מיקרוסופט חושפת את Copilot החדש: עוזר אישי חכם לכל משתמש
לרגל חגיגות 50 שנה, מיקרוסופט חושפת פיתוחים חדשים בתחום הבינה המלאכותית, שילוב עמוק של Copilot במוצרי החברה ופלטפורמה פתוחה למפתחים
באירוע עולמי לציון 50 שנה להקמתה, חשפה מיקרוסופט סדרת הכרזות פורצות דרך בעולמות ה-AI , ובראשן: ,Copilot העוזר האישי המבוסס בינה מלאכותית, יהפוך לחלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה Windows, ממנוע החיפוש ,Bing ומהאפליקציות של .Microsoft 365 החברה ממצבת את Copilot
כדרך החדשה שבה משתמשים פוגשים טכנולוגיה – לא עוד ממשקים מסורתיים, אלא עוזר אישי שמלווה, מבין ופועל לצד המשתמש לאורך כל היום. מנכ״ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה הצהיר: "אנחנו יוצרים שותף דיגיטלי אישי באמת – כזה שמבין אותך, לומד אותך, ומסייע לך לפעול בצורה חכמה, טבעית
ויעילה יותר".
ליבת ההכרזות היא Copilot חדש – מותאם אישית, בעל יכולות הקשר עמוקות, נגיש מכל מקום במערכת, ועם ממשק שיחה טבעי. הוא יוכל להפעיל אפליקציות, לסכם תכנים, לחפש מידע, לארגן משימות ולייעץ בזמן אמת – והכול בשפה חופשית. לצד זאת, הושקה גם Copilot Runtime - תשתית חדשנית למפתחים, שתאפשר לשלב בקלות יכולות AI באפליקציות, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים. המערכת כוללת גישה למודלים מתקדמים, כלים ליצירת חוויות שיחה, וסביבה מאובטחת להרצת קוד מבוססAI .
גם מנוע החיפוש Bing זכה לעדכון
משמעותי: חוויית Copilot Search החדשה תציע למשתמשים תשובות חכמות, עשירות ומותאמות הקשר – במקום רשימות לינקים. זו קפיצת מדרגה מהחיפוש המסורתי לתשובות מותאמות אישית שמבוססות על הבנה עמוקה של כוונת המשתמש. במישור הארגוני, Copilot במוצרי Microsoft 365 יציע ניתוח
מסמכים, סיכום דיונים, חיזוי תובנות עסקיות וסיוע חכם בניהול פרויקטים – והכול בלחיצת כפתור ובממשק אינטואיטיבי.
כל ההכרזות הוצגו תחת הסלוגן ,"Your AI Companion" והן מבטאות שינוי תפיסתי: Copilot עובר מלהיות כלי עזר לשותף טכנולוגי שמלווה
את המשתמשים בכל פעולה, בכל רגע, ובכל מכשיר. מיקרוסופט מדגישה כי מדובר בתחילתה של תקופה חדשה: עוזר אישי מבוסס AI שיהיה מותאם לכל אדם, יפעל בכל סביבה דיגיטלית, ויהפוך את הדרך שבה אנחנו עובדים, מחפשים, יוצרים ולומדים – למהירה, קלה וחכמה יותר.
- מיקרוסופט ו-OpenAI כבר לא? ה-AI של אנתרופיק יוטמע באופיס
- נביוס מזנקת 45% בעקבות הסכם עם מיקרוסופט בהיקף 17.4 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה: "במהלך חמישים שנות קיומה, מיקרוסופט ידעה להשתנות ולהמציא את עצמה מחדש – שוב ושוב – כדי להישאר רלוונטית, משמעותית ולשרת את לקוחותיה בעולם טכנולוגי שמשתנה ללא הרף. בכל פעם שנולדה פרדיגמה חדשה, בחרנו לאמץ אותה ולעצב בעזרתה
את הדור הבא של הכלים, הפלטפורמות והחוויות. היום, בעידן הבינה המלאכותית, אנחנו עושים זאת שוב – ומציבים את Copilot בלב כל מה שאנחנו בונים. זו הדרך שלנו להנגיש את כוחו של ה-AI לכל אדם, בכל תחום, בצורה אישית, בטוחה ונוחה, על מנת לאפשר לכל אחד ואחת לחשוב בגדול,
לפעול מהר יותר ולהגשים יותר."

הנחת הענק חושפת: מהפכת ה-AI עומדת להוזיל דרמטית את שירותי התוכנה
הממשל האמריקאי קיבל 70% הנחה על שירותי AI - והשאלה החשובה היא מתי גם אנחנו נזכה למחירים האמיתיים של הטכנולוגיה שעלות ייצורה כמעט אפסית
חברת ServiceNow הודיעה לאחרונה על הסכם חסר תקדים עם הממשל הפדרלי האמריקאי: הנחה של עד 70% על חבילת שירותי AI מתקדמים. ההסכם, שנחתם עד ספטמבר 2028, הוא חלק ממאמץ רחב של ממשל טראמפ לשלב טכנולוגיות בינה מלאכותית בכל זרועות הממשל. אבל מעבר לחדשות העסקיות, ההסכם חושף עובדה מטרידה: העלות האמיתית של שירותי AI נמוכה בהרבה ממה שרוב הלקוחות משלמים עליהם כיום.
