08:27 אסיה: הניקיי עולה 0.25%, סיגפור יורדת 0.45%

08:26 מרים נאור לקראת פרישה: "לא ניתן לאיים על בית המשפט"

08:24 חיפה: אזעקה תישמע בשעה 10:05 במסגרת תרגיל צבאי

20:49 אמאזון קיבלה יותר מ-200 הצעות ממקומות המעוניינים לארח את בניית המטה... >>

19:02 בולטות בוול סטריט: סיגייט קופצת 12%, אמאזון מאבדת 1.2%

17:22 הנסיך הסעודי, בן טאלאל: "בועת הביטקוין תתפוצץ, זה האנרון הבא" >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

סקר בקרב אלפים מגולשי Bizportal לגבי מחירי הדירות בתשע"ז - הנה התוצאות

ברקע לנתונים הסותרים והמס על דירה שלישית שמתכנן כחלון, הנה הצפי של גולשי Bizportal לשוק הדיור
 |  66
השאלה המרכזית
Share
אחת השאלות שהכי מעסיקות כיום את אזרחי ישראל היא כיוון מחירי הדירות. זו גם שאלה שמאוד מעסיקה את שר האוצר שבחר לחרוט על דגלו את הורדת מחירי הדירות.


במדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט עדכנה הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה כי בשנה שהסתיימה ביולי האחרון מחירי הדירות רשמו עלייה של 6%. אמנם זו בעלייה משמעותית, ובכל זאת מדובר בהתמתנות לעומת קצב עלייה שנתי שהגיע ל-8% רק חודשיים קודם לכן. הנתון האחרון שפורסם (עבור יולי) מצד הלמ"ס הראה עלייה של 0.1% בלבד וזה אחרי ירידה של 0.3% שהראה הנתון לחודש יוני. באותו הזמן השמאי הממשלתי הציג נתון לפיו מחירי הדירות זינקו 2.5% ברבעון השני, נתון שלאחריו כחלון החליט שהלמ"ס יהיה הגוף היחיד שמוסמך להציג נתונים רשמיים. הציבור בכל אופן נותר מעט מבולבל באשר למצב האמיתי בשוק הדיור.  

אז בשבוע האחרון פרסמנו מספר כתבות בעניין 'מחירי הדירות בתשע"ז לאן', כתבות שכללו גם סקר גולשים. מעל 5,000 מגולשי Bizportal לקחו חלק בסקר, והתוצאות לפניכם:

46% ממשתתפי הסקר סבורים שבשנה הקרובה מחירי הדירות ימשיכו לטפס (רובם סבורים שתהיה זו עליית מחירי קלה), 17% ממשתתפי הסקר סבורים שהמחירים יתייצבו ו-37% סבורים שנראה ירידות מחירים. הסקר עדיין פעיל, ומי שלא הצביע יכול עדיין לעשות זאת:
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

66 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 sha007 22/10/2016 16:27 בישראל בועת נדלן אדירה -אם יהיה זעזוע באירופה ודויטשה
בנק יקרוס -זה יהיה פיצוץ בועה אלים כשהבנקים בישראל יקרסו (כמו באירופה ובעוד הרבה מדינות בעולם)ואז בנק ישראל שהכין סכום נכבד ילאים את הבנקים ובשלב מאוחר יותר ימכור אותם...אבל כל זה גם מאוד תלוי ברוסים/סינים אם הם ירקדו לחליל האמריקאי או לא...
25 משה מהחמוצים. 15/10/2016 10:10 סקר זהה הופיע בעיתון לפני 5 שנים , נו אז מה.???
מזל שהתעלמתי ממנו וקניתי דירות.היום אני מסודר.
