
מהפכה בפפסיקו: הורדת מחירים, קיצוץ מוצרים והשקעה באיכות לקראת 2026
החברה הודיעה על תוכנית מקיפה לשינוי אסטרטגי אחרי דיאלוג עם הקרן אקטיביסטית אליוט. פפסיקו מבטיחה להפוך את מוצריה לנגישים יותר, לשפר את איכותם ולצמצם עלויות בקצב מהיר כבר בשנה הקרובה. הקרן משבחת את הצעדים ומעריכה כי הם יובילו לצמיחת מכירות ורווחים. במקביל,
החברה מאותתת על שינויים עמוקים בשרשרת האספקה ובתמהיל המוצרים בצפון אמריקה
בפפסיקו פתחו את השבוע עם הכרזה תוכנית עסקית חדשה ורחבת היקף, שנועדה לחזק את הצמיחה, להוריד עלויות ולשפר רווחיות החל מ-2026. ההודעה הגיעה לאחר שיח "קונסטרוקטיבי", כהגדרת החברה, עם בעלת המניות האקטיביסטית אליוט אינבסטמנט מנג'מנט, שהחזיקה בחודשים האחרונים בנתח של כ-4 מיליארד דולר בחברה ודחקה בה לבצע שינויים מהותיים. מנכ"ל ויו"ר פפסיקו, רמון לגווארטה, הדגיש כי חטיבת המזון בצפון אמריקה תהיה מרכזית בהובלת התוכנית, וכי החברה פועלת "בדחיפות גבוהה" כדי לשפר את הביצועים המסחריים והפיננסיים כבר מהרבעונים הקרובים. על פי הודעת החברה, לגווארטה צפוי לפרט את המהלך במפגש משקיעים שנקבע להיום.
התוכנית החדשה כוללת כמה צעדים דרמטיים. ראשית, פפסיקו מתכוונת להרחיב את טווח המחירים של מוצריה באמצעות יצירת רמות מחיר נגישות יותר, בתקווה להגדיל את תדירות הרכישה של מותגים מרכזיים כמו Lay’s, דוריטוס, צ'יטוס, גטורייד, פפסי קולה, מאונטיין דיו, קוואקר וסודה סטרים. הצעד הזה מצטרף למגמה רחבה בענף המזון והמשקאות, שבו חברות מנסות להתמודד עם שחיקת כוח הקנייה של הצרכנים.
בנוסף, החברה מתכוונת לשדרג חלק ממוצריה באמצעות הסרת צבעים וטעמים מלאכותיים, שימוש ברכיבים פשוטים יותר והוספת רכיבים מזינים כמו חלבון, סיבים ודגנים מלאים. כך לדוגמה, מוצרים כמו Simply NKD Cheetos ו-Doritos צפויים לעבור התאמות, וב-2026 יושק Doritos Protein - גרסה עשירה יותר בחלבון לחטיף המוכר, שמתאימה למגמות צריכה חדשות.
במקביל לשינויים בטווח המחירים ובאיכות המוצרים, פפסיקו מעמידה במרכז האסטרטגיה תוכנית קיצוץ עלויות אגרסיבית. על פי הדיווחים, השנה סגרה החברה שלושה מפעלי ייצור וכמה קווי ייצור נוספים, והיא מתכננת לצמצם את מגוון המוצרים בארה"ב בכמעט 20% עד תחילת 2026. הצמצום, כך לפי החברה, יאפשר להתמקד במותגים בעלי הביצועים החזקים ביותר ולהתייעל לאורך שרשרת האספקה. היעדים של פפסיקו ל-2026 כוללים צמיחה אורגנית של 2%-4%, עם צפי לעמידה בחלק העליון של הטווח במחצית השנייה של השנה. בנוסף, החברה מעריכה כי ההשפעה של רכישות ושערי מטבע תוסיף 4%-6% לצמיחת ההכנסות, וכי הרווח למניה יעלה ב-5%-7%.
