
אחרי כמעט 80 שנה: הסוף ל'ניוזוויק' בפרינט - יעבור לגרסה דיגיטלית בתשלום
המהפכה הדיגיטלית ממשיכה להפיל חללים: מגזין 'ניוזוויק' הודיע היום (יום ה') כי ב-31 בדצמבר יפיץ את גרסת הפרינט האחרונה שלו, ומ-1 בינואר 2013 יעבור לגרסה דיגיטלית בלבד, באינטרנט, בסמארטפונים ובטאבלטים, תמורת תשלום, שבשלב זה טרם דווח גובהו.
השבועון הוקם ב-1933 על ידי תומאס מרטין, ונחשב לשבועון החדשות השני בתפוצתו לאחר 'טיים'. חברת 'וושינגטון פוסט' רכשה אותו ב-1961 ומכרה אותו בשל חובות הולכים ותופחים, ב-2010, לסידני הרמן, תמורת דולר אחד בלבד, אבל עם בור תקציבי וחובות גדולים.
עורכת השבועון טינה בראון, אמרה היום בהודעה שהופצה, כי "עסקי העיתונות מושפעים יותר ויותר מסביבת הדפוס", וציינה כי על פי מחקרים עולה כי כמעט 40% מהאמריקאים מקבלים את המידע שלהם ממקורות מקוונים, ולא מהעיתונים.
בראון ציינה כי "אנחנו לא נפרדים מהשבועון", וכי מדובר במהלך שלא יפגע באיכות שלו, אלא רק התאמה לשינויים הטכנולוגיים שמחייבים חשיבה מחדש על תחום הפרינט. השינוי יכלול שינוי במצבת כוח האדם והקטנתה.
בראון ומנכ"ל המגזין, באבא שטי, סירבו לחשוף את מספר הגיליונות המודפסים מדי יום, עולם על פי נתונים שפרסם CNN, העיתון ירד מתפוצה עולמית של 4 מיליון גיליונות שבועיים ב-2003, ל-1.5 מיליון ב-2010, וב-12 החודשים האחרונים - אף ל-1.2 מיליון בלבד בכל שבוע.
- 1.עיתונאי 22/10/2012 22:42הגב לתגובה זוועד הם חושבים שישלמו להם...