24 אפי 10/10/2016 07:36 חבל שלא נתתם גם אופציה לירידת מחירים קלה וירידה גדולה
וככה הייתם מחברים את הנתונים. מה אתם עושים צחוק?? מה לא תעשו כדי לשקר את הציבור
23 יצחק 09/10/2016 22:04 מחיריהדיור
המחיריםירדו במקומותמסימיםנפילה ואםלא גםביביילך
22 מורן 09/10/2016 16:20 בדיוק קראתי בגוגל "נדל"ן בעולם הרביעי" - קריאת חובה
הדור הצעיר ממשיך לבלות כאילו אין מחר
21 בן אהרון 09/10/2016 16:10 מי שרוכש דירה במליון וחצי עם 90% משכנתא זו בורות !!!
וגם מי שדוחף את הציבור כמו עדר כבשים לקנות דירות המחירים מופקעים עם 90% משכנתא, זו תוצאה של בורות לשמה !!! ההסבר פשוט מאד: הרבה יותר זול לשכור דירה: הריבית על המשכנתא 5% ושכ״ד 2.4-3% !!! צריך להיות באמת אדם בעל חוסר הבנה מוחלט לרוץ ולרכוש דירות במצב הזה. וזה לצערי נובע מבורות !!!
אמיר 12/10/2016 21:47 שכחת שבשכר דירה הכסף הולך לפח (ל"ת)
גולן 14/10/2016 12:30 רכישת דירה לצורך יצירת מקור פנסיה
אם הוא משכיר את הדירה והשכ"ד מכסה את המשכנתא הוא סידר לעצמו קרן פנסיה כאשר יפרוש.
20 זוג צעיר 09/10/2016 16:09 להחליף דיסקט - זוג צעיר לא חייב לקנות דירה!!!
מספיק לעשות שטיפת מוח לצעירים על כך שהם חייבים לקנות דירה ולהשתעבד כל החיים למשכנתא. במקום להטיל מסים ולהלחם בכוחות השוק, תעשה ההפך. תעודד משקיעים לקנות דירות שייכנסו למעגל השכירות. תפקידך לדאוג שצעירים יוכלו לשכור דירה במחיר סביר. תעודד בנייה להשכרה (גם ממשלתית) ותעביר חוק לשכירות הוגנת כך שצעירים יוכלו לשכור דירה לטווח ארוך במחיר סביר. אין לך מה להתערב במחיר הדירות. זה גם לא יעזור. החוק יפעל נגד הזוגות הצעירים שלא יוכלו לקנות דירה וגם לא לשכור.... מחירים לא ירדו כיוון שהביקוש גובר על ההיצע. זה לא ישתנה בקרוב!!! בשביל לקנות לחם לא קונים מאפייה. בשביל קורת גג לא חייבים לקנות דירה. תפקיד הממשלה לדאוג לקורת גג לכל הצעירים וגם לכל האזרחים. לא כולם רוצים או יכולים לקנות דירה. הממשלה צריכה לאפשר לכולם לשכור דירה!!! בכל העולם צעירים לא קונים דירה בתחילת דרכם.... בארץ, זה סתם לחץ קבוצתי על זוגות צעירים... הממשלה צריכה להתרכז בהסדרת שוק השכירות במקום לעודד צעירים לקנות דירה מעל היכולת שלהם. צריך דווקא לעודד משקיעים לקנות דירות להשכרה ולבנות הרבה דירות להשכרה... במקום לבנות "דיור למשתכן", ל
נממ 13/10/2016 01:48 יפה ונכון (ל"ת)
קליפ 09/10/2016 21:50 אתה גם שקרן וגם טיפש מטומטם!
זוג צעיר שיזדקן למוות בשכירות יוריש כלום לילדיו. זוג צעיר שיגור במעגל השלישי של תל אביב ( שעה ברכבת) יעשה את עיסקת חיו בעודו בחיים!!!! האם לנצח הפריפריה (שעה ברכבת)תהיה בחצי חינם???
