דעה

הכתובת בהחלט הייתה על קירות ACE: הנה הסיבות לקריסת הרשת

שירות גרוע, המתנה ארוכה בתור, מוצרים שמזכירים חנות לעודפי יבוא, ועוד לא נגענו בשיווק באינטרנט וחדשנות. גינגי פרידמן על מצבה הקשה של רשת אייס
גינגי פרידמן | (12)

לפני מספר שנים פקדתי את חנו, 'אייס' (ACE) הסמוכה למשרד שלי, הגעתי למחלקת האינסטלציה ולא מצאתי את ראש המקלחת שרציתי. חיפשתי את עובד המחלקה והוא לא נראה באופק, פניתי לעובד מחלקת החשמל ששלח אותי לחפש את משה, בדרך נתקלתי בזוג קונים שחיפשו את אברם מהצבעים. לאחר שכל ניסיונותי למצוא את משה העלו חרס, ויתרתי ואספתי לעגלה כל מיני פריטים אחרים שראיתי על הדרך והתגלגלתי לעבר הקופות.

כשהגעתי חשכו עיני. רק 2 קופות היו מאוישות ולפניהן השתרכו תורים ארוכים ואיטיים, לאחר התלבטות קצרה נטשתי את העגלה המלאה שלי והסתלקתי מהמקום בשאת נפש. למחרת כתבתי טור על קוצר הראייה וחוסר ההבנה של מנהלי אייס.

* רוצים לדבר על זה? כנסו לדף הפייסבוק של אייס

בתגובה התקשר איתי מנהל בכיר מטעם הרשת ונתן לי הרצאה ארוכה

ומתרעמת שעיקריה היו: א' - ברשת שיווק, למרות שמה, הפונקציה הקובעת היא הסחר ולא השיווק. ב' - המרכיב הדומיננטי ביותר בצד ההוצאות של הרשת הוא שכר העובדים ואין מקום להגדיל אותו.

הקשבתי לו באורך רוח, לא הסכמתי עם אף מילה ונפרדנו, לא כידידים, חלוקים בדעותינו.

טורים רבים יצאו מאז מתחת למקלדת שלי, ומנהלי אייס לא למדו דבר. כל מי שעיניו בראשו יכול היה להיווכח ברגע שכף רגלו דרכה על סף החנות, שהמקום הזה בצרות ועתידו מאחוריו.

ברחבה הצרה שלפני פתח הכניסה, מקבלים את פני הבאים מצד אחד שולחן וכסאות גן ממתכת המעלים אבק, מלונות פלסטיק לכלבים, פחי אשפה מפלסטיק וערימת שולחנות פיקניק. מהצד השני - ערימה גבוהה של אריזות קרטון חומות המכילות בתוכן מתקנים לייבוש כביסה. מי שצלח בהצלחה את מכשולי הכניסה נתקל בתוך החנות באוסף אקלקטי של מוצרים שונים ומשונים החל מבקבוקי יין וסלסילות לחג, המשך בכלי שתייה מפלסטיק ועד עציצים עם פרחים מפלסטיק ועוד שאר מיני ירקות ומציאות מפוקפקות. שליש מחלל התצוגה (שליש!) מוקצה לגיבוב של ריהוט משרדי, ריהוט סלוני וריהוט גן ברמה ירודה. הרושם הכללי התוקף אותך בחנות שנקלעת, שלא בטובתך, לחנות עודפי יבוא שנרכשו במחירי מציאה.

את אברם ומשה עדיין קשה למצוא, והקופות עדיין מאוישות על ידי קופאית אחת, או מקסימום שתיים. וכמו שנאמר בשיר הידוע "זה לא כל כך נעים לראות קופות סגורות, במיוחד כשאתה עומד בתור".

אם תרצו, אלה הן הסיבות לקריסתה של אייס. ועוד לא נגענו בנושאים כגון שרות ושיווק אינטרנטיים, עדכנות וחדשנות, שברשת עוד לא שמעו עליהם.

