משרד התקשורת אוסר על אייס תקשורת לגייס מנויים: לא ניתקה לקוחות
משרד התקשורת מטיל על חברת אייס תקשורת חכמה סנקציות בדמות איסור על גיוס מנויים חדשים למשך ארבעה חודשים החל מעוד שלושה שבועות. זאת, לאחר שלפי המשרד המשיכה לחייב לקוחות קיימים שביקשו להתנתק, וכן קיבלה תלונות על עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד.
על העיצומים הוחלט בהמשך לשימוע שנערך בנובמבר האחרון, ממנו עלה כי החברה הפרה לכאורה את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ואינה פועלת בהגינות כלפי מנוייה, אומרים במשרד התקשורת.
לאחר שהתקבלו התייחסותיה של החברה לשימוע, וכן נידונה עתירתה בבג"ץ, שר התקשורת, יועז הנדל, אימץ את המלצת גורמי המקצוע במשרד להגביל את פעילות החברה לתקופת בחינה, ובסיומה היה ולא ואיכות השירות לא שופרה על ידי אייס תקשורת חכמה, תשקל שלילת ההיתר שלה לספק שירותי אינטרנט לצמיתות.
"כמות התלונות על אייס תקשורת חכמה שהתקבלו בתחום פניות הציבור במשרד הינה כמות חריגה וגבוהה מאוד ביחס לגודל החברה", כותבים במשרד התקשורת. בשנת 2019 התקבלו במשרד 103 תלונות, בשנת 2020 התקבלו 461 תלונות ובשנת 2021 עד ל-9 ביוני התקבלו 246 תלונות. משרד התקשורת העיר לחברה מספר רב של פעמים ועל החברה הוטל גם עיצום כספי מטעם הרשות להגנת הצרכן.
- עליבאבא מצליחה להכות את הצפי לראשונה מזה שלושה רבעונים
- כל מה שצריך לדעת לפני שמקימים חנות אינטרנטית לעסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר התקשורת, יועז הנדל: "אחרי שהחברה קיבלה אין ספור פניות בקדנציה הקודמת, ללא שינוי, זו אחת ההחלטות הראשונות שלי. המסר ברור. המשרד בראשותי לא יאפשר פגיעה מתמשכת בצרכנים. אני בעד הפחתת הרגולציה אבל נשתמש במקלות שלה בכל פעם שנזהה שנחצים קווים אדומים״.
- 1.לקוח 16/06/2021 15:36הגב לתגובה זוחברה נוכלת לא עונים מנתקים את הטלפון אחרי שעתיים המתנה
הצעת חוק: חבילת נופש מוזלת ללא אפשרות לבטל
האם בקרוב יוכלו סוכני ואתרי הנסיעות בארץ להציע לכם חופשות זולות יותר ללא זכות ביטול? ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לתקן את חוק הגנת הצרכן ולאפשר לסוכנים ישראלים המוכרים שירותי הארחה ונופש של ספקים זרים להציע שירותי הארחה, נסיעה, חופשה או בילוי שמתבצעים במלואם בחו"ל בשתי אפשרויות – עם זכות לביטול העסקה או בלעדיה. כיום מי שרכש שירות מספק ישראלי ראשי לבטל את העסקה, בהתאם לתנאי בחוק, תמורת דמי ביטול של 5% משווי העסקה ועד 100 שקלים. כתוצאה מכך נפגעים סוכני הנסיעות שנאלצים לשלם דמי ביטול שהם לא יכולים לגבות מהספק בחו"ל. היו"ר כבל שב והבהיר כבר בפתח הישיבה כי לא יאפשר מצב של כרסום בזכות הביטול של הצרכן או פגיעה בה, וההצעה נועדה להיטיב ולאפשר לו לקבל מה שהוא יכול לקבל מאתרי האינטרנט בחו"ל גם מסוכני הנסיעות בארץ. לפי ההצעה שאושרה בעסקאות לרכישת שירותי חופשה הניתנים כולם בחו"ל יוכל הסוכן להציע לצרכן לבחור מראש אם להחיל עליו את תנאי הביטול לפי חוק הגנת הצרכן, או תנאי הביטול לפי נותן השירות בחו"ל. כמו כן אושרה סנקציה של עיצום כספי בסך 22 אלף שקלים על עוסקים שלא יפרסמו ויבצעו גילוי נאות של החלופות השונות בצורה ברורה. עוד נקבע כי ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות.