- פפסיקו תחת לחץ: הרווח צונח וסמנכ״ל הכספים פורש
- אליוט מהמרת על פפסיקו: השקעה של 4 מיליארד דולר עם אפסייד של 50%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באליוט בירכו על התוכנית. מרק סטיינברג, שותף בקרן, שיבח את "שיתוף הפעולה" ואת ה"דחיפות" שפפסיקו מפגינה, וציין כי המהלכים שנקבעו, בהם הורדת מחירים, האצת חדשנות וצמצום עלויות, צפויים לשדרג את הביצועים העסקיים של החברה וליצור ערך לבעלי המניות. הוא הוסיף כי פפסיקו תבצע בחינה מקיפה של שרשרת האספקה ומערכי השיווק והמכירה בצפון אמריקה, וכי החברה כבר התחייבה לרענון בהרכב הדירקטוריון.
בשוק ההון התקבלה ההודעה במידה של זהירות חיובית. מניית פפסיקו עלתה אתמול בשיעור של 0.4% במסחר הרגיל למחיר של 145.63 דולר, והוסיפה עוד 0.3% במסחר המאוחר. עם זאת, במבט רחב יותר, המניה עדיין רשמה ירידה של 4.2% מתחילת השנה וירידה של 8.7% בשנה החולפת.
פפסיקו מתכננת לפרסם את דו"חות הרבעון הרביעי ואת תוצאות 2025 המלאות בתחילת פברואר, ובענף יעקבו מקרוב אחר הנתונים הראשונים שישקפו את השפעת הצעדים שננקטו השנה, ובייחוד אחרי ההתקדמות שנרשמה לקראת 2026, שאמורה להיות שנת מבחן לשינוי האסטרטגי הנרחב.
- קוגנייט מטפסת אחרי שעקפה את הציפיות בהכנסות וברווח
- סין נגד ארה"ב: לא מוכנים לקבל מאנבידיה שבבים נחותים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
מייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיותסטרטג'י רכשה ביטקוין בכמעט מיליארד דולר
מניית סטרטג'י MicroStrategy Inc 2.63% נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על רכישה משמעותית נוספת של ביטקוין. החברה, המחזיקה הציבורית הגדולה בעולם במטבע הקריפטו, הודיעה כי רכשה יותר מ־10,600 מטבעות במהלך שבעה ימים בלבד, בהיקף כולל של כ־963 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה מאז חודש יולי.
לפי הנתונים שפרסמה החברה, הביטקוין נרכש במחיר ממוצע של כ־90,600 דולר למטבע, נמוך במעט ממחירי השוק בעת הפרסום. במקביל לרכישה, החברה הנפיקה כ־5.1 מיליון מניות רגילות שמהן גויסו כ־928 מיליון דולר, וכן השלימה גיוס נוסף באמצעות מכירת מניות בכורה תמידיות. המהלך החזיר את תשומת הלב להיקף האחזקות של סטרטג'י, שחצה כעת שווי של 60 מיליארד דולר. עם זאת, יחס השווי של החברה ביחס לנכסי הביטקוין שבידיה המשיך להצטמצם, כאשר פרמיית השוק על החברה ירדה ל־1.1 בלבד - הרמה הנמוכה ביותר זה תקופה ארוכה.
הירידה בפרמיה דחפה את הנהלת החברה להכריז על הקמת קרן רזרבות בהיקף 1.4 מיליארד דולר, שנועדה להבטיח תשלומי דיבידנד וריבית בעתיד. מנכ"ל החברה, פונג לה, ציין בחודש נובמבר כי פרמיה הנמוכה מאחד עלולה להצדיק מכירה של חלק מהאחזקות.
האנליסטים מנמיכים ציפיות
במקביל לדיווחים על הרכישות, החלו אנליסטים בשוק להנמיך ציפיות מהחברה. קנטור פיצג'רלד חתכה את מחיר היעד למניה ב־59%, בעוד ברנשטיין הפחיתה את ההמלצה ב־25%, על רקע ירידה של יותר מ־25% במחיר הביטקוין מאז השיא שנרשם באוקטובר. למרות זאת, ההודעה על הרכישות נתפסה כהצהרת אמון מחודשת של החברה במטבע. בשבועיים שקודם לכן רכשה סטרטג'י כמות זניחה של מטבעות בלבד, והמהלך האחרון נחשב בעיני השוק לחזרה לאסטרטגיית קניית־הירידות שאפיינה אותה בעבר.