כל אחד חייב דירה... 09/10/2016 22:56 עדיף לא להוריש כלום מלהוריש חובות..לא (ל"ת)
19 לילי 09/10/2016 14:12 מחירי הדירות לא ירדו כשביבי ראש ממשלה (ל"ת)
18 יורדי 09/10/2016 14:10 כשכל מפגר נהייה ספקולנט נדלן זה הסוף ככה זה כל תחום כו (ל"ת)
רונן 09/10/2016 14:58 מפגרים או לא, הם מגדילים את הביקוש, וההיצע ממילא נמוך. (ל"ת)
17 חושף אינטרסנטים 09/10/2016 14:05 מעניין איך אנשים המשיכו להצביע בשצף קצף גם יומיים אחרי (ל"ת)
16 קולט אינטרסים 09/10/2016 13:53 סקר שגוי מהבסיס
ביזפורטל איך יודעים שאתם אינטרסנטים: כשאתם מוציאים סקר על כיוון מחירי הדירות, אתם צריכים לתת את אותן מספר תשובות אפשריות גם לירידה וגם לעלייה. מדוע לעלייה נתתם שתי תשובות אפשריות, "עליית מחירים חדה", "עליית מחירים מתונה" ואילו לירידות נתתם רק תשובה אחת? אם הסקר היה סימטרי, דהיינו כולל שתי תשובות אפשריות לירידות ("ירידת מחירים חדה", "ירידת מחירים מתונה") אז הייתם רואים תוצאות אמת, שהרבה יותר אנשים צופים ירידת מחירים.
סטטיסטיקה והסתברות 09/10/2016 15:02 אתה טועה
לא מדובר פה במדגם מייצג. רוב מכריע של העונים הם בעלי דירות שאינם מעוניינים בירידה. זה מה שמטה את התוצאות.
אורי 09/10/2016 14:39 איך הרוב צופים ירידות?
יש הגדרה של ירידה. נקודה. מישהו שהצביע על יציבות היה מצביע על ירידה מתונה אם היתה אפשרות כזו? ירידה מתונה זו ירידה ולא יציבות. נהפוך הוא, אם היו מאפשרים ירידה חדה במחירים זה לא היה מקבל אפילו אחוז אחד. בקיצור אתה מדבר מתוך פוזיציה. המחירים לא ירדו. המחירים מאז קום המדינה מעולם לא ירדו. מעולם לא ירדו! היו "בטנים" פה ושם, אבל אחרי הפוגה המחירים המשיכו לעלות.
לאורי 09/10/2016 15:42 כי אתה לא מדבר מפוזיציה
כמה שטויות בתגובה אחת. מחירי הדירות ירדו כאן בארץ משנת 97 עד שנת 06 בכ 30 אחוז אז תמשיך לפמפם למטומטמים שעדיין מוכנים להקשיב לשטויות האלו. מאז קום המדינה לא היתה כאן בועה כזאת שדירה שווה מעל 200 משכורות ממוצעות. לאן בדיוק יש להם לעלות? ולמי בדיוק יש את הכסף לאפשר להם לעלות עוד. הביקוש הספקולנטי נעצר ואפילו יורד, כך שהכסף העודף יוצא לאט לאט מהמשוואה. זהירות בהתרסקות אורי, חחחח.
משה 15/10/2016 17:21 מחירי דירות
אין סיבה שמחירי הדירות ירדו כי הם לא יורדים באף מקום בעולם ולא היה אף פעם שמחירי דירות ירדו ב 30 אחוז זה שקר זה קרה אולי בארגנטינה לפני 30 שנה
אריאל 09/10/2016 14:05 אתר פח אשפה
אין סימטריות
15 נדלניסט בדימוס 09/10/2016 13:07 כשכחלון העלה מס רכישה בכמה אחוזים בודדים הרחתי מלכודת..
דבש.
14 ינטל 09/10/2016 12:52 אוצר המדינה מכור למיסים מהדירות מהמכוניות והדלק
והסיכוי שהמחירים ירדו ברמת מיסוי כזו שואף לאפס.
קולט אינטרסנטים 09/10/2016 16:13 את הניתוח הכלכלי עשית לבד?
אחי נתת פה ניתוח כלכלי מושלם. שינעת אותי אנירץ לקנות דירה, עובר רגע דרך הכספומט.
13 מ. כהן 09/10/2016 12:23 זמן מצוין לקנות דירה שנייה להשקעה.
