מנצסטר יונייטד
צילום: מנצסטר יונייטד טוויטר רשמי

הסכומים נחשפים: אלה 10 הבעלים הכי עשירים בכדורגל האנגלי

הכסף הגדול של הפרמייר ליג מושך השקעות גדולות - אבל מיהם עשרת הבעלים הכי עשירים בכדורגל, היכן ממוקמים בעלי מנצ'סטר יונייטד האחים גלייזר והאם השלישייה הראשונה מפתיעה?
איציק יצחקי | (1)

גם בשנת 2024 הכסף משחק תפקיד גדול בכדורגל. די להסתכל מה עושות קבוצות כמו מנצ'סטר סיטי, פ.ס.ז', ברצלונה, ריאל מדריד וצ'לסי כדי להבין מה קורה בשוק. אתר טכנוספורט דירג את בעלי הפרמיירליג העשירים ביותר. יש כמה שמות מפתיעים בעשירייה הראשונה, ככל הנראה בשל ההשקעה הגדולה השנה. אלה 10 בעלי הקבוצות הכי העשירים באנגליה בשנים האחרונות: 10. קריסטל פאלאס - ג'ושוע האריס (3.36 מיליארד ליש"ט) ג'וש האריס סוגר את הרשימה הזאת כשהוא מחזיק רק ב-18% מהמניות של קריסטל פאלאס. הוא בין הבעלים העשירים ביותר בפרמיירליג. הוא מחזיק גם במניות בקבוצת ה-NBA פילדלפיה ובקבוצת ההוקי של ניו ג'רזי Devils. 9. מנצ'סטר יונייטד - הגלייזרס (3.6 מיליארד ליש"ט) היו"ר משותף של מנצ'סטר יונייטד, ג'ואל ואברם גלזר הם ללא ספק מהבעלים הכי לא פופולריים בפרמיירליג. בעבר היו מחאות מרובות מצד אוהדי מנצ'סטר יונייטד כדי להוציא אותם מהשליטה. הם העמידו את המועדון למכירה, אבל נראה שאין באופק סוף לתהליך ההתמחרות. השניים הם בניו של המיליארדר האמריקאי-יהודי המנוח מלקולם גלזר. בעלי צ'לסי בוהלי (צ'לסי האתר הרשמי)במקום השלישי. בעלי צ'לסי, בוהלי (צ'לסי האתר הרשמי) 8. טוטנהאם - ג'ו לואיס (3.9 מיליארד ליש"ט) לואיס מחזיק ב-70.6% מחברת ההשקעות הלאומית האנגלית שקנתה מניות השליטה ב-2001. ועדיין, למרות ההשקעה, בעולם הכדורגל היו מצפים שישקיע יותר. 7. וולבס - גואו גואנגצ'אנג (5.2 מיליארד ליש"ט) בדומה ללסטר, וולבס עלו מהצ'מפיונשיפ כדי להגיע לליגה האירופית תחת נונו אספיריטו סנטו, אבל החליפו לא מעט מאמנים ובעונה שעברה סיימו במקום ה-13 בטבלה. מאז 2016, גואנגצ'אנג השקיע רבות במועדון. 6. אסטון וילה - נאסף סאוויריס (5.3 מיליארד ליש"ט) סאוויריס רכש 55% מהמניות מהבעלים הקודם טוני שיה ב-2018 והוא בן לאחת המשפחות העשירות במצרים. 5. פולהאם - שאהיד חאן (5.8 מיליארד ליש"ט) איש העסקים הפקיסטני הוא גם הבעלים של מועדון בליגת ההוקי. 4. ארסנל - סטן קרונקי (6.35 מיליארד ליש"ט) למרות היותו אחד מבעלי הפרמייר ליג העשירים ביותר, קרונקי מליח להרגיז את האוהדים שלו לא מעט פעמים. ההעפלה של התותחנים לליגת האלופות ב-2023/24 תחת מיקל ארטטה. 3. צ'לסי - טוד בוהלי וקלירלייק קפיטל (13 מיליארד ליש"ט) טוד בוהלי וקלירלייק קפיטל רכשו את המועדון מרומן אברמוביץ' ב-2022 תמורת כ-6 מיליארד פאונד, לאחר שהפלישה של רוסיה לאוקראינה אילצה אותו למכור את חלקו. צ'לסי הוציאה הרבה מאוד כסף אך היא לא זכתה להצלחה שמצדיקה את המהלך. הם שווים כ-13 מיליארד ליש"ט, מה שמקפיץ אותם למקום השלישי. 2. מנצ'סטר סיטי - שייח' מנצור בין זאיד אל נאיאן (22.9 מיליארד ליש"ט) ההשתלטות של השייח' הושלמה ב-2008, ומאז מנצ'סטר סיטי ביססה את עצמה ככוח דומיננטי באנגליה. שייח' מנצור השקיע מיליארדים במועדון, וזה הביא תארים רבים ולשני גמרים של ליגת האלופות ב-15 שנה. 1. ניוקאסל יונייטד -  קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית ויורש העצר מוחמד בן סלמאן (320 מיליארד ליש"ט) הבעלים החדשים של ניוקאסל יונייטד הם ללא ספק הבעלים העשירים ביותר בפרמיירליג. הם מתכננים להשקיע לא מעט כסף בשנים הקרובות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עם בעלים כאלה הליגה הערבית יותר נכון (ל"ת)
    ביזפו 07/04/2024 14:44
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.