
אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
כלמוביל יבואנית דגמי אומודה וג'אקו לישראל השיקה את מותג אומודה עם שני קרוסאוברים מאובזרים.
אומודה 7 עם שלוש רמות גימור החל מ 185.0 אש"ח
אומודה 9 עם שתי רמות גימור החל מ 230.0 אש"ח
כלמוביל יבואנית דגמי אומודה וג'אקו לישראל השיקה הבוקר את מותג אומודה. שיווק מותג אומודה אליו נחשפנו לראשונה לפני כשנה עם השקת מותג ג'אקו התעכב, והיום השיקה כלמוביל את המותג יחד עם שני דגמי קרוסאוברים מעניינים.
נזכיר כי מותגי ג'אקו ואומודה הם מותגים המיוצרים על ידי צ'רי הסינית אשר תחתיה מספר מותגים מגוון כאשר היצרנית מנסה לדייק ולאפיין את המותגים לצרכנים השונים. כך מותג צ'רי עצמו הוא יותר נגיש ויותר 'עממי', ואילו מותג ג'אקו שעושה שימוש באותן פלטפורמות הוא מותג ייצוא שממוצב בהיררכיה של צ'רי, מעל מותג צ'רי. מותג אומודה הוא האח התאום הלא זהה, והמעט מתוחכם יותר לקהלים שונים.
ברקע השקת מותג אומודה יש לזכור את ההצלחה הפנומנלית של חדירת מותג ג'אקו לישראל, הן הג'אקו 7 שהוא הרכב הנמכר ביותר בשנת 2025 בפער גדול מהמקום השני, כאשר בכלמוביל מדווחים על ביקש ער גם לג'אקו 8 היקר יותר עם כ – 2000 הזמנות.
ההצלחה השיווקית גורמת לאנשי היצרנית הנמצאים בישראל להיות נחושים ולצפות לביצועי מכירות מצוינים גם לרכבי אומודה.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיד עם תחילת השקת אומודה ישווקו בישראל שני דגמים – אומודה 7, קרוסאובר C-Suv ואומודה 9 קרוסאובר בסגמנט D-Suv.
האומודה 7 הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד. מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע טורבו בנזין הנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, לצד מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ומונט של 31.6 קג"מ. לאומודה 7 סוללה בקיבולת 18.4Kwh וטווח חשמלי של 92 ק"מ. את האומודה 7 ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
המימדים של האומודה 7 נמצאים בלב קטגוריית קרוסאובר C-Suv עם אורך כולל של 4.66 מטר, רוחב של 1.875 מטר, גובה 1.67 מטר ובסיס גלגלים 2.72 מטר. נפח תא המטען 537 ליטר ועם קיפול המושבים האחוריים מתקבל נפח טעינה של 1294 ליטר.
האומודה 7 מאובזרת ומפנקת עם צג לוח מחוונים בגודל ''8.8, מולטימדיה בגודל ''15.6 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות 540°, קילס מלא, מושבים קדמיים חשמליים ועוד, בהתאם לאחת משלוש רמות האבזור.
בתחום הבטיחות מצוידת האומודה 7 בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיפות הכוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקקים, תיקון והתרעה על סטייה מנתיב ועוד, ובהתאם ציון אבזור הבטיחות עומד על 7.
האומודה 7 משווקת בשלוש רמות אבזור – רמת הכניסה Elevate במחיר של 185.0 אש"ח, Harmony במחיר של 195.0 אש"ח ו Vision במחיר של 205.0 אש"ח (הכוללת חניה אוטומטית לרבות הפעלה מבחוץ, מסך מולטימדיה הנע על מסילה ואיבזור מפנק נוסף).
האומודה 9 היא כאמור קרוסאובר פלאג אין הייבריד בסגמנט D-SUV (בדומה לג'אקו 8 ולטיגו 9 רק שהאומודה 9 מפנקת עם חמישה מושבים בלבד ), כלומר קרוסאובר גדול. האורך הכולל 4.775 מטר, הרוחב 1.92 מטר, הגובה 1.671 מטר ובסיס הגלגלים 2.8 מטר.
בדומה לשני אחיו לקונצרן, גם האומודה 9 עושה שימוש במערכת הנעה מתקדמת מאוד הכוללת שלושה מנועים חשמליים ומנוע טורבו בנזין. מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר מפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. שני המנועים החשמליים הקדמיים מפיקים 102 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ ו 122 כ"ס ו 22.4 קג"מ. המנוע החשמלי האחורי מפיק 238 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. ההנעה כפי שעולה מהנתונים היא הנעה כפולה 4X4. המנועים החשמליים ניזונים מסוללה בקיבולת 34.46Kwh אותה ניתן להטעין בטעינה ביתית בהספק של עד 6.6Kw או טעינה מהירה DC בהספק של עד 71Kw. הטווח החשמלי עומד על 145 ק"מ.
תא הנוסעים של האומודה 9 מאוד לטעמי עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים והשני כמולטימדיה, כמובן עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. כרכב המוביל של המותג, ה אומודה 9 מאובזרת היטב עם מערכת שמע הכוללת רמקולים של סוני (8 או 14 בהתאם לרמתה גימור), משטח טעינה אלחוטי מאוורר, מושבים קדמיים חשמליים, מצלמות 540°, קילס, התנעה מרחוק, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור, תאורת אווירה, גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלי ועוד.
בתחום הבטיחות מצוידת האומודה 9 בסט מערכות בטיחות מקיפות הכוללות שמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי ומניעת התנגשות עם רכב בשטח מת, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ניטור נהג, התראה על השארת ילדים ועוד, עם ציון אבזור בטיחות 7.
האומודה 9 משווקת בשתי רמות גימור, דגם הכניסה Harmony במחיר של 230.0 אש"ח והדגם הבכיר Vision במחיר של 245.0 אש"ח.
אנחנו כרגיל נחזור לדווח אחרי נסיעת מבחן מקיפה בשני דגמי האומודה החדשים.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
