אבסורד שפרסומאים מנוצלים יטפלו בקמפיין ההתאגדויות
עיני מחפש משרד פרסום שיקבל עליו את הטיפול בקמפיין לעידוד התאגדויות העובדים. נחשו מי יעבוד ויכין את הקמפיין החשוב הזה? נכון מאוד. לא אחר אלא משרד פרסום שעובדיו אינם מאוגדים. זה לא נראה לכם אבסורד? למה הדבר דומה, למשרד שמפרסם את קוקה קולה אך מגיש לעובדיו ולאורחיו פפסי קולה. או פרסומאי המפרסם את ב.מ.וו ונוהג במרצדס. לא פחות. המטרה ברוכה והצורך אינו מוטל בספק. אבל עיני לא יכול להרשות לעצמו להטיל את המשימה על משרד שעובדיו אינם מאוגדים. זה פשוט יהיה גול עצמי. בבחינת נאה דורש ואינו מקיים. בדיוק כמו ההסתדרות העומדת בראש המאבק נגד תופעת עובדי הקבלן ומעסיקה בעצמה עובדי קבלן. אחת הבעיות הכאובות ביותר בתעשיית הפרסום היא ניצול העובדים. העסקתם מעל ומעבר למספר השעות המקובלות על פי חוק שעות העבודה והמנוחה, ללא תמורה נאותה. ברוב משרדי הפרסום העובדים מגיעים בבוקר לעבודה ואין להם מושג מתי יסיימו. ברוב המקרים עובדים נשארים במשרד עד השעות המאוחרות ביותר כמו גם מוזעקים לעבודה דחופה בימי שישי ושבת וכל זאת ללא תמורה. אף אחד לא מעז לסרב או להתקומם כי כל עובד יודע שהדבר יעלה לו באובדן משרתו. התוצאה היא שמרבית העובדים מחפשים את דרכם החוצה מעולם הפרסום כבר לאחר שנה או שנתיים, כשהחלום הרטוב של כל עובד הוא "לעבור לצד הלקוח". שחיקת העובדים לא רק פוגעת בזכויותיהם היא גם ניכרת באיכות עבודתם. ברור לגמרי שלאחר 8 שעות עבודה הראש מתעייף ונוטה לבצע טעויות ולהשלים עם בינוניות. אני כבר לא מדבר על כך שעובד שאין לו זמן לחיים פרטיים ולטעינת מצברים מייבש את מקורות יצירתיותו ונאנס לשאוב מבארות זרות. לפני מספר חודשים עלתה שוועת עובדי הפרסום על גלי הרשתות החברתיות אך הקריאה האנונימית להתאגדות נפלה כנראה על אוזניים ערלות. אני מצדי הצעתי את עזרתי לכל ניסיון התאגדות, כי אני סבור שטובת הענף תלויה בכך, אך איש לא הרים את הכפפה. אני יודע שהעובדים מפוחדים. הם אינם יודעים שבאפשרותם להתאגד ולהגן על זכויותיהם מבלי לסכן את עצמם. אני מנצל את ההזדמנות שעיני נזקק לעזרתם של עובדי הפרסום כדי להזכיר לו שמי שיעבוד על הקמפיין שלו, ויהיו מי שיהיו, יהיו עובדים בלתי מאוגדים בעצמם. האם זה נראה לו הגיוני? עליו להתנות את קבלת התקציב בכך שעובדי המשרד יצטרפו להסתדרות. יתרה מכך, לפני הפנייה אל משרדי הפרסום עליו לקיים תנאים שיאפשרו לעובדי הפרסום להתאגד. זה גם המקום להדגיש שבעלי משרדי הפרסום סוחטים את עובדיהם כלימוני חינם לא מרוע לב או מרשעות אלא אך ורק בגלל שהם יכולים. ובגלל שלא ניחנו בראייה מרחיקת לכת. בהתנהגותם הם פוגעים בעצמם ובענף כולו אך הם אינם מסוגלים להתאפק והם לא יודעים להציב גבולות ללקוחותיהם. ועד כה לא נמצא מי שיעצור בעדם, לטובתם. הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
- 7.חבר 14/06/2013 20:50הגב לתגובה זואם ההסתדרות היתה בוחרת משרד פרסום שמנע התאגדות, אז מילא. אבל מה הקשר בין בחירת משרד פרסום להתאגדות עובדים? העובדים רשאים להתאגד ורצוי שיעשו כך אבל היוזמה חייבת לבוא מהם. התאגדות היא אקט מורכב בכל מקום עבודה ולא רק במשרדי פרסום, לכן רצוי וחשוב שזה יקרה אבל כל עוד זה לא קורה אין לדבריך שום תכלית. אתה לא אדם מתלהם בדכ והדמגוגיה הפעם ממש לא מתאימה לך.