אם לעומת זאת, הייתה הרשת מנהלת קניינות נבונה ורלוונטית במקום סתמית ומזדמנת, אם הייתה משכילה להשקיע בחוויית הקניה, בהעסקת מוכרנים מקצועיים ומתוגמלים כיאות ובהעסקת קופאיות במספר הנדרש, הביקור בחנות היה הופך לכיף ולקוחות היו שמחים לחזור ולפקוד אותה.

אבל, כידוע, דבר מזה לא קרה. כל זאת למה? כי מנהלי הרשת רואים הכול דרך השקל ולא רואים את הלקוח ממטר. הכתובת הייתה מרוחה באותיות קידוש לבנה על קירות סניפי הרשת אך איש לא טרח לקרוא אותה.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    גונגו 01/02/2012 20:47
    הגב לתגובה זו
    לא ברור מה לספסר קטן ולניתוחים עסקיים. שימשיך לגבות עמלות של חודש שכר עבודה ושיחסוך ממני את הניתוח השיווקי המעמיק שלו. השירות שלך גרוע יותר מהשירות של אייס.
  • 7.
    נופרקי 01/02/2012 17:06
    הגב לתגובה זו
    אבל בתור אחת שפוקדת את החנות לא אחת זאת אכן התמונה העקבית שנגלית. התורים בקופות מייגעים וגורמים לתהות כל פעם מחדש 'למה באתי לפה'... אם זה היה אירוע חד פעמי אז מילא אבל לצערי זה לא.
  • 6.
    הכל בגלל שהרשת מחללת שבת (ל"ת)
    יוסף מוקיר שבת 31/01/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
  • עגולי 08/02/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    יש המון מקומות מצליחים ומשגשגים שפתוחים בשבת. לא צריך להכניס את ה' לכל דבר. עדיף לפעמים לשתוק ולא לדבר שטויות.
  • בעיקר כי היא מחללת ולא מתופפת (ל"ת)
    הכי טוף 01/02/2012 08:47
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לא פייר לכתוב על קריסת אייס באייס... (ל"ת)
    שושו 31/01/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גיל 31/01/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
    ומה ההבדל בין אייס לבין הום סנטר? אותם מוצרים, אותו השירות, אותו המראה המבולגן בסניפים וגם אותם המחירים - אז למה אחד הצליח והשני לא?? את כל מה שכתבת בטור הזה אפשר היה להשליך גם על החנויות של רמי לוי, אבל הוא סיפור הצלחה. למה? בגלל המחירים והיח"צ.
  • אייל 02/02/2012 09:58
    הגב לתגובה זו
    ידידי הצעיר ההשואה לרמי או לחנויות מסוגו של רמי אינה ברת השוואה ומעידה יותר על הבורות שלך מאשר על תוכן מעמיק לדברייך. רמי לוי וחבריו - עוסקים במגוון מוצרים שונה ובכך התפיסה של הציבור שונה לגבי איך איך הוא מסתכל על החנויות ומה הוא מצפה מיהן. אין כלל מקום להשוואה. בעולם השיווק פירסום מדובר בעולמות שונים עם צרכים שונים - זה תפוחים והשני תמרים - שונה לחלוטין!
  • דווקא אפשר להשוות (ל"ת)
    ליאור 02/02/2012 13:52
  • 3.
    דני 31/01/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    אבל לך תמצא ג'נטלמנים בענף השיווק והפרסום ועוד בישראל. עם זאת הכול אמת לאמיתה
  • 2.
    אין הבדל בין אייס להום סנטר! (ל"ת)
    מיכל 31/01/2012 14:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עידו ר 31/01/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    השירות הכי גרוע בארץ, מחירים שגבוהים מהמתחרים, מבצעים ממש לא משתלמים ועל הדרך מודעות מכוערות.
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.