מכבי חיפה, ככה לא ממש בונים מסיבת עיתונאים
כל דובר, כל יחצ"ן מיומן וכל פוליטיקאי משופשף יודעים שאם ברצונם לעורר עניין לקראת מסיבת העיתונאים שהם עומדים לקיים ואם ברצונם להבטיח השתתפות מרבית מצד נציגי התקשורת עליהם לפזר רמזים או להבטיח ששולחם עומד להכריז על צעד דרמטי או לפרסם הודעה חשובה ו/או מפתיעה.
אבל הם גם יודעים שעליהם לעמוד בהבטחתם, שאחרת איש כבר לא יאמין להם יותר ולא יתייצב למסיבת העיתונאים הבאה שלהם. הכלל הפשוט הזה לא ידוע כנראה לדובר מועדון הכדורגל של מכבי חיפה (למען הגילוי הנאות-כותב שורות אלה הוא אוהד מכבי חיפה מגיל 6) והוא חטא בעברה המקצועית הבסיסית ביותר. הוא הבטיח הר וסיפק עכבר.
ערב מסיבת העיתונאים השנתית שעמדה הנהלת המועדון לקיים, הבטיח הדובר לעיתונאים שבמסיבה תיחשף ידיעה מרעישה. מה שכצפוי עורר ציפיות גבוהות בקרב האוהדים והתקשורת שקיוו שבאותו אירוע יוכרז על רכישת חלוץ ברמה גבוהה, שהקבוצה כל כך משוועת לו. חלוץ שדבר המגעים אתו נשמר בסוד ורק עכשיו לאחר החתימה ניתן לחשוף את הצטרפותו לקבוצה. אם הבטחה זאת אכן היתה מתממשת היא היתה גורמת לסערה תקשורתית ולקפיצה חדה בקצב מכירת המנויים.
בשעה היעודה התייצבו נציגי כל אמצעי התקשורת, האלקטרונית והמודפסת, בציפייה דרוכה לקראת החשיפה המובטחת. כבר מארשת פניהם של ראשי המועדון שישבו על הבמה התגלה הדיסוננס החריף. הבעת הפנים הזעופה - חמוצה של המנכ"ל צ'יזיק, פניו של המאמן בנאדו ששדרו "מה יש לי עוד להגיד, בכלל" אדישותו של מר שחר (שכשיש לו מה לבשר איננו מצליח להסתיר את חיוך החתול שגנב את השמנת) והבעתו של הקפטן יניב קטן שאמרה "מה בכלל אני עושה כאן?" כל אלה כבר הסגירו את העובדה ששום בשורה חדשה לא עומדת לצאת מכאן.
ואז, עלה דובר המועדון, התהדר בעובדה שהמועדון עבד במשך כחצי שנה על הצעד העומד להיחשף והצליח לשמור על הסוד הכמוס ורק עכשיו הוא יהפוך לנחלת הכלל. כולם ציפו לשמוע על החתמתו של מישהו ברמתו של ווין רוני או זלטאן איברהימוביץ', לפחות. ואז ברוב מהומה נחשף "הסוד הגדול" - הלוגו החדש של המועדון לכבוד שנת ה-100". מילא שהדובר לא יודע את ההבדל בין לוגו לסמל, אפשר לסלוח לו על כך, מעטים יודעים את ההבדל. אבל זה בוודאי לא בגדר ידיעה מרעישה. את מי זה בכלל מעניין? את האוהדים? יש להניח שלא, את התקשורת? בטוח שלא. ולראיה: אף אמצעי תקשורת שסיקר את האירוע לא פרסם את הסמל החדש. (חיפשתי בכל העיתונים ובכל האתרים ואף אחד לא טרח להביא צילום של הסמל).
כשהתברר לעיתונאים הנוכחים שזאת ההפתעה ואין בילתה, יצא האוויר מריאותיהם ורוח של אכזבה מרה השתררה על מסיבת העיתונאים המשמימה שעסקה בעיקר בענייני האצטדיון החדש ובשאר קלישאות השמורות לעולם הכדורגל, כגון: נאבק על כל התארים, יש לנו קבוצה טובה וניתן 200% כדי לא לאכזב את יענק'לה.
וכך, כגודל הציפיות גודל האכזבה. וכל זאת אך ורק באשמתו הישירה של הדובר. אילו היה מתאפק ולא מפזר הבטחות שווא, יש להניח שמסיבת העיתונאים השנתית, היתה מתקיימת ועוברת, כמו בכל שנה, על מי מנוחות וללא אכזבות ואז אולי גם הסמל החדש היה זוכה לקבלת פנים חמימה יותר.
מכבי חיפה הוא מועדון הכדורגל הנחשב, ובצדק, למועדון המסודר והמקצועי ביותר בארץ. אחד ממאפייניו הוא היכולת להכיר בטעויות ולתקנן במהירות וביעילות (ראה דוגמת ראובן עטר) כך עליו לנהוג גם עתה. את דובר המועדון יש להחליף ומייד.
למחרת האירוע האומלל ולנוכח הטענות הקשות הגיבו מחוגי המועדון ש"העיקר שנוצר הבאזז שרצינו. ואנחנו לא אחראים לציפיות השווא שנוצרו בקרב העיתונאים" מה שמוכיח שהם באמת לא מבינים דבר וחצי דבר בתקשורת. מזל שבכדורגל הם מבינים. יותר מכל מועדון אחר.
** אזהרה והתנערות. מישהו שאיננו שוחר טובתי, התחיל לאחרונה להשיב בשמי, לכאורה, בשפה גסה ובלשון בוטה לטוקבקיסטים המבקרים אותי. זהו מתחזה נקלה. כל מי שמכיר אותי יודע שאני מקפיד לנהוג כבוד גם בגרועים שבמשמיציי. לכן, כשתתקלו בתגובה גסה המתהדרת בשמי, עליכם לדעת שהוא איננו אני.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
- 2.יוני 30/06/2013 23:31הגב לתגובה זועד עכשיו נוכחתי לדעת שאתה אדם רהוט ואינטליגנט, וכעת לאחר שהצהרת שאתה אוהד חיפה, אתה גם בעל טעם איכותי. מדוע הפסקת להגיש את "שיחות מהביצה"? מאכזב אותי כל פעם להיכנס ולגלות שהפינה איננה מתחדשת.
- גינגי פרידמן 01/07/2013 10:46הגב לתגובה זויוני מכובדי, תודה על המחמאות. הפינה שיחות מהביצה הופסקה ע"י המפיק מטעמים כלכליים. לצערי.
- 1.יריב 30/06/2013 15:13הגב לתגובה זוגם אני מאוד התאכזבתי

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.