הכתובת בהחלט הייתה על קירות ACE: הנה הסיבות לקריסת הרשת
לפני מספר שנים פקדתי את חנו, 'אייס' (ACE) הסמוכה למשרד שלי, הגעתי למחלקת האינסטלציה ולא מצאתי את ראש המקלחת שרציתי. חיפשתי את עובד המחלקה והוא לא נראה באופק, פניתי לעובד מחלקת החשמל ששלח אותי לחפש את משה, בדרך נתקלתי בזוג קונים שחיפשו את אברם מהצבעים. לאחר שכל ניסיונותי למצוא את משה העלו חרס, ויתרתי ואספתי לעגלה כל מיני פריטים אחרים שראיתי על הדרך והתגלגלתי לעבר הקופות.
כשהגעתי חשכו עיני. רק 2 קופות היו מאוישות ולפניהן השתרכו תורים ארוכים ואיטיים, לאחר התלבטות קצרה נטשתי את העגלה המלאה שלי והסתלקתי מהמקום בשאת נפש. למחרת כתבתי טור על קוצר הראייה וחוסר ההבנה של מנהלי אייס.
בתגובה התקשר איתי מנהל בכיר מטעם הרשת ונתן לי הרצאה ארוכה
ומתרעמת שעיקריה היו: א' - ברשת שיווק, למרות שמה, הפונקציה הקובעת היא הסחר ולא השיווק. ב' - המרכיב הדומיננטי ביותר בצד ההוצאות של הרשת הוא שכר העובדים ואין מקום להגדיל אותו.
הקשבתי לו באורך רוח, לא הסכמתי עם אף מילה ונפרדנו, לא כידידים, חלוקים בדעותינו.
טורים רבים יצאו מאז מתחת למקלדת שלי, ומנהלי אייס לא למדו דבר. כל מי שעיניו בראשו יכול היה להיווכח ברגע שכף רגלו דרכה על סף החנות, שהמקום הזה בצרות ועתידו מאחוריו.
ברחבה הצרה שלפני פתח הכניסה, מקבלים את פני הבאים מצד אחד שולחן וכסאות גן ממתכת המעלים אבק, מלונות פלסטיק לכלבים, פחי אשפה מפלסטיק וערימת שולחנות פיקניק. מהצד השני - ערימה גבוהה של אריזות קרטון חומות המכילות בתוכן מתקנים לייבוש כביסה. מי שצלח בהצלחה את מכשולי הכניסה נתקל בתוך החנות באוסף אקלקטי של מוצרים שונים ומשונים החל מבקבוקי יין וסלסילות לחג, המשך בכלי שתייה מפלסטיק ועד עציצים עם פרחים מפלסטיק ועוד שאר מיני ירקות ומציאות מפוקפקות. שליש מחלל התצוגה (שליש!) מוקצה לגיבוב של ריהוט משרדי, ריהוט סלוני וריהוט גן ברמה ירודה. הרושם הכללי התוקף אותך בחנות שנקלעת, שלא בטובתך, לחנות עודפי יבוא שנרכשו במחירי מציאה.
את אברם ומשה עדיין קשה למצוא, והקופות עדיין מאוישות על ידי קופאית אחת, או מקסימום שתיים. וכמו שנאמר בשיר הידוע "זה לא כל כך נעים לראות קופות סגורות, במיוחד כשאתה עומד בתור".
אם תרצו, אלה הן הסיבות לקריסתה של אייס. ועוד לא נגענו בנושאים כגון שרות ושיווק אינטרנטיים, עדכנות וחדשנות, שברשת עוד לא שמעו עליהם.
אם לעומת זאת, הייתה הרשת מנהלת קניינות נבונה ורלוונטית במקום סתמית ומזדמנת, אם הייתה משכילה להשקיע בחוויית הקניה, בהעסקת מוכרנים מקצועיים ומתוגמלים כיאות ובהעסקת קופאיות במספר הנדרש, הביקור בחנות היה הופך לכיף ולקוחות היו שמחים לחזור ולפקוד אותה.
אבל, כידוע, דבר מזה לא קרה. כל זאת למה? כי מנהלי הרשת רואים הכול דרך השקל ולא רואים את הלקוח ממטר. הכתובת הייתה מרוחה באותיות קידוש לבנה על קירות סניפי הרשת אך איש לא טרח לקרוא אותה.
- 8.גונגו 01/02/2012 20:47הגב לתגובה זולא ברור מה לספסר קטן ולניתוחים עסקיים. שימשיך לגבות עמלות של חודש שכר עבודה ושיחסוך ממני את הניתוח השיווקי המעמיק שלו. השירות שלך גרוע יותר מהשירות של אייס.
- 7.נופרקי 01/02/2012 17:06הגב לתגובה זואבל בתור אחת שפוקדת את החנות לא אחת זאת אכן התמונה העקבית שנגלית. התורים בקופות מייגעים וגורמים לתהות כל פעם מחדש 'למה באתי לפה'... אם זה היה אירוע חד פעמי אז מילא אבל לצערי זה לא.
- 6.הכל בגלל שהרשת מחללת שבת (ל"ת)יוסף מוקיר שבת 31/01/2012 16:10הגב לתגובה זו
- עגולי 08/02/2012 14:07הגב לתגובה זויש המון מקומות מצליחים ומשגשגים שפתוחים בשבת. לא צריך להכניס את ה' לכל דבר. עדיף לפעמים לשתוק ולא לדבר שטויות.
- בעיקר כי היא מחללת ולא מתופפת (ל"ת)הכי טוף 01/02/2012 08:47הגב לתגובה זו
- 5.לא פייר לכתוב על קריסת אייס באייס... (ל"ת)שושו 31/01/2012 16:10הגב לתגובה זו
- 4.גיל 31/01/2012 14:20הגב לתגובה זוומה ההבדל בין אייס לבין הום סנטר? אותם מוצרים, אותו השירות, אותו המראה המבולגן בסניפים וגם אותם המחירים - אז למה אחד הצליח והשני לא?? את כל מה שכתבת בטור הזה אפשר היה להשליך גם על החנויות של רמי לוי, אבל הוא סיפור הצלחה. למה? בגלל המחירים והיח"צ.
- אייל 02/02/2012 09:58הגב לתגובה זוידידי הצעיר ההשואה לרמי או לחנויות מסוגו של רמי אינה ברת השוואה ומעידה יותר על הבורות שלך מאשר על תוכן מעמיק לדברייך. רמי לוי וחבריו - עוסקים במגוון מוצרים שונה ובכך התפיסה של הציבור שונה לגבי איך איך הוא מסתכל על החנויות ומה הוא מצפה מיהן. אין כלל מקום להשוואה. בעולם השיווק פירסום מדובר בעולמות שונים עם צרכים שונים - זה תפוחים והשני תמרים - שונה לחלוטין!
- דווקא אפשר להשוות (ל"ת)ליאור 02/02/2012 13:52
- 3.דני 31/01/2012 14:10הגב לתגובה זואבל לך תמצא ג'נטלמנים בענף השיווק והפרסום ועוד בישראל. עם זאת הכול אמת לאמיתה
- 2.אין הבדל בין אייס להום סנטר! (ל"ת)מיכל 31/01/2012 14:09הגב לתגובה זו
- 1.עידו ר 31/01/2012 14:00הגב לתגובה זוהשירות הכי גרוע בארץ, מחירים שגבוהים מהמתחרים, מבצעים ממש לא משתלמים ועל הדרך מודעות מכוערות.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
