משרד התקשורת אוסר על אייס תקשורת לגייס מנויים: לא ניתקה לקוחות
משרד התקשורת מטיל על חברת אייס תקשורת חכמה סנקציות בדמות איסור על גיוס מנויים חדשים למשך ארבעה חודשים החל מעוד שלושה שבועות. זאת, לאחר שלפי המשרד המשיכה לחייב לקוחות קיימים שביקשו להתנתק, וכן קיבלה תלונות על עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד.
על העיצומים הוחלט בהמשך לשימוע שנערך בנובמבר האחרון, ממנו עלה כי החברה הפרה לכאורה את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ואינה פועלת בהגינות כלפי מנוייה, אומרים במשרד התקשורת.
לאחר שהתקבלו התייחסותיה של החברה לשימוע, וכן נידונה עתירתה בבג"ץ, שר התקשורת, יועז הנדל, אימץ את המלצת גורמי המקצוע במשרד להגביל את פעילות החברה לתקופת בחינה, ובסיומה היה ולא ואיכות השירות לא שופרה על ידי אייס תקשורת חכמה, תשקל שלילת ההיתר שלה לספק שירותי אינטרנט לצמיתות.
"כמות התלונות על אייס תקשורת חכמה שהתקבלו בתחום פניות הציבור במשרד הינה כמות חריגה וגבוהה מאוד ביחס לגודל החברה", כותבים במשרד התקשורת. בשנת 2019 התקבלו במשרד 103 תלונות, בשנת 2020 התקבלו 461 תלונות ובשנת 2021 עד ל-9 ביוני התקבלו 246 תלונות. משרד התקשורת העיר לחברה מספר רב של פעמים ועל החברה הוטל גם עיצום כספי מטעם הרשות להגנת הצרכן.
- עליבאבא מצליחה להכות את הצפי לראשונה מזה שלושה רבעונים
- כל מה שצריך לדעת לפני שמקימים חנות אינטרנטית לעסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר התקשורת, יועז הנדל: "אחרי שהחברה קיבלה אין ספור פניות בקדנציה הקודמת, ללא שינוי, זו אחת ההחלטות הראשונות שלי. המסר ברור. המשרד בראשותי לא יאפשר פגיעה מתמשכת בצרכנים. אני בעד הפחתת הרגולציה אבל נשתמש במקלות שלה בכל פעם שנזהה שנחצים קווים אדומים״.
- 1.לקוח 16/06/2021 15:36הגב לתגובה זוחברה נוכלת לא עונים מנתקים את הטלפון אחרי שעתיים המתנה
ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות". שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך. השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
