דוחות

שיאומי: ירידה בביקוש לסמארטפונים; הרכב החשמלי יציל את החברה?

חברת האלקטרוניקה הסינית חווה קיטון מתמשך בביקוש למכשירים החכמים שהיא מייצרת, במיוחד בשני השווקים הגדולים שלה - סין והודו; מורידה מחירים ותולה תקוות גדולות בכנסה לשוק הרכבים החשמליים
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת האלקטרוניקה הסינית שיאומי מדווחת על ירידה של 18.9% בהכנסות ברבעון הראשון של 2023, לצד עליה של 13% ברווח הנקי. זאת על רקע הקיטון בביקוש למכשירים החכמים של החברה בשני השווקים המרכזיים שלה הודו וסין. 

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2023 עמדו על 59.5 מיליארד יואן, ירידה של 18.9% בהשוואה לכ-73.35 מיליארד יואן ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים המוקדם היה להכנסות רבעוניות של 59.43 מיליארד יואן.

בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 3.23 מיליארד, עלייה של 13.1% בהשוואה לכ-2.86 מיליארד יואן ברבעון המקביל אשתקד.

הנתונים החלשים יחסית של החברה מגיעים לאחר שסין הורידה את ההגבלות המחמירות שהנהיגה בזמן התפשטות נגיף הקורונה בסוף השנה שעברה. כלכלת המדינה אמנם התאוששה מההגבלות בהדרגתיות, אך בכל הקשור להוצאות צרכנים טרם נרשמה התאוששות. כך, מכירות החברה בסין ירדו בכ-20%, בזמן שמכירות הסמארטפונים במדינה ירדו בכ-11%.

מכירת הסמארטפונים בהודו, פעם השוק המוביל של החברה מעבר לים, אכזבה והתגלתה כפחות משתלמת עבור החברה. סך משלוחי הסמארטפונים של החברה להודו ירד ב-20% בכל המותגים ברבעון הראשון, בזמן שמתחרותיה בהובלת סמסונג, נגסו בחלקה של שיאומי בשוק המתכווץ. בתגובה לכך, הורידה החברה מחירים בשווקים של הודו וסין, בתקווה להחזיר את הביקוש.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    .... 27/05/2023 07:39
    הגב לתגובה זו
    מכשירים מלאים בבאגים, יש לי פוקו f3 כבר שנה ואני סובל איתו המון לא היה לי את הבאגים האלו בשום מכשיר אנדרואיד אחר, המכשיר עובד מהר וזה הדבר היחיד שטוב בו.
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.