השאלה המתבקשת היא פשוטה - אם הממשל האמריקאי מצליח לקבל את אותם שירותים מתקדמים במחיר של כמעט חינם, למה עסקים ומשתמשים פרטיים ממשיכים לשלם מאות ואלפי דולרים למשתמש?
מאחורי הקלעים של עסקת הענק
ServiceNow, ענקית האוטומציה האמריקאית שכבר משרתת 75% מהמשרדים הפדרליים, לא סתם מציעה הנחה אקראית. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להטמיע את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של החברה - אלו המבוססות על AI עמוק בלב הממשל האמריקאי. ההסכם נחתם דרך ה-GSA, מנהל השירותים הכלליים של ארה"ב, ומבטיח לחברה נוכחות דומיננטית במערכות הממשלתיות לשנים הבאות.
החברה מעריכה ששילוב הטכנולוגיות שלה יכול להעלות את היעילות הממשלתית ב-30% בתחומים כמו טיפול בתקלות IT, אוטומציה של תהליכים ביורוקרטיים וניהול משאבים. במילים אחרות, הממשל מצפה לקבל יותר תפוקה עם פחות עובדים ובעלות נמוכה משמעותית.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- נביוס מזנקת 45% בעקבות הסכם עם מיקרוסופט בהיקף 17.4 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביל מקדרמוט, מנכ"ל ServiceNow, הבהיר שההנחות נועדו לאפשר את האימוץ המהיר של המוצרים המתקדמים ביותר של החברה - אלה שמשלבים בינה מלאכותית מתקדמת. החברה מוכנה להפסיד כסף בטווח הקצר כדי להפוך לתשתית הבסיסית של הממשל האמריקאי, מה שיבטיח לה יתרון אסטרטגי לשנים קדימה.
לא רק ServiceNow - כל הענקיות במרוץ

האקרים מצפון קוריאה השתמשו ב-ChatGPT לייצור תעודת זהות מזויפת
חוקרי סייבר בדרום קוריאה חשפו כי האקרים מצפון קוריאה ניצלו את ChatGPT להפקת מסמכים מזויפים לצורכי פישינג והציגו באיזו קלות ניתן לעקוף מנגנוני הגנה בבינה מלאכותית ולבצע מתקפות ריגול דיגיטליות
חוקרי אבטחת מידע דרום קוריאניים חשפו השבוע מקרה בו קבוצת האקרים צפון קוריאנית השתמשה ב-ChatGPT ליצירת תעודת זהות צבאית מזויפת. המסמך המזויף שימש במסגרת התקפת סייבר שכוונה נגד יעדים בדרום קוריאה. המקרה מצטרף למגמה גוברת של שימוש בכלי בינה מלאכותית לפעילות ריגול.
קבוצת האקרים הידועה בשם "קימסוקי" יצרה מסמך מזויף של תעודת זהות צבאית דרום קוריאנית. המסמך היה אמור להפוך הודעת פישינג לאמינה יותר. ההודעה הכילה קישור לתוכנה זדונית המסוגלת לחלץ מידע ממחשבי הקורבנות. זו אינה הפעם הראשונה שצפון קוריאה עושה שימוש בבינה מלאכותית למטרות כאלה. באוגוסט דיווחה חברת אנתרופיק כי האקרים צפון־קוריאנים השתמשו בכלי Claude Code כדי להתחזות לעובדי טכנולוגיה ולהתקבל לעבודה בחברות אמריקניות, שם ביצעו משימות טכניות לאחר שהתקבלו.
OpenAI מסרה בפברואר כי חסמה חשבונות חשודים של גורמים מצפון קוריאה. לפי החברה, המשתמשים יצרו קורות חיים ומכתבי פנייה מזויפים כדי לגייס עובדים למיזמים שלהם. במקרה האחרון כוונו ההתקפות לעיתונאים, חוקרים ופעילי זכויות אדם העוסקים בנושאי צפון קוריאה. ייתכן שהנפגעים נבחרו בשל עיסוקם בפרסום מידע על המשטר.
הממשל האמריקני טוען כי צפון קוריאה משתמשת בהתקפות סייבר, בגניבת מטבעות דיגיטליים ובשירותי קבלנות טכנולוגית כדי לאסוף מידע ולממן את תוכניותיה, לרבות פיתוח נשק גרעיני, ובכך לעקוף סנקציות.
- דרך ה-SharePoint: האקרים סינים חדרו כמעט עד לתכנית הגרעין האמריקאית
- האם האקר AI טוב יותר מהאקר אנושי? על הסטארט אפ שגייס 75 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך המחקר, החוקרים ביצעו ניסוי כדי להבין איך נוצר המסמך המזויף. כאשר ביקשו מ-ChatGPT ליצור תעודת זהות ממשלתית - פעולה הנחשבת בלתי חוקית בדרום קוריאה - המערכת סירבה לבקשה. אולם כשהם שינו מעט את אופן ניסוח הבקשה, המערכת הסכימה ליצור את המסמך הרצוי. הממצא מעלה חששות לגבי הקלות שבה ניתן לעקוף מנגנוני הבטיחות של כלי בינה מלאכותית ולנצל אותם למטרות זדוניות. זה מדגים פער בין המדיניות המוצהרת של חברות הטכנולוגיה לבין היכולת הפרקטית לאכוף אותה.