קיליאן אמבפה
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

המועמד לרכישת יונייטד מוכן להשקיע מיליארד אירו להבאת כוכב

השייח הקטארי נמצא בין המועמדים הסופיים לרכוש את מנצ'סטר יונייטד ורוצה להביא עמו את קיליאן אמבפה

מיכאל וייסרמן |
נושאים בכתבה מנצ'סטר יונייטד

מנצ'סטר יונייטד נמצאת בחודשים האחרונים תחת הליך מכירה. האחים גלייזר דורשים סכום חסר תקדים של 7 מיליארד ליש"ט שעשוי להפוך את המכירה לגדולה ביותר בתולדות הספורט. בינתיים, ישנם פערים בין ההצעות שמגיעות לבין הדרישה של בעלי יונייטד, אך לא מן הנמנע שהמכירה תצא לפועל בחודשים הקרובים.

המעבר של השנה? אמבפה (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)

בין המועמדים העיקריים לרכוש את הקבוצה האנגלית נמצא גם השייח הקטארי, ג'אסים בן חאמד אל ת'אני, שנחשב לאחד האנשים העשירים במפרץ הפרסי. בסביבתו מספרים כי עבורו מדובר בהזדמנות עסקית להרחיב את נכסיו לאירופה בכלל ולאנגליה בפרט. מועמד נוסף לצדו הוא המילארדר האמריקאי ג'ים רטקליף. אל ת'אני מעוניין להשתלט ב-100% על מנצ'סטר יונייטד מבלי לכסות את חובות המועדון, ואילו רטקליף רוצה רק 69%, החלק ששייך לגלייזרים.

השייח' הקטארי מנסה בדרך נוספת להתקרב לרכישה ואף הצהיר כי ירצה לחזק את הקבוצה בשלושה כוכבים צרפתיים ובראשם קיליאן אמבפה. האחרון אומנם מחזיק בחוזה חסר תקדים בפריז סן ז'רמן עד קיץ 2025, אך לא מן הנמנע כי יסכים להגיע לאנגליה כאשר בעבר כבר היה קרוב לריאל מדריד. באנגליה פורסם כי השייח' הקטארי יהיה מוכן להשקיע סכום של כמיליארד אירו שיהיה מועבר גם לסכום הרכישה וגם לשכרו של אמבפה. על פי דיווחים, אמבפה זוכה לשכר של 50 מיליון אירו לעונה ואף קיבל מענק חתימה של כ-100 מיליון ובנוסף נחשב לאחד השחקנים המשמעותיים בקבוצה הצרפתית. כיום, יש לו השפעה מכרעת על בניית הסגל והצוות המקצועי.

אמבפה עצמו דיבר לאחרונה בתקשורת הצרפתית ואמר: "אני מאוד אוהב להיות כאן. הגעתי לכאן בגיל צעיר והתבגרתי כאן. אם הייתי רוצה לעזוב, זה היה קורה כבר מזמן".

ברשימה של בן חאמד אל ת'אני נמצאים גם קשר ריאל מדריד, אדוארדו קמאבינגה, וכוכב באיירן מינכן קינגסלי קומאן. ההצהרות האחרונות של השייח' הקטארי מקרבות אותו להשלמת התהליך והוא זוכה לפופולאריות בקרב האוהדים, שמבינים שהקבוצה חייבת מהפכה בקיץ הקרוב.

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.