כל המספרים: כמה כסף חסכה ברצלונה בקיץ האחרון?
מועד ההעברות באירופה הסתיים בסוף השבוע וכעת במועדונים הגדולים עורכים חישוב של ההוצאות וההכנסות הסופיות עבור השחקנים שעזבו מול השחקנים שהצטרפו, כדי להשוות למצב בחלונות הקודמים ולהבין איפה המועדון נמצא ביחס לתקציב המיועד. ברצלונה עברה את אחד החלונות המעניינים בשנים האחרונות: במועדון ממשיכים לפעול לפי חוקי ה"פייר פליי" כדי לצמצם את החובות הגדולים שצבר המועדון בשנים האחרונות והרכש - בהתאם.
בהשאלה. פליקס וקאנסלו (צילום: טוויטר ברצלונה)
לפי הנתונים שנחשפו היום (רביעי) בספרד, במועדון חסכו הוצאות שכר של כ-162 מיליון אירו בעקבות שחרור שחקנים וכעת שכר השחקנים במועדון עומד על 405 מיליון אירו. החיסכון הגיע בשל עזיבתם של מספר שחקנים גם במהלך העונה שעברה, כאשר אותם שחקנים היו חתומים על חוזים ארוכי טווח וגם בצמצום משמעותי בסגל בקיץ האחרון.
בין השאר נחסכו שכרם של אנטואן גריזמן (בשל העובדה שברצלונה הייתה משלימה עד העונה את שכרו באתלטיקו מדריד), ג'רארד פיקה (פרש מכדורגל). רוצים עוד? פרנסיסקו טרינקאו עבר לספורטינג ליסבון, ג'ורדי אלבה שעבר לאינטר מיאמי, ניקו גוננסאלס שעבר לפורטו, פרנק קסייה שעבר לאל האלי מערב הסעודית, עוסמאן דמבלה חתם בפריז סן ז'רמן, סרז'יניו דסט עבר לאיינדהובן, קלמנאט לנגלה חתם באסטון וילה, אנסו פאטי בברייטון ואריק גרסיה עבר לג'ירונה.
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600 מיליון אירו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאידך, למועדון צורפו חמישה שחקנים חדשים בלבד: אוריאל רומאו שהגיע מאתלטיק בילבאו, אילקאיי גונדואן שהגיע ממנצ'סטר סיטי, ז'ואו פליקס שהגיע מאתלטיקו מדריד, ז'ואאו קאנסלו ממנצ'סטר סיטי ואיניגו מרטינס שגם כן הגיע מבילבאו. שכרם של כל החמישה ביחד עומד על 50 מיליון אירו בלבד.
מעבר לכך ברצלונה גם חסכה סכום גבוה על דמי ההעברה - גונדואן ומרטינס הגיעו בהעברה חופשית. פליקס וקאנסלו הגיעו בהשאלה בחינם וההוצאה היחידה הייתה על רומאו בהעברה של 3 מיליון אירו. מאידך, ברצלונה מכרה מספר שחקנים ובראשם דמבלה שנמכר לפריז סן ז'רמן בסכום של 35 מיליון אירו והסכום הכולל שקיבלה ברצלונה מהעברות עומד על 78 מיליון אירו.
- 1.ישי 06/09/2023 14:30הגב לתגובה זוצעיר שהשווי שלו יגיע למאתיים מיליון יורו תוך כמה חודשים
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
