לאחר הפרישה מענבר מרחב ניסן: גיא קלנר מונה לסמנכ"ל פיתוח בפובליסיס

קלנר יהיה כפוף ישירות ליורם באומן, נציגה הבכיר של קבוצת פובליסיס בישראל. קלנר: "זכות גדולה להצטרף לקבוצת הפרסום המצליחה והמעניינת בארץ"
משה בנימין | (14)

הפגרה שלקח מענף הפרסום גיא קלנר, לשעבר מנכ"ל ענבר מרחב ניסן הייתה קצרה מהרגיל. לאחר כחודש בלבד חוזר קלנר לשמש בתפקיד בכיר בתעשייה, עם מינויו לתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי וקשרי הקבוצה של פובליסיס ישראל.

קלנר שסיים את דרכו בענבר מרחב ניסן לאחר 3 שנים בתפקיד ישמש בפובליסיס בתפקיד ניהול רוחבי ויהיה כפוף ישירות ליורם באומן, נציגה הבכיר של הקבוצה בישראל ואחד מבעלי המניות הישראלים הבודדים בקבוצה.

הדגש הניהולי של קלנר יבוא לידי ביטוי בפיתוח כלל פעילויות הקבוצה המבוצעות על ידי פובליסיס בתחומים השונים: פרסום, רכש מדיה, דיגיטל וקד"ם. זהו למעשה אחד התפקידים הראשונים בעלי אופי קבוצתי בעידן שלאחר התגבשותה של הקבוצה החדשה בראשות היו"ר יורם באומן. קלנר יפעל לצד המנכ"לים השונים בקבוצה: יוסי לובטון בבאומן, עדי קויצקי ברגב קויצקי, ארי מלמוד בפובליסיס ישראל ועוד, מתוך מטרה לחזק ולהגדיל את הפעילות העסקית. זאת, תוך מקסום הפוטנציאל הטמון בסינרגיה ובמבנה הקבוצתי וכן על ידי גיוס לקוחות חדשים למותגי החברה השונים הפועלים במסגרתה.

כזכור, פרישתו של קלנר מענבר מרחב ניסן היתה על רקע המגעים המתקדמים למיזוג בין ענבר מרחב ניסן ליורו-HAVAS העולמית, על בסיס משרד הפרסום יורו ישראל. תכניות אלו הרחיקו את קלנר משאיפתו הטבעית להתמנות כשותף ולקבל לידיו נתח ממניות המשרד. סיבה נוספת ולא פחות משמעותית היא כניסתה של קבוצת G גרופ כשותפה במשרד הפרסום ענבר מרחב ניסן.

לאייס נודע כי במהלך החודש האחרון חוזר קלנר על ישי מספר משרדים בעשיריה השנייה של הענף. חלק ממהצעות היו למשרד מנכ"ל ואילו הצעה אחת לפחות דיברה על שותפות. בנוסף זכה לקלנר להצעות מצד 'הלקוח' לתפקידי סמנכ"ל שיווק. כאמור, קלנר העדיף להיעתר לפנייה של יורם באומן, שהבטיחה לו את המיתוג הנחשק שנובע מהשתלבות בתפקיד מפתח בקבוצת הפרסום המתחזקת.

כזכור, במהלך שנת 2012 באומן בר ריבנאי נרכש באופן מלא על ידי קבוצת "פובליסיס" העולמית - תאגיד הפרסום השלישי בגודלו בעולם (כולל את מותגי פובליסיס, סאצ'י, לאו ברנט, זניט, סטארקום ועוד). מבין השותפים שייסדו את המשרד נותר בתמונה רק באומן, ולצידו מנכ"ל משרד הפרסום בשנים האחרונות - יוסי לובטון. השניים גם מחזיקים במניות בודדות בקבוצה הפועלת בישראל.

גיא קלנר: "זוהי זכות גדולה להצטרף לקבוצת הפרסום המצליחה והמעניינת ביותר בארץ ולעבוד בצמוד ליורם באומן שהינו מאנשי הפרסום החזקים והמשפיעים בישראל".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    קפלונסקי דב 30/01/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    תותח על !!! אין ספק שהאיש הוא אגדה מהלכת . זכרו את התאריך 9.08.73 .
  • 11.
    הוא לא מחליף את רוכברגר בעיריית רמת השרון? (ל"ת)
    מורשה 30/01/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    עדן 30/01/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    אף פעם לא הבנתי את התפקיד של פיתוח עסקי במשרד פרסום. זה נשמע לי כמו תפקיד רוחב חסר משמעות. הרי בסוף הדינמיקה של משרד פרסום בארץ היא כזאת שעל הפיתוח העסקי אחראי הבעלים או המנכ"ל של המשרד. המשרדים קטנים מידי בשביל תפקיד כזה. אז נכון שכאן זאת קבוצה אבל בכל זאת נראה לי כמו תפקיד ריק מתוכן. בהצלחה!
  • זאת דרך נוספת להחליש את המנכ"ל (ל"ת)
    פרשן 30/01/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בהצלחה י'קלנר חמוד! (ל"ת)
    דניל'ה 29/01/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זוטר 29/01/2013 17:42
    הגב לתגובה זו
    רק אני שם לב לזה?
  • 7.
    שמעון 29/01/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    כדי לעשות בדיוק מה שארי, עדי ויוסי היו צריכים לעשות. אבל אחלה משכורת. מפרגן
  • 6.
    חבל, המלצתי עליך למשרת נגיד בנק ישראל (ל"ת)
    סטנלי פישר 29/01/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    א 29/01/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
    תותח. האיש הנכון במקום הנכון
  • ב-ה-צ-ל-ח-ה!!! (ל"ת)
    שי 29/01/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    האיש הכי תותח בתעשייה !! ברכות ובהצלחה (ל"ת)
    רעות .ר. 29/01/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אממ 29/01/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    איזה טייטל מוזר, מה הוא מתכנת? תגידו מנכ"ל ספסל, מוכן להזנקה מתי שצריך.
  • 2.
    א 29/01/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    תותח - בהצלחה
  • 1.
    סוף סוף יש סמנכ"ל! 29/01/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    באמת צריך 5 סמנכ"לים לנהל תקציבאית אחת שמטפלת בתקציב של אה.... ו.....אוניברסיטה הפתוחה???
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.