מיקרוסופט חושפת את Copilot החדש: עוזר אישי חכם לכל משתמש
לרגל חגיגות 50 שנה, מיקרוסופט חושפת פיתוחים חדשים בתחום הבינה המלאכותית, שילוב עמוק של Copilot במוצרי החברה ופלטפורמה פתוחה למפתחים
באירוע עולמי לציון 50 שנה להקמתה, חשפה מיקרוסופט סדרת הכרזות פורצות דרך בעולמות ה-AI , ובראשן: ,Copilot העוזר האישי המבוסס בינה מלאכותית, יהפוך לחלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה Windows, ממנוע החיפוש ,Bing ומהאפליקציות של .Microsoft 365 החברה ממצבת את Copilot
כדרך החדשה שבה משתמשים פוגשים טכנולוגיה – לא עוד ממשקים מסורתיים, אלא עוזר אישי שמלווה, מבין ופועל לצד המשתמש לאורך כל היום. מנכ״ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה הצהיר: "אנחנו יוצרים שותף דיגיטלי אישי באמת – כזה שמבין אותך, לומד אותך, ומסייע לך לפעול בצורה חכמה, טבעית
ויעילה יותר".
ליבת ההכרזות היא Copilot חדש – מותאם אישית, בעל יכולות הקשר עמוקות, נגיש מכל מקום במערכת, ועם ממשק שיחה טבעי. הוא יוכל להפעיל אפליקציות, לסכם תכנים, לחפש מידע, לארגן משימות ולייעץ בזמן אמת – והכול בשפה חופשית. לצד זאת, הושקה גם Copilot Runtime - תשתית חדשנית למפתחים, שתאפשר לשלב בקלות יכולות AI באפליקציות, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים. המערכת כוללת גישה למודלים מתקדמים, כלים ליצירת חוויות שיחה, וסביבה מאובטחת להרצת קוד מבוססAI .
גם מנוע החיפוש Bing זכה לעדכון
משמעותי: חוויית Copilot Search החדשה תציע למשתמשים תשובות חכמות, עשירות ומותאמות הקשר – במקום רשימות לינקים. זו קפיצת מדרגה מהחיפוש המסורתי לתשובות מותאמות אישית שמבוססות על הבנה עמוקה של כוונת המשתמש. במישור הארגוני, Copilot במוצרי Microsoft 365 יציע ניתוח
מסמכים, סיכום דיונים, חיזוי תובנות עסקיות וסיוע חכם בניהול פרויקטים – והכול בלחיצת כפתור ובממשק אינטואיטיבי.
כל ההכרזות הוצגו תחת הסלוגן ,"Your AI Companion" והן מבטאות שינוי תפיסתי: Copilot עובר מלהיות כלי עזר לשותף טכנולוגי שמלווה
את המשתמשים בכל פעולה, בכל רגע, ובכל מכשיר. מיקרוסופט מדגישה כי מדובר בתחילתה של תקופה חדשה: עוזר אישי מבוסס AI שיהיה מותאם לכל אדם, יפעל בכל סביבה דיגיטלית, ויהפוך את הדרך שבה אנחנו עובדים, מחפשים, יוצרים ולומדים – למהירה, קלה וחכמה יותר.
- מיקרוסופט ו-OpenAI כבר לא? ה-AI של אנתרופיק יוטמע באופיס
- נביוס מזנקת 45% בעקבות הסכם עם מיקרוסופט בהיקף 17.4 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה: "במהלך חמישים שנות קיומה, מיקרוסופט ידעה להשתנות ולהמציא את עצמה מחדש – שוב ושוב – כדי להישאר רלוונטית, משמעותית ולשרת את לקוחותיה בעולם טכנולוגי שמשתנה ללא הרף. בכל פעם שנולדה פרדיגמה חדשה, בחרנו לאמץ אותה ולעצב בעזרתה
את הדור הבא של הכלים, הפלטפורמות והחוויות. היום, בעידן הבינה המלאכותית, אנחנו עושים זאת שוב – ומציבים את Copilot בלב כל מה שאנחנו בונים. זו הדרך שלנו להנגיש את כוחו של ה-AI לכל אדם, בכל תחום, בצורה אישית, בטוחה ונוחה, על מנת לאפשר לכל אחד ואחת לחשוב בגדול,
לפעול מהר יותר ולהגשים יותר."

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.

הנחת הענק חושפת: מהפכת ה-AI עומדת להוזיל דרמטית את שירותי התוכנה
הממשל האמריקאי קיבל 70% הנחה על שירותי AI - והשאלה החשובה היא מתי גם אנחנו נזכה למחירים האמיתיים של הטכנולוגיה שעלות ייצורה כמעט אפסית
חברת ServiceNow הודיעה לאחרונה על הסכם חסר תקדים עם הממשל הפדרלי האמריקאי: הנחה של עד 70% על חבילת שירותי AI מתקדמים. ההסכם, שנחתם עד ספטמבר 2028, הוא חלק ממאמץ רחב של ממשל טראמפ לשלב טכנולוגיות בינה מלאכותית בכל זרועות הממשל. אבל מעבר לחדשות העסקיות, ההסכם חושף עובדה מטרידה: העלות האמיתית של שירותי AI נמוכה בהרבה ממה שרוב הלקוחות משלמים עליהם כיום.
השאלה המתבקשת היא פשוטה - אם הממשל האמריקאי מצליח לקבל את אותם שירותים מתקדמים במחיר של כמעט חינם, למה עסקים ומשתמשים פרטיים ממשיכים לשלם מאות ואלפי דולרים למשתמש?
מאחורי הקלעים של עסקת הענק
ServiceNow, ענקית האוטומציה האמריקאית שכבר משרתת 75% מהמשרדים הפדרליים, לא סתם מציעה הנחה אקראית. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להטמיע את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של החברה - אלו המבוססות על AI עמוק בלב הממשל האמריקאי. ההסכם נחתם דרך ה-GSA, מנהל השירותים הכלליים של ארה"ב, ומבטיח לחברה נוכחות דומיננטית במערכות הממשלתיות לשנים הבאות.
החברה מעריכה ששילוב הטכנולוגיות שלה יכול להעלות את היעילות הממשלתית ב-30% בתחומים כמו טיפול בתקלות IT, אוטומציה של תהליכים ביורוקרטיים וניהול משאבים. במילים אחרות, הממשל מצפה לקבל יותר תפוקה עם פחות עובדים ובעלות נמוכה משמעותית.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- נביוס מזנקת 45% בעקבות הסכם עם מיקרוסופט בהיקף 17.4 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביל מקדרמוט, מנכ"ל ServiceNow, הבהיר שההנחות נועדו לאפשר את האימוץ המהיר של המוצרים המתקדמים ביותר של החברה - אלה שמשלבים בינה מלאכותית מתקדמת. החברה מוכנה להפסיד כסף בטווח הקצר כדי להפוך לתשתית הבסיסית של הממשל האמריקאי, מה שיבטיח לה יתרון אסטרטגי לשנים קדימה.