לאחר הפרישה מענבר מרחב ניסן: גיא קלנר מונה לסמנכ"ל פיתוח בפובליסיס

קלנר יהיה כפוף ישירות ליורם באומן, נציגה הבכיר של קבוצת פובליסיס בישראל. קלנר: "זכות גדולה להצטרף לקבוצת הפרסום המצליחה והמעניינת בארץ"
משה בנימין | (14)

הפגרה שלקח מענף הפרסום גיא קלנר, לשעבר מנכ"ל ענבר מרחב ניסן הייתה קצרה מהרגיל. לאחר כחודש בלבד חוזר קלנר לשמש בתפקיד בכיר בתעשייה, עם מינויו לתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי וקשרי הקבוצה של פובליסיס ישראל.

קלנר שסיים את דרכו בענבר מרחב ניסן לאחר 3 שנים בתפקיד ישמש בפובליסיס בתפקיד ניהול רוחבי ויהיה כפוף ישירות ליורם באומן, נציגה הבכיר של הקבוצה בישראל ואחד מבעלי המניות הישראלים הבודדים בקבוצה.

הדגש הניהולי של קלנר יבוא לידי ביטוי בפיתוח כלל פעילויות הקבוצה המבוצעות על ידי פובליסיס בתחומים השונים: פרסום, רכש מדיה, דיגיטל וקד"ם. זהו למעשה אחד התפקידים הראשונים בעלי אופי קבוצתי בעידן שלאחר התגבשותה של הקבוצה החדשה בראשות היו"ר יורם באומן. קלנר יפעל לצד המנכ"לים השונים בקבוצה: יוסי לובטון בבאומן, עדי קויצקי ברגב קויצקי, ארי מלמוד בפובליסיס ישראל ועוד, מתוך מטרה לחזק ולהגדיל את הפעילות העסקית. זאת, תוך מקסום הפוטנציאל הטמון בסינרגיה ובמבנה הקבוצתי וכן על ידי גיוס לקוחות חדשים למותגי החברה השונים הפועלים במסגרתה.

כזכור, פרישתו של קלנר מענבר מרחב ניסן היתה על רקע המגעים המתקדמים למיזוג בין ענבר מרחב ניסן ליורו-HAVAS העולמית, על בסיס משרד הפרסום יורו ישראל. תכניות אלו הרחיקו את קלנר משאיפתו הטבעית להתמנות כשותף ולקבל לידיו נתח ממניות המשרד. סיבה נוספת ולא פחות משמעותית היא כניסתה של קבוצת G גרופ כשותפה במשרד הפרסום ענבר מרחב ניסן.

לאייס נודע כי במהלך החודש האחרון חוזר קלנר על ישי מספר משרדים בעשיריה השנייה של הענף. חלק ממהצעות היו למשרד מנכ"ל ואילו הצעה אחת לפחות דיברה על שותפות. בנוסף זכה לקלנר להצעות מצד 'הלקוח' לתפקידי סמנכ"ל שיווק. כאמור, קלנר העדיף להיעתר לפנייה של יורם באומן, שהבטיחה לו את המיתוג הנחשק שנובע מהשתלבות בתפקיד מפתח בקבוצת הפרסום המתחזקת.

כזכור, במהלך שנת 2012 באומן בר ריבנאי נרכש באופן מלא על ידי קבוצת "פובליסיס" העולמית - תאגיד הפרסום השלישי בגודלו בעולם (כולל את מותגי פובליסיס, סאצ'י, לאו ברנט, זניט, סטארקום ועוד). מבין השותפים שייסדו את המשרד נותר בתמונה רק באומן, ולצידו מנכ"ל משרד הפרסום בשנים האחרונות - יוסי לובטון. השניים גם מחזיקים במניות בודדות בקבוצה הפועלת בישראל.

גיא קלנר: "זוהי זכות גדולה להצטרף לקבוצת הפרסום המצליחה והמעניינת ביותר בארץ ולעבוד בצמוד ליורם באומן שהינו מאנשי הפרסום החזקים והמשפיעים בישראל".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    קפלונסקי דב 30/01/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    תותח על !!! אין ספק שהאיש הוא אגדה מהלכת . זכרו את התאריך 9.08.73 .
  • 11.
    הוא לא מחליף את רוכברגר בעיריית רמת השרון? (ל"ת)
    מורשה 30/01/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    עדן 30/01/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    אף פעם לא הבנתי את התפקיד של פיתוח עסקי במשרד פרסום. זה נשמע לי כמו תפקיד רוחב חסר משמעות. הרי בסוף הדינמיקה של משרד פרסום בארץ היא כזאת שעל הפיתוח העסקי אחראי הבעלים או המנכ"ל של המשרד. המשרדים קטנים מידי בשביל תפקיד כזה. אז נכון שכאן זאת קבוצה אבל בכל זאת נראה לי כמו תפקיד ריק מתוכן. בהצלחה!
  • זאת דרך נוספת להחליש את המנכ"ל (ל"ת)
    פרשן 30/01/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בהצלחה י'קלנר חמוד! (ל"ת)
    דניל'ה 29/01/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זוטר 29/01/2013 17:42
    הגב לתגובה זו
    רק אני שם לב לזה?
  • 7.
    שמעון 29/01/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    כדי לעשות בדיוק מה שארי, עדי ויוסי היו צריכים לעשות. אבל אחלה משכורת. מפרגן
  • 6.
    חבל, המלצתי עליך למשרת נגיד בנק ישראל (ל"ת)
    סטנלי פישר 29/01/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    א 29/01/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
    תותח. האיש הנכון במקום הנכון
  • ב-ה-צ-ל-ח-ה!!! (ל"ת)
    שי 29/01/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    האיש הכי תותח בתעשייה !! ברכות ובהצלחה (ל"ת)
    רעות .ר. 29/01/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אממ 29/01/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    איזה טייטל מוזר, מה הוא מתכנת? תגידו מנכ"ל ספסל, מוכן להזנקה מתי שצריך.
  • 2.
    א 29/01/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    תותח - בהצלחה
  • 1.
    סוף סוף יש סמנכ"ל! 29/01/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    באמת צריך 5 סמנכ"לים לנהל תקציבאית אחת שמטפלת בתקציב של אה.... ו.....אוניברסיטה הפתוחה???
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל