לאחר הפרישה מענבר מרחב ניסן: גיא קלנר מונה לסמנכ"ל פיתוח בפובליסיס

קלנר יהיה כפוף ישירות ליורם באומן, נציגה הבכיר של קבוצת פובליסיס בישראל. קלנר: "זכות גדולה להצטרף לקבוצת הפרסום המצליחה והמעניינת בארץ"
משה בנימין | (14)

הפגרה שלקח מענף הפרסום גיא קלנר, לשעבר מנכ"ל ענבר מרחב ניסן הייתה קצרה מהרגיל. לאחר כחודש בלבד חוזר קלנר לשמש בתפקיד בכיר בתעשייה, עם מינויו לתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי וקשרי הקבוצה של פובליסיס ישראל.

קלנר שסיים את דרכו בענבר מרחב ניסן לאחר 3 שנים בתפקיד ישמש בפובליסיס בתפקיד ניהול רוחבי ויהיה כפוף ישירות ליורם באומן, נציגה הבכיר של הקבוצה בישראל ואחד מבעלי המניות הישראלים הבודדים בקבוצה.

הדגש הניהולי של קלנר יבוא לידי ביטוי בפיתוח כלל פעילויות הקבוצה המבוצעות על ידי פובליסיס בתחומים השונים: פרסום, רכש מדיה, דיגיטל וקד"ם. זהו למעשה אחד התפקידים הראשונים בעלי אופי קבוצתי בעידן שלאחר התגבשותה של הקבוצה החדשה בראשות היו"ר יורם באומן. קלנר יפעל לצד המנכ"לים השונים בקבוצה: יוסי לובטון בבאומן, עדי קויצקי ברגב קויצקי, ארי מלמוד בפובליסיס ישראל ועוד, מתוך מטרה לחזק ולהגדיל את הפעילות העסקית. זאת, תוך מקסום הפוטנציאל הטמון בסינרגיה ובמבנה הקבוצתי וכן על ידי גיוס לקוחות חדשים למותגי החברה השונים הפועלים במסגרתה.

כזכור, פרישתו של קלנר מענבר מרחב ניסן היתה על רקע המגעים המתקדמים למיזוג בין ענבר מרחב ניסן ליורו-HAVAS העולמית, על בסיס משרד הפרסום יורו ישראל. תכניות אלו הרחיקו את קלנר משאיפתו הטבעית להתמנות כשותף ולקבל לידיו נתח ממניות המשרד. סיבה נוספת ולא פחות משמעותית היא כניסתה של קבוצת G גרופ כשותפה במשרד הפרסום ענבר מרחב ניסן.

לאייס נודע כי במהלך החודש האחרון חוזר קלנר על ישי מספר משרדים בעשיריה השנייה של הענף. חלק ממהצעות היו למשרד מנכ"ל ואילו הצעה אחת לפחות דיברה על שותפות. בנוסף זכה לקלנר להצעות מצד 'הלקוח' לתפקידי סמנכ"ל שיווק. כאמור, קלנר העדיף להיעתר לפנייה של יורם באומן, שהבטיחה לו את המיתוג הנחשק שנובע מהשתלבות בתפקיד מפתח בקבוצת הפרסום המתחזקת.

כזכור, במהלך שנת 2012 באומן בר ריבנאי נרכש באופן מלא על ידי קבוצת "פובליסיס" העולמית - תאגיד הפרסום השלישי בגודלו בעולם (כולל את מותגי פובליסיס, סאצ'י, לאו ברנט, זניט, סטארקום ועוד). מבין השותפים שייסדו את המשרד נותר בתמונה רק באומן, ולצידו מנכ"ל משרד הפרסום בשנים האחרונות - יוסי לובטון. השניים גם מחזיקים במניות בודדות בקבוצה הפועלת בישראל.

גיא קלנר: "זוהי זכות גדולה להצטרף לקבוצת הפרסום המצליחה והמעניינת ביותר בארץ ולעבוד בצמוד ליורם באומן שהינו מאנשי הפרסום החזקים והמשפיעים בישראל".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    קפלונסקי דב 30/01/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    תותח על !!! אין ספק שהאיש הוא אגדה מהלכת . זכרו את התאריך 9.08.73 .
  • 11.
    הוא לא מחליף את רוכברגר בעיריית רמת השרון? (ל"ת)
    מורשה 30/01/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    עדן 30/01/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    אף פעם לא הבנתי את התפקיד של פיתוח עסקי במשרד פרסום. זה נשמע לי כמו תפקיד רוחב חסר משמעות. הרי בסוף הדינמיקה של משרד פרסום בארץ היא כזאת שעל הפיתוח העסקי אחראי הבעלים או המנכ"ל של המשרד. המשרדים קטנים מידי בשביל תפקיד כזה. אז נכון שכאן זאת קבוצה אבל בכל זאת נראה לי כמו תפקיד ריק מתוכן. בהצלחה!
  • זאת דרך נוספת להחליש את המנכ"ל (ל"ת)
    פרשן 30/01/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בהצלחה י'קלנר חמוד! (ל"ת)
    דניל'ה 29/01/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זוטר 29/01/2013 17:42
    הגב לתגובה זו
    רק אני שם לב לזה?
  • 7.
    שמעון 29/01/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    כדי לעשות בדיוק מה שארי, עדי ויוסי היו צריכים לעשות. אבל אחלה משכורת. מפרגן
  • 6.
    חבל, המלצתי עליך למשרת נגיד בנק ישראל (ל"ת)
    סטנלי פישר 29/01/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    א 29/01/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
    תותח. האיש הנכון במקום הנכון
  • ב-ה-צ-ל-ח-ה!!! (ל"ת)
    שי 29/01/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    האיש הכי תותח בתעשייה !! ברכות ובהצלחה (ל"ת)
    רעות .ר. 29/01/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אממ 29/01/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    איזה טייטל מוזר, מה הוא מתכנת? תגידו מנכ"ל ספסל, מוכן להזנקה מתי שצריך.
  • 2.
    א 29/01/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    תותח - בהצלחה
  • 1.
    סוף סוף יש סמנכ"ל! 29/01/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    באמת צריך 5 סמנכ"לים לנהל תקציבאית אחת שמטפלת בתקציב של אה.... ו.....אוניברסיטה הפתוחה???
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.