- סטרטג'י שוקלת מכירת ביטקוין: האם הלחץ על המניה מוצדק?
- בעוד המניה הרגילה מתרסקת: בכירי סטרטג׳י רוכשים מניות בכורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים בקנטור פיצג'רלד ציינו גם כי החברה נוהגת לרכוש ביטקוין כאשר המהלך "מגדיל ערך" מבחינתה, ללא קשר למחיר הנוכחי של המטבע. לדברי האנליסטים, אסטרטגיה זו נותרה בעינה גם לאחר הירידות האחרונות. גם בבית ההשקעות TD Cowen ראו בצעד איתות חיובי. בהערכה שפרסמו כתבו כי משקיעים המאמינים בביטקוין לטווח בינוני וארוך צפויים לראות ברכישה הרחבה מהלך מחזק, בעיקר אם מחיר המטבע יחזור לטפס לרמות השיא.
קוגנייט מטפסת אחרי שעקפה את הציפיות בהכנסות וברווח
קוגנייט עקפה את הציפיות האנליסטים בהכנסות וברווח וסיפקה תחזית מעודדת - הצפי עמד על 0.01 רווח למניה בעוד קוגנייט דיווחה על 0.24 רווח למניה, הצפי להכנסות עמד על 99.58 מיליון דולר והחברה דיווחה על 100.7 מיליון דולר הכנסות, בתגובה לתוצאות המניה עולה במסחר
המוקדם בוול סטריט 4.7%
קוגנייט Cognyte software 3.7% שמפתחת כלים שמאפשרים לממשלות וארגוני ביטחון לחקור איומים ולמנוע אותם, מפרסמת את התוצאות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת הכספים הפיסקלית שלה שהסתיימה ב-31 באוקטובר 2025. החברה עקפה את ציפיות האנליסטים בהכנסות וברווח. הצפי עמד על 0.01 רווח למניה בעוד קוגנייט דיווחה על 0.24 רווח למניה, הצפי להכנסות עמד על 99.58 מיליון דולר והחברה דיווחה על 100.7 מיליון דולר הכנסות, בתגובה לתוצאות המניה עולה במסחר המוקדם בוול סטריט 4.7% ונסחרת לפי 654 מיליון דולר.
עיקרי התוצאות
ברבעון השלישי, ההכנסות של החברה עמדו על 100.7 מיליון דולר, עלייה של כ-13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי על בסיס GAAP הגיע ל-3.2 מיליון דולר, לאחר שהחברה רשמה הפסד תפעולי של 2.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. על בסיס Non-GAAP, הרווח התפעולי הסתכם ב-9 מיליון דולר, לעומת 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.
הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם בהפסד של 3.4 מיליון דולר, עלייה מההפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד, בעיקר בשל השפעות מס ושערי מטבע. ה-EBITDA המתואמת טיפסה ל-11.9 מיליון דולר, עלייה משמעותית בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ההכנסות הגיעו ל-293.8 מיליון דולר, עלייה של כ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה. הרווח התפעולי על בסיס GAAP עמד על 8.1 מיליון דולר, לאחר הפסד של 5.8 מיליון דולר בשנה שעברה, וה-Non-GAAP הרווח התפעולי טיפס ל-24.6 מיליון דולר, כמעט פי שלושה מהשנה הקודמת. ההפסד הנקי על בסיס GAAP ירד ל-0.5 מיליון דולר, לעומת 7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המתואמת הסתכמה ב-33.2 מיליון דולר, עלייה של כ-67%.
- קוגנייט עם הכנסות של 95.5 מיליון דולר, מעל הצפי
- קוגנייט רוכשת את GroupSense ב-9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קוגנייט רכשה ברבעון השלישי כ-152 אלף מניות עצמית בסכום כולל של 1.3 מיליון דולר. יתרת המזומנים הסתכמה ב-106.6 מיליון דולר, ללא חובות. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ל-25 מיליון דולר, עלייה מ-12.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, בעיקר בשל איסוף חובות יעיל ושיפור ברווחיות.
