורה זה נחמד ל2011. עכשיו הגיע הזמן לעבור שלב. לעשות דברים כמו שצריך. אחרת שוב לא יהיו תוצאות ועייפנו מזה
- 4.סתו שפיר עדיין בעסק? (ל"ת)אפרת 08/07/2013 12:50הגב לתגובה זו
- 3.דניאלה 08/07/2013 12:07הגב לתגובה זואנשים יצאו מאוכזבים מהמחאה הקודמת כי הרגישה שהיא לא שירתה אותם. את צריכה לידך אסטרטג חזק. יאללה מתנדבים!!
- 2.מנסה להתעורר 08/07/2013 10:05הגב לתגובה זוחברים תתעוררו, קוטג' זה לא העניין. ישראל הפכה למדינה הכי פאקינג יקרה בסביבה ואתם אוכלים יוגורט ורואים האח הגדול. די כבר!
- 1.דפני את טובה 08/07/2013 09:46הגב לתגובה זוכל החברים שלך מכרו את נפשם לשטן, בואי נעשה את זה שוב בלעדיהם. תגידי איך אפשר לעזור

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.