- גינגי פרידמן 15/06/2013 09:22הגב לתגובה זוחבר מכובדי, אכן, אין שום קשר בין בחירת משרד פרסום להסתדרות לבין התאגדות עובדים. עד אשר מדובר במשרד פרסום שאמור להפיק קמפיין לעידוד התאגדות. הסנדלר לא יכול ללכת יחף, טול קורה מבין עיניך ועוד 1000 פתגמים עוסקים בדיוק בסוגיה זאת. אתה צודק שהיוזמה להתאגדות עובדי משרדי הפרסום חייבת לבוא מהם. הסיבה היחידה שהם אינם עושים זאת היא שהם מ-פ-ח-ד-י-ם. והם לא יודעים שאין להם ממה לפחד. אני, במסגרת עבודתי, שומע את תלונותיהם, כאבם וחוסר האונים שלהם יום יום, שעה שעה. אז אני מבקש ממך להאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר ואין כאן טיפה של דמגוגיה. אני מודה לך על התייחסותך.
- 6.דידי 13/06/2013 10:34הגב לתגובה זוגינגי, תקן אותי אם אני טועה - האם החברה שלך היא לא חברת השמה שלמעשה מביאה למשרדי הפרסום עובדים במשכורות הניצול?
- גינגי פרידמן 13/06/2013 11:21הגב לתגובה זודידי מכובדי, אתה טועה. אמנם אני עוזר לעובדים להשיג את המשרות המתאימות להם, בשכר המתאים להם. את המאבק על זכויותיהם אני לא יכול לעשות עבורם. יתר על כן, כמו שציינתי בטור אני הצעתי את עזרתי יותר מפעם אחת גם בתחום זה, אך איש לא ניצל זאת. אני מודה לך על התייחסותך
- דידי 16/06/2013 01:29אם בא אליך משרד פרסום ואומר לך שהוא צריך תקציבאי וקופירייטר. לתקציבאי הוא מוכן לשלם 4500 ש"ח ולקופירייטר 4700 ש"ח. האם אתה אומר לאותם משרדים - במשכורות האלו אני לא מוכן להביא לכם עובדים? במשכורות האלו אני לא מוכן לשבת מול עובדים לשכנע אותם למה כדאי להם להגיע לעבוד שם? הרי אתה יודע שלא מדובר במשכורת שכעבור שנתיים מכפילה את עצמה. סביר להניח שאותה תקציבאיםת שמרוויחה 4500, תרוויח כעבור שנתיים לא יותר מ 6000 ותעבוד כל יום מתשע בבוקר עד תשע בערב
- 5.אין על גינגי! מילים כדורבנות! (ל"ת)ליבי 13/06/2013 00:06הגב לתגובה זו
- 4.נו מה 12/06/2013 21:05הגב לתגובה זואבל אחת הסיבות שכל כך קשה להתאגד היא שפשוט אין לזה זמן! תוסיף עוד אבסורד לרשימת האבסורדים שהזכרת. אבל גם זה יגיע...אני בטוח. תודה על הטור האמיץ! אתה איש מיוחד
- 3.צודק. (ל"ת)12/06/2013 13:45הגב לתגובה זו
- 2.Art NoMore 12/06/2013 11:36הגב לתגובה זואין ספק שאתה צודק ב-100%, מי כמוך יודע. לא תגיד, ענף שנאבק על קיומו והעובדים חייבים להשלים עם המצב, זה ענף שבו בעלי המשרדים מרוויחים לפעמים סכומים דימיוניים, משמע, יש הרבה שמנת. על חשבון העובדים כמובן.
- 1.פחחח 12/06/2013 11:00הגב לתגובה זוכנראה שגם עובדי משרד פרסום שנוצלו ולא קיבלו על כך תמורה

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.