מחירי יד 2 זולים יחסית ובגלל סביבת ריבית נמוכה גם המימון מצוין. זה הזמן לקניית דירה 2 להשקעה לפני ההתנפלות הגדולה שתהיה אחרי שיגלו שהמחירים כנראה לא ירדו.
א 09/10/2016 22:15 התנפלות על מה
על דירה במרכז בעלות ממוצעת של של 2 מיליון ושכר ממוצע במרכז של 14 אש"ח
קולט אינטרסנטים 09/10/2016 16:14 בהצלחה גבר
בזהירות בירידות!!!
נתן 09/10/2016 12:31 כל אחד נהיה משווק נדל"ן...
כשאנשים קטנים עושים צל גדול... סימן שהשמש שוקעת.
12 קניתי והרוחתי בגדול! 09/10/2016 12:22 מה שמענין הוא שאותן התוצאות היו גם לפני 5 שנים......
אלה שמאמינים שהמחירים ירדו ומחכים על הגדר יצטרכו לקנות בלוקים ולהגביה את הגדר כדי שיוכלו להמשיך לראות את הדירה שלהם הולכת ומתרחקת. בין השורות כתוב שכחלון נכשל , ועבר למלחמה פסיכולוגית חסרת ערך.
נתן 09/10/2016 12:29 לא מימשת לא הרווחת...
את הכסף סופרים במדרגות.
11 כלכלן 09/10/2016 11:54 אין ספק שמדובר במחירי בועה
אין מחסור בדירות בישראל,עובדה שאין הומלסים ברחובות.בניית 50 אלף דירות היא יותר ממספק לגידול הטבעי.הסיבה העיקרית היא הריבית האפסית שגרמה לביקוש ספקולטיבי של משקיעים.בעקבות הגדלת המיסוי והאיום על מיסוי נוסף ביקוש המשקיעים צנח והפך לשלילי.יותר משקיעים מוכרים מאשר קונים.זהו שינוי דרמטי שיוביל לירידת מחירי הדירות.
משה 15/10/2016 17:29 לכלכלן
אתה כנראה מנערי האוצר שקורא לעצמו קלקלן . המשקיעים לא יקנו אולי חלק אבל גם לא ימכרו רוב העסקאות הם של משפרי דיור והם לא ימכרו ולא יקנו כמו שהיה לפני 10 שנים . תקשיב טוב קלקלן אם משפר דיור רוצה לקנות ולשדרג את דירתו הוא לא יקנה אם לא ימכור ואם לא יקבל את המחיר שביקש לא יהיו עסקאות ואז המחיר לא יעלה וגם לא יירד ואז אחרי שנה המחיר יתפוצץ למעלה כי כולם יראו שהמחירים לא יורדים זה קרה לפני 10 ו 15 שנה ואז המחירים קפצו למעלה ולא יעזור לפחלון האדיוט
עידן 09/10/2016 12:43 צודק לחלוטין.נתוח מקצועי של המצב בשוק הדיור (ל"ת)
10 המחירים גם השנה יעלו 09/10/2016 11:45 כל שנה אותו סקר,וכל שנה המחירים רק עולים ועולים (ל"ת)
קולט אינטרסנטים 09/10/2016 16:15 בזהירות בירידות
אחי הממונף היקר, הכל טוב ויפה רק בזהירות בירידות :-)
מי שלא קונה פרייאר 09/10/2016 11:53 הכלבים נובחים והשיירה עוברת..
ישלם הרבה יותר בעתיד, לא יעזור לכם, כולם רוצים לגור ולעבוד בגוש דן, בגוש דן אין שטחים! גם אם כחלון יבנה מאתיים אלף דירות בדימונה וכו', לא יעזור...
