לאחר הפרישה מענבר מרחב ניסן: גיא קלנר מונה לסמנכ"ל פיתוח בפובליסיס
הפגרה שלקח מענף הפרסום גיא קלנר, לשעבר מנכ"ל ענבר מרחב ניסן הייתה קצרה מהרגיל. לאחר כחודש בלבד חוזר קלנר לשמש בתפקיד בכיר בתעשייה, עם מינויו לתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי וקשרי הקבוצה של פובליסיס ישראל.
קלנר שסיים את דרכו בענבר מרחב ניסן
הדגש הניהולי של קלנר יבוא לידי ביטוי בפיתוח כלל פעילויות הקבוצה המבוצעות על ידי פובליסיס בתחומים השונים: פרסום, רכש מדיה, דיגיטל וקד"ם. זהו למעשה אחד התפקידים הראשונים בעלי אופי קבוצתי בעידן שלאחר התגבשותה של הקבוצה החדשה בראשות היו"ר יורם באומן. קלנר יפעל לצד המנכ"לים השונים בקבוצה: יוסי לובטון בבאומן, עדי קויצקי ברגב קויצקי, ארי מלמוד בפובליסיס ישראל ועוד, מתוך מטרה לחזק ולהגדיל את הפעילות העסקית. זאת, תוך מקסום הפוטנציאל הטמון בסינרגיה ובמבנה הקבוצתי וכן על ידי גיוס לקוחות חדשים למותגי החברה השונים הפועלים במסגרתה.
כזכור, פרישתו של קלנר מענבר מרחב ניסן היתה על רקע המגעים המתקדמים למיזוג בין ענבר מרחב ניסן ליורו-HAVAS העולמית, על בסיס משרד הפרסום יורו ישראל. תכניות אלו הרחיקו את קלנר משאיפתו הטבעית להתמנות כשותף ולקבל לידיו נתח ממניות המשרד. סיבה נוספת ולא פחות משמעותית היא כניסתה של קבוצת G גרופ כשותפה במשרד הפרסום ענבר מרחב ניסן.
לאייס נודע כי במהלך החודש האחרון חוזר קלנר על ישי מספר משרדים בעשיריה השנייה של הענף. חלק ממהצעות היו למשרד מנכ"ל ואילו הצעה אחת לפחות דיברה על שותפות. בנוסף זכה לקלנר להצעות מצד 'הלקוח' לתפקידי סמנכ"ל שיווק. כאמור, קלנר העדיף להיעתר לפנייה של יורם באומן, שהבטיחה לו את המיתוג הנחשק שנובע מהשתלבות בתפקיד מפתח בקבוצת הפרסום המתחזקת.
כזכור, במהלך שנת 2012 באומן בר ריבנאי נרכש באופן מלא על ידי קבוצת "פובליסיס" העולמית - תאגיד הפרסום השלישי בגודלו בעולם (כולל את מותגי פובליסיס, סאצ'י, לאו ברנט, זניט, סטארקום ועוד). מבין השותפים שייסדו את המשרד נותר בתמונה רק באומן, ולצידו מנכ"ל משרד הפרסום בשנים האחרונות - יוסי לובטון. השניים גם מחזיקים במניות בודדות בקבוצה הפועלת בישראל.
גיא קלנר: "זוהי זכות גדולה להצטרף לקבוצת הפרסום המצליחה והמעניינת ביותר בארץ ולעבוד בצמוד ליורם באומן שהינו מאנשי הפרסום החזקים והמשפיעים בישראל".
- 12.קפלונסקי דב 30/01/2013 17:51הגב לתגובה זותותח על !!! אין ספק שהאיש הוא אגדה מהלכת . זכרו את התאריך 9.08.73 .
- 11.הוא לא מחליף את רוכברגר בעיריית רמת השרון? (ל"ת)מורשה 30/01/2013 12:48הגב לתגובה זו
- 10.עדן 30/01/2013 09:07הגב לתגובה זואף פעם לא הבנתי את התפקיד של פיתוח עסקי במשרד פרסום. זה נשמע לי כמו תפקיד רוחב חסר משמעות. הרי בסוף הדינמיקה של משרד פרסום בארץ היא כזאת שעל הפיתוח העסקי אחראי הבעלים או המנכ"ל של המשרד. המשרדים קטנים מידי בשביל תפקיד כזה. אז נכון שכאן זאת קבוצה אבל בכל זאת נראה לי כמו תפקיד ריק מתוכן. בהצלחה!
- זאת דרך נוספת להחליש את המנכ"ל (ל"ת)פרשן 30/01/2013 17:20הגב לתגובה זו
- 9.בהצלחה י'קלנר חמוד! (ל"ת)דניל'ה 29/01/2013 19:42הגב לתגובה זו
- 8.זוטר 29/01/2013 17:42הגב לתגובה זורק אני שם לב לזה?
- 7.שמעון 29/01/2013 16:38הגב לתגובה זוכדי לעשות בדיוק מה שארי, עדי ויוסי היו צריכים לעשות. אבל אחלה משכורת. מפרגן
- 6.חבל, המלצתי עליך למשרת נגיד בנק ישראל (ל"ת)סטנלי פישר 29/01/2013 16:22הגב לתגובה זו
- 5.א 29/01/2013 16:06הגב לתגובה זותותח. האיש הנכון במקום הנכון
- ב-ה-צ-ל-ח-ה!!! (ל"ת)שי 29/01/2013 17:53הגב לתגובה זו
- 4.האיש הכי תותח בתעשייה !! ברכות ובהצלחה (ל"ת)רעות .ר. 29/01/2013 15:54הגב לתגובה זו
- 3.אממ 29/01/2013 15:50הגב לתגובה זואיזה טייטל מוזר, מה הוא מתכנת? תגידו מנכ"ל ספסל, מוכן להזנקה מתי שצריך.
- 2.א 29/01/2013 15:44הגב לתגובה זותותח - בהצלחה
- 1.סוף סוף יש סמנכ"ל! 29/01/2013 15:43הגב לתגובה זובאמת צריך 5 סמנכ"לים לנהל תקציבאית אחת שמטפלת בתקציב של אה.... ו.....אוניברסיטה הפתוחה???
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
