שיאומי
צילום: CeciliaPang, Wikipedia

שיאומי מכריזה על מכשירי דגל חדשים: סמטארפון ב-1,600 דולר

מטלפונים זולים לדגמי פרימיום יוקרתיים: שיאומי יוצאת למתקפה על סמסונג ואפל; החברה הציגה צמיחה של 15.4% במשלוחים

אדיר בן עמי | (3)


שיאומי הכריזה במהלך תערוכת המובייל העולמית בברצלונה על דגמי הדגל החדשים שלה - Xiaomi 15 ו-Xiaomi 15 Ultra. הדגם הבסיסי, Xiaomi 15, נפתח במחיר של 999 אירו (כ-3,865 שקל), בעוד הדגם המתקדם יותר, Xiaomi 15 Ultra, מוצע במחיר של 1,571 דולר (יותר מ-5,600 שקל). שני המכשירים מצוידים בשבב המתקדם ביותר של קוואלקום - Snapdragon 8 Elite Mobile Platform, המבטיח ביצועים מהירים ויעילים.


מבחינה טכנית, דגם ה-Ultra מציע יתרונות משמעותיים, הכוללים מצלמה משודרגת ומסך גדול יותר. זהו צעד אסטרטגי של החברה לחדור לשוק הפרימיום, שעד כה היה שמור לחברות כמו סמסונג ואפל.


בשנת 2024, רשמה שיאומי הישג משמעותי בשוק הסמארטפונים העולמי, עם גידול של 15.4% במשלוחים, בהשוואה לשנה הקודמת. נתח השוק העולמי של החברה עלה מ-12.5% ל-13.6%, תוך עקיפת מתחרות גדולות כמו סמסונג ואפל.


מסלול צמיחה מרשים במיוחד

מסלול הצמיחה של שיאומי מרשים במיוחד. החברה שהחלה ב-2010 כיצרנית טלפונים זולים, הצליחה להתרחב במהירות לשווקים בינלאומיים, תוך שימת דגש מיוחד על השוק האירופי. היא אף הרחיבה את סל המוצרים שלה למכשירים נוספים כמו טלווזיות. צעד מפתיע נוסף היה הכניסה לתחום הרכבים החשמליים עם דגם SU7. מהלך זה, על אף שאינו מיועד למכירה באירופה, מעניק לחברה הילה של חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת. מומחי ענף רואים בו אסטרטגיה שיווקית מתוחכמת להעצמת המותג.


השפעת הכניסה לתחום הרכב החשמלי ניכרת היטב. מניות החברה זינקו בכמעט 300% בשנה האחרונה, והגיעו לשיא היסטורי בבורסת הונג קונג. שיאומי אף השיקה גרסה משודרגת של הרכב - SU7 Ultra - במטרה לשמר את התנופה.


אולם, הדרך לראש פירמידת היצרנים אינה פשוטה. שיאומי ניצבת מול אתגר משמעותי בניסיון לכרסם בנתח השוק של סמסונג. בוול-סטריט סבורים כי מרחב הפרימיום צפוף מאוד, וכל יצרני האנדרואיד חולמים לגזול נתח שוק מאפל. אך המציאות מורה כי הצמיחה תגיע רק על חשבון יצרנים אחרים באותו מגזר.


אסטרטגיית ההתרחבות של שיאומי מתבססת על מספר עקרונות מרכזיים: חדשנות טכנולוגית, מחירים תחרותיים, והרחבת סל המוצרים. הכניסה לתחום הרכב החשמלי היא דוגמה מצוינת לגישה זו. מחברת סמארטפונים זולה, שיאומי הופכת לשחקנית משמעותית בעולם הטכנולוגיה המתקדמת, תוך שמירה על זהותה החדשנית. התחרות בשוק הסמארטפונים הפרימיום הולכת ומתחדדת. שיאומי מציבה רף גבוה למתחרותיה, תוך הדגמת יכולת חדשנות וגמישות אסטרטגית נדירה בעולם הטכנולוגי.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מנשר 03/03/2025 21:21
    הגב לתגובה זו
    מניסיון אישי שיאומי מייצרת מכשירים סלולריים נחותים ומוכרת אותם במחירים גבוהים ומגוחכים עם תוכנה בעיתית בתיקווה שיאמינו לפרסומות שלה.
  • 2.
    אנונימי 02/03/2025 21:54
    הגב לתגובה זו
    גם אם ימכרו יחידה הרווח יזנק המכפילים שם בריצפה מניות דיוידנד תשואות חלומיות אין זו המלצה סיכונים תמיד יש ובשפע ועוד בטווח הזמן הזה. נ.ב הם לא המדד היחיד שנסחר בדיסקאונט על דיבידנד. אני בוחן רק דיבידנד כי שוק ההון מקום של גנבים תמיד עדיף כסף ביד מלחכות מתי החברה תתעורר גם שהיא מציגה ביצועים בנוגע לחברות צמיחה.
  • 1.
    אנטידוחן 02/03/2025 21:28
    הגב לתגובה זו
    עם מחירים כאלה בכלל חבל על הייצור שלו
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.