אחד 09/10/2016 14:12 פרייאר מי שקונה בשיא לפני הריסוק.... (ל"ת)
9 פיני 09/10/2016 11:33 6 אחוז השנה זה כמעט כמו שמונה בשנה שעברה
מכיוון שמדובר בעליה ממחיר בסיס גבוה יותר
8 רפי 09/10/2016 11:21 אחלה מכבסת נתונים. כנסו
תוצאות הסקר כפי שהצגתם אותם זה פשוט זלזול באינטליגנציה של הקוראים שלכם. זה אמור להיות מוצג כך: 54% מאמינים כי מחירי הדירות ירדו או לפחות יתייצבו 37% מאמינים כי תהיה עליה קלה בלבד ורק 13% מאמינים כי תהיה עליה משמעותית וזאת עוד לפני שהורדתם את המצביעים הממומנים של הקבלנים והמשקיעים
חיים 09/10/2016 16:26 צודק רפי. הציגו את התוצאות בצורה כזאת בכוונה
יש תוצאות והם מחליטים לאחד מספרים. למה 13 + 33? למה יש 2 תשובות מתוך 4 שהן עליה. ורק אחת ירידה כאשר יציבות לא נחשבת. בושה. רפי צודק בהחלט
לא יירדו המחירים 09/10/2016 11:47 אתה לא תזכה לראות את המחירים יירדו,צא מזה (ל"ת)
7 טלטל 09/10/2016 11:12 ללא היצע גדול מהביקוש לא תהיה ירידת מחירים.מס על דירה
שלישית ויותר כמובן שלא תכניס אפילו דירה אחת להיצע מהסיבה הפשוטה!!זה לא כלכלי למוכר!!!!מי שימכור דירה שלישית או יותר יהיה חייב במס שבח של מאות אלפי שקלים שישולם עם מכירת הדירה.לעומת מס של עד 18000 שח שישולם בתשלומים לאורך השנה.מהתמורה שתתקבל ותופקד בבנק באפיק סולידי יתקבל אולי 1%רווח נטו לעומת עליה בערך הדירה שלא נמכרת בסביבות של 4% ועוד דמי שכירות שיתקבו וילקח בחשבון המס העתיד להיות משולם.כחלון חרוץ אבל טיפש.וזה שילוב קטלני.
הפיצוץ מתחיל 09/10/2016 11:49 מי שלא ימכור לא ישלם מס שבח כלל, כי ערך דירתו יקרוס.... (ל"ת)
אחד 09/10/2016 11:44 החישוב הנכון
בכל נכס במימוש המס משולם. זה שמשיהו מחזיק בנכס לא עוזר לו להתמק מערכו האמיתי - מחיר השוק מינוס המס שבח וכו'. בעלי דירות ישחררו יותר דירות והמחיר בודאות ירד כי יוגדל ההיצע וגם יושת המס של ה18K. ההשקעה האלטרנטיבית היא לא באפיק חסכון אלא השקעה מנייתית שם בממוצע עושים 8% (אני עשיתי בשנתיים 20%) . ההערכה שערך הדירה יעלה בשנה הקרובה 4% משוללת כל יסוד - ב2 רבעונים האחרונים המחיר נעצר והצפי הוא כעת להיפוך מגמה. תשואת השכירות בארץ השנייה בנומכה בכל העולם כולו (אחרי טיוואן). המחירים בדרך למטה. כחלון גם חרוץ וגם נבון
6 כנסו !! 09/10/2016 11:03 לא קונים דירה במחיר מופקע !!
הצטרפו ל דף הפייס בוק !! הכח בידיים שלנו ל כופף את הקבלנים ובעלי ההון המושחטים !!!!!! חברה (זוגות צעירים ומיואשים )- לא לוותר ! עוד קצת מאמץ ונשבור את הבועה שמתחילה כבר להראות סימני דרך למטה.. מי שקונה דירה עכשיו פשוט מטומטם ופראייר !!!!!!!!!!!!!!!
בן אהרון 09/10/2016 16:35 אנשים עומדים בתור להגרלות לא מבינים שאלה מחירים מופקעים (ל"ת)
5 שני 09/10/2016 10:57 כל אחד ומשאלות ליבו
אמן ואמן שכל משאלותיכם יתקיימו. אין כאן יותר מזה כלום. משאלת לב.
