שיאומי מכריזה על מכשירי דגל חדשים: סמטארפון ב-1,600 דולר

מטלפונים זולים לדגמי פרימיום יוקרתיים: שיאומי יוצאת למתקפה על סמסונג ואפל; החברה הציגה צמיחה של 15.4% במשלוחים

אדיר בן עמי | (3)


שיאומי הכריזה במהלך תערוכת המובייל העולמית בברצלונה על דגמי הדגל החדשים שלה - Xiaomi 15 ו-Xiaomi 15 Ultra. הדגם הבסיסי, Xiaomi 15, נפתח במחיר של 999 אירו (כ-3,865 שקל), בעוד הדגם המתקדם יותר, Xiaomi 15 Ultra, מוצע במחיר של 1,571 דולר (יותר מ-5,600 שקל). שני המכשירים מצוידים בשבב המתקדם ביותר של קוואלקום - Snapdragon 8 Elite Mobile Platform, המבטיח ביצועים מהירים ויעילים.


מבחינה טכנית, דגם ה-Ultra מציע יתרונות משמעותיים, הכוללים מצלמה משודרגת ומסך גדול יותר. זהו צעד אסטרטגי של החברה לחדור לשוק הפרימיום, שעד כה היה שמור לחברות כמו סמסונג ואפל.


בשנת 2024, רשמה שיאומי הישג משמעותי בשוק הסמארטפונים העולמי, עם גידול של 15.4% במשלוחים, בהשוואה לשנה הקודמת. נתח השוק העולמי של החברה עלה מ-12.5% ל-13.6%, תוך עקיפת מתחרות גדולות כמו סמסונג ואפל.


מסלול צמיחה מרשים במיוחד

מסלול הצמיחה של שיאומי מרשים במיוחד. החברה שהחלה ב-2010 כיצרנית טלפונים זולים, הצליחה להתרחב במהירות לשווקים בינלאומיים, תוך שימת דגש מיוחד על השוק האירופי. היא אף הרחיבה את סל המוצרים שלה למכשירים נוספים כמו טלווזיות. צעד מפתיע נוסף היה הכניסה לתחום הרכבים החשמליים עם דגם SU7. מהלך זה, על אף שאינו מיועד למכירה באירופה, מעניק לחברה הילה של חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת. מומחי ענף רואים בו אסטרטגיה שיווקית מתוחכמת להעצמת המותג.


השפעת הכניסה לתחום הרכב החשמלי ניכרת היטב. מניות החברה זינקו בכמעט 300% בשנה האחרונה, והגיעו לשיא היסטורי בבורסת הונג קונג. שיאומי אף השיקה גרסה משודרגת של הרכב - SU7 Ultra - במטרה לשמר את התנופה.


אולם, הדרך לראש פירמידת היצרנים אינה פשוטה. שיאומי ניצבת מול אתגר משמעותי בניסיון לכרסם בנתח השוק של סמסונג. בוול-סטריט סבורים כי מרחב הפרימיום צפוף מאוד, וכל יצרני האנדרואיד חולמים לגזול נתח שוק מאפל. אך המציאות מורה כי הצמיחה תגיע רק על חשבון יצרנים אחרים באותו מגזר.


אסטרטגיית ההתרחבות של שיאומי מתבססת על מספר עקרונות מרכזיים: חדשנות טכנולוגית, מחירים תחרותיים, והרחבת סל המוצרים. הכניסה לתחום הרכב החשמלי היא דוגמה מצוינת לגישה זו. מחברת סמארטפונים זולה, שיאומי הופכת לשחקנית משמעותית בעולם הטכנולוגיה המתקדמת, תוך שמירה על זהותה החדשנית. התחרות בשוק הסמארטפונים הפרימיום הולכת ומתחדדת. שיאומי מציבה רף גבוה למתחרותיה, תוך הדגמת יכולת חדשנות וגמישות אסטרטגית נדירה בעולם הטכנולוגי.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מנשר 03/03/2025 21:21
    הגב לתגובה זו
    מניסיון אישי שיאומי מייצרת מכשירים סלולריים נחותים ומוכרת אותם במחירים גבוהים ומגוחכים עם תוכנה בעיתית בתיקווה שיאמינו לפרסומות שלה.
  • 2.
    אנונימי 02/03/2025 21:54
    הגב לתגובה זו
    גם אם ימכרו יחידה הרווח יזנק המכפילים שם בריצפה מניות דיוידנד תשואות חלומיות אין זו המלצה סיכונים תמיד יש ובשפע ועוד בטווח הזמן הזה. נ.ב הם לא המדד היחיד שנסחר בדיסקאונט על דיבידנד. אני בוחן רק דיבידנד כי שוק ההון מקום של גנבים תמיד עדיף כסף ביד מלחכות מתי החברה תתעורר גם שהיא מציגה ביצועים בנוגע לחברות צמיחה.
  • 1.
    אנטידוחן 02/03/2025 21:28
    הגב לתגובה זו
    עם מחירים כאלה בכלל חבל על הייצור שלו
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.


אייפון 17 אייראייפון 17 אייר

אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר

אפל עורכת את אירוע ההשקה השנתי בקופרטינו והציגה את סדרת iPhone 17, הכוללת דגם Air דק וקל לצד גרסת Pro משופרת; בנוסף הכריזה על אוזניות AirPods Pro עם חיישן דופק מובנה וסדרת Apple Watch חדשה
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל Apple -1.48%  תחשוף היום את דור המכשירים החדש שלה באירוע השנתי של ספטמבר, בו היא נוהגת להציג את מוצרי הדגל המעודכנים – ממחשבי מקבוק ואייפד ועד לשעוני אפל ווטש. עם זאת, עיני הלקוחות והמשקיעים נשואות בעיקר אל האייפון, שממשיך להיות מקור ההכנסה המרכזי של החברה. בשנה שעברה דיווחה אפל על הכנסות של 391 מיליארד דולר, מתוכן יותר מ-200 מיליארד הגיעו ממכירות האייפון בלבד.

הציפיות הפעם גבוהות במיוחד, עם הערכות כי החברה תציג ארבעה דגמים חדשים בסדרת iPhone 17 – בהם גרסת אייר (Air) דקה וקלה יותר, שתתווסף ל-iPhone 17, iPhone 17 Pro ו-iPhone 17 Pro Max. אם אכן תושק, זו עשויה להיות התוספת המרעננת שמבקרים ומשקיעים טוענים שנחוצה אחרי כמה מחזורי עדכון שבהם השינויים היו מתונים יחסית.



הצטרפו להשקה:




האייפונים החדשים

אפל הציגה את סדרת ה-iPhone 17 באירוע ההשקה השנתי שהתקיים בקופרטינו, תחת הכותרת "awe dropping". לצד השעונים החכמים החדשים וגרסה מעודכנת של אוזניות AirPods Pro, בלטה במיוחד חשיפת דגם חדש – iPhone 17 Air – שמוסיף קו עיצוב דק וקל במיוחד, בהשראת מותגי ה-Air של החברה.


הדגם החדש מתהדר בעובי של 5.6 מילימטרים בלבד, קל משקל, ומצופה מגן קרמי משני הצדדים לשיפור העמידות. בכך הוא מקדים במעט את מתחרהו הישיר של סמסונג, ה-Galaxy S25 Edge, שעוביו 5.8 מילימטרים. ה-Air מצויד גם בשבב קישוריות שפותח על ידי אפל עבור Wi-Fi ו-Bluetooth, לצד גרסה מהירה יותר של מודם החברה שהופיע לראשונה בדגם iPhone 16e.