מיקרוסופט חושפת את Copilot החדש: עוזר אישי חכם לכל משתמש
לרגל חגיגות 50 שנה, מיקרוסופט חושפת פיתוחים חדשים בתחום הבינה המלאכותית, שילוב עמוק של Copilot במוצרי החברה ופלטפורמה פתוחה למפתחים
באירוע עולמי לציון 50 שנה להקמתה, חשפה מיקרוסופט סדרת הכרזות פורצות דרך בעולמות ה-AI , ובראשן: ,Copilot העוזר האישי המבוסס בינה מלאכותית, יהפוך לחלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה Windows, ממנוע החיפוש ,Bing ומהאפליקציות של .Microsoft 365 החברה ממצבת את Copilot
כדרך החדשה שבה משתמשים פוגשים טכנולוגיה – לא עוד ממשקים מסורתיים, אלא עוזר אישי שמלווה, מבין ופועל לצד המשתמש לאורך כל היום. מנכ״ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה הצהיר: "אנחנו יוצרים שותף דיגיטלי אישי באמת – כזה שמבין אותך, לומד אותך, ומסייע לך לפעול בצורה חכמה, טבעית
ויעילה יותר".
ליבת ההכרזות היא Copilot חדש – מותאם אישית, בעל יכולות הקשר עמוקות, נגיש מכל מקום במערכת, ועם ממשק שיחה טבעי. הוא יוכל להפעיל אפליקציות, לסכם תכנים, לחפש מידע, לארגן משימות ולייעץ בזמן אמת – והכול בשפה חופשית. לצד זאת, הושקה גם Copilot Runtime - תשתית חדשנית למפתחים, שתאפשר לשלב בקלות יכולות AI באפליקציות, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים. המערכת כוללת גישה למודלים מתקדמים, כלים ליצירת חוויות שיחה, וסביבה מאובטחת להרצת קוד מבוססAI .
גם מנוע החיפוש Bing זכה לעדכון
משמעותי: חוויית Copilot Search החדשה תציע למשתמשים תשובות חכמות, עשירות ומותאמות הקשר – במקום רשימות לינקים. זו קפיצת מדרגה מהחיפוש המסורתי לתשובות מותאמות אישית שמבוססות על הבנה עמוקה של כוונת המשתמש. במישור הארגוני, Copilot במוצרי Microsoft 365 יציע ניתוח
מסמכים, סיכום דיונים, חיזוי תובנות עסקיות וסיוע חכם בניהול פרויקטים – והכול בלחיצת כפתור ובממשק אינטואיטיבי.
כל ההכרזות הוצגו תחת הסלוגן ,"Your AI Companion" והן מבטאות שינוי תפיסתי: Copilot עובר מלהיות כלי עזר לשותף טכנולוגי שמלווה
את המשתמשים בכל פעולה, בכל רגע, ובכל מכשיר. מיקרוסופט מדגישה כי מדובר בתחילתה של תקופה חדשה: עוזר אישי מבוסס AI שיהיה מותאם לכל אדם, יפעל בכל סביבה דיגיטלית, ויהפוך את הדרך שבה אנחנו עובדים, מחפשים, יוצרים ולומדים – למהירה, קלה וחכמה יותר.
- מיקרוסופט ואנבידיה ישקיעו מיליארדים באנתרופיק - מה היא תיתן בתמורה?
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה: "במהלך חמישים שנות קיומה, מיקרוסופט ידעה להשתנות ולהמציא את עצמה מחדש – שוב ושוב – כדי להישאר רלוונטית, משמעותית ולשרת את לקוחותיה בעולם טכנולוגי שמשתנה ללא הרף. בכל פעם שנולדה פרדיגמה חדשה, בחרנו לאמץ אותה ולעצב בעזרתה
את הדור הבא של הכלים, הפלטפורמות והחוויות. היום, בעידן הבינה המלאכותית, אנחנו עושים זאת שוב – ומציבים את Copilot בלב כל מה שאנחנו בונים. זו הדרך שלנו להנגיש את כוחו של ה-AI לכל אדם, בכל תחום, בצורה אישית, בטוחה ונוחה, על מנת לאפשר לכל אחד ואחת לחשוב בגדול,
לפעול מהר יותר ולהגשים יותר."
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
אקסוניוסעל הקשר בין פיטורים לבין הנפקה - אקסוניוס מפטרת לקראת כוונה להנפיק
חברת הסייבר נערכת לפיטורי 100 עובדים וטוענת כי זה נובע מהרצון להתייעל ולהתמקד לקראת הנפקה אפשרית
פיטורים בחברת הסייבר אקסוניוס. החברה המגנה ומנהלת נכסים דיגיטליים תפטר כ-100 מתוך כ-900. כמחצית מהפיטורים, כ-50 עובדים, יהיו בישראל, שבו מרכז הפיתוח והחדשנות של החברה. דין זיסמן, המנכ"ל והמייסד, תיאר את הצעד כחלק ממבנה מחדש תפעולי שמטרתו: לייעל את המבנה הארגוני, לחזק את הפלטפורמה המרכזית ולהאיץ השקעות בטכנולוגיות בינה מלאכותית, מנוע הצמיחה הצפוי להוביל את התעשייה בשנים הבאות.
אקסוניוס הוקמה ב-2017 על ידי שלישייה מיחידת 8200: זיסמן עצמו, עופרי שור בתפקיד CTO ואבידור ברטוב כ-CPO. החברה בנתה פלטפורמה שמנטרת ומנהלת אלפי נכסים דיגיטליים בארגונים גדולים, ממכשירי קצה ועד שרתים בענן. הפלטפורמה מאפשרת אוטומציה של עדכונים, ניהול הרשאות וזיהוי סיכונים בזמן אמת. הטכנולוגיה, שמשלבת ניתוח נתונים עם אינטגרציות רחבות, הפכה את אקסוניוס לאחת השחקניות הבולטות בתחום ה-Cyber Asset Attack Surface Management (CAASM). התחום מתמודד עם אתגר הולך וגובר: ניהול סביבות IT מורכבות בעידן של IoT, עבודה היברידית ואיומי סייבר מתוחכמים.
מאז הקמתה, החברה גייסה כ-600 מיליון דולר ממשקיעים מובילים כמו Accel, Bain Capital ו-Sequoia. הם העמידו את שווייה על 2.6 מיליארד דולר בסבבי הגיוס של 2022 ו-2024. קצב הכנסות השנתי שלה (ARR) לא נמסר אך לפני כשנתיים הוא היה באזור 100 מיליון דולר.
המהלך הנוכחי מגיע על רקע האטה בהייטק, אם כי בתחום הסייבר דווקא הגיוסים נמשכים. לאחרונה רכשה אקסוניוס את סיינריו שפועלת בתחום אבטחת בריאות דיגיטלית בכ-100 מיליון דולר.
