כמה שילמו חברות סייבר ישראליות כדי להיחשף בפאודה?
באחת הסצנות בפרק השני ששודר אתמול של הלהיט ההיסטרי של yes ו NETFLIX "פאודה", אומרת אחת מעובדות המטה בחדר המבצעים: "ארמטיק אומרים שהמערכת שלהם כרגע סורקת את כל סביבת הענן שלנו. הם לא מזהים שום אינדיקציה לתקיפה".
לא במקרה הוזכרה חברת ארמטיק בסצנה הזאת, לצד הלוגו שלה שהופיע על המסך באותו חדר מבצעים. מדובר על עסקת תוכן שיווקי בין הפקת הסדרה לבין חברת הסייבר הישראלית, במסגרתו תזכה החברה לעוד אזכורים ונראות ויזואלית בהמשך פרקי העונה.
אבל ארמטיק אינה היחידה. עוד שתי חברות זכו לאזכורים בפרק אתמול. מדובר על סלברייט וארמיס סקיוריטי. סלברייט הישראלית מספקת כלים לגורמי אכיפת החוק, בהם צבא והמודיעין, כמו גם מחלקות אבטחה וחקירה בחברות שונות כדי לשדרג את יכולת הלקוחות לקבל ולהשתמש בראיות דיגיטליות במסגרת חקירות. ארמיס סקיוריטי, חברה ישראלית גם כן, עוסקת בהגנת מכשירים המחוברים לרשת המחשבים הארגונית - כגון מדפסות ומצלמות, ומתריעה מפני פעילויות חריגות.
גורמים בשוק הטלוויזיה מעריכים כי עבור עסקאות כאלה שילמו כל אחת מהחברות סכומים של כמה מאות אלפי שקלים, ואף כחצי מיליון שקל. עבור חברת סייבר כמו ארמטיק, עם כ-150 עובדים, מדובר בסכום זעום - בטח בהתחשב בתוצאות: חשיפה בפני קהלים גדולים בישראל ובעולם, ואף יותר מזה - בפני גורמים ייחודיים בעולמות הביטחון וההגנה, שצופים בסדרה הפופולרית שמתארת את המאבק של כוחות הביטחון הישראלים נגד גורמי טרור.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי נתונים שהפיצה yes בפתיחת העונה השלישית, עולה כי הסדרה רשמה כמיליון צפיות בתוך 48 שעות, ובחינת רייטינג - זכתה ל-12.6%. פרק פתיחת העונה השנייה רשם רייטינג של 12.1%. עבור ארמטיק, חשיפה כזו היא פיצוח קריאייטיבי לאתגר שרוב חברות ההייטק מתמודדות איתו - כיצד שוברים את תקרת הבועה הנשתית של עולם ההייטק, והסייבר בפרט, ומגיעים לקהל רחב שאולי לא שמע עליה מעולם.
- 1.זה שיודע 21/07/2022 22:26הגב לתגובה זוהרבה יותר ממה שההבזק בפאודה משקף. כל הכבוד
מייסדי DualBird משמאל לימין: אמיר גלעד, אהוד אליעז, גלעד טל ואוהד גמליאל, צילום: יח״צהסטארט-אפ הישראלי DualBird גייס 25 מיליון דולר למנוע ענן מהיר יותר
הסטארט-אפ הישראלי יוצא מ-Stealth עם טכנולוגיה שמבטיחה להאיץ עומסי נתונים בענן פי 10-100 ולחתוך עלויות תפעול עד 90%
חברת DualBird, שהוקמה באמצע 2022 מודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר כדי להאיץ ביצועים בענן באמצעות מנוע חדשני המאחד חומרה ותוכנה. סבב ה-A, בהיקף של 17 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל, הובל על ידי Lightspeed Venture Partners, ובהשתתפות Uncork Capital, Bessemer Venture Partners ו-Angular Ventures. בין המשקיעים נמנים גם שורה של אנג'לים בולטים בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית: אייל מנור (לשעבר GM בגוגל), אסף עזרא (מייסד-שותף ב-Granulate), רן רבנזפט וניצן שפירא (מייסדי Epsagon), וכן אייל דגן ועופר עיני, מנהלי Cisco בישראל.
החברה הוקמה על ידי ארבעה יוצאי טכניון עם ניסיון בעולם החומרה, הענן והבינה המלאכותית: גלעד טל (CTO), אמיר גלעד (מנכ"ל), אוהד גמליאל VP R&D ו-אהוד אליעז Chief HW Architect. הצוות, שהגיע מחברות כמו Amazon AWS, מלאנוקס (Nvidia), Habana (Intel) ועוד, שילב לאורך השנים בין עולמות החומרה והתוכנה - תובנה שהובילה להקמת DualBird.
הרעיון מאחורי החברה הוא פשוט אך מהפכני: לשבור את “הקיר” שבין החומרה לתוכנה ולהעניק לארגונים האצת ביצועים משמעותית בענן - מבלי לפרוס חומרה חדשה או לשנות מערכות קיימות. הטכנולוגיה של DualBird מתבססת על מנוע ענן (cloud engine) המאפשר לנצל באופן דינמי משאבים מבוססי חומרה הניתנת להגדרה מחדש (reconfigurable hardware), כך שהמערכת מתאימה עצמה בכל הרצה לעומסי העבודה השונים.
"עיבוד נתונים הוא תחום המחשוב הגדול ביותר שעדיין רץ כולו על מעבדים כלליים, וראוי להאצה ייעודית משלו, כמו שיש ל-AI את ה-GPUs", אומר אמיר גלעד, מייסד שותף ומנכ"ל DualBird. לדבריו, "חברות משקיעות מיליונים בתשתיות של נתוני AI ובניתוחם, אך הארכיטקטורות הקיימות היום, פשוט לא עומדות בקצב".
DualBird מתכננת להציע ללקוחותיה תוסף פשוט לשילוב, שיאפשר להאיץ ביצועים בענן פי 10-100, להפחית עלויות בין 50% ל-90%, ולפשט משמעותית את תחזוקת תשתיות הנתונים. התוסף אינו דורש שינויי קוד או שדרוג תשתיות - יתרון משמעותי עבור ארגונים שמנהלים סביבות ענן מורכבות.
