לאור התחרות: סטייפלס הסכימה לרכוש את אופיס דיפו ב-6.3 מיליארד דולר

אופיס דיפו הציגה הפסדים חדים בשנה האחרונה. היום החברה הודיעה על מיזוג עם החברה הגדולה בתחום
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה אופיס דיפו

20 יום לפני פרסום הדוח הפיננסי האחרון לשנת 2014 ולאחר שהפסידה מעל ל-390 מיליון דולרים בארבעת הרבעונים האחרונים, הודיעה היום אופיס דיפו כי היא תימכר לחברת סטייפלס. סטייפלס (סימול: SPLS ) תשלם תמורת הרכישה 6.3 מיליארד דולרים ותהפוך כמעט למונופול בתחום מכירת הציוד המשרדי בארה"ב. סטייפלס היא כבר היום החברה הגדולה ביותר בארה"ב למכירת ציוד משרדי.

בעסקה, מחזיקי מניות אופיס דיפו (סימול: ODP ) יקבלו תמורת כל מניה 7.25 דולרים במזומן ו-0.218 ממניית סטייפלס. המשקיעים מצידם, לא מצאו את הידיעה משמחת מדי ושלחו את מניית החברה לירידה של מעל ל-8%. בתוך כך, מניית אופיס דיפו עולה 1.8%. המכירה שמסתמכת על מחירי הסגירה של מניות שתי החברות מלפני יומיים, מציגה אפסייד משמעותי למחזיקי מניית אופיס דיפו של 44%.

בצוותא שתי החברות יחזיקו כ-4 אלף חנויות ומכירות שנתיות של יותר מ-35 מיליארד דולרים. לטענת האנליסטים, מיזוג שתי החברות ודאי יעורר הגבלות מצד הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב לנוכח החשש ממונופל בתחום. בשנת 1997, הרשות כבר מנעה מיזוג דומה, אך המצב השתנה מאז כאשר לשוק הצטרפו מתחרים חדשים מתחום האינטרנט והקמעונאות. המתחרים העיקריים היום הם אמזון ווול מארט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

אחת עולה, אחת יורדת: אנליסטים ממליצים על פייסבוק, ולמי חתכו המלצה?

האנליסטים בבית ההשקעות פייפר ג'אפרי הרימו את מחיר היעד של פייסבוק ל-46 דולר, אפסייד של 17% על המחיר היום, וחתכו את מחיר היעד למניה נוספת בסקטור הטכנולוגיה
ידידיה אפק |
בית ההשקעות האמריקני פייפר ג'פרי אחראי לעלייה מרשימה אחת ולירידה אחרת בסקטור הטכנולוגיה התנודתי. האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד של פייסבוק (סימול: FB) בעקבות המיזם החדש שפרסמה החברה, והאנליסט אוגוסט ריצ'ארד חתך את דירוגה של קואלקום (סימול: QCOM) וגם הוריד את מחיר היעד למניה. לאחר שהרשת החברתית הפופולרית בעולם פרסמה את מיזם הפרסום החדש שלה, האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד למניה מ-38 דולר ל-46 דולר, מה שמהווה אפסייד על המחיר הנוכחי בשוק של 17%. פייסבוק הכריזה על פרסומות וידאו בנות 15 שניות שיופיעו כחלק מהפיד בסלולר ובמחשב, דבר שיעצבן קצת יותר את הגולשים אבל יספק הכנסה נוספת מפרסום לחברה. האנליסט של פייפר ג'פרי כתב כי העלייה במחיר היעד מבוססת על "הפוטנציאל של פרסומות הוידאו של החברה. אנו מאמינים שהשוק לא עיכל עדיין את החדשות האלו, ואנו לא מעריכים את המספרים סביב מוצר הוידאו הזה עד שנראה איך הוא עובד. למרות זאת, אנו בטוחים יותר בתחזית הצמיחה של ההכנסות מפרסום, 50% ב-2013 ו-30% ב-2014, ולכן אנו מעלים את מחיר היעד ל-46 דולר". בד בבד, אנליסט נוסף בחטיבת המחקר של בית ההשקעות מוריד היום את המלצתו לקואלקום 'תשואת יתר' ל'ניטרלי', וגם מוריד את מחיר היעד של מניית חברת הטכנולוגיה מ-71 דולר ל-67 דולר. בדוח המפרט את הסיבות להמלצה הסבירו בפייפר ג'אפרי כי "במהלך עונת הדוחות מספר חברות הצביעו על ביקושים נמוכים למרכיבים אלקטרוניים לסמארטפונים. יותר מכך, בדיקות שנעשו לאחרונה מראות ביטולים של הזמנות של מרכיבים כאלו אצל ספקים, והביטולים הולכים וגוברים בשבועות האחרונים". גם התחרות בענף פוגעת בקואלקום, לפי האנליסטים. הם מצביעים על כך שחברה סינית המתחרה בקואלקום בתחום הרכיבים האלקטרוניים לסמארטפונים, מדיהטק, הכריזה על גידול רבעוני של 49% בהזמנות. הצפי של פייפר ג'אפרי לשנת 2014 משקף את המידע החדש הזה, ולכן מחיר היעד יורד כעת ל-67 דולר.