4 נתון פשוט 09/10/2016 10:53 כל שנה כולל עולים חדשים
יש גידול של כ 130000 אנשים, בעוד 10 שנים אנחנו קרובים ל 10 מיליון , בעוד 20 שנים אנחנו קרובים ל 12 מיליון, האם המדינה תבנה מספיק דירות לכולם ? כנראה שבטווח הארוך המחירים ימשיכו לעלות...
אחד 09/10/2016 11:47 תמיד האוכלוסיה גדלה אבל המחיר לא תמיד....
עוד קלישאות שיפילו מטומטמים - האוכלוסיה גדלה תמיד ולכן גם המחיר... אז מדוע מחיחרי הנדלן צנחו 35% בעשור לפני העליות?! מה היהי דילול אוכלוסין?! אגב העליה למדינה בירידה משמעותית! רק מצרפת יש ירידה של 42% ! מהשנה שעברה! הייתי בצרפת ודיברתי עם יהודים הרבה חזרו לשם ומתלוננים שאין להם מה לעשות בארץ מבחינת תעסוקה! המחירים בדרך למטה וחזק
אני 09/10/2016 12:51 גם אני קראתי את הכתבה הזאת שהיית בצרפת.
אתה יכול לחלום. המחירים לעולם לא ירדו כי אין סיבה שזה יקרה במדינה הקטנטנה שלנו.תשאר על העץ ותחכה בסוף העץ יהיה כל כך גבוהה שלא תוכל לרדת ממנו ותצטרך לבנות עליו בית מעץ.
א 09/10/2016 22:19 אין סיבה
מה לגבי שכר ממוצע של 10 אלף ש"ח לעומת מחיר ממוצע של 1.5 מיליון ש"ח. מה הדירות פה יעלו 1 מיליון דולר?... זה הזוי על גבול פתטי
אני 09/10/2016 14:37 לידיעתך לא בכל הארץ מחירי הדירות כמו במרכז ובירולים
יש המון ישובים בארץ שהמחירים הם 50 אחוז שישים אחוז מהמחירים במרכז.הבדל המשכורות בין המרכז לשאר הארץ לא גבוה עד כדי כך זאת אומרת שעדיין השכירויות ומחירי הדירות בשאר הארץ יכולים לעלות בשקט בעוד 40 50 אחוז.ותחשבו על זה...
אחד 09/10/2016 16:51 השכירויות בקרשים
ידעת שתשואת השכירות בארץ הנמוכה ביותר בעולם (מיד אחרי טיוואן) ועומדת על 2.18% בלבד?! ומדוע? כי הספורט הלאומי של רכישת דירות עקף בסיבוב את הצורך הטבעי בהם ונוצר ביקוש ספקולנטי מטורף שהציף השוק ולכן יש בהרבה יותר דירות להשכרה ממה שצריך... לכן כדי שכולן יהיו מאוכלסות התשואה היא בהתאם....זה לא ישתנה כי אף בעל בית לא רוצה דירה ריקה...וזה לא ישתנה בקרוב.... ככה זה בחיים
אחד 09/10/2016 16:22 שטויות
אתה מתאר עלייה של כמעט 50% ב3 שנים דבר מופרך לחלוטין סך הכל העלייה היא כ25% בתקופה הזאת מי שאמר לך שהדירה שלך שווה ככה תגיד לו שישלם.... הכל דיבורים בעלמא. אני עשיתי על השקעה של 900K בבבורסה העולמית בכמעט שנתיים וחצי 250K וזה טבין וטקילין ולא עורבא פרח. אפרופו לשיטתך שהנדל"ן תמיד עולה... אם תעשה את החשבון אז תגלה שהצעירים מבנינו בעלי דירה עבשה במרכז כשיגיעו לפנסיה ישבו על רבע מיליארד שקל.... ואז מארק צוקרברג ימכור את פייסבוק וימיר אותה בדירת פח בלוד.... או יה. תכלס מה שבאמת יקרה זה שהעדר ישנה כיוון והמחירים יקרסו כמו שקרה בארה"ב, יפן, אירלנד, הולנד, סינגפור, ועוד.... סה"כ 50 בועות נדלן שהתרסקו להם....
