לידיעת הגולשים: האם גוגל תתחיל לגבות תשלום עובר מנוע החיפוש?

על פי דיווח בפייננשל טיימס, ענקית הטכנולוגיה שוקלת לגבות תשלום עבור שימוש במרכיבים מסוימים במנוע החיפוש שלה המופעל על ידי בינה מלאכותית, במה שעשוי להוות שינוי כיוון עבור החברה שנמנעה מלהציב את מוצרי הליבה שלה מאחורי חומת תשלום
איתן גרסטנפלד | (2)

אלפבית חברת האם של גוגל  GOOGLE שוקלת לגבות תשלום עבור שימוש במרכיבים מסוימים במנוע החיפוש שלה, המופעל על ידי בינה מלאכותית, כך על פי דיווח בפייננשל טיימס. המהלך, אם יצא לפועל, צפוי להיות הפעם הראשונה בה החברה מציבה את אחד ממוצרי הליבה שלה מאחורי חומת תשלום.

על פי הדיווח, ענקית הטכנולוגיה בוחנת מגוון אפשרויות, כולל שילוב תכונות (פיצ'רים) של חיפוש, המופעלות על ידי בינה מלאכותית כחלק משירותי מנוי הפרימיום שלה, שעד כה אפשר גישה לצ'ט הבינה המלאכותית ג'מיני (Gemini), באפליקציות פופולאריות כמו ג'ימייל ו-Docs. עם זאת, מנוע החיפוש המסורתי של גוגל יישאר ללא תשלום, ומודעות ימשיכו להופיע לצד תוצאות החיפוש גם עבור מנויים. "אנחנו לא עובדים על או שוקלים חיפוש נטול פרסומות. כפי שעשינו פעמים רבות בעבר, נמשיך לבנות יכולות ושירותי פרימיום חדשים כדי לשפר את ההצעות שלנו עבור מנויים", נכתב בתגובת החברה לפרסום הדברים.

במידה והמהלך יצא לפועל מדובר על שינוי מסוים באסטרטגיה של החברה אשר נמנעה עד כה מלגבות תשלום עבור האפליקציות הפופולאריות שהיא מפעילה. מאז השקתו בתחילת שנות ה-2000 החיפוש בגוגל היה בחינם, כאשר המודל הכלכלי של החברה התבסס בעיקר על פרסום. על אף שלחברה היו כבר משלבים מוקדמים מוצרים בתשלום, היא הקפידה תמיד שהמוצרים המרכזיים שלה יוצעו לציבור בחינם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קשקוש במיץ! 04/04/2024 11:04
    הגב לתגובה זו
    כתב אוויל
  • 1.
    GEMINI שווה ל-ת-חת ! 3/4 מהתשובות שלו טעויות גסות. (ל"ת)
    מהנדס 04/04/2024 10:24
    הגב לתגובה זו
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.