פורסם שווי השוק של הליגה הספרדית: 4.67 מיליארד אירו
גם לאחר עזיבתם של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי שמרה הליגה הספרדית על עצמה כאחת הליגות האיכותיות ביותר בעולם. גם הקיץ ספגה הליגה מכה כלכלית לא פשוטה, כאשר עוד בכיר עזב אותה לטובת הליגה הסעודית והוא קפטן ריאל מדריד לשעבר - כרים בנזמה.
יצליחו לזכות העונה באליפות? שחקני ריאל מדריד (צילום: טוויטר ריאל מדריד)
למרות העזיבה נראה כי גם העונה יספקו המועדונים הספרדים איכויות גם ברמה המקומית וגם בקרב המפעלים האירופאים. להלן 10 המועדונים הספרדיים בעלי שווי השוק הגבוה ביותר. שווי השוק הכולל הוא 4.67 מיליארד אירו, כאשר שווי השוק של פרמייר ליג הוא 10.43 מיליארד אירו.
ריאל מדריד - 980 מיליון אירו
הקבוצה שדרגה את שווי השוק שלה בעיקר בזכות הרכש הגדול בקיץ האחרון - ג'וד בלינגהאם, ששווי השוק הוא 120 מיליון אירו.
ברצלונה - 829 מיליון אירו
האלופה הספרדית תרצה להמשיך את המסורת והשחקן המוערך ביותר הוא פדרי ששווי השוק שלו הוא 100 מיליון אירו.
אתלטיקו מדריד - 529.8 מיליון אירו
השלישית בספרד אמנם נמצאת במרחק רב משתי הגדולות אבל גם לה יש כוכב על והוא ז'ואאו פליקס שערכו 50 מיליון אירו.
ריאל סוסיאדד - 375.05 מיליון אירו
הקבוצה שהפתיעה בעונה שעברה הצליחה להשאיר בשלב זה את הכוכב הגדול שלה והוא מיקל מרינו ששוויו 50 מיליון אירו.
ריאל בטיס - 224.7 מיליון אירו
המועדון שירצה להילחם בעונה הקרובה על מקום בליגת האלופות מעמיד סגל איכותי. ערכו של הכוכב הגדול שלה, גיידו רודריגס, הוא 28 מיליון אירו.
סביליה - 224.35 מיליון אירו
במועדון שנמצא בצמרת בשנים הקרובות משחק ג'בריל סואו וערכו הוא 22 מיליון אירו.
ויאריאל - 209.7 מיליון אירו
המועדון שעבר מהפכה בקיץ האחרון הצליח להשאיר בשורותיו את כוכב העל, ג'רמי פינו, שערכו הוא 40 מיליון אירו.
אתלטיק בילבאו - 205.9 מיליון אירו
הפתעה גדולה בעונה שעברה נרשמה כשהמועדון לא סיים בצמרת הגבוהה. כעת ינסו לעשות יותר עם החלוץ ניקו ויליאמס שערכו הוא 30 מיליון אירו.
ולנסיה - 148.5 מיליון אירו
המועדון הספרדי הותיק אינו מציג שווי שוק גבוה, אבל בשורותיו משחק השוער גיורגי ממארדשווילי ששיחק מול נבחרת הנוער של ישראל ושווי השוק שלו הוא 25 מיליון אירו.
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600 מיליון אירו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סלטה ויגו - 147.8 מיליון אירו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