אחד 09/10/2016 14:20 לא קראתי הייתי שם בעצמי
הייתי בצרפת דיברתי עם אנשים ממקור ראשון... מה אתה חושב שנדלן זה גק והאפונים? עם החזר משכנתא ממוצעת של מיליון שח ב5K לחודש ל30 שנה עם משכורת חציונית של 6600 שח יש חסם עליון למחיר האפשרי (ואכן המחירים נעצרו) תחשוב על ריבית עולה, מצב בטחוני, רפורמות כחלון ותבין שהמחירם לפני היפוך חד ....
אני 09/10/2016 14:48 ומשהוא מהחיים בשבילך.לםני 3 שנים בדיוק קנינו דירה ב800
שקלים.אחרי עליה חדה מאוד.אני חשבתי שהמחיר ממש לא הגיוני וכדאי לחקות.בסוף קנינו.הפלא ופלא הדירה שווה כבר 1150000 שח. אין לזה סוף שים לב שכל שנה מדברים על ירידות בדרך.כרגע יש עצירה בגלל השטות של כחלון.בעוד כמה חודשים שיראו שלא קורה כלום יהיה שוב זינוק בנמחירים.אין כלום שיכול לעצור את המחירים באופן מלאכותי.פשוט אין!
3 אדם 09/10/2016 10:48 התוצאות מזכירות בחירות בבריהמ ז"ל ובחירות בצפון קוריאה (ל"ת)
2 גול 09/10/2016 10:34 מצביעים לפי מה שרוצים שיקרה ולא מה שצופים (ל"ת)
1 אנונימי 09/10/2016 10:26 סקטור הנדל"ן בהקפאה מוחלטת ......
הבועה הזאת תוך שנתיים תתרסק אלו חוקי הכלכלה , סקרים למה זה טוב. היה סקר בעיתון ידוע לרגל ראש השנה,השאלה הייתה האם אתה מתכונן לקנות בשנה החדשה ? 91% מהנשאלים ענו בלא מוחלט . זה ייקח שנתיים שלוש והכול יתרסק תשאלו את הבנקים למה הם מוכרים לגופים מוסדיים את תיקי המשכנתאות שלהם ? ....יש לכול בועה סוף . זה מתחיל בהקפאה בזחילה מטה של המחירים , ולאחר מכן בהדרגה ירידה , כן צריך להמשיך בכול הפעולות הנדרשות למגר את השחיתות , להגדיל את היצע הדירות , ולהביא עובדים וחברות זרות , אסור להשתעבד לבנקים יותר זה פשוט הרס העתיד , שנה טובה ומבורכת וחתימה טובה .
חיים ברו 09/10/2016 11:06 אם תהיינה ירידות הם יהיו מבוקרות ולא
דרסטיות,אי אפשר לרסק את הנדלן מדובר במאות אלפי עובדים .הירידה תהיה מאוד הדרגתית ובאחוזים בודדים ולא בתל אביב ,העיר לא מיצתה את פוטנציאל העליות .
אחד 09/10/2016 11:49 אין חיה כזאת ירידה איטית...
ברגע שאנשים מבינים שהנדלן יורד סחורה משתחררת ואז באה קריסה....
חיים ברו 09/10/2016 15:06 לקח עשור למחירים להגיע לאן שהם נמצאים כיום ,עשור לא ה
דרגתי?לא מבוקר?
אחד 10/10/2016 01:14 עליית נכס היא במדרגות הירידה במעלית.... (ל"ת)
אדם 09/10/2016 11:27 אין שליטה על העליות ולא על הירידות!
כל בועה דינה פיצוץ !! בכל המקומות לא הצליחו לשלוט על העליות וגם לא על הירידות!! כל בלון מתפוצץ!!! לפי כמות "הסקרים" וכתבות הפימפום התהליך התחיל!
מומחה 09/10/2016 11:01 אתה בהחלט צודק. לא חושפים את זה אך זה המצב כעת. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש