בנק ההשקעות ברקליס, (X)
בנק ההשקעות ברקליס, (X)

תחזית מאכזבת ל-S&P500: "יעלה ב-1.3% השנה"

בנק ההשקעות ברקליס העלה את התחזית השנתית שלו למדד ה-S&P500 ל-6,050 נקודות שזה 'אפסייד' מאכזב של 1.35% ממחיר הסגירה אתמול; התחזית הזאת שמרנית ביחס לתחזיות האחרות - מה חושבים האנליסטים האחרים? - מה שניתן לומר בסבירות גבוהה: מי שהצטרף בגל הירידות כבר השיג את מלוא התשואה השנתית של המדד 

מנדי הניג | (2)

בנק ההשקעות ברקליס העלה את התחזית שלו לשנת 2025 עבור מדד הדגל המייצג את כלכלת ארצות הברית וקבע יעד של 6,050 נקודות שזאת עלייה מתונה לעומת התחזית הקודמת של הבנק שעמדה 5,900 נקודות. השדרוג הגיע על רקע ההתמנות של המתיחות שיצרה מדיניות המכסים של ממשל טראמפ, ברקליס כמו רבים אחרים כבר מגמדים את רמת ההשפעה של משבר הסחר על הכלכלה, מה שמעודד אותם זה חוסר העקביות של הנשיא בהטלת המכסים וההתקפלות שלו מהיישום שלהם בשעת השי"ן.

התחזית של ברקליס מובילה אותנו לשאלה האם אנחנו עדיין יכולים לצפות לרווחים משמעותיים על המדד, או שמא כבר עיקר התשואה שלו מאחורינו?

היעד החדש של ברקליס משקף עלייה של כ-1.3% בלבד מרמת הסגירה האחרונה של המדד שעמדה על 5,970 נקודות. במילים פשוטות, מי שכבר מושקע בשוק - בין אם נכנס בתחילת השנה ובין אם החזיק מעמד דרך הירידות של אפריל כנראה כבר גרף את עיקר התשואה השנתית. הזינוק של 6.2% במאי, הקפיצה החודשית הכי משמעותית מאז נובמבר 2023, נבע מהתמתנות מדיניות המכסים של טראמפ, תוצאות כספיות חזקות של החברות ונתוני אינפלציה ששידרו רוגע לשווקים.

לקראת דשדוש

התחזית של ברקליס מרמזת על שוק שצפוי להירגע, אולי נראה איזשהו דשדוש סביב טווח צר ומשעמם ונסיים את השנה בתשואה זניחה יחסית לרמה הנוכחית. כמעט ואין תיק שלא חשוף ברמה כזאת או אחרת לקרנות מחקות ארה"ב, המשקיע הישראלי אוהב את ה-S&P 500 וקשה להאשים אותו. קרנות סל וקרנות מחקות על המדד הפכו ללהיט בשנים האחרונות בין אם דרך קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות במסלולי IRA, או מוצרים פסיביים בבתי ההשקעות המקומיים. במהלך 2024 האיצה התעשייה הפסיבית את קצב הגיוסים, שעמדו על כ-30.15 מיליארד שקל, בחלוקה די מאוזנת בין קרנות הסל לבין הקרנות המחקות, הקטגוריה שגרפה את הסכום המשמעותי ביותר היא מניות חו"ל שגייסה סכום של כ-7.8 מיליארד שקל מה שביטא את הנהירה המקומית לחשיפה לכלכלת ארצות הברית.

אבל התחזית של ברקליס, שמגלמת עלייה מינימלית, שולחת מסר מפוכח: יכול מאוד להיות שהחגיגה כבר מאחורינו. אולי זה הזמן לעצור ולשאול: האם נכון להמשיך ולהחזיק או לגדר סיכונים, לגבי האם להצטרף עכשיו לשוק האמריקאי - כנראה שהתשובה ברורה, למרות שמטיפים השכם והערב נגד תזמון אולי הפעם מאזן הסיכון-סיכוי ל'שריפת הזמן' על המדדים נוטה לשלילת ההצטרפות ברמות המחירים האלו.

מי שהחזיק מעמד במהלך הירידות של אפריל, או היה אמיץ כדי להצטרף לשוק בתחתית, נהנה מתשואות פנומנליות. מדד S&P 500 ירד בכ-19% מהשיא בפברואר עד לשפל ב-8 באפריל, אך מאז התאושש בכ-10.8% עד סוף אפריל, והוסיף עוד 6.15% במאי, מה שהופך את מאי לחודש הטוב ביותר מאז נובמבר 2023.

משקיעים שנכנסו לשוק בתחתית של אפריל השיגו תשואה יפה של כ־11% במונחים דולריים, וזה בתוך כחודשיים בלבד. גם מי שהחזיק מעמד לאורך התקופה ראה תשואות מצוינות, בעיקר בזכות ההתאוששות החדה של מדד S&P 500 במאי שהיה החודש החזק ביותר מאז נובמבר 2023. עם זאת, עבור משקיעים ישראלים שהחזיקו בקרנות שקליות לא מגודרות, התשואה בפועל הייתה נמוכה יותר כ-7.5%בשל התחזקות השקל מול הדולר בכ־3% בזמן האחרון. כלומר על אף העליות החדות במדד ההתחזקות של השקל קיזזה חלק מהתשואה, אבל עדיין השאירה רווח משמעותי גם למשקיע הישראלי.

חוק פארטו של שוק ההון: 20% מהימים יניבו 80% מהתשואה

הזינוק החד של שראינו במאי ממחיש את כלל האצבע שכבר גם מגובה היסטורית: כ-80% מהתשואה השנתית מגיעה ב-20% מימי המסחר בלבד.  מחקר שפורסם בשנה שעברה מצא כי כל העלייה במדד S&P 500 באותה שנה התרחשה במהלך תשעה ימי מסחר בלבד. המשמעות היא שמי שהחמיץ את אותם ימים ספציפיים גם אם היה מושקע בשוק לאורך רוב השנה עלול היה לפספס את כל התשואה. 

במילים אחרות קשה מאוד עד בלתי-אפשרי לתזמן את השוק. מי שינסה לתזמן יכול לגלות שהוא פספס את הרכבת ואז לנסות לרדוף אחרי שוק שכבר נמצא ברמות יקרות ולא אטרקטיביות. אלו שהחזיקו במדד במהלך הירידות של אפריל כשהשווקים קרסו על רקע החששות מהמכסים של טראמפ ב'יום השחרור' ונשארו נאמנים להשקעה שלהם גם במאי האדום בוהק ראו את התיק שלהם חוזר לעצמו בסיום החודש. לעומתם, מי שחיכה על הגדר במטרה להצטרף כ'שוך הסערה' מגלה שהשוק ככל הנראה כבר ברח מהרמות האידיאליות.

מצד אחד, הנתונים ההיסטוריים מלמדים עד כמה קשה ולרוב גם לא משתלם לנסות לתזמן את השוק. הרווחים המשמעותיים מגיעים לרוב בימים בודדים מתוך סך כל השנה, והחמצה של אותם ימים עלולה למחוק תשואה שלמה. מצד שני, התחזית של ברקליס (שהיא שמרנית ביחס לאחרים) והעובדה שמדד S&P 500 כבר השלים ראלי דו-ספרתי תוך כחודשיים מעלות שאלה לגיטימית: האם נכון להצטרף לשוק ברמות שיא כשהאפסייד מוגבל? המשמעות היא לא בהכרח שצריך למכור אלא שייתכן וזהו זמן לחשוב מחדש על פיזור, ניהול סיכונים, ואולי גם התאמה מחודשת של הציפיות שלנו.

מי אופטימי ומי פסימי?

ברקליס לא לבד במגרש התחזיות, והתמונה שמצטיירת מגוונת למדי. בדויטשה בנק, למשל, דווקא נשארים אופטמיים הרבה יותר ונותנים יעד של 6,550 נקודות, מה שמשקף קפיצה של 10.3% מהרמות הנוכחיות. הם סבורים שהכלכלה האמריקאית מפגינה עמידות מפתיעה לנוכח השפעת המכסים וההערכות הראשוניות הפסימיות כבר איבדו את התשתית. בדויטשה גם  עדכנו את תחזית הרווח למניה מ-240 ל-267 דולר.

גולדמן זאקס גם משתייך למחנה האופטימי עם יעד של 6,500 נקודות מה שמגלם תשואה של כ8.8% מהרמה הנוכחית. הם מתבססים על צמיחה של כ-11% ברווחי החברות. לעומתם, UBS הרבה יותר זהירים ומציבים יעד של 6,000 נקודות עליה מתונה של כ0.5% ממחיר המדד כיום. בתחתית הסקאלה נמצאים RBC קפיטל ומחזיקים בתחזית דובית על הכלכלה האמריקאית, עם יעד של 5,730 נקודות לסוף השנה שזה אומר ירידה של יותר מ-4% מהרמה הנוכחית, הם משוכנעים שעוד לא נאמרה המילה האחרונה ומתיחות הסחר הניעה כדור שלג שיגרום לסיכונים גיאופוליטיים שישפיעו משמעותית על הסחר הבינלאומי ומתוך כך על ביצועי החברות.

'שב ואל תעשה'

קיבלנו סקאלה של תחזיות כשהתחזית של ברקליס על אף שזה שדרוג לתחזית הקודמת היא עדיין מאכזבת. בסופו של יום מאחורי התחזיות גם האופטמיות ביותר יש חוסר ודאות שנובע מהסביבה הנוכחית, אבל עדיין אנחנו יכולים לצייר קונצנזוס: עיקר התשואה של 2025 כבר כאן. עבור המשקיע הישראלי שכבר מושקע, זה זמן לשקול גידור או התמקדות מחדש בסקטורים עם פוטנציאל גבוה יותר. מי שחושב להיכנס עכשיו? כדאי שייקח בחשבון שהסיכונים עשויים לעלות על התשואה הפוטנציאלית. התחזקות הדולר מול השקל אמנם הוסיפה תשואה נאה עד כה, אבל המשך המגמה הזו לא מובטח, במיוחד אם בנק ישראל יחליט להפתיע.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בובספוגאשךמרובע 10/06/2025 17:39
    הגב לתגובה זו
    כל שבוע הם משנים את התחזית לפי הביצועים האחרונים...אין לדבלים שם מושג מה הם אומרים והם גם לא יעמדו מאחורי התחזיות ויגידו טעינו לא הם פשוט ישנו אותם כל שבוע.
  • 1.
    נדב 04/06/2025 15:05
    הגב לתגובה זו
    תגידו יש ערך לכל התחזיות האלו יש טעם לקרוא אותןאת מי הן משרתות
שלמה גרינברג
צילום: Bizportal
הטור של גרינברג

העתיד מבטיח, אבל כרגע עדיף להקטין חשיפה

מה צריך לדעת על ההשקעה בתחום שנהנה ממהפכת הטכנולוגיה, מהם סלי ההשקעה המועדפים ואיך כדאי להתייחס לאמזון?
שלמה גרינברג |

שוק המניות, אני חייב לציין, מגלה עצמה שכמותה לא זכורה לנו בעבר. הנאסד"ק שבר שיא כל הזמנים בסוף אוגוסט ואילו ה-S&P עשה זאת בשבוע השלישי של ספטמבר. מאז ולאור כל האירועים השליליים עליהם התבשרנו בתקשורת, ציפינו לתיקון לפחות בנוסח תחילת השנה. על איזה אירועים שליליים אנחנו מדברים? בחודש האחרון חוזרים אנליסטים ומומחים רבים וטוענים שוב, כפי שטענו בכל הרבעונים מזה שנים, שהרבעון (שתוצאותיו יתפרסמו באוקטובר-נובמבר) יאכזב, בעיקר מניות הטכנולוגיה שנסחרות במחירים אבסורדיים. הריבית תמשיך לעלות, הבנק הפדרלי ימשיך לצמצם את המאזן ושוב מאיימות הכותרות על משבר בנקים ו"חזרה ל-2008", במיוחד באירופה שם נשמעות שוב הזמירות על פירוק האיחוד. "השווקים המתעוררים מתדרדרים וכלכלת סין נסוגה שוב", כך זועקות הכותרות. מלחמת הסחר גוברת ועל כל אלו תוסיפו את ספטמבר ואוקטובר הנוראיים שגם עמדו בפתח בזמן שבירת השיאים והרי לכם סיבות לתיקון. הו, שכחנו את המצב הפוליטי הגלובלי הדפוק שאליבא הכותרות טראמפ מוביל וכל סיפורי האימפיצ'מנט. על סמך כל אלו ציפינו שבספטמבר/אוקטובר יבוא סוף סוף התיקון המיוחל. בינתיים זה לא קרה וספטמבר מסתיים. מה שמתחיל להטריד את המצפים לתיקון הוא שמתחילים להופיע סימנים שמאותתים שהרפובליקאים (כמובן "באשמת" טראמפ) הולכים ומתחזקים בסקרים ומהר, וזה סימן רע לאלו שיושבים על מזומן ומצפים ל"תיקון משמעותי". הכותרות נשענות על משאלת לב במקום על עובדות הקטע הזה הוא תולדה של שיחה שהתנהלה בין הפרשנית הוותיקה מריה ברטירומו מפוקס-ניוז עם טריידר וותיק שהעלה את פליאתו לגבי התיקון שאינו מגיע ומאותן הסיבות שרשמנו וגם סיפק תשובה, "כל הדברים הללו, שצריכים להביא לתיקון, חוזרים על עצמם שוב ושוב מידי רבעון מאז נכנס טראמפ לבית הלבן ומה קורה? כלום. למה? כי התקשורת, בשנאתה לטראמפ, נבנית על כותרות רעות שברובן נשענות יותר על משאל-לב ופחות על עובדות. אבל המשקיעים, שמתבוננים בעובדות, רואים תמונה לגמרי אחרת שאותה מבטא טראמפ מצויין בנאומיו התכופים ובציוציו...". לאור מה שקורה גם בסקרים בישראל נראה לנו שהטריידר צודק אבל לקנות אמזון במכפיל 110? אנחנו, אולי בגלל הגיל, לא בנויים לכך. אגב, 9 אנליסטים סקרו במהלך ספטמבר את אמזון (סימול AMZN) וכולם העניקו המלצת קניה!!!. מעדיפים השקעה בסלים? מאז היציאה ממשבר 2008 אנחנו מעדיפים השקעה בסלים על הניסיון לבחור "מניה מנצחת". המחשבה הזו הולכת ותופסת במהירות והשנה יגיעו ההשקעות בסלים לקרוב ל-6 טריליון דולר (לעומת כ-0.7 טרילון דולר ב-2008 וכ-4.4 טריליון דולר ב-2017). זה עדיין חלק זעיר מסך ההשקעות בניהול בעולם, שיגיעו השנה למעל 101 טריליון דולר, אבל זה צומח מהר כיוון שהתקדמות המהפכה הטכנולוגית משנה תעשיות ותיקות, מייצרת נישות חדשות לבקרים, מייעלת ומשנה תהליכים ומקלה ומוזילה מאד את תהליך ההשקעה (לבטח בהשוואה לקרנות נאמנות) מה שמקשה על המשקיע את הבחירה במניה המנצחת שלא לדבר על הקטנת הסיכונים. בסוף יולי 2018 עמדו, לרשות משקיעי ארה"ב, 1,923 סלים, 815 מתוכם במניות אמריקאיות, 641 במניות גלובליות, 336 באגחי"ם, 96 מתמחים בסחורות והשאר היברידיים. יש עדיין נישות רבות חדשות שאינן "מכוסות" בסלים מתאימים ומאידך יש הרבה סלי נישה שבגלל השינויים המהירים שמייצרת מהפכת הטכנולוגיה אינם משקפים את הנישה בצורה יעילה (וחשוב לבדוק זאת לפני שנכנסים לסל שנראה כמייצג נישה). תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה, העתיד נראה מבטיח אבל מה עם אמזון?  דוגמה לכך היא תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה עליה אנחנו כותבים היום. התעשייה עוברת, בגלל מהפכת הטכנולוגיה, שינויים דרסטיים והחברה שמאותתת על כך ומובילה את השינויים הגדולים בתעשייה היא אמזון שעד היום ולמרות שמומחים רבים בטוחים שהיא תוביל התעשייה הזו, אינה כלולה כלל (מבחינת ההגדרות) בתעשייה ולא נמצאת בשום סל או קרן נאמנות שמוגדרים כמייצגי התעשייה הזו. התעשיה, שבשנת 2017 גלגלה 4 טריליון דולר ברמה הגלובלית וכ-1.5 טריליון מתוכם בארה"ב, מתחלקת ל-5 חטיבות גדולות: הובלה אווירית, רכבות, רכב ותנועה בכבישים, הובלה במים ולוגיסטיקה. המעניין בתעשייה הזו הוא שהיא אחת מאותן תעשיות בהם הביקוש לעובדים הולך וגדל למרות ההתמזגות המהירה של הטכנולוגיה. הביקוש הגדול הוא בעיקר לנהגים מורשים ובמיוחד לנהגי משאיות מורשים וגם לעובדים ברמות הביניים, טכנאים בעיקר. האמנם הטכנולוגיה תגדיל את האבטלה? תהליך זה עשוי להפתיע את כל אלו שמאמינים שבין המכונית האוטונומית לרחפנים ולרובוטים תעלה האבטלה. מסתבר שהביקוש לנהגים מורשים למשל מרקיע שחקים והציפיות הן שבארה"ב לבדה יחסרו 175 אלף נהגים כאלו בחמש השנים הקרובות ומי הכי מודאג מהחוסר הזה? דווקא אמזון שמובילה את השינויים בתחום ושמקדימה את המתחרים בתחום שינוע הסחורות בעזרת כל "מחליפי האנוש" החדשניים. אמזון, למרות כל מאמצי האוטומטיזציה שהיא מפתחת מודאגת ביותר ממחסור בנהגים ובכוח אדם שיוכשר לעבוד בבתי האריזה והשילוח הגדולים שהיא מקימה. אמזון נמצאת בשלבים אחרונים של הקמת כמה "מרכזי הגשמת שינוע" ("Fulfillment Centers") ענקיים. Randall Park למשל באוהיו שמוקם על חורבות קניון ענק שהוקם בשנות ה-60 וננטש לחלוטין בין 2000 ל-2015 (בגלל העזיבה המסיבית של תעשיות הפלדה, הפחם והטקסטיל מארה"ב) עובר, מאז הגיע הנשיא טראמפ, החייאה מדהימה ואמזון מקימה שם מרכז לוגיסטיקה ושילוח ענק על שטחים שרכשה בזול. זו הסיבה שטראמפ זכה בבחירות ההחייאה של Randall Park (כדאי לכם לעיין בעלילה) מסבירה מדוע זכה טראמפ בבחירות. רק שני המרכזים החדשים האלו, שאמזון מקימה באוהיו, יעסיקו עד 2024, למעלה מ-10 אלף עובדים מהסוג שהוזכר. אמזון הזמינה, בתחילת החודש, 20 אלף מסחריות/משאיות ממרצדס ויש לה סיבה לדאגה. תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה צריכה לעניין את המשקיע כי כתוצאה ממהפכת הטכנולוגיה היא עוברת שינוי קיצוני שכתוצאה ממנוה תתרחב משמעותית. המעבר לדיגיטאליות, כניסה מסיבית של שחקנים חדשים, שינוי בהרגלי הצריכה ובמודל העסקי הישן מצביעים על צמיחה עתידית חזקה. התהליכים שכופים את השינויים אוטומטיזציה שנכפית על התעשיות בגלל חוסר בעובדים מחד והצמיחה בביקוש מאידך. התעשייה חווה כניסה של רובוטיקה, בינה מלאכותית, למידת מכונה (Machine Learning) ממשק תכנות יישומים (Application Programming Interface) וכמובן המכונית האוטונומית. בנוסף לכל אלו נכנסות לתעשייה הזו חברות ייעוץ רבות בנושא הלוגיסטיקה מה שמקדם את כניסת הטכנולוגיות השונות. שינויים במנהגי המסחר: המסחר ברשת, ה-Ecommerce, דורש שינוי במודלים העסקיים הישנים, כאשר אמזון היא בפועל מקדמת השינויים הגדולה בתעשייה. אמזון בונה את מערכת ההובלה-לוגיסטיקה הייחודית שלה ומאתגרת לפיכך את כל המתחרות. זה מקדם כניסה של יועצים ויצירה של מה שקרוי Third-party logistics. שינויים באמצעי שילוח מטענים: יש למשל מעבר מאניות למטובים עקב יכולתם של מטוסים חדשים לשאת יותר. יש גם מעבר לאוניות בעלות קיבול גבוה יותר שיגרום להורדת מחירים בהמשך התחרות מול מטוסים ורכבות שלא לדבר על שיפור/שיפוץ מערכות התחבורה של כבישים ומסילות.  טראמפ: שינויי המיסוי והחקיקה של ממשל טראמפ, במקביל לגידול המהיר של התעשייה גלובלית והצורך בהתאמות וכן הליך קונסולידציה, כמו בכל התעשיות ועל כך הרחבנו מספר פעמים. חברות הלוגיסטיקה המובילות חמשת חברות ההובלה/לוגיסטיקה המובילות בעולם נכון ל-2017 הן: United Parcel Service (סימול UPS) חברת FedEx (סימול FDX) חברת  DHL Express, Japan Railways (חברת בת של הדואר הגרמני שנסחר כ-DPW) ו-Union Pacific (סימול:UNP) כאשר מאחוריהן נשרכות עוד כ-50 חברות גדולות, למעלה מ-250 בינוניות וקטנות ומאות רבות של חברות מתמחות למיניהן. הבעיה בבחירת "השקעה מנצחת" בתחום  הבעיה הגדולה למשקיע היא, "איך להתייחס לאמזון?". אמזון הקדישה שנים לבניית תשתיות ופלטפורמות להובלה וללוגיסטיקה הקשורה בכך. אם תחליט, כפי שרבים צופים, להשתמש במערכות משלה ולוותר בכך על השירות שכרגע היא מקבלת מענקיות ההובלה, מצבת "החברות המובילות" בתחום ישתנה לחלוטין. החלטה כזו גם תפגע כלכלית במספר לא קטן של חברות בתחום. למרות שגם FDX וגם UPS מבטלות את הסכנה הזו יש הרבה אנליסטים שמאמינים בהתפתחות זו. כל הצעדים שאמזון עושה (הזמנות רכב, מטוסים, בניית מרכזי שילוח וכו') מצביעים שההובלה/לוגיסטיקה היא מרכיב רציני ביותר באסטרטגיה שלה כך שהמשקיע בתחום צריך להביא את אמזון בחשבון. "התרומה" של כניסת אמזון לתעשיית ההובלה יכולה, מצד אחד, להגדיל משמעותית את ההכנסות והרווח של ענקית הרשת ומאידך להכות קשה בהכנסותיהן של ענקיות המשלוח האחרות אשר חלק מהכנסותיהן מגיע מאמזון. סלי ההשקעה שמתמקדים בתחום הם XTN ו-IYT ואלו, כמו כל האחרים שקשורים לתעשייה, אינם כוללים את אמזון ועולה השאלה כאמור, "איך צריך המשקיע המעוניין לנהוג?". לקוראי האנגלית בינכם כדאי להתחיל עם הסקירה, "ההשקעה בהובלת משאות והלוגיסטיקה שקשורה בכך". לקנות סלים וקצת אמזון במקביל המאמר אינו מכוון למשקיע במניות אלא למשקיע הפוטנציאלי שמעוניין להכנס לתעשייה אבל כאן תקבלו תמונה מקיפה של התעשייה ותבינו שאם חברה כאמזון נכנסת אז כל נסיון להשקיע בתעשיית ההובלה/לוגיסטיקה ללא אמזון תהיה טעות. ההחלטה לכן, דעתנו, היא ללכת על אחד הסלים וגם לקנות "קצת" אמזון. אלא שהערכתה הנוכחית של אמזון, מכפיל חזוי של למעלה מ-110 ל-2018 וגם של המניות בשני הסלים, "מפחידות". ראינו אגב, בסוף השבוע, את ג'ף בזוס בבלומברג בראיון עם דייויד רובינשטיין, יו"ר קרלייל ואפשר להבין למה וול סטריט מאוהבת בו. לגבי הסלים אז למרות שהסל Transportation Average (סימול IYT) הוא סל ההובלה/לוגיסטיקה המוביל והגדול (כמיליארד דולר) אנחנו מעדיפים את הסל SPDR S&P Transportation (סימול XTN) וזאת בעיקר בשל מספר החברות שכלולות בו (44 לעומת 22 ב-IYT) ובגלל חלוקת המשקולות. חמשת המניות המובילות ב-IYT שוקלות 43.7% מהתיק כאשר FDX לבדה שוקלת 12.9% ובימים בהם כל כותרת מטופשת יכולה לגדוע אחוזים רבים ממחיר מניה (גם כשהכותרת היא פייק) עדיף המבנה של XTN שכול 22 המניות של IYT כלולות בו אבל במשקלות יחסית זהות, כאשר חמשת המניות המובילות ב-XTN שוקלות 14.9%. שני הסלים דומים בחלוקת האחזקות בין התחומים כאשר הובלה אווירית, הובלה ברכבות והובלה בכלי רכב שוקלות בשניהם 41%, 28% ו-10% בהתאמה. הובלה אווירית אגב נחשבת כחטיבה המובילה של התעשייה, שתלך ותגדיל את נתח האחזקות שלה בתעשייה וזאת בשל היכולות שמעניקה לה מהפכת הטכנולוגיה לצד גורם הזמן. כרגע עדיף לצבור מזומנים הדעה שלנו לגבי העיתוי הנוכחי ידועה, עדיף לנצל את השיאים, לשחרר חלק מהאחזקות ולצבור מזומנים על מנת להיכנס במחירים נוחים יותר. הסלים, לבטח AMZN, מרחפים במחירי שיא כל הזמנים והתקופה בה אנחנו נמצאים כרגע עמוסה בחששות וחוסר וודאות. במצב כזה עולה הסיכוי לתיקון. אלא שעל כך כתבנו בקטע הפתיחה וכיוון שנער הייתי וגם זקנתי אני יודע שכאשר מגיע התיקון דווקא אלו שציפו לו מוכרים אז כל אחד שיעשה לפי תחושות הבטן שלו. ** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל