המחאה החברתית: המדיה הדיגיטלית רלוונטית יותר מתמיד
זה היה עניין של זמן, כיכר תחריר והציבור המצרי שעבר טלטלה בשנתיים האחרונות הוביל את גופי המחאה של קיץ 2011 לידי עשייה.
לפני שעה קלה (יום א') דפני ליף פרסמה
כשאסיים לכתוב את הפוסט הזה, אני מאמין שהמספר הזה כבר יוכפל. המחאה החברתית של 2011 שונה ברובה מהמחאה החברתית של קיץ 2013 - אם תהיה כזו. הציבור בשל יותר, החברות והעסקים חוששות יותר, ונראה שהזמן הבשיל לידי התעוררות שהמדיה הדיגיטלית רלוונטית יותר מתמיד בשביל לגרום לזה לקרות.
200 לייקים, 30 שיתופים. הפוסט של דפני ליף
אני מעריך כי המחאה החברתית - וגם האנשים שעומדים מאחוריה - עברו תהליך של שינוי והתבגרות, וכך גם התבגרה המדיה החברתית דיגיטלית, והקיץ הזה נראה הולך להיות "השנה" של הדיגיטל, כאשר המחאה תקבל מינוף אגרסיבי בעזרתה של המחאה החברתית בעולם הדיגיטלי.
חשיבות האנשים, הצוות וגם העולם שבחוץ - תתפלאו, אבל יש חשיבות אדירה לאנשים סביב המחאה הזאת. לשתף, להפיץ, לפרסם ולעלות תוכן סביב המחאה, אבל שהכל יתנקז וירוכז ממקום אחד. יש לעבור מתהליך של פיזור מסרים, ולביזור המסרים והאחדתם.
מגוון קהילות ליבה ממוקדות גיאוגרפית - תקימו קבוצות סגורות שפועלות דרך ערוץ אחד ודף מסרים אחד ברור, על מנת שיאפשר כלי להעברת מסרים דרך פעילים דיגיטלים בערוצים השונים. הדרך הטובה ביותר היא הקמת קבוצות סגורות בפייסבוק ובאווטסאפ כדי שתוכלו לראות מי נחשף להודעה, מי מגיב ומי פעיל. דבר זה יאפשר להפיץ ולמנף מסרים בצורה ממוקדת ומחולקת גיאוגרפית.
דף מסרים עם מטרה אחת ברורה - תגדירו דף מסרים ברור - לשם מה המחאה נועדה, איזה תוכן יתמוך במטרות של המחאה, ולמה אנחנו מבקשים מאנשים לצאת מהבית לרחובות? תוכלו לקחת מסמך בגוגל DOCS ולאפשר לפעילי המחאה להרחיב את המטרות ולהשתמש בחוכמת החברים לייצר משהו ממוקד וברור שאיתו תעבדו ואנשים יתחברו אליו. מעל הכל, חשוב שתהיה מטרה ברורה שתנחה את כל הפעילות בשבוע הקרוב - לצאת לרחובות.
מובייל - 60% מהאנשים ייצרכו את המידע והתוכן דרך הטלפונים הסלולריים. חשוב שהמסרים וההנעה לפעולה יהיו קצרים, ענייניים ובעלי אופי שיתופי, על מנת לצרף אנשים רבים לתוך ההמון. תייצרו תוכן ויזואלי ברור ותחשבו איך בתמונה אחת אנשים יסתכלו ויגידו לעצמם - "אני הולך לעשות את זה גם".
קבוצות בוואטס אפ, פעילות פוליטית דיגיטלית של פוליטיקאים ומקבלי ההחלטות, וזמן שהיה ארוך בפייסבוק, הובילו לבגרותה של המדיה החברתית ככלי להנעה חברתית, כעת אם המחאה החברתית תשכיל להשתמש בכלים אלו אין לי ספק שהקיץ הזה יהיה מחאתי כמו שלא היה כמותו, ולא רק במרחב הדיגיטלי.
צאו בחוץ.
קובי גמליאל הוא מנכ"ל ומייסד
- 6.מישהו 19/07/2013 01:07הגב לתגובה זוהכל כדי להגיע לפוליטיקה
- 5.אנשים תתבגרו 08/07/2013 17:35הגב לתגובה זותעבדו מסודר, תגידו איפה ובאיזה שעה, תעזרו למדיה לעזור לכם. תעשו פוסטים מושקעים ותיעזרו באנשי מדיה חברתית לקידום שלהם... חלטורה זה נחמד ל2011. עכשיו הגיע הזמן לעבור שלב. לעשות דברים כמו שצריך. אחרת שוב לא יהיו תוצאות ועייפנו מזה
- 4.סתו שפיר עדיין בעסק? (ל"ת)אפרת 08/07/2013 12:50הגב לתגובה זו
- 3.דניאלה 08/07/2013 12:07הגב לתגובה זואנשים יצאו מאוכזבים מהמחאה הקודמת כי הרגישה שהיא לא שירתה אותם. את צריכה לידך אסטרטג חזק. יאללה מתנדבים!!
- 2.מנסה להתעורר 08/07/2013 10:05הגב לתגובה זוחברים תתעוררו, קוטג' זה לא העניין. ישראל הפכה למדינה הכי פאקינג יקרה בסביבה ואתם אוכלים יוגורט ורואים האח הגדול. די כבר!
- 1.דפני את טובה 08/07/2013 09:46הגב לתגובה זוכל החברים שלך מכרו את נפשם לשטן, בואי נעשה את זה שוב בלעדיהם. תגידי איך אפשר לעזור
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
