אינטרנט מקלדת מחשבים מסך מחשב
צילום: Getty images Israel

משרד התקשורת אוסר על אייס תקשורת לגייס מנויים: לא ניתקה לקוחות

לאחר שימוע שנערך לספקית האינטרנט, משרד התקשורת הטיל עליה סנקציות לתקופת בחינה של 4 חודשים, לאחריה תשקל שלילת היתר לפעילותה. נגד החברה התקבלו תלונות גם על עיכוב בזיכוי, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים וחוסר מענה במוקד
איתי פת-יה | (1)

משרד התקשורת מטיל על חברת אייס תקשורת חכמה סנקציות בדמות איסור על גיוס מנויים חדשים למשך ארבעה חודשים החל מעוד שלושה שבועות. זאת, לאחר שלפי המשרד המשיכה לחייב לקוחות קיימים שביקשו להתנתק, וכן קיבלה תלונות על עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד.

על העיצומים הוחלט בהמשך לשימוע שנערך בנובמבר האחרון, ממנו עלה כי החברה הפרה לכאורה את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ואינה פועלת בהגינות כלפי מנוייה, אומרים במשרד התקשורת.

​לאחר שהתקבלו התייחסותיה של החברה לשימוע, וכן נידונה עתירתה בבג"ץ, שר התקשורת, יועז הנדל, אימץ את המלצת גורמי המקצוע במשרד להגביל את פעילות החברה לתקופת בחינה, ובסיומה היה ולא ואיכות השירות לא שופרה על ידי אייס תקשורת חכמה, תשקל שלילת ההיתר שלה לספק שירותי אינטרנט לצמיתות.

"כמות התלונות על אייס תקשורת חכמה שהתקבלו בתחום פניות הציבור במשרד הינה כמות חריגה וגבוהה מאוד ביחס לגודל החברה", כותבים במשרד התקשורת. בשנת 2019 התקבלו במשרד 103 תלונות, בשנת 2020 התקבלו 461 תלונות ובשנת 2021 עד ל-9 ביוני התקבלו 246 תלונות. משרד התקשורת העיר לחברה מספר רב של פעמים ועל החברה הוטל גם עיצום כספי מטעם הרשות להגנת הצרכן.

שר התקשורת, יועז הנדל: "אחרי שהחברה קיבלה אין ספור פניות בקדנציה הקודמת, ללא שינוי, זו אחת ההחלטות הראשונות שלי. המסר ברור. המשרד בראשותי לא יאפשר פגיעה מתמשכת בצרכנים. אני בעד הפחתת הרגולציה אבל נשתמש במקלות שלה בכל פעם שנזהה שנחצים קווים אדומים״.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לקוח 16/06/2021 15:36
    הגב לתגובה זו
    חברה נוכלת לא עונים מנתקים את הטלפון אחרי שעתיים המתנה

לא להאמין: אדם חנה במשך 6 שעות - וחוייב 22 אלף שקל

אדם ומשפחתו החנו את מכוניתם בדיל של 29 שקל ל-12 שעות, אבל כשחזרו גילו לתדהמתם חשבון הזוי
לירן סהר |
נושאים בכתבה חניון
אם חשבתם שהחניה בתל אביב יקרה, אתם תשפשפו את העיניים כשתראו מה קרה לתושב לונדון שהחנה את מכוניתו בחניון במשך שש שעות בלבד. כך לפי הטלגרף הבריטי. מאניש וואדוואני בן ה-32, אשתו ובנו בן השלוש חנו את רכבם בחניון עירוני במטרה להגיע לפסטיבל חורף בהייד פארק בעיר ביום ראשון אחר הצהריים. וואדוואני האחראי רכש מראש כרטיס חניה עבור 12 שעות במחיר שווה לכל נפש של 5 ליש"ט, כ-29 שקל.  אולם כשוואדוואני ומשפחתו שבו למכוניתם לאחר 6 שעות הם גילו כי עליהם לשלם חשבון של 3,731 ליש"ט, ובשקלים - כמעט 22 אלף שקל. "הדבר הראשון שחשבתי זה שלא ייתכן שהחשבון הזה אמיתי, זה מגוחך, נגשתי למנהל החניון ולא הייתה לו תשובה, הוא היה חסר אונים", אמר וואדוואני. "הדבר היחידי שהוא היה יכול לעשות עבורי זה לפתוח קריאה לבירור".  לפי וואדוואני, הסכום האדיר כיסה לגמריי את תקרת האשראי המותרת לו, דבר שגרר קנס מאוד גדול. הוא בזבז את רוב היום למחרת ביצירת קשר עם חברת החניונים העירונית. "ניסיתי עד 2 בצהריים להשיג אותם, לא היה כל מענה, ביזבזתי יום שלם של עבודה על זה.  זכיתי ליחס אדיב מהבנק, אבל הם בהחלט היו בשוק. הסיפור הזה הכניס אותי למתחים אדירים - לא הייתי מסוגל להשתמש בכרטיס האשראי שלי במשך מספר ימים, בזמן שמשפחתי הגיעה לבקר אותי מהודו". אבל הסיפור הקפקאי נגמר בסוף בטוב:  מתברר שוואדוואני חנה באותו החניון בחודש אוגוסט ועקב טעות במכונת הרישום נרשם שהוא מעולם לא יצא מהחניון ולכן חוייב על חניה ל-3 חודשים. חברת החניונים כמובן התנצלה ופיצתה את וודאוואני.